Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2012, 07:07   #17721
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb al verschillende keren aangegeven dat de oplossing van de problemen liggen in de opvoeding/opleiding van de mensen.
In eerste instantie hier in ons land.
Inderdaad. Hoog tijd dat we ophouden met die schuldgevoelcultuur en dat politiek correcte gezwans.

Citaat:
Een opleiding die er op gericht is informatie te geven over de verschillende godsdiensten en het atheïsme en de mensen de kans te geven een eigen keuze te maken.
Volledig akkoord. Mensen wijzen op de absurditeiten van godsdienst kan ons alleen maar ten goede komen. En als we dan tot een vrije keuze kunnen komen, bvb bij het aannemen van werknemers op basis van competentie en/of impact op de productiviteit van het bedrijf, dan zijn we al een hele stap verder.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 07:17   #17722
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet de champagne maar al koud.

Ik heb al verschillende keren aangegeven dat de oplossing van de problemen liggen in de opvoeding/opleiding van de mensen.
In eerste instantie hier in ons land.

Een opleiding die er op gericht is informatie te geven over de verschillende godsdiensten en het atheïsme en de mensen de kans te geven een eigen keuze te maken.

Wetgeving specifiek voor moslim is onmogelijk gezien het in gaat tegen de grondwet en de UVRM.
je kunt er ook altijd een algemene interpretatieve wet van maken ,zodat er niemand nog twijfelt hoe hij moet uitgevoerd worden,en zodat hij expliciet met terugwerkende kracht kan ingevoerd worden.

interpetatie:
- u zal u vrouw niet discrimineren met godsdienstregels, uw vrouw heeft dezelfde rechten als alle belgische vrouwen
- u mag vrouwen van een ander geloof niet anders behandelen dan vrouwen van uw eigen geloof. U moet die vrouwen met hetzelfde respect behandelen

Citaat:
De bestaande wetgeving is voldoende.
Een man die zijn vrouw mishandelt kan voldoende bestraft worden.
Een homofoob idem.

Er zijn voldoende wetten om de UVRM te beschermen.
Waar het aan ontbreekt is de moed om er tegen op te treden en vervolging in te stellen en voor mijn part mag er daar gerust een tandje bijgestoken worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 08:38   #17723
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wetgeving specifiek voor moslim is onmogelijk gezien het in gaat tegen de grondwet en de UVRM
ok geen hoofdoekjes op pasfoto's en in openbare functies dus...want positieve discriminatie (specifieke wetgeving) is volgens u verboden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:08   #17724
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Is die RTBf reportage over de moskee van Schaarsbeek ergens terug te zien?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:15   #17725
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Is die RTBf reportage over de moskee van Schaarsbeek ergens terug te zien?
goeie vraag..ik heb ze iig nog niet terug gevonden...

Ik wacht nog altijd op wat duiding door de knuffelaars...
Oud 12 april 2012, 11:01   #17726
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Aan jou om te bewijzen dat ik
1 "fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is"
2 "dat absoluut ontkennen van enig probleem"
3 "het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie""
Ofwel trek jij je beweringen terug in.
Uw voortdurende pro-moslim en pro-islambetogen maken dat duidelijk genoeg. Iedereen hier op het forum - echt niet alleen ik - heeft dat al lang door.

Maar kom, om u een plezierke te doen:

Ik plaatste volgende post 17695
Goed, u geeft toe dat er in de koran teksten staan die onterend en discriminerend zijn voor de vrouw. U zult dus ook wel bereid zijn toe te geven dat er in de koran teksten staan die discriminerend zijn voor anders-gelovigen.
Nu moet u enkel nog begrijpen dat men per definitie enkel moslim is als men gelooft in Allah, als men gelooft dat Mohammed A's profeet is en als men gelooft dat M de regels van A in de koran heeft opgetekend en dat men die regels te volgen heeft.
Zo gauw u dat ook begrepen heeft, zult u weten dat omdat de koran vrouwen en andersgelovigen discrimineert, moslims ook vrouwen en andersgelovigen discrimineren.
En wat is uw antwoord? Geen enkele rechtstreekse reactie, gewoon het feit bevestigen dat enkel diegenen die de koran letterlijk nemen echt moslim zijn, iets wat ik hiervoor al zei. Alleen wilt u het doen uitschijnen dat er haast geen moslims zijn die de koran letterlijk nemen wat natuurlijk belachelijk is, want hoe kan men moslim zijn zonder in Allah te geloven?
Hier uw post 17702, uw antwoord dus:
Dan zijn alleen de moslims die de koran letterlijk nemen, moslim voor jou.
Dan zijn er bitter weinig moslims.
Verder plaats ik volgende post 17699 :
Omdat ik een vrouw ben en een andersgelovige, dus moslims mogen mij discrimineren. Daar heb ik inderdaad een probleem mee!
En wat is uw antwoord ? Vitten op een woordje (zie post 17703 hierna)! Om op die manier niet te moeten bevestigen dat vrouwen en andersgelovigen door moslims gediscrimineerd worden. Er worden hier voortdurend over drogredenen e.d. gesproken, hoe noemt men die vitterij zonder een fatsoenlijk antwoord te geven?
post 17703
Mogen? Is het niet meer "moeten"?
Als ze je niet discrimineren zijn het toch geen echte moslims.
Zeg eens gewoon dat moslims niet meer recht hebben op verdediging, op positieve discriminatie, op inwilligen van onredelijke godsdienstige eisen dan enige andere inwoner van België.
Durf eindelijk toegeven dat er wel degelijk een probleem is met de te grote immigratie en vooral omdat een groter deel van de immigranten aanhanders zijn van een fanatieke, discriminerende godsdienst.
Oud 12 april 2012, 11:02   #17727
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste drogredens zijn geen speld tussen te krijgen, maar ze snijden ook geen hout.
Zoals u zegt : geen speld tussen te krijgen!
Oud 12 april 2012, 11:03   #17728
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hier al een paar keer eerder gezegd geweest.
Moet toch bemoedigend zijn.

Maar als we het zo bekijken, en met Moslims bedoelt marie enkel de moslims die ongelovigen doden, holebi's van torens gooien en vrouwen verkrachten, dan kan ik haar er daar alleen maar in volgen dat die mensen moeten geweerd worden uit onze maatschappij.
Kent u moslims die niet in Allah geloven? En wat heeft Allah via Mohammed en de koran gezegd over ongelovigen, holebi's en vrouwen?
Oud 12 april 2012, 11:05   #17729
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het blijft oorverdovend stil...
Triestig is datte
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 11:10   #17730
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan zijn alleen de moslims die de koran letterlijk nemen, moslim voor jou.
Dan zijn er bitter weinig moslims.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De discriminatie van de vrouw volgens de islamitische religie kwam aardig aan bod in de RTBf reportage die vanavond werd uitgezonden op RTBf.

In één van de verrijkte Brusselse gemeenten (Schaarbeek) is onlangs een nieuwe moskee ingehuldigd, naar het schijnt de mooiste moskee van België.
Er werd in die moskee met verborgen camera gefilmd en het arabisch gebral werd vertaald. De haatspeech van de imam was één en al scheldtirade op de "dag van de vrouw" die s'anderendaags plaats vond. De jodenhaat en de haat voor het Westen droop eraf.
Aan de uitgang werden moskeegangers gevraagd over wat de speech ging en of vroeg de journalist of het allemaal vreedzaam was (het getier van de imam liet al anders bljken). Geen enkele van de moskeegangers gaf toe dat de speachover pure haat ging, ze logen zelf dat het over tolerantie ging. Ook een Ecolo-mantaris.

Later werden jongeren uit een islamitische vrijetijdsvereniging geinterviewd. Onbedekten zijn 'salopes', hun vrouw zou zeker onder schaamvod moeten rondlopen en werken is verboten.
Maar er zijn bitter weinig moslims, denkt Artisjok.
Oud 12 april 2012, 11:40   #17731
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar er zijn bitter weinig moslims, denkt Artisjok.
Zo'n miljard of zo...en waarvan een aanzienlijk deel onderweg is naar hier voor een regularisatie...

en als ze de schellen over haar ogen eens wegsmeet, kan ze ineens zien dat zowat iedere forummoslim hier (suqar,moslim!,porpo,mam,kalikles) ieder woord in de koran als dat van allah beschouwd...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 april 2012 om 11:43.
Oud 12 april 2012, 11:42   #17732
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Volledig akkoord. Mensen wijzen op de absurditeiten van godsdienst kan ons alleen maar ten goede komen. En als we dan tot een vrije keuze kunnen komen, bvb bij het aannemen van werknemers op basis van competentie en/of impact op de productiviteit van het bedrijf, dan zijn we al een hele stap verder.
Je gaat nog niet ver genoeg Distel.
Aanwervingspolitiek in de privee-bedrijven moet volledig zonder overheidsinmenging, en volgens criteria enkel te bepalen door de bedrijfsleider.
Ook als die criteria in andermans ogen irrelevant, racistisch, sexistisch of anderszinds discriminerend zijn.
Het is tenslotte de bedrijfsleider die zal betalen als zijn aanwervingspolitiek fout is.
Oud 12 april 2012, 11:54   #17733
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zo'n miljard of zo...en waarvan een aanzienlijk deel onderweg is naar hier voor een regularisatie...

en als ze de schellen over haar ogen eens wegsmeet, kan ze ineens zien dat zowat iedere forummoslim hier (suqar,moslim!,porpo,mam,kalikles) ieder woord in de koran als dat van allah beschouwd...
en het letterlijk geloven.
Ik kan er niet bij dat moslims die een Westerse scholing volgden die onzin zo letterlijk blijven nemen. Scheelt er iets aan ons onderwijs? Of de islamitische indoctrinatie te intens en onomkeerbaar?

