Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 3 april 2012, 22:42   #541
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Nog een lesje islamrecht voor onze 'moslim-intellectuelen':

"Ook de vrouw die is verkracht, wordt in de islamitische landen door haar omgeving veroordeeld. Zij heeft de man verleid of hem zijn gang laten gaan. In de islamitische bronnen wordt op verkrachting geen straf gesteld. Het is niet verwonderlijk dat verkrachte vrouwen nauwelijks aangifte durven doen. Sterker nog, vrouwen voelen zich vaak schuldig en houden het geheim – al helemaal wanneer het een verkrachting binnen de familie betreft – tenzij ze door de verkrachting zwanger raken. Het is een schrijnende onrechtvaardigheid dat in islamitische landen waar de sharia geldt, verkrachte vrouwen worden gestraft vanwege hun zogenaamde overspeligheid (gestenigd als ze getrouwd zijn) of hun ontucht (honderd zweepslagen als ze nog niet getrouwd zijn), terwijl de verkrachter vrijwel altijd vrijuit gaat wegens gebrek aan het vereiste bewijs, dat moet worden geleverd door vier getuigen die de seksuele daad met eigen ogen gezien hebben."
http://www.liberales.be/essays/selimakker

Geheel conform de islam dus. Misselijkmakend.
Diego Raga is offline  
Oud 3 april 2012, 23:31   #542
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan geen conclusie maken over een hele cultuur op basis van 1 wet.
Wil je nu zeggen dat dit de enige achterlijke wet is die er in Marokko nog in voege is?

Is dat de richting die je de discussie wil laten uitgaan?

Zou je daar je hand voor in het vuur willen steken?

Anders wil ik gerust eens zoeken naar wat wetten ivm godsdienstvrijheid, vrouwenrechten, vrijheid van meningsuiting en dergelijke meer die ook een bepaald beeld schetsen van de islamitische cultuur in Marokko.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 3 april 2012, 23:40   #543
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij welke cultuur behoor jij?
Ik baal van dat hardnekkig gezeik van je, heeft niks met cultuur te maken.

Maar als jij daar cultuur wil van maken, ga je gang, het boeit me hoegenaamd niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 3 april 2012, 23:45   #544
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die hoort bij de cultuurbarbaren.
Je bent een karikatuur en je snapt het niet.

Zelf iedereen die het niet met je eens is als idioten beschouwen (daar zijn tig posts van die die hautaine, agressieve houding staven), maar intussen hier in één van je eerste posts de naam van je profeet laten volgen met de woorden "vrede zij met hem".
Hij die karavanen liet overvallen, hij die hele stammen tot slavernij bracht en mensen in zijn onverdraagzaamheid liet onthoofden.

Dat is voor jou een edel man, een man van god, een profeet.

Er zijn er hier die je als een intellectueel zien.

Dat zijn mensen die de inhoudsloosheid van de dweper die je bent niet snappen.

Niet meer, niet minder, zielig, wrokkig ventje.

Nierika is offline  
Oud 4 april 2012, 09:56   #545
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wil je nu zeggen dat dit de enige achterlijke wet is die er in Marokko nog in voege is?
Neen, dat wil ik niet zeggen.
Ik wil zeggen : "Je kan geen conclusie maken over een hele cultuur op basis van 1 wet."
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 10:24   #546
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil zeggen : "Je kan geen conclusie maken over een hele cultuur op basis van 1 wet."
raar, jij kan blijkbaar wèl voor anderen beslissen dat ze bedreigen zonder dat de persoon dat zelf zo wil hebben, maar hier ga jij dan zelf beslissen wat jij wou zeggen?

zoals: de witte puntmuts mag niet gedragen worden omdat Arti weet wat ze ermee bedoelen, maar de schaamhaardoek mag wèl gedragen worden omdat de persoon die eronder verstopt is zèlf mag beslissen wat ze ermee bedoelt....

ahum
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 4 april 2012, 15:37   #547
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
raar, jij kan blijkbaar wèl voor anderen beslissen dat ze bedreigen
Nogmaals ik beslis dit niet.
De moderatie heeft geoordeeld dat het een bedreiging was.
Jij weet uit ondervinding dat de moderatie het voordeel van de twijfel zeer ruim opvat.
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 16:19   #548
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik beslis dit niet.
De moderatie heeft geoordeeld dat het een bedreiging was.
Jij weet uit ondervinding dat de moderatie het voordeel van de twijfel zeer ruim opvat.
Stop dan met zeiken over die gebande nick 'wisord'...
Eigenzinnig is offline  
Oud 4 april 2012, 17:44   #549
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, waar blijft je correctie? Ben je echt zo dom dat je zelfs deze eenvoudige oefening niet kan oplossen?
Laten we even nagaan hoe het zit met uw " intellect"
De familiewetgeving in Marokko berust op de sharia.

