![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Hun lading is te beperkt en hun landingscapaciteiten zijn te beperkt . Ze moesten zelfs bommen gewoon in de zee droppen om te kunnen landen .
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was een standaardprocedure om de risico's bij de landing te beperken. Andere vliegtuigen deden dat ook. Landen is altijd één van de gevaarlijkste momenten van een operatie. Het zou onozel zijn om te landen met duizenden kilo's bommen onder je vleugels. Waarom lossen vliegtuigen altijd eerst hun brandstof boven de Noordzee als ze in Zaventem een noodlanding moeten maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze lozen trouwens niet alleen boven de Noordzee. * de 10,000 Euro zijn genomen van een inspectie gedaan in de Los Angeles luchthaven de laatste keer dat wij een overweight landing hadden. Ik neem aan dat de kost voor een militair vliegtuig hiermee vergelijkbaar is.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een vliegtuig een noodlanding moet maken dan kijken ze of het vliegtuig niet overladen is. Lijkt me logisch moet ik zeggen. Misschien doen ze het ook om het onploffingsgevaar te verminderen moest het fout gaan bij de landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ok, laat ons er vanuit gaan dat de toestellen aan boord van het Franse vliegdekschip beschikken over voldoende tactische mogelijkheden om een rol te spelen in een oorlog met Irak.
Blijft de vraag : waarom sturen ze in godsnaam een vliegdekschip als ze toch tegen een gewapend ingrijpen zijn ??? Is dit gewoon, er willen bijzijn, toekijken vanop een afstand, of zullen ze toch de nodige militaire steun geven als het erop aan komt. Dit laatste wil zeggen : als blijkt dat alles lijkt goed te lopen met de militaire interventie van de VSA ,op het laatste moment toch militaire steun geven om toch niet alle economische belangen te verliezen in Irak.... Kortom , welke opportuniteit zit daarachter... Of is het enkel "machtsvertoon"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Andere toestellen droppen normaal gezien enkel in noodsituaties. Bij een noodlanding wordt niet enkel boven de Nzee gedumpt . Het is een kwestie van overtollige fuel kwijt te geraken om zo lichter te wegen . Daardoor hebben de remmen meer kracht en bij een noodlanding zou het heel slecht zijn om te landen met een redelijk gevulde tank ...één vuurtje en knal ....geen noodlanding meer nodig. Ik heb nooit gesteld dat de "Charles" daar voor een pleziertochtje was.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou kunnen natuurlijk de Etendard is al een oud toestel (die ik niet goed ken). Ik heb wel gehoord dat de Adriatische zee voor Italië vol ligt met bommen die gedropt werden door NAVO-toestellen tijdens de Kosovo oorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zij waren degenen die het meest aantal bommen in zee dumpten .
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het Frans leger is nog altijd sterk hoor. Ze hebben spijtig genoeg zelfs atoomwapens. Lees de boekskes van Tanguy en Lavardure maar.
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sterker betekent dat er nu in één dag meer Iraakse doelen kunnen vernietigd worden dan in 10 dagen tijdens de vorige golfoorlog. Dat is het gevolg van twee technologische revoluties: - De "smart bombs" zijn nu GPS gestuurd, ipv lasergestuurd. In 1991 moest het vliegtuig het doel blijven belichten met een laserstraal, tot de bom op het doel viel. Nu worden de GPS coordinaten ingevoerd, de bom valt, en de piloot maakt zich meteen uit de voeten, of gaat naar zijn volgende doel. - In 1991 werd eerst een verkenningsvlucht uitgevoerd, na de verkenning werd een film geanalyseerd, een doel werd geselecteerd, waarna een missie werd gepland, om het doel te bombarderen. Het ganse proces nam 20 uur in beslag. Nu loopt alles via intranet: een operator krijgt beelden van een sateliet of een verkenningsvlucht meteen zijn scherm, vindt een doel (tank, raketlanceerinstallatie), en geeft de coordinaten door. Een F16 boven Irak krijgt dan de coordinaten, en programmeert een bom. Het ganse proces kan in twee uur afgehandeld zijn. Het Franse leger stelde in 1991 al weinig voor, en nu helemaal niets. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Frankrijk is op militair niveau redelijk sterk maar zij krijgen dan ook betere financiën in vergelijking met ons legerke .
![]() |