Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 10:20   #641
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Een nationalist is iemand die zich in meer of mindere mate identificeert met een staatkundige of politieke entiteit.

Iemand die zich waagt aan uitspraken zoals "Leve Belgie" bijvoorbeeld.

Als niet-nationalist vind ik dat bevreemdend. Ik wil een overheid die mijn welvaart bewaakt beter dan ik dat individueel zou kunnen. Dat is haar taak, de rest interesseert mij niet.
Bekijk mijn avatar "LangLeveBelgië" als een kreet dat België geen PIIGS land is. Ik ben op dit forum gekomen na de eerste waarschuwing van S&P begin 2011 en de financiële wereld beroert mij. Niet dat ik er een expert in ben maar ik volg het wel en het is iets dat me op momenten wel zorgen baart.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:28   #642
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Blijkbaar is jouw definitie van nationalisme nogal vernielzuchtig. Ik heb trouwens veel respect voor mensen die de beslissing doorvoeren om hun fortuin elders te zoeken. Bij de meeste blijft het maar een ontvluchten in dromen waar men nooit de knoop doorhakt om ze trachten te realiseren. Niets is zieliger dan in je frustratie te blijven zitten en alle kansen uit de weg te gaan om de oorzaak ervan trachten aan te pakken.
Wel dat probeert men, we proberen de corruptie in dit land aan te pakken door de corrupte partijen hun macht te proberen breken door op een totaal andere partij te stemmen. Hoe langer je een bepaalde partij aan de macht laat hoe corrupter ze immers worden. Momenteel kan ik dat in mijn ogen het best doen door op NVA te stemmen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:42   #643
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zeg het. Jij hanteert de N-VA vlag om Bart De Wever te minimaliseren als iemand die zich maar laat dumpen ondanks zijn electoraal succes.
Dat is uw interpretatie van de feiten.
Feit is, hij is gedumpt.
U gaat voorbij aan eenvoudige democratische principes. Di Rupo heeft een democratische meerderheid. Of BDW daar nu gelukkig mee is of niet. Of ik daar nu gelukkig mee ben of niet. Die regering is er en dat is ook een feit.
In feite doet hoe die tot stand is gekomen voor mij weinig ter zake. Maar als men beweert dat N-VA uit eigen keuze langs de kant is gaan staan, dan is dat gewoon niet waar want het wordt tegengesproken door de feiten.
Niet onlogisch gezien de demonisering die in Wallonië tegen De Wever werd en nog steeds wordt opgezet.
Het is eveneens een feit dat er aan vlaamse kant geen meerderheid is.
Dat ik vind dat deze regering dan geen legitimiteit heeft is mijn interpretatie en is geen feit. Zo moelijk is dat niet om 5 minuten eerlijk te zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 april 2012 om 11:49.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:42   #644
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is jouw definitie van nationalisme nogal vernielzuchtig...
Is de hierna volgende definitie van 'nationalisme' ook 'vernielzuchtig'?

Nationalisme is een ideologie - of een component daarvan - die het wetenschappelijk/filosofisch/cultureel concept 'volk' of 'natie' als een bruikbaar, legitiem én valabel element van een visie op politieke en administratieve organisatie-vormen incorporeert.

Daar het best mogelijk - en zelfs gebruikelijk - is dat het concept 'volk' of 'natie' niet als het énige bruikbare, legitieme én valabele element in een visie op politieke en administratieve organisatie-vormen wordt geïncorporeerd, bestaan er diverse varianten en hybriden:

sociaal-nationalisme, liberaal-nationalisme, democratisch nationalisme, militaristisch nationalisme, anarcho-nationalisme, fascistisch nationalisme, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:45   #645
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Bekijk mijn avatar "LangLeveBelgië" als een kreet dat België geen PIIGS land is. Ik ben op dit forum gekomen na de eerste waarschuwing van S&P begin 2011 en de financiële wereld beroert mij. Niet dat ik er een expert in ben maar ik volg het wel en het is iets dat me op momenten wel zorgen baart.
Gezien de Dexia affaire kan het enige logische besluit enkel zijn dat België wel een PIIGS land is. En jij volgt de zaken naar eigen goed op ?
Dat u geen expert bent in de financiële wereld noch in de politiek dat zien we zowat elke dag. Getuige uw fantastische citaten die menig forummer in zijn handtekening placht te plaatsen. Waarvoor dank. zo kan een mens een lachen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 april 2012 om 11:48.
Oud 11 april 2012, 11:47   #646
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is jouw definitie van nationalisme nogal vernielzuchtig. Ik heb trouwens veel respect voor mensen die de beslissing doorvoeren om hun fortuin elders te zoeken. Bij de meeste blijft het maar een ontvluchten in dromen waar men nooit de knoop doorhakt om ze trachten te realiseren. Niets is zieliger dan in je frustratie te blijven zitten en alle kansen uit de weg te gaan om de oorzaak ervan trachten aan te pakken.
Ik zie niet in wat er vernielzuchtig is in het statement van Effect. De vernielzuchtigheid van de PS om België kapot te maken darentegen dat zie ik wel.
Oud 11 april 2012, 11:48   #647
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Belgisch nationalisme is ook nationalisme.
Ah? Ben ik nu zelfs al Belgisch nationalist...

