Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 15:09   #4421
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uiteindelijk zien we hier de verklaring van het 'werkwoord' pamperen opduiken..

U weet wel wetten en regels aanpassen aan minderheden met een hoop drogredenen als excuus...

Niet alleen moet de werkvloer zich aanpassen aan religieuze kledingvoorschriften maar uiteindelijk zal er in bepaalde bedrijven en overheden geen activiteit meer zijn gedurende de ramadan, het vrijdaggebed en tijdens de dagelijkse gebedsstonden..om dan de diversiteit helemaal tegemoet te komen zal het berbers,turks en arabisch zowel gesproken als geschreven erkend worden als gebruikstaal op de werkvloer...

Grote ondernemingen en industrieterreinen gaan zelf instaan voor de bouw van een lokale moskee om het forensen te vereenvoudigen..
Ook de segegratie van de sexen behoord tot de 'diversiteit' en het rekening houden met gevoeligheden...dus gemengde kantoren/werkplaatsen worden verboden wat dan ook het aantal echtscheidingen zal doen dalen...alleen maar goed nieuws dus...

Homosexuelen en westerse vrouwen wordt gevraagd van hun sexualiteit niet langer ten toon te spreiden...
Waar lees je dat?

Mag je je personeel uit Oilsjt verlof geven als het carnaval is? Ja, maar het moet steeds werkbaar blijven. Mogen moslims vragen om pauzes om te bidden? Ja, dit komt toch enigszins overeen met de rookpauzes van niet-moslims. Maar wat als de helft van je personeel hier om vraagt? Op dat moment moet de werkgever zijn grenzen stellen en denken aan de werkbaarheid van de situatie. Het is en blijft in de eerste plaats een werkplaats. Wat als Mohamed het gezag van een vrouw niet aanvaardt en Jan niet onder ploegbaas Houssein kan functioneren, is dat hetzelfde? Ja, zowel racisme als seksisme zijn vormen van discriminatie. Hoe gaat men om met homoseksualiteit op de werkvloer? Vriendschap kan men nooit verplichten, maar tolerantie is essentieel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:14   #4422
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
de vraag was "Wil je segregatie of diversiteit op de werkvloer?"
Dat is een keuze die enkel en alleen de werkgever mag maken.
Daar hebben (groupies van) religieuze minderheden geen hol in te koeten, en daar zou ook een overheid niet mogen in betuttelen.
Oud 11 april 2012, 15:29   #4423
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Als men de integratie laat vallen door te gaan pamperen krijg je automatisch segregatie...
Dan krijg je een glunderende linkse die trots zijn halalafdeling met enkeltalige arabische burkavrouwen laat zien...want ZE aan het werk krijgen is belangrijk...integreren is niet echt belangrijk en autochtonen discrimineren nog veel minder...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:42   #4424
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel wat je schrijft, maar ik vroeg niet "Wat wil je dat je werkvolk doet op de werkvloer?", de vraag was "Wil je segregatie of diversiteit op de werkvloer?"
Begrijp je de vraag, vrouwtje?
Het is een binaire vraag die niet beantwoordbaar is. Dat begrijp ik daaruit. Segregatie of diversiteit. Het maakt niet uit. Zolang de geleverde prestaties in verhouding staan tot de gewenste prestaties en tegenovergesteld loon.

Als ik een hele bouwwerf met productieve hard core VB's heb, dan is dat zeker niet divers, maar wel wat ik als werkgever wil.
Is dat een hele werf met kolossen van Kongolezen die bergen verzetten, is dat ook niet divers, maar wel wat ik als werkgever wil.

Ik moet wel niet denken dat ik die 2 werfploegen moet samenvoegen in de hoop dat het een beter resultaat gaat opleveren.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 april 2012 om 15:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:01   #4425
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel wat je schrijft, maar ik vroeg niet "Wat wil je dat je werkvolk doet op de werkvloer?", de vraag was "Wil je segregatie of diversiteit op de werkvloer?"
Begrijp je de vraag, vrouwtje?
Op de werkvloer dient er gewerkt te worden, niet aan binair denken gedaan te worden.

Ik begrijp best dat als ik iemand in dienst had, die heelder dagen, tijdens de werkuren op 'n forum hangt, ik haar onmiddellijk zou ontslaan en 'n Marokkaan in de plaats zou in dienst nemen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:06   #4426
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als men de integratie laat vallen door te gaan pamperen krijg je automatisch segregatie...
Is het pamperen om de mensen uit Aalst verlof toe te staan met carnaval?
Is het pamperen om moslims toe te staan te bidden tijdens de rokerspauze?
Zo lang het werkbaar blijft!
Oud 11 april 2012, 16:08   #4427
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Op de werkvloer dient er gewerkt te worden, niet aan binair denken gedaan te worden.
Maar we mogen toch nog denken op de werkvloer.

