![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() A Prompt to the Web: The Media and Health Information Seeking Behaviour
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | |
|
![]() Citaat:
Kinkhoest is een ernstige ziekte. Hoe jonger de patient, hoe gevaarlijker het is. Vooral zeer jonge patiëntjes moeten nagenoeg altijd gehospitaliseerd worden, gewoonweg omdat hun luchtwegen nog te nauw zijn en hun immuunsysteem nog onvoldoende ontwikkeld is om een infectie van Bordetella te bestrijden. Het enige dat we kunnen doen is hen beschermen met het vaccin, en indien ze nog te jong zijn om volledig gevaccineerd te worden, hen te beschermen via kudde-immuniteit. Ooit al eens een kinkhoestpatiëntje van 2 maanden gezien exodus?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | ||
|
![]() Citaat:
p.s. nog even nagezocht en wat gevonden! http://www.ooghoek.nl/tekst4.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 12 april 2012 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 |
|
![]() Ik heb nieuwe voor je, "ze" bestaan namelijk helemaal niet. Medish-technologische en pharmaceutische bedrijven moeten hun producten zien aan te man te brengen bij ziekenhuizen en artsen, ziekenhuizen en artsen verliezen klanten als ze het slecht doen. Alle mensen in het werkveld riskeren aanklachten als ze mensen letsel toebrengen. Het geheel bestaat uit concurrerende bedrijven en als die hun zelfgekozen taak niet goed doen gaan ze failliet. Er is niemand die voordeel heeft bij mensen ziek maken. En zeker geen complete bedrijfstak.
![]() |
![]() |
#1546 |
|
![]() w8, wat bedoel je met de medische industrie?
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
|
![]() Citaat:
Heb je eigenlijk een idee hoe deze werken? edit: en waarom haal je er het FDA bij, aangezien we, laatste keer dat ik het nakeek, nog steeds over Europa hebben?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2012 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 | |
|
![]() Citaat:
Wat inderdaad verboden is, is dat de vertegenwoordiger actief off-label indicaties promoot. Dat is niet enkel in de US zo, maar ook in Europa. Ten alle tijden. Dat daartegen opgetreden wordt en moet worden is maar normaal, en hoe strenger hoe beter. Aan de andere kant, en ik werp het maar op zonder off-label promotie goed te keuren, het kan soms ontzettend lang duren om een bijkomende indicatie goedgekeurd te krijgen. En wanneer de klinische evidentie (en dat moet toch altijd de leidraad blijven) zo groot is, kan dat voor de arts en het bedrijf redelijk frustrerend zijn. En is niet altijd in het belang van de patiënt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2012 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | |
|
![]() Citaat:
edit: ik zie nu pas FDA daartussen staan... welk belang hebben zij daartussen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
|
![]() Citaat:
Jawel, ze hebben er alle voordeel bij. Ze maken immers meer winst als er meer mensen ziek zijn. Het systeem is door en door corrupt en daarom blijven ze buiten schot. Terwijl ze de mensen hun chemische troep doen slikken. Waarom? Omdat de effecten niet altijd direct duidelijk zijn. Het zijn "stille killers". Pas als de effecten niet te overzien zijn zijn en in your face zijn kan men niets anders dan de "wettelijke weg" volgen. Zie bv de softenon babies. Ons heel medisch systeem is trouwens gebaseerd op het materialistische principe, en dat is verkeerd. En het is allemaal "by design", vergis je niet. Alles om ons dom te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 |
|
![]() aangezien ik dat dan ook nergens beweerd heb, mag je die stropop opbergen
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 | |
|
![]() Citaat:
Deal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |||
|
![]() Citaat:
Van zodra direct-to-consumer- reclame nog wordt overwogen om toegelaten te worden voor voorschriftplichtige geneesmiddelen, sta ik naast u op de barricade om dat tegen te houden Citaat:
Citaat:
en aangezien ik geen gynecoloog ben, kan ik moeilijk een oordeel vellen of PMDD, of whatever de name is.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 |
