![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5741 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5742 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5743 |
Banneling
|
![]() Dat heb ik ook niet beweerd dat je het moet laten gedijen. Maar uw manier om het op te lossen is om het te vergroten. Wees maar zeker dat positieve discriminatie net de negatieve discriminatie zoals u die stelt in de hand werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Artisjok al zei: het is geen ideale oplossing, maar het is er wel een. Als u betere methoden in gedachten heeft om discriminatie recht te trekken, dan vernemen we dat graag.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5746 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5747 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen
![]() |
#5748 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, voor mij is deze troll-discussie hierbij afgelopen. Als mijnheer/mevrouw distel zich verder belachelijk wil maken, go ahead.
![]() |
![]() |
#5749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij die willen werken, moeten duidelijk meer middelen krijgen, dan zij die dat niet willen.
Wie dezelfde rechten wil, moet ook dezelfde plichten vervullen. Zoniet is iemand zelf verantwoordelijk voor zijn eigen discriminatie die, in dat geval, volledig verantwoord is. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft echter dat je volgens jouw eigen definitie van racisme, positieve discriminatie als racistisch dient te beschouwen. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5607 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2012 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen heb jij daar blijkbaar geen argumenten voor.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5752 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Alleen werd er op een gegeven moment beweerd dat onderscheid maken op basis van competentie geen discriminatie is, terwijl het wel aan de definitie van het woord voldoet. Het is dus wel discriminatie, maar daar hebben jullie blijkbaar een probleem mee.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5753 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, in het geval van "positieve" discriminatie gaat het weliswaar om dezelfde benadeling, maar wordt ze gesanctioneerd en zelfs aangemoedigd door de overheid. Dat maakt de remedie eigenlijk erger dan de kwaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5755 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het niet gewoon van jou dat jij zo trolt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5756 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. "Positieve" discriminatie, meer bepaald in de vorm van quota, kan je immers maar in de praktijk brengen wanneer je de discriminatie op basis van competentie vroeg of laat eens niet zal kunnen toepassen. Wanneer persoon A wel wordt aangenomen omwille van zijn afkomst (quota) terwijl persoon B eigenlijk competenter is, dan staat samen met "positieve" discriminatie automatisch ook de discriminatie op basis van competentie ter discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#5757 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar u bent geweldig contradictorisch want positieve discriminatie blijft discriminatie. Als het over vacatures gaat moet je ongeacht de huidskleur de beste man/vrouw voor de functie kiezen. Die positieve discriminatie is helemaal geen oplossing om 2 redenen : - het is zelf discriminatorisch, je kan in deze vuur niet met vuur bestrijden - het werkt de negatieve discriminatie in de hand omdat je uiteraard anderen ermee benadeeld. De oplossingen zijn veel ingewikkelder dan uw simplistische oplossing zoals positieve discriminatie. Dit voorstel doet u uiteraard met de beste bedoelingen en ik ben overtuigd dat u dat werkelijk gelooft, maar ik geloof het niet. Neemt niet weg dat ik het met u eens ben dat er wel degelijk discriminatie is, langs beide kanten overigens, en dat daar iets aan gedaan moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat dit met "discriminatie" ook gebeurd is, maar het verklaart wel waarom ik nogal graag de betekenis van een woord bovenhaal in een discussie. De N-Z transfers zijn geen solidariteit, La Belgique is geen democratie, en de negationismewet is wel degelijk een inperking van de vrijheid van meningsuiting. Zo is ook erfopvolging discriminatie op basis van afkomst, en is iemand al dan niet aannemen op basis van zijn competenties wel degelijk discriminatie op basis van competentie. Misschien niet in de context die jullie hanteren, maar wel volgens de betekenis van het woord. En net zoals het jullie recht is om de betekenis van dat woord eng toe te passen, is het mijn recht om erop te wijzen dat er ook hier wel degelijk sprake is van discriminatie. Is dat belangrijk? Binnen de context van deze discussie wellicht niet. Binnen het brede spectrum van politieke discussies des te meer. Een van de voornaamste wapens die de bevolking heeft tegen de wanpraktijken van de politiek is om niet alleen te horen wat politicus X zegt, maar ook om te begrijpen wat hij eigenlijk zegt. En dan is het belangrijk om te beseffen hoe woorden gekaapt en misbruikt worden. Nogmaals, wellicht niet relevant hier, maar ik behoud mij het recht voor om er toch op te wijzen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 4 april 2012 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5760 |
Banneling
|
![]() Neen, zo'n argumenten als jij aanhaalt heb ik niet :
Je vervangt een emmer stront immers met een andere emmer stront. Jij probeert het ene gordijn te blussen door het andere in brand te steken.Daar kan ik niet aan. |
![]() |
![]() |