![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4841 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat het gaat over grondrechten, waar eindigt de vrijheid van Godsdienst, staan zelfverkozen beperkingen van mensen boven de verwachtingen van werkgevers en wie kan daar een uitzondering opleggen voor welke groepen? Die verwachtingen vanuit werkgevers zijn er steeds geweest, maar door de komst van mensen met totaal verschillende opvattingen wordt dit scherp gesteld waardoor steeds meer scholen( in Antwerpen kun je zo goed als nergens nog met hoofddoeken terecht) en werkgevers( zie het standpunt van de Stad Antwerpen, de discussie over het standpunt bij Torfs, de Hema discussie) ook verplicht worden een duidelijk standpunt in te nemen. Dat doorschuiven naar de rechter, en beweren dat het een non issue is of kinderachtig, is een duidelijk standpunt, u staat uiteindelijk niet voor gelijkheid onder werkneemsters, studenten, anders zou u van oordeel zijn dat gezien het wettelijk recht van scholen en werkgevers betreffende dresscode, inhoudt dat ook moslima's zich gewoon aan de beperkingen moeten houden, omdat ook zij deel uitmaken van diversiteit binnen een seculiere samenleving. En daar wordt het standpunt wat gelovigen vooruit schuiven over hoofddoeken door een meerderheid niet gedeeld, zelfs onder gelovigen is er verdeeldheid, Kemalisten bijvoorbeeld vinden ook dat hoofdoeken helemaal geen verplichting zijn. Een rechter zal dus niet anders kunnen dan scholen en werkgevers gelijk geven zoals gebeurd is bij de klacht nadat het Antwerps Atheneum hoofddoeken beperkingen oplegde. Maar blij eindelijk te vernemen dat u "zelfverkozen apartheid" steunt! |
|
|
|
|
|
|
#4842 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elbow : 14 april 2012 om 13:36. |
||
|
|
|
|
|
#4843 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
![]() zeg nu niet dat je een probleem hebt met mannen in witte jurken of vrouwen in burka of mensen met "hoofdbedekking" hé. Moet kunnen om zo aan de balie van het gemeentehuis te zitten toch? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 13:39. |
||
|
|
|
|
|
#4844 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hebben ze het overleefd? Is er 1 gestorven van haar identiteitsloosheid? |
|
|
|
|
|
|
#4845 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4846 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4847 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En ik vind persoonlijk dat er in dat kader een pak belangrijker punten zijn die aangepakt moeten worden. Gelijkheid van man en vrouw (vrouwelijke geestelijken), respect voor holebi's (niet als ziekte bestempelen bv), respect voor andere religies of het ontbreken ervan, bemoeienissen in het wettelijke kader, enz... Het al dan niet dragen van een lapje stof, welke betekenis ge er aan wilt geven vind ik in vergelijking met al die andere punten echt belachelijk. Goed, vlucht maar terug in uw stropoppen.
|
|
|
|
#4848 | |
|
Banneling
|
Citaat:
of zullen we ineens allemaal in een vlaamse leeuwenvlag komen werken? ook alledaags dan. Zwarte laarzen met uniform? ouderwets ja,maar ooit volkomen alledaags. Of wacht, we gaan voor deze alledaagse kledij: ![]() u vindt het opwekken van lustgevoelens middels één onbedekte haarlok ondertussen al "alledaags"??????? dan gaan we leuke tijden tegemoet. Ik kom klaar van het zicht van mannen in een jeansbroek. Zullen we dan nu maar naar de verplichting tot het dragen van een soepjurk overgaan? (mèt verplichte henna-geverfde pluizen baardgroei?). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 13:53. |
|
|
|
|
|
|
#4849 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is wat de moslimmacho's ervan gemaakt hebben en wat de domme seutjes zich laten indoctrineren hebben. Ik lees niet over "haar" in de koranvers waarmee ze zwaaien. Jij wel? Waarom discrimineren tussen erkende en niet-erkende religies? |
|
|
|
|
|
|
#4850 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#4851 |
|
Banneling
|
u bent totaal niet op de hoogte hé!
ik wil met een strooien rokje gaan werken, met mijn string op mijn hoofd! gaan we naar de rechter? ps.: en op onze religieuze feestdagen ben ik door mijn onzichtbaar vriendje verplicht om een kunstpenis voor te binden. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 14:02. |
|
|
|
|
|
#4852 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blasfemie is in België helemaal niet verboden. Ik mag hier gerust een spandoek hangen met het bericht dat de Mo een pedofiele struikrover is en als ik daarmee gelovigen kwets is dat pech voor hen. Ze zullen er mee moeten leren leven. |
|
|
|
|
|
|
#4853 |
|
Banneling
|
Is de vraag te moeilijk? Je komt met een stelling, wel de bewijslast ligt bij jou : bewijs dat het een religieuze verplichting is. Bewijs dan ook meteen dat Allah bestaat, want praatjes van onzichtbare mannekes gelden niet als bewijs.
Als "haar" irrelevant is, is de hoofddoek ook irrelevant, want die dient precies om hoofdschaamhaar af te dekken (tot het laatste haartje) omdat bloot haar voor de moslims hetzelfde is als monokini lopen. Onbedekten mogen trouwens volgens hetzelfde vers lastig gevallen worden. En dat zit jij te verdedigen? |
|
|
|
|
|
#4854 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4855 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 14 april 2012 om 14:20. |
|
|
|
|
|
|
#4856 |
|
Europees Commissaris
|
Als Islamgeleerden het zeggen én de meeste Moslims het zeggen, dan lijkt dat me toch veel betrouwbaarder dan wat anonieme racisten.
|
|
|
|
|
|
#4857 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4858 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sinds wanneer zijn moslims een ras? Ben ik nu een ras omdat ik een volgeling van het vliegend spaghettimonster ben? Waarom gedraag jij je als een anoniem racist tegenover mij? Waarom ben jij een anonieme racist in functie van de islam? Ben je een onderworpene? Een dociele zwakkeling die zich moeiteloos laat hersenspoelen door de praatjes van 'islamgeleerden'? |
|
|
|
|
|
|
#4859 |
|
Banneling
|
|
|