Straf. Blijkt dat ook ergens uit, of is het feit dat ik De Wever niet verafgood voldoende voor u om tot die conclusie te komen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:50   #648
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Di Rupo heeft een democratische meerderheid.
Nee, dat heeft hij niet. Om te beginnen heeft de bevolking geen enkele inspraak gehad in de coalitievorming. En zelfs al hou je het bij de misleidende en foutieve "definitie" van democratie op basis van volksvertegenwoordigers, dan nog betekenen de kieskringen en de pariteit dat er van democratie geen sprake is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:52   #649
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Straf. Blijkt dat ook ergens uit, of is het feit dat ik De Wever niet verafgood voldoende voor u om tot die conclusie te komen?
Neen, uw haat spreekt boekdelen.
Hoe komt het toch dat mensen die zichzelf zo verdraagzaam vinden in feite zo ongelooflijk enggeestig, bekrompen en haatdragend zijn ?
Oud 11 april 2012, 11:53   #650
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nee, dat heeft hij niet. Om te beginnen heeft de bevolking geen enkele inspraak gehad in de coalitievorming. En zelfs al hou je het bij de misleidende en foutieve "definitie" van democratie op basis van volksvertegenwoordigers, dan nog betekenen de kieskringen en de pariteit dat er van democratie geen sprake is.
Daar heeft u een punt. Laat ik zeggen dat hij een Belgische democratische meerderheid heeft.
Oud 11 april 2012, 11:55   #651
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen.

Het feit is dat op een zeker moment N-VA niet meer meedeed aan de onderhandelingen.

Dat zij aan de kant zijn gaan staan is een interpretatie. Dat ze aan de kant gezet zijn, is eveneens een interpretatie. Die interpretaties worden gevoed door emoties. Misschien had Di Rupo het gevoel dat N-VA door zijn nota af te wijzen, echt niet wou onderhandelen. Misschien hees hij daarom eveneens nee-zegger CD&V nog aan boord. Misschien wou N-VA wel nog onderhandelen, maar dan over een andere tekst. Misschien ook niet.

U ziet het al: al die misschiens wijzen eveneens op een interpretatie. Die voorstellen als de absolute waarheid is een van de redenen waarom er zoveel godsdienstoorlogen geweest zijn.
Neen.

Het feit is dat de NVA niet meer wou deelnemen aan de onderhandelingen en dat dat zuiver een eigen keuze was. Dat ze misschien wel hadden willen onderhandelen op basis van een andere nota of misschien ook niet, is allemaal niet relevant. Geen enkele van de andere onderhandelaars heeft de NVA ervan weerhouden om deel te nemen aan de onderhandelingen. Dat heeft niets met interpretatie te maken. Dat is een pure vaststelling van feiten.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 april 2012, 11:56   #652
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Kan u 1 niet-belgicistisch persoon noemen die BDW verafgoodt? Het enige wat ik zei was replikeren dat u net zozeer nationalist bent als de personen die u verafschuwt en demoniseert. Het is enkel in functie van een andere entiteit. Daar is niets mis mee, maar blijkbaar vindt u van wel.

