![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Echte mannen tonen hun emoties niet V., die kroppen alles op, vluchten in werk en grommen stuurs en stoicijns voor zich uit starend op de vraag "Gaat het?" Meer nog, volgens een zeer, zeer, zeer, recent bericht op 4040 op de VTM zijn volgens de laatste nieuwe studies zelfhulpgroepen voor Losers (met Capital L, p< 0.001)
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind je van Stellan (en Alexander) Skarsgard?
![]() |
![]() |
#5183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stellan vind ik een goeie acteur, heb daar toch een aantal films van gezien.
Van Alexander heb ik zo op het eerste zicht nog niets gezien (neen, ook True Blood niet). Knappe vent, dat wel.
![]() |
#5184 | |
|
![]() Wat vind je hier van: http://www.deredactie.be/permalink/1.1266260
? Heeft die Hollandse vrouw gelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#5185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard moeten vrouwen (mannen trouwens ook) meer verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Uiteraard hoeft werk geen gevangenis te zijn. Uiteraard moeten vrouwen (en mannen) niet buigen voor sociale druk ("mama's MOETEN op school komen helpen", je MOET aan fitness ed doen, etc ...). Ik heb het ook niet voor de vaak gehoorde klaagzang dat "vrouwen vandaag perfect moeten zijn: voor hun man, voor hun kinderen, voor hun werk." Ik voel dat niet zo. Natuurlijk probeer je wat je doet goed te doen. D�*t is je verantwoordelijkheid voor je eigen leven opnemen. Daar horen compromissen bij, en wat berekeningen. Mijn voor de rest goeie forumvriend Knipp verweet me ooit dat ik het belangrijk vond op wandelafstand van mijn werk te wonen. Wel ja, dat maakt het net zoveel gemakkelijker om werk en gezin te combineren, zonder er kapot aan te gaan. Toch kreeg ik tijdens het luisteren naar Mevrouw Zwagerman een vreemd gevoel. Er klopte iets niet in het totaalbeeld. Totdat mijn euro viel: Mevrouw Zwagerman redeneert binnen een standenmaatschappij, en het gaat bij haar uitsluitend over de bovenste stand. Jawel, ze kent hoogopgeleide vrouwen die carrière maken, en die vaak drie tot vier kinderen hebben. Die vrouwen kunnen "delegeren", vertelt Mevrouw Zwagerman ons. Duh, als je een hoog inkomen hebt, en je kan daarmee je huishoudelijke taken aan huispersoneel "delegeren", dan lukt het wel. Maar hoe dat huispersoneel dan werk en gezin moet combineren, dat interesseert Mevrouw Zwagerman niet echt, die zijn immers niet hoogopgeleid. Nu goed, niemand is perfect, en eerlijk gezegd wordt mijn nachtrust ook niet verstoord door de vraag hoe mijn dienstenchequesmadam haar werk en huishouden combineert. Al bij al heb ik niet veel aan het verhaal van Mevrouw Zwagerman. Op een aantal evidenties na pleit ze er enkel voor dat hoogopgeleide vrouwen genadeloos aan de maatschappelijke competitie moeten meedoen. Ze verleent lippendienst aan het recht van vrouwen hun eigen keuzes te maken, maar haar misprijzen voor hoogopgeleide vrouwen die niet alles op de carrière zetten is overduidelijk. Ben blij dat ik haar persoonlijk niet ken. (Dit enkel op basis van het filmpje, misschien is haar boek iets genuanceerder.)
![]() |
![]() |
#5186 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Mooi uitgeschreven. Alhoewel ik wil even ingaan op: Citaat:
1. ze werkt wel heel wat minder uren dan jezelf waardoor het wel gemakkelijker gaat. 2. ze verdient wel een pak minder waardoor het weer wat moeilijker is om 2 dagen per week kinderopvang te betalen. Hoe zou jij het regelen in haar plaats? Mevrouw zwagerman heeft haar antwoord al klaar; die moet maar twee keer meer koffies brengen. En nog een laatste vraag; voel je je geen muts na het aanhoren van deze mevrouw? Of zeg je resoluut van; dit is voor andere "soorten" vrouwen gezegd/geschreven?
