Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2012, 10:36   #421
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
De gedachte die speelt onder vlamingen dat mensen die misdaden begaan hun rechten als mens verliezen.
Dat je door het begaan van bepaalde misdaden afstand doet van bepaalde mensenrechten, lijkt me evident.
Oud 8 april 2012, 10:39   #422
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wil je dat ik de tekst copy-paste? Lukt het niet om op de link te klikken?
Jij gebruikt de zin "altijd hetzelfde racistisch discours" als argument in een discussie. Dan mag je toch wel even toelichten wat je daaronder verstaat, niet? Het is toch niet alleen maar een middel om je opponent de mond te snoeren?
Oud 8 april 2012, 10:48   #423
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
België heeft wel gevangenissen. Het probleem is dat die overvol zitten met vreemdelingen.
In plaats van er bij te bouwen op kosten van de belastingbetaler, zou men al die vreemdelingen die er in zitten moeten deporteren naar hun moederland, ook de dubbelpaspoortigen die automatisch de Belgische nationaliteit zouden moeten verliezen vanaf de 1ste gevangenisstraf.
Probleem is dat Marokko niet happig is om haar ingezetenen terug te nemen en zich verbergt achter een bijzonder verdrag met België.Dat verdrag moet meteen opgezegd worden en Belgiëmoet Marokko maar voor voldongen feiten stellen. Desnoods ze met een vrachtschip gaan afkappen in Agadir. Wat Marokko er mee doet maakt niet uit. Weg is weg.

Idem dito met illegale criminelen. Er moet dringend een uitzettingsbeleid uitgevoerd worden.

Dan komter veel ruimte in de gevangenissen vrij en hoeft er geen "progressief" bestraffingsbeleid meer gevoerd te worden.

Het vervelende is dat de PS en haar vazallen zich daar tegen zal verzetten want zo'n beleid raakt haar importkiesvee.
Bovendien moeten moslim allochtonen actief aangemoedigd worden om in een moslimland te gaan wonen. Aangezien er geen toekomst is voor de ieslaam in een westers land.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:55   #424
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
U kent dit forum blijkbaar heel goed na 140 tussenkomsten. Vertel.
Ik heb niet direct een account aangemaakt.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 11:03   #425
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Forumgenoten, gisterenmiddag heb ik deze topic opgestart na het slechte nieuws in het middagjournaal vernomen te hebben. Nu lees ik dat de bewuste bestuurder en de opgetrommelde vriend gekend stonden voor allerlei drugsfeiten. Vermoedelijk al gevangenisstraffen gekregen, al dan niet voorwaardelijk. Is het bij deze niet stilletjesaan tijd om het gedrocht van een WET LEJEUNE met onmiddellijk ingang te gaan afschaffen. Als de rechter 10 jaar geeft dan is dat 10 jaar. Als de rechter levenslang geeft dan is dat ook levenslang. Tenslotte wil ik nog eventjes dit meegeven. Als je als gewone mens een boete krijgt van de politierechtbank voor vb overdreven snelheid, dan moet je toch ook volledig die boete betalen en kom je er ook niet vanaf met 1/3 van de boete als je een tijdje braaf bent geweest. En laat ons nu eerlijk zijn, als de wet lejeune niet kan toegepast worden voor een verkeersboete dan toch helemaal niet voor feiten zoals moord, geweldpleging, verkrachting, drugsdelicten. Of ben ik wereldvreemd? Of ben ik extremistisch als ik het zo stel. Het zou veranderen als ik aan de macht zou zijn. Ik heb de laatste tijd al verschillende keren door bejaarde mensen(die de wereldoorlog meegemaakt hebben) horen zeggen dat er een hitler moest terugkeren. Als jonge mensen zoiets zeggen dan denk ik, ze weten niet wat ze zeggen, maar als oude bejaarde mensen die de verschrikking van wo2 meegemaakt hebben zoiets zeggen, wel dan is er toch iets serieus mis in deze samenleving.
En de gevangenis van Vorst wordt binnenkort onbewoonbaar verklaart dus kun je wel raden dat de producent van enkelbanden weer in zen handjes zal kunnen wrijven. Moeten de cipiers misschien nog voor het slapen gaan vragen of ze nog een extra kussen of dekentje nodig hebben? In dit apenland laat men misdadigers waarvan bewijs is geleverd dat ze iets mispeuterd hebben lopen, en mensen waarvan er geen greintje bewijs is maar zogenaamde ''vermoedens'' steekt men voor 30 jaar den bak in! WELCOME IN BELGIUM