Citaat:
Ik begrijp best dat als ik iemand in dienst had, die heelder dagen, tijdens de werkuren op 'n forum hangt, ik haar onmiddellijk zou ontslaan en 'n Marokkaan in de plaats zou in dienst nemen!
Groot gelijk. Die zou ik ook ontslaan.
Oud 11 april 2012, 16:16   #4428
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Die zou ik ook ontslaan.
Of U hebt heel veel vrije dagen, of heel rare werkuren.

Of U bent nog hypocrieter dan Paus Alexander VI.
Oud 11 april 2012, 16:26   #4429
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

ik heb nog geen enkel zinnig argument gezien om de werkvloer aan te passen aan de gevoeligheden van een minderheid (met veel noten op haar zang)

Het carnaval van aalst is er al bij gesleurd...waarschijnlijk worden daar alle werkgevers ook verplicht van verlof te geven om aan de plaatselijke gevoeligheden te voldoen (sinds wanneer een lokaal cultureel historischevenement een gevoeligheid is, is me een raadsel maar soit )

We zullen voor alle veiligheid alle kermisfeestdagen bij de lokale overheden maar afschaffen..want kermissen hebben ooit een religieuze oorsprong gehad...

En we moeten dan maar opnieuw rookpauzes gaan invoeren, minstens 5 per dag om een compensatie te hebben voor de islamitische bidstonden..en is roken per slot van rekening ook geen 'gevoeligheid'
Oud 11 april 2012, 16:40   #4430
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er van af. Ge kunt als werknemer vakantie vragen voor die periode. Het is aan de werkgever te overwegen dat het kan of niet.
Citaat:
Meer en meer bedrijven zijn rookvrij.
En er is een verschil tussen iemand die snel een sigaret wegpaft om die zeer fysieke verslaving aan nicotine te vervullen, of iemand die het excuus van een onzichtbare vriend gebruikt om 5 keer een kwartier te niksen.
Citaat:
Dat is het hele eieren eten nietwaar.
Oud 11 april 2012, 16:49   #4431
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp in feite het voorbeeld van Aalst niet goed. Waarom zou iemand sowieso geen verlof kunnen vragen én krijgen - ongeacht de reden - zolang hij/zij nog voldoende verlofdagen staan heeft en de "floor is gecovered" (ken die uitdrukking niet in het nederlands. Men hoeft toch niet te specifieren waarom men verlof neemt? Mohammed mag ook verlof nemen indien hij dat wil, waarom niet? zolang hij voldoende verlof heeft staan.

Bidden tijdens de rokerspauze lijkt me best doenbaar. Ik ken iemand die moslims liet bidden tot de stukken erafvlogen, alleen moesten ze die verloren tijd op het einde van de dag wèl inhalen. toen werden ze minder vroom en gingen ze enkel maar roken.

Indien men natuurlijk bandwerk verricht lijkt het me niet zo evident om Frans twintig sigaretten per dag te laten roken en Mohammed vijf keer een half uur laten bidden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:51   #4432
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af. Ge kunt als werknemer vakantie vragen voor die periode. Het is aan de werkgever te overwegen dat het kan of niet.

En er is een verschil tussen iemand die snel een sigaret wegpaft om die zeer fysieke verslaving aan nicotine te vervullen, of iemand die het excuus van een onzichtbare vriend gebruikt om 5 keer een kwartier te niksen.

Ik weet niet van een lokaal initiatief waarvoor een dikke meerderheid is , zowel werkgevers als werknemers, moet vergeleken worden met een 'gevoeligheid' van een minderheid...

Helaas hebben ALLE bedrijven geen rookpauzes meer...geen excuus meer om een 5-tal onderbrekingen voor bidvolk in te lassen zonder te spreken van pampering of positieve discriminatie.

Voor de rest zijn bijna alle religieuze 'wensen' niet werkbaar of je moet ervoor zorgen dat er gesegregeerde bedrijven met alleen moslimlui op de vloer én het management komen, of men moet een wettelijk kader maken om de ongelovige minderheden te kunnen discrimineren...
Oud 11 april 2012, 17:03   #4433
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil jij segregatie of diversiteit op de werkvloer?
Bedoel je nu : wil je een heel scala aan gekleurde hoofddoeken, of heb je liever dat iedereen een witte hoofddoek draagt? Zou het kunnen dat indien twee of meer personeelsleden zich in het zwart hullen, jij hen gaat vervangen door iemand die rood draagt of zo?

