Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2012, 11:27   #4221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Het bedrijf is geen moskee.
In een bedrijf werkt men, het is geen plaats om er zijn religie te belijden, dat kan men in de privésfeer- en tijd doen. Gezien politieke symbolen verboden zijn, kunnen religieuze symbolen ook niet. Of zou je willen discrimineren tussen beiden? Hoe verantwoord je dat? Allah staat boven alles?
Voor vrouwen die beweren niet te kunnen functioneren zonder hoofddoek wel!
Dus u haalt een belangrijk punt aan want inderdaad, Allah staat niet boven de wet
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:31   #4222
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En mag die competentie divers zijn?
wat bedoel je met "diverse competentie"?
hoe programmeer je "divers"?

wat zijn de voordelen van "diverse" programmatie?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:34   #4223
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwacht dan dat al die diverse mensen ook hun deel doen op de werkvloer.
Heb jij liever dat ze geweerd worden en aan den dop staan? Dat past wel beter in een haatdiscours.
Ze weren zichzelf van de werkvloer. Het is aan de moslima zelf om te beslissen of ze zich integreert en de regels van het bedrijf accepteert. Hetzij dat allah voorgaat die haar voorschrijft een racistisch segregatiesymbool op het hoofd te dragen.
Indien ze het laatste kiest, zou ze ook geen recht mogen hebben op dop betaald door de belastingbetaler ten aanzien van wie zij haar islamitisch apartheidssymbool op het hoofd draagt.

De hoofddoek is het tegendeel van diversiteit : het staat voor eigen moslimvolk alleen. De hoofddoek is een vorm van uitgesproken racisme.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:35   #4224
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is toch al altijd zo. Als kind leerde ik al dat je je rechterhand moest gebruiken om de hand te schudden en om iets te overhandigen.
En zou U dodelijk beledigd zijn indien een linkshandige U iets overhandigd met de linkerhand?
Citaat:
Ja, die heb ik gemist.
Heb je daar bron met link voor? (je begrijpt toch dat ik zeker jou niet op je woord geloof)

Citaat:
Dat is het algemeen ziekenhuis van Kortrijk. (fusie van alle Kortrijkse ziekenhuizen)
Dat verklaart veel. De West Vlaanders.

Citaat:
Wat begrijp je niet aan :
"Als werkgever moet je altijd je grenzen verleggen, maar je moet ze ook steeds stellen! Het is een situatie van geven en nemen, waarbij het belangrijkste is dat alles steeds werkbaar blijft."
Ik zorg voor't loon, gij zorgt ervoor dat ik een reden heb jou dat loon te geven.

Citaat:
Ik kan weinig doen met woestijnrovers of wandelende tenten op de werkvloer.
Citaat:
Heb jij liever dat ze geweerd worden en aan den dop staan? Dat past wel beter in een haatdiscours.
Neen, ik heb liever dat die mensen ergens wonen waar ze wel in de samenleving passen. Waar ze niet gediscrimineerd worden.
Oud 10 april 2012, 11:36   #4225
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Goede vraag. Het programmeren door witten is niet langer goed genoeg? Wat is de meerwaarde van een programmatie als het vel van de programmeur ineens bruin is?
En wat is de meerwaarde van een hoofddoek voor de programmatie?
Oud 10 april 2012, 11:36   #4226
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De landen waar die mensen uit komen, ik dacht dat je dat zelf wel zou doorhebben.
De kamelenjockeys en maniokstampsters geraken hier nog niet eens. Wat blijft er dan over?
Oud 10 april 2012, 11:37   #4227
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor vrouwen die beweren niet te kunnen functioneren zonder hoofddoek wel!
Dus u haalt een belangrijk punt aan want inderdaad, Allah staat niet boven de wet
Die vrouwen moeten psychiatrische hulp krijgen. Dat zijn geesteszieken.
Oud 10 april 2012, 11:38   #4228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Nee, maar u draait die mantra zo graag af he?
Werkgevers hebben het recht om dresscodes op te leggen. Juist; niet?
Zij kunnen bepalen dat kledij neutraal moet zijn, dat is hun recht.
Wanneer zij dit doen, hoort iedereen die onder de bepaling valt dit te accepteren of gebruik te maken van je vrijheid ander werk te zoeken.