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 8 april 2012 om 11:06.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 11:04   #426
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Jammer genoeg voor onze rechtse vrienden is de buscontroleur niet van het blanke herrenras en kunnen ze hun wij-zij verhaaltje niet uitspelen. Het slachtoffer was allochtoon, nu ben ik wel eens benieuwd naar de afkomst van de daders want misschien is het zelfs racisme want over de identiteit van de dader is nog niks bekend. Je ziet zo maar. Het is geen wij-zij verhaal, we moeten de criminaliteit hard aanpakken ongeacht de afkomst van de dader
Ik wist niet dat de linkse jongens de criminaliteit hard wilden aanpakken.
Wat ik vooral van de linkse jongens zie is :

* ontkennen dat er een probleem is (bijv. : 30 jaar lang alle problemen rond integratie ontkennen, en iedereen die er durft op te wijzen voor racist uit te schelden, om finaal toe te geven dat er wel een probleem is.
* aandacht afleiden van de echte problemen, de zaken omdraaien :
bijv. bij zware criminaliteit van allochtonen direct het geweld goedpraten door het voor te stellen als een 'logisch' gevolg van... racisme, uitsluiting, werkloosheid. Op die manier worden de slachtoffers weer als dader voorgesteld.
* het voorstellen van een nepfilosofie als oplossing, maar ze zelfs niet eens uitvoeren.
De nepfilosofie zegt dat je je niet moet focussen op het hard straffen van criminaliteit, maar 'jongeren' (lees jonge criminelen) begeleiden, opvangen van zodra ze ietwat op de criminele tour gaan, om zo te vermijden dat ze afglijden naar steeds zwaardere misdaden.
Wat ze in werkelijkheid doen is echter iets helemaal anders.
Bij alles wat lager ligt dan moord staan de linkse jongens klaar om het te vergoelijken, om excuses te zoeken voor de misdaad, om eufemismen te gebruiken ('jongeren' ipv. jonge criminelen, zogenaamde 'kleine' criminaliteit), het probleem wegrelativeren dus.
En die zogenaamde kleine criminaliteit (vandalisme bijv.) wordt niet aangepakt, zodat die jonge criminelen toch steeds verder gaan in hun misdaden, tot ze compleet ontsporen en moorden plegen.
Op dat moment komen de linkse jongens dan zeggen dat er helaas niets meer aan te doen is, want ze zijn te ver doorgeslagen.
Maar vroeger ingrijpen, daar zijn ze dus ook te laks voor.
* Elke mogelijke oplossing van de hand wijzen.
Als er op gewezen wordt dat de gevangenissen overvol zitten, dan weigeren ze er nieuwe te bouwen, met het argument dat er veel mensen in de gevangenissen zitten die er niet thuishoren.
Tegelijk doen ze er echter niets aan om dat laatste aan te pakken.
* Alle prioriteiten bij de politie leggen bij het poenpakken.
De politie is vooral bezig met verkeersovertredingen, daarvoor zijn er middelen genoeg.
Allemaal onder het mom van verkeersveiligheid, maar aan de infrastructuur doen ze veel te weinig.
Kortom, de politie als melkkoe in plaats van als ordehandhaver.
Oud 8 april 2012, 11:04   #427
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is iemand vermoorden verkeert?
simpel! omdat verkeerD met een D wordt geschreven!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 11:05   #428
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
De dader van dit verschrikkelijk drama is een Belg zegt de pers maar ik wil weten: allochtoon of autochtoon? Tot nu toe in geen enkele berichtgeving gehoord of gelezen want de laffe pers mag het waarschijnlijk niet meer zeggen. Heeft iemand er weet van, hoe luidt zijn naam want de dader is toch meerderjarig!!!
Ik vrees dat dit op dit ogenblik één van de grootste staatsgeheimen is. spannend hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 11:07   #429
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
simpel! omdat verkeerD met een D wordt geschreven!
Sorry