![]() |
![]() |
![]() |
#5187 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het ook bij collega's, die het niet gemakkelijk hebben naar het einde van de maand toe, die in de problemen komen als een kindje ziek wordt, of als er ineens een onverwachte uitgave op hen afkomt. We betalen veel aan RSZ en belastingen (klaag, klaag, klaag), maar ik zit toch liever in de groep die daarover mag zagen dan omgekeerd. Ik heb dus geen echt antwoord op je vraag: vermoedelijk is het dan van dag op dag overleven en plantrekken. Citaat:
Ik zou wellicht meer kunnen verdienen, maar dan in minder comfortabele omstandigheden. Mijn keuze, en als ik dan een muts ben voor Mevrouw Zwagerman, dan is dat maar zo.
![]() |
![]() |
#5188 |
Minister-President
|
![]() Wat zijn je interesses?
![]() |
#5189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt een functie van de tijd te zijn.
Vroeger voornamelijk de exacte wetenschappen. Later zijn daar geschiedenis en biologie bijgekomen. Nog later kunstgeschiedenis, architectuur en ruimtelijke ordening. De laatste jaren economie. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik me komende jaren meer en meer in onderwijsproblematiek zal verdiepen. Wie mijn posts op dit forum (buiten k&k) natrekt zal merken dat ik lang veel interesse had voor samenzweringstheorieën. Dat is enigszins bekoeld, al was het maar omdat er toch nooit iets nieuws opkomt dat zelfs een defekte BS-meter zou kunnen misleiden. Als bijvoorbeeld in de 9/11-threads nog altijd dezelfde onzin als zes jaar geleden kritiekloos herkauwd wordt, dan pas ik liever. Het fenomeen op zich vind ik nog altijd boeiend, maar niet de "discussies" met de aanhangers.
![]() |
#5190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gingen over het vroege Israel-Juda, de oorlogen tegen de Moslims in Europa tijdens de 16de eeuw, Rusland, het Byzantijns rijk, de VSA. Historische reeksen als Rome of De Tudors vind ik ook interessant, al is het hierbij moeilijk voor mij uit te maken hoe realistisch die zijn. Mja, als je die lijst bekijkt blijken Oost-Azië, Afrika en Zuid-Amerika te ontbreken.
![]() |
![]() |
#5192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zullen wel betere bronnen hiervoor zijn, maar dit zijn de boeken die ik hierover gelezen heb:
The Last Crusaders - Barnaby Rogerson Rusland, een geschiedenis - Raymond Detrez Byzantium - Judith Herrin Ik vond ze goed, maar vertrekkende van nagenoeg 0 kennis.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 11 april 2012 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Russia: People and Empire 1552 -1917 is een heel goed boek als je nog geïnteresseerd zou zijn in de Russische geschiedenis.
![]() |
![]() |
#5195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5196 | ||||||
|
![]() Citaat:
En dan wat zou jij slecht betaald noemen? Vanaf hoeveel Euros netto? Hoeveel kost kinderopvang? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5197 |
Minister-President
|
![]() Albert Speer; Schuldig of niet?
![]() |
#5198 |
Staatssecretaris
|
![]() Je krijgt de ingeving om een kinderboek te schrijven. Wat is het plot?
Gezien het grootse succes van je eerste oeuvre ga je over tot schrijven van jeugdliteratuur (12-16 jaar). Waarover gaat dit boek? Door het succes van je eerste twee ga je over naar de serieuze Literatuur. Waarover gaat deze roman waarvoor je een jaar later de Nobelprijs krijgt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet de mogelijkheid voor een partij de absolute meerderheid bij verkiezingen te halen technisch onmogelijk gemaakt worden ?
![]() |
#5200 | |||
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=BL3OG8R8
Citaat:
Vooral wat in het vet staat; denk je dat dat klopt of moeten we daar anders naar kijken? Is het VB een "normale partij"? Mogen we ze zo aanzien? En verder hier heb je een stukje tekst van jezelf: Citaat:
![]() |
![]() |