Vrouwen die werk weigeren omdat ze hun hoofddoek weigeren af te zetten want ze krijgen hun entreeticket naar de hemel niet en gaan eeuwig branden in de hel. Dit is toch ziekelijk? Moet de overheid niet tegen optreden tegen dit soort hersenspoeling? Of minstens een tegenwicht organiseren in het onderwijs?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 12:19   #17734
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Vrouwen die werk weigeren omdat ze hun hoofddoek weigeren af te zetten want ze krijgen hun entreeticket naar de hemel niet en gaan eeuwig branden in de hel. Dit is toch ziekelijk? Moet de overheid niet tegen optreden tegen dit soort hersenspoeling? Of minstens een tegenwicht organiseren in het onderwijs?
Neen, de overheid moet niet in de hoofden peuteren.
Ze moet wél opnieuw discriminatie toestaan, en de staats-sociale zekerheid opdoeken zodat werkweigeraars droogelegd worden.
Oud 12 april 2012, 13:05   #17735
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neen, de overheid moet niet in de hoofden peuteren.
Ze moet wél opnieuw discriminatie toestaan, en de staats-sociale zekerheid opdoeken zodat werkweigeraars droogelegd worden.
Daarvoor moet je geen discriminatie toestaan. Wel gewoon deftige wetten en regels toepassen. Maar dat is al discriminatie voor bepaalde betwetertjes.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 13:14   #17736
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de link doorgekregen:
http://www.rtbf.be/tv/emission/detai...a-la-une?id=25
Questions ?* la une : Faut-il craindre la montée de l'Islam ? - Marine Le Pen, l'héritière ?
Er is heruitzending zaterdagochtend om 8:30 uur op La Une.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 13:25   #17737
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik heb de link doorgekregen:
http://www.rtbf.be/tv/emission/detai...a-la-une?id=25
Questions ?* la une : Faut-il craindre la montée de l'Islam ? - Marine Le Pen, l'héritière ?
Er is heruitzending zaterdagochtend om 8:30 uur op La Une.
Heb ik gisteren met veel interesse bekeken.
En nu maar duimen voor Marine le Pen dus.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 18:15   #17738
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Brussel is een van de gevaarlijkste steden van heel Europa, of toch als we een ietwat dramatische reportage van de Duitse zender ZDF mogen geloven. 'Geweld en diefstal gebeuren er aan de lopende band', klinkt het, waarna de zender er meteen enkele nagespeelde overvallen tegenaan gooit.
...

Maar eerlijk is eerlijk, het zit Brussel ook in de statistieken niet mee. Vorige week nog raakte bekend dat Brussel op de vijfde plaats staat van een rangschikking van de hoofdsteden van EU-landen op basis van het aantal moorden en doodslagen in verhouding tot het aantal inwoners.
uit DS online vandaag
Het woordje vreemdelingen of allochtonen zal zeker niet van pas komen bij die vaststelling. Maar verder niets dan "verrijking"...
De "verrijking" dat mogen we geloven uiteraard, de rest niet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 18:47   #17739
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Heb ik gisteren met veel interesse bekeken.
En nu maar duimen voor Marine le Pen dus.
Wie had ooit gedacht dat ik enige sympathie zou koesteren voor een Le Pen?

(Ik heb de uitzending wel nog niet helemaal bekeken, ik kan het niet opbrengen om 42 min naar mijn scherm te staren.)

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 12 april 2012 om 18:52.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 18:52   #17740
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dezelfde als uw opvatting vermoedelijk.

Een vrouw moet dezelfde rechten hebben als de man.
Moet in staat zijn de kledij te dragen die ze wil, te gaan waar ze wil, te doen wat ze wil (binnen de grenzen van de wettelijkheid).
Heeft recht op fysieke integriteit en recht op godsdienst- en alle andere vrijheden die de man heeft.

Kom ik in de buurt?
En als je dat nu allemaal toetst aan de islampraktijken, wat bekom je als resultaat? Kunnen we leuk weer van nul herbeginnen met onze discussies zeker?

Laatst gewijzigd door andev : 12 april 2012 om 18:53.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be