Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2012, 07:02   #5741
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Helemaal niet.
Toch wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 07:03   #5742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je ook nog relevante bijdragen?
Jij vindt het blijkbaar zelfs niet relevant om te weten waarover een discussie gaat.
Oud 4 april 2012, 07:06   #5743
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En ook niet door het te laten gedijen.
Dat heb ik ook niet beweerd dat je het moet laten gedijen. Maar uw manier om het op te lossen is om het te vergroten. Wees maar zeker dat positieve discriminatie net de negatieve discriminatie zoals u die stelt in de hand werkt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 07:47   #5744
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat heb ik ook niet beweerd dat je het moet laten gedijen. Maar uw manier om het op te lossen is om het te vergroten. Wees maar zeker dat positieve discriminatie net de negatieve discriminatie zoals u die stelt in de hand werkt.
Zoals Artisjok al zei: het is geen ideale oplossing, maar het is er wel een. Als u betere methoden in gedachten heeft om discriminatie recht te trekken, dan vernemen we dat graag.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 08:01   #5745
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Artisjok al zei: het is geen ideale oplossing, maar het is er wel een. Als u betere methoden in gedachten heeft om discriminatie recht te trekken, dan vernemen we dat graag.
Ik zie niet in, waarom iemand, waarvan duidelijk is dat hij/zij eigenlijk niet wil werken, niet zou mogen gediscrimineerd worden op de werkvloer.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 08:09   #5746
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zie niet in, waarom iemand, waarvan duidelijk is dat hij/zij eigenlijk niet wil werken, niet zou mogen gediscrimineerd worden op de werkvloer.

Paulus.
Uw alternatieve oplossing is dus?
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 08:11   #5747
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard staat kwalitatief beoordelen van mensen ter discussie.
Neen
Oud 4 april 2012, 08:13   #5748
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is niks "onbetrouwbaar" aan. Ik zie daar een duidelijk onderscheid tussen de "letterlijke" betekenis en de betekenis op "juridisch en maatschappelijk" vlak. We zijn hier toch geen woordenboek aan het schrijven, dacht ik? Voor zover ik weet gaat het om een maatschappelijke en juridische discussie.

Ik zie in uw link bijvoorbeeld ook de volgende verklaring voor "discriminatie":
"onderscheidingsvermogen, bv. van de tastzin om twee naast elkaar gelegen punten in de huid te onderkennen".

Ik mag hopen dat u nu niet elke keer gaat beginnen neuten over het "onderscheidingsvermogen", zoals in bovenstaande verklaring, wanneer we het op een politiek discussieforum over "discriminatie" hebben? Ik mag hopen dat u over voldoende maturiteit beschikt om zelf in te zien dat we het over de maatschappelijke en juridische variant hebben? Of wilt u liever nog wat semantische spelletjes spelen?
Mooi samengevat.
Nu, voor mij is deze troll-discussie hierbij afgelopen.
Als mijnheer/mevrouw distel zich verder belachelijk wil maken, go ahead.
Oud 4 april 2012, 08:19   #5749
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Uw alternatieve oplossing is dus?
Zij die willen werken, moeten duidelijk meer middelen krijgen, dan zij die dat niet willen.

Wie dezelfde rechten wil, moet ook dezelfde plichten vervullen. Zoniet is iemand zelf verantwoordelijk voor zijn eigen discriminatie die, in dat geval, volledig verantwoord is.

Paulus.
Oud 4 april 2012, 08:20   #5750
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Mooi samengevat.
Nu, voor mij is deze troll-discussie hierbij afgelopen.
Als mijnheer/mevrouw distel zich verder belachelijk wil maken, go ahead.
Zoals gewoonlijk loop je weer weg als je vastzit...

Feit blijft echter dat je volgens jouw eigen definitie van racisme, positieve discriminatie als racistisch dient te beschouwen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5607

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2012 om 08:23.
Oud 4 april 2012, 08:21   #5751
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch wel.
Alleen heb jij daar blijkbaar geen argumenten voor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 08:22   #5752
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vindt het blijkbaar zelfs niet relevant om te weten waarover een discussie gaat.
Toch wel. Alleen werd er op een gegeven moment beweerd dat onderscheid maken op basis van competentie geen discriminatie is, terwijl het wel aan de definitie van het woord voldoet. Het is dus wel discriminatie, maar daar hebben jullie blijkbaar een probleem mee.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 4 april 2012, 08:24   #5753
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zij die willen werken, moeten duidelijk meer middelen krijgen, dan zij die dat niet willen.

Paulus.
Ah, eindelijk.
Welke "meer middelen" had je in gedachten?
Oud 4 april 2012, 08:26   #5754
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Artisjok al zei: het is geen ideale oplossing, maar het is er wel een.
Het is er geen. Wanneer iemand geweigerd wordt omwille van zijn afkomst, dan is dat discriminatie en dan wordt die persoon benadeeld. Of het om een autochtoon gaat of een allochtoon, of het om racistische discriminatie of om de contradictie "positieve" discriminatie gaat, in beide gevallen wordt een individu benadeeld en is er helemaal niks opgelost.