U probeert uzelf geen nationalist te noemen zodat u gal kan spuwen op nationalisten, maar dat verandert de feiten niet. U bent zelf geobsedeerd door BDW gezien uw fervente drang naar het verdraaien van de waarheid.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:57   #653
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie van de feiten.
Feit is, hij is gedumpt.
U gaat voorbij aan eenvoudige democratische principes. Di Rupo heeft een democratische meerderheid. Of BDW daar nu gelukkig mee is of niet. Of ik daar nu gelukkig mee ben of niet. Die regering is er en dat is ook een feit.
In feite doet hoe die tot stand is gekomen voor mij weinig ter zake. Maar als men beweert dat N-VA uit eigen keuze langs de kant is gaan staan, dan is dat gewoon niet waar want het wordt tegengesproken door de feiten.
Niet onlogisch gezien de demonisering die in Wallonië tegen De Wever werd en nog steeds wordt opgezet.
Het is eveneens een feit dat er aan vlaamse kant geen meerderheid is.
Dat ik vind dat deze regering dan geen legitimiteit heeft is mijn interpretatie en is geen feit. Zo moelijk is dat niet om 5 minuten eerlijk te zijn.
Als de N-VA niet uit haar eigen keuze in de oppositie zit dan heeft ze geen nut van bestaan. Buiten misschien om de mesthoop van stemmen te verhogen. De demonisering van Bart De Wever wordt grotendeels door de hemzelf en de N-VA vergroot omdat het in zijn kaarten speelt. Zoals zijn boycot van Le Soir en lange tijd van de RTBF.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 april 2012 om 11:57.
Oud 11 april 2012, 11:58   #654
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de N-VA niet uit haar eigen keuze in de oppositie zit dan heeft ze geen nut van bestaan. Buiten misschien om de mesthoop van stemmen te verhogen. De demonisering van Bart De Wever wordt grotendeels door de hemzelf en de N-VA vergroot omdat het in zijn kaarten speelt. Zoals zijn boycot van Le Soir en lange tijd van de RTBF.
Dus iedere oppositie partij heeft geen nut van bestaan.
Man toch waar haal je die lulkoek toch allemaal vandaan ?
Oud 11 april 2012, 11:59   #655
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Onzin. Wij leven in een representatieve democratie en elke kiezer wordt geacht dat te weten, alsook wat de consequenties ervan zijn. Als de kiezer niet akkoord is met het systeem van de coalitievorming, moet hij maar zorgen dat één partij een absolute meerderheid heeft. Of dat uiteindelijk het democratisch gehalte, laat staan het goede bestuur, ten goede zal komen, is nog maar zeer de vraag.

Citaat:
Oud 11 april 2012, 12:00   #656
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, uw haat spreekt boekdelen.
Hoe komt het toch dat mensen die zichzelf zo verdraagzaam vinden in feite zo ongelooflijk enggeestig, bekrompen en haatdragend zijn ?
Wat een emotioneel gewauwel...

Citaat:
Oud 11 april 2012, 12:01   #657
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Het feit is dat de NVA niet meer wou deelnemen aan de onderhandelingen en dat dat zuiver een eigen keuze was. Dat ze misschien wel hadden willen onderhandelen op basis van een andere nota of misschien ook niet, is allemaal niet relevant. Geen enkele van de andere onderhandelaars heeft de NVA ervan weerhouden om deel te nemen aan de onderhandelingen. Dat heeft niets met interpretatie te maken. Dat is een pure vaststelling van feiten.
Nope
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 12:01   #658
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Kan u 1 niet-belgicistisch persoon noemen die BDW verafgoodt? Het enige wat ik zei was replikeren dat u net zozeer nationalist bent als de personen die u verafschuwt en demoniseert. Het is enkel in functie van een andere entiteit. Daar is niets mis mee, maar blijkbaar vindt u van wel.

U probeert uzelf geen nationalist te noemen zodat u gal kan spuwen op nationalisten, maar dat verandert de feiten niet. U bent zelf geobsedeerd door BDW gezien uw fervente drang naar het verdraaien van de waarheid.
Hmm.. Uw conclusie is dus - zoals ik al dacht - nergens op gebaseerd. Nee, ik ben geen nationalist. Niet Vlaams en niet Belgisch.

Citaat:
Oud 11 april 2012, 12:02   #659
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Wij leven in een representatieve democratie en elke kiezer wordt geacht dat te weten, alsook wat de consequenties ervan zijn. Als de kiezer niet akkoord is met het systeem van de coalitievorming, moet hij maar zorgen dat één partij een absolute meerderheid heeft. Of dat uiteindelijk het democratisch gehalte, laat staan het goede bestuur, ten goede zal komen, is nog maar zeer de vraag.
In een democratie horen geen alarmbellen, pariteiten en belangenconflicten. Want die werken uiteindelijk de democratische besluitvorming tegen. Maar dat wist u uiteraard allemaal al langer maar dat wenst u te negeren.
Trouwens u bent ook voorstander van het cordon sanitaire wat per definitie ondemocratisch is. Mensen met een andere mening dan de uwe die dwalen immers en die moeten tegen zichzelf beschermd worden is het niet ?
Oud 11 april 2012, 12:02   #660
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat er vernielzuchtig is in het statement van Effect. De vernielzuchtigheid van de PS om België kapot te maken darentegen dat zie ik wel.
Dan heb je er over gelezen:

Citaat:
Ahzo. Dan ben ik ook geen nationalist Maar ik ben wel vrij zeker dat in termen van gradaties u méér nationalistisch bent dan mij. Ik leef in Duitsland, heb een vriendin in Nederland en hou van zowel Vlaanderen als België als Wallonië. Maar wanneer de Franstalige politici niets liever doen dan België kapot maken, ben ik van mening dat Vlaanderen ze best een stapje voor is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be