|
![]() ge zout dat verwachten eh, maar die vereisten zijn niet zo strict als voor een geneesmiddel. De laatste jaren groeien die wel meer naar elkaar toe, maar er is nog een lange weg te gaan om ze op hetzelfde nivo te krijgen
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
|
![]() Citaat:
Ja, farma-bedrijven moeten betalen bij het indienen van het registratiedossier van een nieuw geneesmiddel. Ja, farma-bedrijven moeten betalen voor elke verandering die ze willen aanbrengen aan het initiële registratiedossier (en dat kan gaan van een simpele adresverandering van een leverancier tot uitgebreide veiligheidsupdates in de bijsluiter) Ja, farma-bedrijven moeten betalen voor de periodieke safety update rapporten die ze verplicht zijn om in te dienen Ja, farma-bedrijven moeten betalen voor het wetenschappelijk advies dat ze vragen aan de officiele instanties Die tarieven zijn zelfs gemakkelijk terug te vinden op de website van het FAGG Maar het betalen van zulke vergoedingen houdt niet in dat je op die manier een positief advies koopt van de overheid, ook al wordt dat zo door je bron gepresenteerd. Ze dragen bij tot de werkingskosten voor het instituut, niet om een beslissing in het voordeel van de farma te beinvloeden. In Belgie bvb worden externe experten ingeschakeld om te oordelen over delen van dat dossier dat binnen hun domein valt. Als farmaceutisch bedrijf kom je de naam van die expert nooit te weten, en als je geen weet hebt wie je moet beïnvloeden... en de conclusie van de expert wordt nagenoeg altijd gevolgd. edit: het is natuurlijk niet 100% rozegeur en maneschijn Bhave, voor alle duidelijkheid. Ook ik stel me vragen bij een aantal zaken die me in het verleden waren opgevallen... Onckelinx en het mexicaans griepvaccin bvb...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2012 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
|
![]() Citaat:
En waarom is het verkeerd dat "ons medische systeem is gebouwd op het materialistische principe"? Denk je dat er nog veel mensen in de zorg zouden werken als ze niet betaald zouden krijgen? Maar goed, zelfs als we geheel hypothetisch stellen dat er wel een alomvattend complot in de gezondheidszorg is om alleen maar zoveel mogelijk geld binnen te harken en het onder elkaar te verdelen, stel hè, wat zou er dan voordeliger zijn voor die bedrijven? Om iedereen "stille killers" toe te dienen, of om iedereen zo vaak mogelijk op te lappen zodat ze met zijn allen lekker oud worden en een hele bak ouderdomskwalen ontwikkelen? Nou? De enige manier om wel in zo'n samenzwering te blijven geloven is door te stellen dat ouderdomskwalen niet bestaan, mensen worden van nature 120 en vallen dan plots dood neer. Wat wij zien als ouderdomskwalen wordt juist veroorzaakt door de medische wereld. In dat geval moet je ook meteen geloven dat diezelfde pharmaceutische industrie al duizenden jaren aan het werk is, want er zijn nogal wat geschiedkundige voorbeelden van oude mensen die aftakelen. Ik weet dat ik je niet kan overtuigen, zeker niet nu ik "uit de kast" ben als onderdeel van de grote vijand, maar denk er alsjeblieft toch maar over na, het is gewoon compleet niet logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet verder ook echt niet meer wat ik zou kunnen doen om jou te laten snappen dat wat jij beweert gewoon niet kan, dus ik ben hier verder uitgepraat. Veel plezier nog, ik kom wel weer terug zodra we weer bij de werkelijkheid in de buurt komen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 april 2012 om 20:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
|
![]() Citaat:
Om verder ook nog even te ondersteunen van wat je verder nog postte: het is toch alleen maar eerlijk als degene die een geneesmiddel op de markt wil brengen het grootste deel van de kosten daarvoor betaald?
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 |
|
![]() Bovenbuur, je beseft toch dat je met de Ultieme Trol aan het debatteren - nou ja - bent ? Pure verspilling van je schrijfstamina, ik zeg het je maar.
|
![]() |
![]() |