De rechter heeft zich dus hierop gebaseerd, het lijkt me dus een eenvoudige oefening om rechtlijnig te redeneren, wanneer rechters kunnen wijzen op de mogelijkheid dat vrouwen( in dit geval een minderjarig meisje) de eer kunnen redden door te trouwen het hun verkrachter is er iets ernstig mis met het Marokkaans familierecht, dit goedpraten, erom heen lullen, over Duitse foutjes in schrijven beginnen, getuigt van beperkt denkvermogen, om te bevatten wat vrouwenrechten zouden moeten zijn, ongeacht of dit moslima's betreft of niet, aan dergelijke stompzinnigheid waarvan uw mening getuigt, je tijd verpesten zou moeten worden vermeden door ieder weldenkend forumlid, man of vrouw gelovig of niet!
alice is offline  
Oud 4 april 2012, 18:04   #550
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stop dan met zeiken over die gebande nick 'wisord'...
Nu je daarover begint; Wisord werd gebannen omwille van een vermoeden, dat achteraf onterecht bleek.
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 20:55   #551
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan je dat wel als die cultuur volledig doordrongen is van een achterlijke, versteende vrouwminachtende religie die gereflecteerd is in gans de wetgeving.
Elbow is offline  
Oud 4 april 2012, 23:51   #552
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus er zijn er meer?
Of begrijp ik je verkeerd?

Mag ik dan een conclusie maken over een hele cultuur op basis van meerdere wetten?

Kun je ook even stellen hoeveel achterlijke wetten je precies denkt nodig te hebben om mij die conclusie te laten maken?

Dan ga ik me onverwijld wat verdiepen in die hele cultuur en de daar heersende wetten...

Nierika is offline  
Oud 4 april 2012, 23:54   #553
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wil er je trouwens nog eens op wijzen, dat ik nergens stel op basis van 1 wet een hele cultuur als achterlijk te omschrijven.

Ik stel wel dat deze specifieke wet een zoveelste voorbeeld is van de achterlijkheid van die hele cultuur.

Da's een, niet onbelangrijke, nuance, nietwaar?

Nierika is offline  
Oud 5 april 2012, 21:20   #554
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier die je als een intellectueel zien.
Iedereen ziet hoe je door jaloezie en wrok verteerd wordt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 april 2012, 21:37   #555
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu je daarover begint; Wisord werd gebannen omwille van een vermoeden, dat achteraf onterecht bleek.
nope dat werd ie niet
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 5 april 2012, 21:52   #556
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedereen ziet hoe je door jaloezie en wrok verteerd wordt.
Kun je daar een bron of link voor geven? Heb je dat gevraagd aan "iedereen"?

In het andere geval, zou de schertsfiguur Kallikles zijn onzin in het vervolg misschien voor zichzelf willen houden?

Nierika is offline  
Oud 5 april 2012, 21:53   #557
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus er zijn er meer?
Of begrijp ik je verkeerd?

Mag ik dan een conclusie maken over een hele cultuur op basis van meerdere wetten?

Kun je ook even stellen hoeveel achterlijke wetten je precies denkt nodig te hebben om mij die conclusie te laten maken?

Dan ga ik me onverwijld wat verdiepen in die hele cultuur en de daar heersende wetten...
Hier had ik nu toch wel een antwoord op verwacht...

Helaas...

Nierika is offline  
Oud 6 april 2012, 08:03   #558
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nope dat werd ie niet
Toch wel, Wisord werd gebannen omwille van een vermoeden, dat achteraf onterecht bleek.
artisjok is offline  
Oud 6 april 2012, 11:03   #559
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf iedereen die het niet met je eens is als idioten beschouwen (daar zijn tig posts van die die hautaine, agressieve houding staven), maar intussen hier in één van je eerste posts de naam van je profeet laten volgen met de woorden "vrede zij met hem". Hij die karavanen liet overvallen, hij die hele stammen tot slavernij bracht en mensen in zijn onverdraagzaamheid liet onthoofden.
Je vergeet wel het belangrijkste: zijn pedofiel gedrag t.ov. Aisha. Alle moslims hebben dus respect voor een pedofiel.
DeProf_eet is offline  
Oud 6 april 2012, 13:22   #560
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, Wisord werd gebannen omwille van een vermoeden, dat achteraf onterecht bleek.
Toch niet.
SDX is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be