Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 11:33   #17521
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het onderwerp van dat topic is "elementaire regels, zeden, normen en waarden"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
De post die je citeerde is post #2 uit dat topic.

p.s. Mijn hobby is oriëntaalse dans. Ik kan het je ten zeerste aanraden.
ha Regine S. doet dat ook, maar mijn buik is niet slank genoeg, en ik vrees dat ik daar met een tent op het podium zou staan tussen al die buikdanseressen., in het slechtste geval Arti zouden we zelfs ondanks onze intellectuele tegenpolariteit een fysische aanraking kunnen krijgen tijdens de dansact... dus ik weet het niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:38   #17522
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Herinner u de discussie die ik enkele weken geleden met u had over :
1) moslims discrimineren vrouwen (een man mag zijn vrouw tuchtigen en van haar gehoorzaamheid eisen, verder ook : erfrecht, getuigenissen, gearrangeerde huwelijken ...)
2) moslims discrimineren anders-gelovigen, de koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.

Hebt u daar ergens duidelijk gezegd dat het verkeerd is van de islam / de moslims / de koran om discriminatie toe te laten?
Zo'n 20 keer heb ik u de vraag gesteld :
Discrimineert de koran, ja of neen?
Als u daar nu een duidelijk antwoord op geeft (zonder gekronkel, verwijzingen naar verschillende stromingen of naar andere godsdiensten) dan zal ik geloven dat u de islam niet verdedigt.
Dat zal zij -voorspelbaar- links laten liggen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:40   #17523
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit is je reinste onzin.
Kritiek op een ideologie is helemaal niet hetzelfde als "rechts" en nog minder hetzelfde als "racisme". Kritiek op een ideologie verpakt als religie heeft dan ook niks te maken met het tegen elkaar opzetten van mensen.

Maar wees gerust: ik hoor dat hoe langer hoe meer mensen (op leeftijd) het opgeven. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie linkse do-gooders écht volledig en helemaal de vruchten van jullie "tolerante" denkwijze zullen mogen plukken. Capito?
nogmaals. Religie hoort thuis in het rechtse denkspectrum. Rechts gedachtengoed = religieus gedachtengoed. De onverdraagzaamheid tov islamieten heeft niks van zien met onderdrukking van de vrouw of andere schaamlapjes. De reacties uit rechtse hoek tegen de islam zijn louter en alleen uit angst ingegeven, angst voor het verdwijnen van hun eigen onderdrukkingsmachine.
Doen alsof de ene religie "humaner" is dan een andere is net één van de strijdpunten in jullie onverdraagzaamheid.

en btw, wie deze thread als buitenstaander leest, kan enkel een groep kleuters zien die pogen normale reacties belachelijk te maken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:41   #17524
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat zal zij -voorspelbaar- links laten liggen.

Paulus.
Of er zich op haar gebruikelijke manier uittrollen-> artisjokiaans getrol. Elke methode is voor haar goed om de islam te verdedigen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:42   #17525
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
nogmaals. Religie hoort thuis in het rechtse denkspectrum. Rechts gedachtengoed = religieus gedachtengoed. De onverdraagzaamheid tov islamieten heeft niks van zien met onderdrukking van de vrouw of andere schaamlapjes. De reacties uit rechtse hoek tegen de islam zijn louter en alleen uit angst ingegeven, angst voor het verdwijnen van hun eigen onderdrukkingsmachine.
Doen alsof de ene religie "humaner" is dan een andere is net één van de strijdpunten in jullie onverdraagzaamheid.

en btw, wie deze thread als buitenstaander leest, kan enkel een groep kleuters zien die pogen normale reacties belachelijk te maken.
Die analogie maakt Arti wel dikwijls, steevast als je de onverdraagzaamheid van de moslims becritiseert, komt ze met VB voorbeelden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:49   #17526
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die analogie maakt Arti wel dikwijls, steevast als je de onverdraagzaamheid van de moslims becritiseert, komt ze met VB voorbeelden
logisch het is een identieke denkwijze en het gedrag eruit voortspruit is eveneens identiek.
Oud 7 april 2012, 11:51   #17527
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ha Regine S. doet dat ook, maar mijn buik is niet slank genoeg,
Je hoeft geen slanke buik te hebben.
Zelfs zwangere vrouwen dansen nog mee.

Citaat:
en ik vrees dat ik daar met een tent op het podium zou staan tussen al die buikdanseressen., in het slechtste geval Arti zouden we zelfs ondanks onze intellectuele tegenpolariteit een fysische aanraking kunnen krijgen tijdens de dansact... dus ik weet het niet.
http://www.youtube.com/watch?v=aK_F4eroxWY&noredirect=1

Je antwoordt niet meer op :
Het onderwerp van dat topic is "elementaire regels, zeden, normen en waarden"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
De post die je citeerde is post #2 uit dat topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:54   #17528
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Van een kleuterreactie gesproken! Ongefundereerd, vol vooroordelen is jouw uitleg,met als enige bedoeling 'rechts' te criminaliseren.