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:08   #430
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou dit eigen zijn aan onze cultuur, of aan een bepaalde ideologie?
De een leidt tot de ander.

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:12   #431
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aasgieren Bekijk bericht
Jij denkt nog steeds dat dit een forum is vol psychopaten die misdadigers martelen?

Kan je een beetje minder zwart-wit denken?

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:15   #432
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Je bent dus een gevaar voor de maatschappij.
Geef me een reden waarom een moord plegen verkeerd is.

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:16   #433
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moorden is niet verkeerd, wij hebben enkel besloten dat dat verkeerd is. Simpelweg omdat dat het leven wenselijker maakt, en omdat veel mensen teveel empathie hebben om iemand in koele bloeden te kunnen vermoorden. Maar dat maakt *moorden* an sich niet verkeerd, Anders Breivick staat nog steeds achter zijn daden, vol trots zelfs.
Ho, hoezo is moorden niet verkeerd? Dat lijkt me toch nogal een uitspraak, wat bedoel je met empathie??
Breivick is een criminele psychopaat, dat kun je lastig als voorbeeld nemen voor normaal menselijk gedrag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 11:17   #434
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen ik zei dat ik het allemaal niet serieuse meende over dat martelen, zei jij *het zou mij niet verbazen op dit forum* wat is er precies zwart/wit aan wat ik zeg?
Er is een verschil tussen 'het zou me niet verbazen' en 'Iedereen hier wil martelingen uitvoeren'

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:18   #435
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Geef me een reden waarom een moord plegen verkeerd is.
Heb je een vrouw of kinderen ?
Anders zou ik zeggen, moeten ze die misschien ook maar eens vermoorden.
Dan zal die vraag rap beantwoord zijn.
Oud 8 april 2012, 11:19   #436
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit soort vragen zijn compleet irrelevant en zijn er enkel en alleen om intressant te gaan doen. Moorden is inderdaad vanaf het begin niet verkeerd. Maar wij hebben nu eenmaal besloten dat dat verkeerd is, als je het daar niet mee eens ben kun je altijd nog naar Nigeria emigreren. Daar kun je vrouwen verkrachten terwijl er iemand van de regering toekijkt.
De vraag was niet aan jou gericht. Ik stelde oorspronkelijk deze vraag om mijn punt duidelijk te maken.

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:20   #437
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Heb je een vrouw of kinderen ?
Anders zou ik zeggen, moeten ze die misschien ook maar eens vermoorden.
Dan zal die vraag rap beantwoord zijn.
Waarom is iemand mentaal/fysiek pijn doen verkeerd?

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:21   #438
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:

Jij bent nogal van het mierenneuken eh. Naja het is goed, waarom zou je het niet verbazen dan?
Bepaalde personen staan nogal vijandig tegen (allochtone) criminelen.

-H. Marcuse
Oud 8 april 2012, 11:23   #439
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Waarom is iemand mentaal/fysiek pijn doen verkeerd?
TROLL alert...
Oud 8 april 2012, 11:28   #440
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat maak je precies duidelijk?
Citaat:
Verschil in ideologie, dat is alles.
Ik wou duidelijk maken dat mijn opinie dat criminelen mensenrechten hebben net zoals uw opinie dat ze er geen hebben gebaseerd is op empathie en dat er geen correct antwoord op bestaat.

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be