Het gaat dus helemaal niet om het " verbieden van een bepaalde groep" want " die groep" kan net zoals anderen gewoon komen werken in neutrale kleding.
Maar " die groep" eist wel dat voor hen een uitzondering gemaakt wordt waar u het nu ineens blijkbaar; als windhaan in je mening, nu weer mee eens bent!
Denk eens na wat nu eigenlijk jou standpunt is!
Hoe komt dat toch dat klanten in Nederland er geen problemen van maken als het personeel een hoofddoek draagt, en in België wel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:38   #4229
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Noorderlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Het bedrijf is geen moskee.
In een bedrijf werkt men, het is geen plaats om er zijn religie te belijden, dat kan men in de privésfeer- en tijd doen. Gezien politieke symbolen verboden zijn, kunnen religieuze symbolen ook niet. Of zou je willen discrimineren tussen beiden? Hoe verantwoord je dat? Allah staat boven alles?
wat zit jij nou weer te lullen. in de koran staat duidelijk dat moslims zich moeten houden aan de wetten van het land waarin ze leven, zolang deze wetten maar niet indruisen tegen de islam.

dat jullie hoofddoeken willen bannen zegt meer over jullie meegekregen waarden en normen, hoor!

Laatst gewijzigd door Noorderlicht : 10 april 2012 om 11:39.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:41   #4230
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
wat zit jij nou weer te lullen. in de koran staat duidelijk dat moslims zich moeten houden aan de wetten van het land waarin ze leven, zolang deze wetten waar niet indruisen tegen de islam.
!
Dat laatste stoort mij. De islam is even verderfelijk als het nazisme. Het is hetzelfde. Niemand wil dat in de beschaafde wereld! Het staat voor geweld en achterlijkheid.

Wij hebben het recht onze cultuur te verdedigen tegen de dagelijkse aanvallen van jullie primitieve, ongewenste religie.

Laatst gewijzigd door Zenit : 10 april 2012 om 11:42.
Oud 10 april 2012, 11:43   #4231
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt dat toch dat klanten in Nederland er geen problemen van maken als het personeel een hoofddoek draagt, en in België wel?
In NL willen ze die het liefst zo snel mogelijk weg. Ook daar zijn de de islamitische opdringerigheid spuugzat. Het succes van de PVV is daar een teken van.
Oud 10 april 2012, 11:46   #4232
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

dit lijkt me gewoon een synoniem voor positieve discriminatie dus...

Diversiteit wil zeggen dat men competenten van alle levensbeschouwingen en/of ras en/of sexe toelaat en gelijk behandeld..niet dat sommigen een 'aparte' behandeling krijgen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:47   #4233
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
wat zit jij nou weer te lullen. in de koran staat duidelijk dat moslims zich moeten houden aan de wetten van het land waarin ze leven, zolang deze wetten maar niet indruisen tegen de islam. dat jullie hoofddoeken willen bannen zegt meer over jullie meegekregen waarden en normen, hoor!
Oud 10 april 2012, 11:54   #4234
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch al altijd zo. Als kind leerde ik al dat je je rechterhand moest gebruiken om de hand te schudden en om iets te overhandigen.
Bij ons knipte de controleur onze kaartjes af met de kniptang in zijn rechterhand, dus nam hij het kaartje aan met zijn linkerhand. Dit mag niet meer omdat in uw diverse culturele meerwaarde verondersteld wordt dat je met je linkerhand je poep afkuist (met drie keitjes).

Citaat:
Ja, die heb ik gemist.
Heb je daar bron met link voor? (je begrijpt toch dat ik zeker jou niet op je woord geloof)
natuurlijk hoef je me niet op mijn woord te geloven. Tenslotte ben ik natuurlijk blond met blauwe ogen, oppassen geblazen is dus de boodschap.
ORIGINELE HOFFELIJKHEIDSNOTA NMBS

Citaat:
Dat is het algemeen ziekenhuis van Kortrijk. (fusie van alle Kortrijkse ziekenhuizen)
Daarmee bewijs je nog steeds niet vanuit welke organizatie die ziekenhuizen komen. Sint Augustinus en Sint Vincentius zijn ook gefusioneerd en heten nu GZA
En je weet toch wel dat volgens het CGKR katholieke ziekenhuizen de discriminatiewet mogen overtreden (net zoals de halal slagers) omdat dit in strijd zou kunnen zijn met hun basisprincipes?
Wat betreft uw laatste vraag dient deze gelezen te worden in het licht van de vrijheid van religie en de uitzonderingen die de antidiscriminatiewetgeving voorziet voor tendensondernemingen, m.n. publieke of particuliere organisaties, waarvan de grondslag op geloof of levensbeschouwing is gebaseerd (bv een katholiek ziekenhuis, een vrijzinnige jeugdvereniging, …), mogen in het kader van de arbeidsbetrekkingen geen direct onderscheid hanteren op grond van het geloof of de levensbeschouwing van hun personeel, tenzij het geloof of de levensbeschouwing vanwege de aard van de activiteiten of de context waarin deze worden uitgeoefend een wezenlijke, legitieme en gerechtvaardigde beroepsvereiste vormt gezien de grondslag van de organisatie. Deze uitzondering kan wel geen op een andere grond gebaseerde discriminatie rechtvaardigen. M.a.w. moet men voor elke arbeidsbetrekking nagaan of het geloof of levensbeschouwing van de medewerker een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste is. Het Centrum kan een mogelijke discriminatie uitsluitend analyseren op basis van een concrete casus.