Nog geen twee generaties geleden maakte uw linkse club er een hobby van om alles wat katholiek was met de grond gelijk te vegen. We hebben toen nooit reacties gelezen als :
"De reacties uit linkse hoek tegen het katholicisme zijn louter en alleen uit angst ingegeven, angst voor het verdwijnen van hun eigen onderdrukkingsmachine."

De hetze van links tegen alles wat 'kerk' is, en tegenwoordig tegen alles wat joods is getuigt van een onverdraagzaamheid die veel ziekelijker is dan gegronde islamkritiek en gegronde kritiek op het migratiebeleid. Steeds meer wordt toegegeven ook uit islamknuffelende links hoek, dat de multiculturele maatschappij een mislukking is en dat de integartie van moslims het meest problemen oplevert vanwege hun intolerante en sexistische religie en cultuur.

Waarom gaan zowat alle reacties in dit subforum over moslims en niet over Chinezen of Australische migranten. Is het frankske nog niet gevallen dat het iets met hun cultuur (die religieus doordrongen is) zou kunnen te maken hebben? Mag het frankske niet vallen? Past het de electorale agenda van links niet die het nog uitsluitend van dit soort imporkiesvee moet hebben?
Oud 7 april 2012, 11:59   #17529
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Herinner u de discussie die ik enkele weken geleden met u had over :
1) moslims discrimineren vrouwen (een man mag zijn vrouw tuchtigen en van haar gehoorzaamheid eisen, verder ook : erfrecht, getuigenissen, gearrangeerde huwelijken ...)
2) moslims discrimineren anders-gelovigen, de koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.

Hebt u daar ergens duidelijk gezegd dat het verkeerd is van de islam / de moslims / de koran om discriminatie toe te laten?
Zo'n 20 keer heb ik u de vraag gesteld :
Discrimineert de koran, ja of neen?
Als u daar nu een duidelijk antwoord op geeft (zonder gekronkel, verwijzingen naar verschillende stromingen of naar andere godsdiensten) dan zal ik geloven dat u de islam niet verdedigt.
Je hebt je punt gemaakt Marie : Artisjok verdedigt de islam. Ze omzeilt je vragen door nu wat over buikdansen te leuteren. Het is haar manier om te zeggen dat ze niet op een duidelijke manier wil antwoorden op de vragen die je stelde. Duidelijk = zonder gekronkel, verwijzingen naar verschillende stromingen of naar andere godsdiensten.
Oud 7 april 2012, 12:23   #17530
Elbow
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...react#reaction

"De bestuurder zou de vrienden na het ongeval opgebeld hebben. De daders zijn nog op de vlucht. "

Dat zegt al genoeg over in welk milieu er moet gezocht worden naar de daders.

Nu het een allochtoon is die slachtoffer is van één van de dagelijkse agressies op het openbaar vervoer, vraag ik me af of de burgemeester van Brussel het nog zal hebben over een "fait divers'. Geldt dat enkel voor witte slachtoffers?
Oud 7 april 2012, 12:23   #17531
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

ben je mal man? ik heb helemaal geen "angst" en zeker geen "ongegronde angst" van islam. zoals ik al zei hoop ik dat ze je kleinkinderen nog gaan inpakken en besnijden. Misschien mag ik het nog meemaken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:26   #17532
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

"De bestuurder zou de vrienden na het ongeval opgebeld hebben. De daders zijn nog op de vlucht. "

Nu het een allochtoon is die slachtoffer is van één van de dagelijkse agressies op het openbaar vervoer, vraag ik me af of de burgemeester van Brussel het nog zal hebben over een "fait divers'. Geldt dat enkel voor witte slachtoffers?
Thielemans gaat nu fulmineren tegen het VB die deze zaken mogelijk maakten.
Oud 7 april 2012, 12:34   #17533
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Thielemans gaat nu fulmineren tegen het VB die deze zaken mogelijk maakten.
Thielemans gaat vooral veel moeten kronkelen de komende dagen, een vorm van buikdansen of orientaals dansen, zeg maar.
Oud 7 april 2012, 12:37   #17534
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Te ziek voor woorden en nu zijn ALLE BRUSSELAARS slachtoffer van die ene "vriend" vermits ze niet meer van het openbaar vervoer kunnen genieten (waarvoor ze wel belastingen hebben betaald). Ik stel voor om deze onkost integraal te verhalen op de dader en zijn familie, en deze meteen ook te schrappen van enige sociale steun !!
Oud 7 april 2012, 12:37   #17535
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Thielemans gaat vooral veel moeten kronkelen de komende dagen, een vorm van buikdansen of orientaals dansen, zeg maar.
toen ik het vorige schreef had ik deze commentaar op vandaag.be nog niet gelezen!
Je kan het dus zo gek niet bedenken:

Citaat:
_Hind Sahli

ipv meteen te oordelen over de 'achtergrond" van de daders, zal ik jullie even duidelijk maken dat het SLACHTOFFER een Marokkaanse man van 50 jaar was!!! die al 30 jaar bij de MIVB werkte!!! dus ipv te oordelen kan het hééééél goed zijn dat de daders extreem rechte motieven hadden, hebben jullie daar ook kritiek op?????
er is eens een bruin slachtoffer en dus hebben de moordenaars extreem rechtse motieven! Wat heb ik je gezegd?

-------------
De helft van Sint Jans Molenbeek staat nog niet op stelten, geen mensen aangevallen of andere faits divers te bespeuren, dus het gaat hier vast niet om een allochtoons slachtoffertje:

http://www.vandaag.be/binnenland/942...door-tram.html

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 april 2012 om 12:39.
Oud 7 april 2012, 12:50   #17536
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van een kleuterreactie gesproken! Ongefundereerd, vol vooroordelen is jouw uitleg,met als enige bedoeling 'rechts' te criminaliseren.

Nog geen twee generaties geleden maakte uw linkse club er een hobby van om alles wat katholiek was met de grond gelijk te vegen. We hebben toen nooit reacties gelezen als :
"De reacties uit linkse hoek tegen het katholicisme zijn louter en alleen uit angst ingegeven, angst voor het verdwijnen van hun eigen onderdrukkingsmachine."

De hetze van links tegen alles wat 'kerk' is, en tegenwoordig tegen alles wat joods is getuigt van een onverdraagzaamheid die veel ziekelijker is dan gegronde islamkritiek en gegronde kritiek op het migratiebeleid. Steeds meer wordt toegegeven ook uit islamknuffelende links hoek, dat de multiculturele maatschappij een mislukking is en dat de integartie van moslims het meest problemen oplevert vanwege hun intolerante en sexistische religie en cultuur.

Waarom gaan zowat alle reacties in dit subforum over moslims en niet over Chinezen of Australische migranten. Is het frankske nog niet gevallen dat het iets met hun cultuur (die religieus doordrongen is) zou kunnen te maken hebben? Mag het frankske niet vallen? Past het de electorale agenda van links niet die het nog uitsluitend van dit soort imporkiesvee moet hebben?
u hebt 1 punt, links is niet hetzelfde als religieus denken; dat is het gebied van rechts. Of uw rechtse vriend nu islamiet of katholiek is, doet niet ter zake; wie een geloof beleefd denkt in rechts termen en zal veel frequenter onverdraagzaamheden uitten dan iemand die verlost is van religie.
Links is nog steeds bezig met vechten tegen de onderdrukkingsmachines, die strijd gaat door; U kunt hieruit afleiden dat (s)p.a reeds enkele decennia geen linkse partij meer is.
Oud 7 april 2012, 12:53   #17537
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Waar de politieke leiders zich nog in het feodale tijdperk wanen, krijg je gedragingen bij de bevolking die daaraan beantwoorden.
Ze kunnen misschien als reactie hierop nog een paar taskforces oprichten met enkele recepties en wat foldertjes enzo en zichzelf op de borst kloppen, vooral zichzelf op de borst kloppen.
Oud 7 april 2012, 12:59   #17538
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
u hebt 1 punt, links is niet hetzelfde als religieus denken; dat is het gebied van rechts. Of uw rechtse vriend nu islamiet of katholiek is, doet niet ter zake; wie een geloof beleefd denkt in rechts termen en zal veel frequenter onverdraagzaamheden uitten dan iemand die verlost is van religie.
Links is nog steeds bezig met vechten tegen de onderdrukkingsmachines, die strijd gaat door; U kunt hieruit afleiden dat (s)p.a reeds enkele decennia geen linkse partij meer is.
Citaat:
"De reacties uit linkse hoek tegen het katholicisme en het judeisme zijn louter en alleen uit angst ingegeven, angst voor het verdwijnen van hun eigen onderdrukkingsmachine."
Oud 7 april 2012, 13:11   #17539
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Was jouw antwoord op mijn vraag, waarom die lui, die onderdrukkende religieuze regimes ontvluchten, tòch met alle geweld die onderdrukkende religie méé willen invoeren, dan 'n 'serieuze' reactie?

't Had niet eens wat met de vraag te maken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:13   #17540
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nogmaals. Religie hoort thuis in het rechtse denkspectrum.
Religie hoort thuis waar 't thuishoort, in de prullenbak of gewoon als hobby catalogeren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be