![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3882 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het echt zo moeilijk om onze taal te respecteren?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3883 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niks wat Kallikles tegenhoudt om hier eens wat dieper op in te gaan. Nochtans een onderwerp waar iedere vrouw zou in geinteresseerd moeten zijn... Of beslis jij nu ook al wanneer een antwoord al dan niet nodig is?
![]() |
![]() |
#3884 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een publiek geheim dat het merendeel van de gevangenen ofwel van allochtone afkomst, ofwel vreemdeling is. Als je daar nog wil over discussiëren, zal het toch met mij niet zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3885 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je autochtone moslims al als losgeslagen zotten hoort razen: "de eer van een vrouw is een kwestie van leven OF dood..." Tja... Ik weet niet of dat klimaat van haat er effectief is, eerder onzekerheid. Ik zie vooral veel mensen die zich steeds meer en meer beginnen afvragen of al die vrijheden geen omgekeerd effect hebben. In zoverre zelfs dat bepaalde scholen de hoofddoek nu compleet verbieden vanwege het feit dat het klimaat van haat en onvrijheid van kledingkeuze al een probleem begint te vormen. Die scholen worden natuurlijk geleid door rabiate racisten, zult u repliceren, maar toch... Rekening houdend met het feit dat dergelijke problemen hier simpelweg worden veroorzaakt door een minderheid, die dan nog grotendeels als immigrant hier is terecht gekomen... Begrijp ik de onzekerheid van veel mensen. En wat betreft dat verhaaltje van die arme moslima - met hoofddoekje - die ei zo na op de autosnelweg werd van de weg geduwd, daar moet toch op zijn minst een krantenartikeltje over te vinden zijn? Een linkje? Iemand die zich daar nog iets over herinnert? Gezien de meestal hysterische reacties op dergelijke feiten, moet dat toch... Ik blijf het een heel warrig, paranoïde verhaal vinden, waarbij aan geen kanten kan aangetoond worden dat de hoofddoek van de betreffende vrouw hierin een rol speelt. De vergelijking van de aanreiker van het verhaal, betreffende de joden die de schuld krijgen van de holocaust vanwege hun bestaan, omdat zijn verhaaltje niet meteen geloofwaardig wordt bevonden, komt me al evenmin evenwichtig voor. Nu ja, ieder zijn riedel. U bent vrij te geloven wat u wil.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3886 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....08#post6063708 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3887 |
Banneling
|
![]() Kom jij hier ook al ruzie zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3888 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch geen reden om vrijheden in te perken voor iedereen. Citaat:
Citaat:
Vooral onder I&I druipt het er vanaf. Citaat:
Citaat:
Hoe was de sociale druk betreffende de kledingkeuze toen? Citaat:
Citaat:
Niemand maakte daar problemen van, tot het VB veroordeeld werd voor racisme en in hun discours "vreemdeling" verving door "moslim". En plots tekende wie een hoofddoek draagt een terugkeer contract. Citaat:
Citaat:
Selectiefhttp://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...moskeeen.dhtml Laatst gewijzigd door artisjok : 6 april 2012 om 19:26. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat zo is, waarom dragen moslimmannen dan geen hoofddoek? Iedereen gelijk voor de wet, vind ik (allee, voor de sharia in dit geval).
![]() |
![]() |
#3890 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel ouders verplichten hun kinderen nog steeds om naar de mis te gaan. Gaan we daarom alle missen verbieden? Als die kinderen volwassen worden, zullen ze zelf wel keuzes maken. Misschien zijn ze hun ouders dankbaar, misschien krijgen ze hier juist een afkeer van de Kerk door, maar dit verbieden zal alleen maar nog meer problemen veroorzaken. Je moet de ouders hun kinderen laten opvoeden. Citaat:
![]() Nu wordt het tijd om Nietzsche te parafraseren: afgezien van het feit dat ik een autochtone moslim ben, ben ik daarvan ook het tegendeel. Denk daar maar eens goed over na! Dat de eer van een vrouw een kwestie van leven of dood is, heeft overigens niet op de eerste plaats met de islam te maken. Het hoofse ridder-ideaal kent de eer van een vrouw dezelfde waarde toe en het was voor een ridder een eer om voor de eer van een vrouw te mogen strijden en hierbij zijn leven op het spel te zetten. Of ga je het hoofse ridder-ideaal ook als islamitische import zien? De cultuur van het islamitische Andaloesië heeft inderdaad invloed gehad op de hoofse cultuur van de troubadours in Zuid-Frankrijk, maar als we zo beginnen, moeten we de hele Europese cultuur als volksvreemde import afwijzen en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Deze cultuur vond je zeer recent nog terug bij iemand als Gaston Deferre, tot 1986 burgemeester van Marseilles was en die nooit voor een duel terugdeinsde.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 april 2012 om 20:09. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3891 |
Minister
|
![]() Bij moslim mannen gaat dat anders. Andersom zou je kunnen zeggen. Die hebben kale eikels.
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 6 april 2012 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3892 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() M.a.w. je wenst je ogen te sluiten voor de reactionaire bullshit van Kallikles, weet totaal niet wat te zeggen of hoe je dient te repliceren, dus maak je het jezelf gemakkelijk door maar wat onnozelheden te debiteren.
Ieder zijn meug, natuurlijk. Citaat:
Dubbel zo stom, wetende dat jij zélf voor het minste geringste verhaal minstens 5 bronnen, linken en citaten verlangt. Maar omdat dat flutverhaaltje nu eens toevallig afkomstig is van een moslim(a), moeten iedereen ja knikken en het zomaar zonder boe of ba aanvaarden? En jij verwijt andere forummers dat ze met 2 maten en 2 gewichten meten? Laat me niet lachen, zeg.
![]() |
![]() |
#3893 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand met zo'n verhaaltje afkomt vraag ik nooit bron met link. Dat kan immers niet gegeven worden. Zo'n verhaaltje kan je niet bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3894 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het dragen van het symbool is gelijkaardig.
![]() |
![]() |
#3895 |
Minister-President
|
![]() tja jij noemt mij dom, maar jij kent het verschil tussen 'gelijk' en 'gelijkaardig' niet?
![]() |
#3896 |
Banneling
|
![]() Nee, dat is het absoluut niet. Het werd al met 100 keren aangetoond dat het niet om gelijkaardige symbolen gaat. De steden met een kopvodverbod in hun administratie volgen je kromredenering trouwens niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3897 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3898 |
Banneling
|
![]() Oh voor jou moeten vrouwen dus herkenbaar zijn vanop 500 m (door hun hoofdschaamhaarinpakking) zodat ze niet lastig gevallen worden en niet uitgescholden voor vieze h..r.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3899 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3900 |