Citaat:
Wat begrijp je niet aan :
"Als werkgever moet je altijd je grenzen verleggen, maar je moet ze ook steeds stellen! Het is een situatie van geven en nemen, waarbij het belangrijkste is dat alles steeds werkbaar blijft."
Als elke operator maximaal drie weken verlof nam, kon de rest van de ploeg hun taken overnemen. Als Mohammed zich niet aan die afspraak hield en pas na vijf weken (ieke biene siek gewiest) terug boven water kwam, dan was héél de ploeg daar de pineut van. Dus Mohammed werd ontslagen.... oei! discriminatie, want de rest werd niet ontslagen? Of was het Mohammed die niet kon "geven en nemen"?

Citaat:
Ik weet wel dat jij de voorkeur geeft aan segregatie.
Waarom? ik zie gewoon niet in wat de meerwaarde is van drie brunettes en drie blondines en drie roodharigen tegenover drie blondines en zes brunettes. Legt U me het eens uit aub? Of heb je het over drie negers, drie witten en drie bruinen? U gaat waarschijnlijk beter weten dan ik waarom die combinatie een meerwaarde betekent boven drie negers en zes witten of god forbid: negen witten!!!

Citaat:
Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar onze maatschappij is divers geworden.
zoals ik u al vermeldde: ik heb waarschijnijk de voorbij veertig jaar met méér nationaliteiten samengewerkt dan u in heel uw leven al bent tegengekomen. Ik zie niet in waarom ik racist moet worden en net doen alsof het leuker had geweest indien die Japanner uit Engeland was gekomen of indien de Cubaan ietskes zwarter had geweest.
We werkten allen onder de algemente company policy, communiceerden allen in de company language en er waren brunettes, blondines en roodharigen bij. Waarschijnlijk is dat voor u een unicum. Voor ons doodnormale gang van zaken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 april 2012 om 12:09.
Oud 10 april 2012, 11:59   #4235
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
dit lijkt me gewoon een synoniem voor positieve discriminatie dus...

Diversiteit wil zeggen dat men competenten van alle levensbeschouwingen en/of ras en/of sexe toelaat en gelijk behandeld..niet dat sommigen een 'aparte' behandeling krijgen...
Moslima's moeten geen speciale behandeling krijgen ... tenzij bij de psychiater. Hun niet-ingepakte zusters kunnen hun aantonen dat het leven zonder schaamdoek perfect kan en dat ze niet ter plekke besprongen worden door de eerste de beste moslim die ze in het kantoor passeren.
Oud 10 april 2012, 12:13   #4236
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn rare mensen hé.

Zitten ook nog steeds in hun volledig verzuilde maatschappij, die ze dan "tolerant" blijven noemen.
Het enige "tolerant" aan Nederland is dat indertijd met de godsdienstoorlog tussen protestanten en katholieken, ze in Nederland allebei konden gaan schuilen. Maar ze spreken na al die eeuwen nog steeds niet tegen elkaar!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 april 2012 om 12:17.
Oud 10 april 2012, 12:16   #4237
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat jij de voorkeur geeft aan segregatie.
Ik geef eveneens voorkeur aan segregatie en apartheid.
-aparte zwemuurtjes voor moslims
-aparte zwemuurtjes voor moslima's
-aparte begraafplaatsen voor moslims
-aparte ziekenhuizen en dokters
-aparte feestdagen

Enfin, het kan niet apart genoeg.
Wedden dat je zelfs de moslims daarvoor warm kan maken?
Oud 10 april 2012, 12:19   #4238
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn rare mensen hé.
Zijn de hollanders toleranteromdat de hema daar wel hoofddoekjes toelaat ?

Een te gemakkelijke conclusie...zeker in een land waar conservatieve christenreligies en pamperaars jarenlang hun zin hebben gehad...
Oud 10 april 2012, 12:19   #4239
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Waarom zou die werkgever hoofddoeken willen vermijden?
Daar hoeft een werkgever zich eigenlijk niet voor te verantwoorden.
Nooit gehoord van 'baas in eigen huis', zeker?
Oud 10 april 2012, 12:20   #4240
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zijn de hollanders toleranteromdat de hema daar wel hoofddoekjes toelaat ?

Een te gemakkelijke conclusie...zeker in een land waar conservatieve christenreligies en pamperaars jarenlang hun zin hebben gehad...
Ik heb ondertussen mijn post aangepast en verduidelijkt:

Citaat:
Zitten ook nog steeds in hun volledig verzuilde maatschappij, die ze dan "tolerant" blijven noemen.
Het enige "tolerant" aan Nederland is dat indertijd met de godsdienstoorlog tussen protestanten en katholieken, ze in Nederland allebei konden gaan schuilen. Maar ze spreken na al die eeuwen nog steeds niet tegen elkaar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be