Meer zelfs, in het geval van "positieve" discriminatie gaat het weliswaar om dezelfde benadeling, maar wordt ze gesanctioneerd en zelfs aangemoedigd door de overheid. Dat maakt de remedie eigenlijk erger dan de kwaal.
Oud 4 april 2012, 08:26   #5755
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. Alleen werd er op een gegeven moment beweerd dat onderscheid maken op basis van competentie geen discriminatie is, terwijl het wel aan de definitie van het woord voldoet. Het is dus wel discriminatie, maar daar hebben jullie blijkbaar een probleem mee.
Wat scheelt er eigenlijk?
Ik ben het niet gewoon van jou dat jij zo trolt.
Oud 4 april 2012, 08:29   #5756
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Neen
Toch wel. "Positieve" discriminatie, meer bepaald in de vorm van quota, kan je immers maar in de praktijk brengen wanneer je de discriminatie op basis van competentie vroeg of laat eens niet zal kunnen toepassen. Wanneer persoon A wel wordt aangenomen omwille van zijn afkomst (quota) terwijl persoon B eigenlijk competenter is, dan staat samen met "positieve" discriminatie automatisch ook de discriminatie op basis van competentie ter discussie.
Oud 4 april 2012, 08:29   #5757
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent tegen discriminatie en dat is niet meer dan terecht.
Maar u bent geweldig contradictorisch want positieve discriminatie blijft discriminatie.
Als het over vacatures gaat moet je ongeacht de huidskleur de beste man/vrouw voor de functie kiezen.

Die positieve discriminatie is helemaal geen oplossing om 2 redenen :
- het is zelf discriminatorisch, je kan in deze vuur niet met vuur bestrijden
- het werkt de negatieve discriminatie in de hand omdat je uiteraard anderen ermee benadeeld.

De oplossingen zijn veel ingewikkelder dan uw simplistische oplossing zoals positieve discriminatie. Dit voorstel doet u uiteraard met de beste bedoelingen en ik ben overtuigd dat u dat werkelijk gelooft, maar ik geloof het niet. Neemt niet weg dat ik het met u eens ben dat er wel degelijk discriminatie is, langs beide kanten overigens, en dat daar iets aan gedaan moet worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 08:35   #5758
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. "Positieve" discriminatie, meer bepaald in de vorm van quota, kan je immers maar in de praktijk brengen wanneer je de discriminatie op basis van competentie vroeg of laat eens niet zal kunnen toepassen. Wanneer persoon A wel wordt aangenomen omwille van zijn afkomst (quota) terwijl persoon B eigenlijk competenter is, dan staat samen met "positieve" discriminatie automatisch ook de discriminatie op basis van competentie ter discussie.
Ik denk niet dat ze dat willen begrijpen ....

Paulus.
Oud 4 april 2012, 08:37   #5759
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat scheelt er eigenlijk?
Ik ben het niet gewoon van jou dat jij zo trolt.
Sorry, misschien ben ik met de jaren steeds allergischer geworden voor de manier waarop er met woorden gegoocheld wordt. "Democratie", "solidariteit", "vrijheid van meningsuiting", ... allemaal begrippen die gekaapt werden en waar een andere betekenis aan werd gegeven om een wantoestand door de strot van het publiek te kunnen rammen.

Ik beweer niet dat dit met "discriminatie" ook gebeurd is, maar het verklaart wel waarom ik nogal graag de betekenis van een woord bovenhaal in een discussie. De N-Z transfers zijn geen solidariteit, La Belgique is geen democratie, en de negationismewet is wel degelijk een inperking van de vrijheid van meningsuiting. Zo is ook erfopvolging discriminatie op basis van afkomst, en is iemand al dan niet aannemen op basis van zijn competenties wel degelijk discriminatie op basis van competentie. Misschien niet in de context die jullie hanteren, maar wel volgens de betekenis van het woord. En net zoals het jullie recht is om de betekenis van dat woord eng toe te passen, is het mijn recht om erop te wijzen dat er ook hier wel degelijk sprake is van discriminatie.

Is dat belangrijk? Binnen de context van deze discussie wellicht niet. Binnen het brede spectrum van politieke discussies des te meer. Een van de voornaamste wapens die de bevolking heeft tegen de wanpraktijken van de politiek is om niet alleen te horen wat politicus X zegt, maar ook om te begrijpen wat hij eigenlijk zegt. En dan is het belangrijk om te beseffen hoe woorden gekaapt en misbruikt worden.

Nogmaals, wellicht niet relevant hier, maar ik behoud mij het recht voor om er toch op te wijzen.

Laatst gewijzigd door Distel : 4 april 2012 om 08:39.
Oud 4 april 2012, 08:42   #5760
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen heb jij daar blijkbaar geen argumenten voor.
Neen, zo'n argumenten als jij aanhaalt heb ik niet :
Je vervangt een emmer stront immers met een andere emmer stront. Jij probeert het ene gordijn te blussen door het andere in brand te steken.
Daar kan ik niet aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be