![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is uw gps dan uw verkeersbijbel die u zonder enige toetsing zomaar gelooft? Er zijn op die manier al in het verleden mensen recht het kanaal ingereden. 'n Beetje redelijkheid kan geen kwaad!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in al jullie redelijkheid willen jullie wel dat ik eerst buiten de stad of dorp rij en ga gaan zoeken achter dat bord waar die bebouwde kom begint. Is dat dan redelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rij heel veel km. Ik moet me op "iets" baseren. Momenteel is dat enkel nog mijn gps en blijkbaar heeft die ook nog niet door waar de bebouwde kommen beginnen.
Ik zeg u, dit doen ze expres! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik u goed begrijp, wilt u dus dat er bij ieder kruispunt een bord staat. Dat is pas verkleutering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt beginnen met het eens aandachtig (her)lezen van de wegcode. Daarna tijdens het rijden, eens kijken wat de borden aangeven. Allemaal veel beter dan een gps waarvan niet zeker is of alles "bij de tijd" werd gebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er geen snelheid staat aangegeven gelden de regels. In Zone 30: 30 Binnen de bebouwde kom: 50 Buiten de bebouwde kom: 90 Op 2x2 wegen met berm:120 Op snelwegen: 120 Anders gelden de borden.
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
En de satelieten moeten ook al niet bijgesteld worden. Welke straat?
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ogen open doen, Mambo. Ik herhaal: Hebt gij een rijbewijs?
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Mijn GPS geeft altijd en overal de juiste snelheid aan.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn huidige regel : overal 70 waar geen huizen staan, tenzij ik een bord met 90 zie. Overal 50 waar huizen staan. Beetje irriterend voor de andere weggebruikers, dat wel, maar ik vind die zoneborden eveneens irriterend. Om terug te komen op de OP zijn stelling : ze doen het erom. Ze weten verdommels goed dat je een zonebord snel terug vergeten bent. Laatst gewijzigd door Stingray : 12 april 2012 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe weet jij of hij de juiste snelheid aangeeft als je niet kan verifieren? Ik ga er ook vanuit dat mijn gps altijd de juiste snelheid aangeeft immers. Het probleem is dat we het gewoon niet weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja kijk het kan zijn dat je al eens een bordje mist hé. Weet jij nog alle bordjes dat je gisteren gezien hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De informatie op de GPS ontrekt U niet aan het verkeersreglement. Wat op uw GPS staat, is van geen tel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is het nu? 50 zegt uw papa 70 zegt mijn gps Nergens een bordje De politie zegt dat we het zelf moeten weten. que pasa? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan wil ik een bord en geen boete zien. Nogmaals en tot vervelens toe inmiddels, ook in bebouwde kommen heb je stukken van 70 dus het is niet abnormaal. En buiten bebouwde kommen waar 70 de regel is heb je soms stukken van 50...ook niet abnormaal. Maar je moet het wel ergens kunnen zien. Toch niet onredelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seffens moet ik vertrekken.
Van Gent naar kortrijk, roeselare, oostende, knokke, brugge en eeklo en zo terug. Enig idee hoeveel wisselende verkeersregels ik ga tegenkomen? Zo een duizend keer vandaag. Als ik niks heb om me op de verifieren dan heb ik dus enkel nog mijn laatste hulpmiddel de gps. Naar het schijnt is die dan weer niet juist. Kan zijn, als men het niet aanpast dan zal het wellicht niet juist zijn natuurlijk. Dat ligt aan de steden en de diensten daarvan. Niet aan mijn gps. En als ze dan bordjes "vergeten" te zetten, ja dan weet je meteen ook waarom ze net op die plaatsen zo gretig kunnen gaan flitsen hé. Men kan hier precies beginnen spreken van "doelbewust misleiden met het oogmerk u te beboeten". Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook de einde-zone-borden trouwens. Ge kunt zo 30 blijven rijden tot het einde der tijden omdat ge dat bord gemist hebt.
![]() |