Wat is de meerwaarde van de door U zo geroemde "diversiteit"?? ik heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
Wenst U ook diversiteit in het verkeersreglement? 50% rijdt rechts en 50% rijdt links? zoiets?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:11   #4434
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wat is de meerwaarde van de door U zo geroemde "diversiteit"?? ik heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
Wenst U ook diversiteit in het verkeersreglement? 50% rijdt rechts en 50% rijdt links? zoiets?
Daar zal je kunnen op wachten tot je een ons weegt.
Het is gewoon hun mantra, die hen een (vals) gevoel van morele superioriteit geeft, ten overstaan van mensen met een iets andere (klaardere) kijk op de realiteit en ten overstaan van de mensen die de factuur van de diversiteit betalen...
Oud 11 april 2012, 17:18   #4435
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik geloof dat Arti een verkeerd beeld heeft van diversiteit...
Diversiteit is geen onderscheid maken op basis van blablabla... bij de aanwerving, het is geen vrijgeleide om bidstonden,gay parades of vrouwendagen op de werkvloer te kunnen houden...het is een werkklimaat creëren waar iedereen op een GELIJKWAARDIGE manier behandeld wordt, en niet waar iedereen APART wordt behandeld op basis van blablabla...
uitgezonderd de zieken en zwakkeren, die kunnen niet snel genoeg buitengewerkt worden...
Oud 11 april 2012, 17:20   #4436
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar zal je kunnen op wachten tot je een ons weegt.
Het is gewoon hun mantra, die hen een (vals) gevoel van morele superioriteit geeft, ten overstaan van mensen met een iets andere (klaardere) kijk op de realiteit en ten overstaan van de mensen die de factuur van de diversiteit betalen...
Zeg maar een onderontwikkelde of marginaal die zichzelf als een morele autoriteit beschouwd....en zoals ik reeds in een andere draad zei..marginalen en gepeupel in autoritaire functies dat geeft vonken..
Oud 11 april 2012, 17:26   #4437
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg maar een onderontwikkelde of marginaal die zichzelf als een morele autoriteit beschouwd....
Ik wil niet zover gaan om hen die waarheid in het gezicht te slingeren, want dat zou kunnen geïnterpreteerd worden als een persoonlijke aanval door sommigen die zich vereenzelvigen met het vermeend moreel superieure clubje weldoeners-op-andermans-kosten.
Citaat:
en zoals ik reeds in een andere draad zei..marginalen en gepeupel in autoritaire functies dat geeft vonken..
Die vonken kan ik mee leven, maar de elektriciteitsfactuur ervan, die hangt me stierlijk mijn genotsknobbels uit.
Oud 11 april 2012, 17:35   #4438
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wil niet zover gaan om hen die waarheid in het gezicht te slingeren, want dat zou kunnen geïnterpreteerd worden als een persoonlijke aanval door sommigen die zich vereenzelvigen met het vermeend moreel superieure clubje weldoeners-op-andermans-kosten.
Die vonken kan ik mee leven, maar de elektriciteitsfactuur ervan, die hangt me stierlijk mijn genotsknobbels uit.
Alléz ze zijn niet allemaal marginaal..de religieuze doorgewinterde alphamannetjes gebruiken die devotie om hun machtswellusten te voeden...
Oud 11 april 2012, 18:40   #4439
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vertel ik hier al een hele tijd.
Mag je je personeel uit Oilsjt verlof geven als het carnaval is? Ja, maar het moet steeds werkbaar blijven.
Citaat:
En er is een verschil tussen iemand die snel een sigaret wegpaft om die zeer fysieke verslaving aan nicotine te vervullen,
Voor de werkgever is het toch om het even of je tijdens die 5 minuten pauze rookt of bidt.
Citaat:
of iemand die het excuus van een onzichtbare vriend gebruikt om 5 keer een kwartier te niksen.
5 keer op een werkdag? Je overdrijft.
Citaat:
Ja, en dat vertel ik ook al een hele tijd. Ik heb dat in vet gezet, en nog is dat niet leesbaar.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4183
Oud 11 april 2012, 18:43   #4440
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Of U hebt heel veel vrije dagen, of heel rare werkuren.

Of U bent nog hypocrieter dan Paus Alexander VI.
Ik heb momenteel heel veel vrije dag. Ik werk door omstandigheden half-time sedert half januari.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be