Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2012, 13:35   #4841
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hebt ge nu echt een probleem met begrijpend lezen of zijt ge weer aan het trollen.

Toental?

Hoewel niet niet echt de gewoonte is (behoort niet tot onze bedrijfscultuur) kunnen werkgevers inderdaad een dresscode opleggen.

Zoals ik al een paar keer gezegd heb, of hoofddoeken daar ook onder vallen, dat is iets waar de rechter zich zal moeten over uitspreken.
Als de rechter oordeelt dat het niet mag, dan hoort iedereen zich daaraan te houden (ook niet-moslims).

Ik persoonlijk vind het een non-issue en vrij kinderachtig (van beide partijen)

Nu duidelijk genoeg, of moet ik er een tekeningetje bij maken?
Natuurlijk is de kern van de discussie geen non issue of kinderachtig.
Omdat het gaat over grondrechten, waar eindigt de vrijheid van Godsdienst, staan zelfverkozen beperkingen van mensen boven de verwachtingen van werkgevers en wie kan daar een uitzondering opleggen voor welke groepen?

Die verwachtingen vanuit werkgevers zijn er steeds geweest, maar door de komst van mensen met totaal verschillende opvattingen wordt dit scherp gesteld waardoor steeds meer scholen( in Antwerpen kun je zo goed als nergens nog met hoofddoeken terecht) en werkgevers( zie het standpunt van de Stad Antwerpen, de discussie over het standpunt bij Torfs, de Hema discussie) ook verplicht worden een duidelijk standpunt in te nemen.

Dat doorschuiven naar de rechter, en beweren dat het een non issue is of kinderachtig, is een duidelijk standpunt, u staat uiteindelijk niet voor gelijkheid onder werkneemsters, studenten, anders zou u van oordeel zijn dat gezien het wettelijk recht van scholen en werkgevers betreffende dresscode, inhoudt dat ook moslima's zich gewoon aan de beperkingen moeten houden, omdat ook zij deel uitmaken van diversiteit binnen een seculiere samenleving.

En daar wordt het standpunt wat gelovigen vooruit schuiven over hoofddoeken door een meerderheid niet gedeeld, zelfs onder gelovigen is er verdeeldheid, Kemalisten bijvoorbeeld vinden ook dat hoofdoeken helemaal geen verplichting zijn.
Een rechter zal dus niet anders kunnen dan scholen en werkgevers gelijk geven zoals gebeurd is bij de klacht nadat het Antwerps Atheneum hoofddoeken beperkingen oplegde.

Maar blij eindelijk te vernemen dat u "zelfverkozen apartheid" steunt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 13:36   #4842
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Politieke propaganda?
(Dit forum heeft echt zo'n skeptische emoticon nodig)
Religieuze propaganda wel? Waarom willen jij en Artisjok discrimineren tussen een religieuze overtuiging en een politieke overtuiging?

Citaat:
Want KKK'ers zijn geen specifiek Amerikaanse beweging en dragen die puntmutsen constant.
Net zoals de moslima zogezegd miljoenen beweegredenen hebben om hun schaamhaar in te pakken met hoofdluiers, kunnen er anderen zijn met miljoenen redenen om hun hoofd in te pakken in een witte puntmuts. Wie ben jij of Artisjok om te oordelen waarom iemand een witte puntmus of roze tanga op zijn hoofd wil dragen.

Laatst gewijzigd door Elbow : 14 april 2012 om 13:36.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 13:37   #4843
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Politieke propaganda?
(Dit forum heeft echt zo'n skeptische emoticon nodig)
tja, wat anders denk je dat de vlag van de islam betekent? "I have a bad hair day"?

Citaat:
Want KKK'ers zijn geen specifiek Amerikaanse beweging en dragen die puntmutsen constant.
maar nee, waarover heb je het toch?

zeg nu niet dat je een probleem hebt met mannen in witte jurken of vrouwen in burka of mensen met "hoofdbedekking" hé.

Moet kunnen om zo aan de balie van het gemeentehuis te zitten toch?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 13:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 13:40   #4844
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat het gaat over grondrechten, waar eindigt de vrijheid van Godsdienst, staan zelfverkozen beperkingen van mensen boven de verwachtingen van werkgevers en wie kan daar een uitzondering opleggen voor welke groepen?

Die verwachtingen vanuit werkgevers zijn er steeds geweest, maar door de komst van mensen met totaal verschillende opvattingen wordt dit scherp gesteld waardoor steeds meer scholen( in Antwerpen kun je zo goed als nergens nog met hoofddoeken terecht) en werkgevers( zie het standpunt van de Stad Antwerpen, de discussie over het standpunt bij Torfs, de Hema discussie) ook verplicht worden een duidelijk standpunt in te nemen.

Dat doorschuiven naar de rechter, en beweren dat het een non issue is of kinderachtig, is een duidelijk standpunt, u staat uiteindelijk niet voor gelijkheid onder werkneemsters, studenten, anders zou u van oordeel zijn dat gezien het wettelijk recht van scholen en werkgevers betreffende dresscode, inhoudt dat ook moslima's zich gewoon aan de beperkingen moeten houden, omdat ook zij deel uitmaken van diversiteit binnen een seculiere samenleving.

En daar wordt het standpunt wat gelovigen vooruit schuiven over hoofddoeken door een meerderheid niet gedeeld, zelfs onder gelovigen is er verdeeldheid, Kemalisten bijvoorbeeld vinden ook dat hoofdoeken helemaal geen verplichting zijn.
Een rechter zal dus niet anders kunnen dan scholen en werkgevers gelijk geven zoals gebeurd is bij de klacht nadat het Antwerps Atheneum hoofddoeken beperkingen oplegde.

Jij bent van Antwerpen, niet? Hoe is het vergaan met die extremitische atheneummoslima's die 'dood' gingen gaan als ze hun textielen kuisheidsgordel moesten afzetten of hun 'identiteit' gingen verliezen?

Hebben ze het overleefd? Is er 1 gestorven van haar identiteitsloosheid?
Oud 14 april 2012, 13:43   #4845
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
tja, wat anders denk je dat de vlag van de islam betekent? "I have a bad hair day"?

Citaat:
Nu, als je eens wat verder had gelezen waar je die foto vandaan haalde, dan wist je natuurlijk dat dit géén alledaags kledij is, maar processiegewaden, zoals ook KKK'ers slecht bij hun bijeenkomsten en "acties" hun beruchte gewaden droegen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 13:44   #4846
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Religieuze propaganda wel? Waarom willen jij en Artisjok discrimineren tussen een religieuze overtuiging en een politieke overtuiging?
Non sequitur.

Citaat:
Net zoals de moslima zogezegd miljoenen beweegredenen hebben om hun schaamhaar in te pakken met hoofdluiers, kunnen er anderen zijn met miljoenen redenen om hun hoofd in te pakken in een witte puntmuts. Wie ben jij of Artisjok om te oordelen waarom iemand een witte puntmus of roze tanga op zijn hoofd wil dragen.
Iedereen mag van mij witte puntmutsen dragen, maar daar zit geen religieuze verplichting aan vast van een erkende religie.
Oud 14 april 2012, 13:46   #4847
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad het punt van de discussie.
En ik vind persoonlijk dat er in dat kader een pak belangrijker punten zijn die aangepakt moeten worden.
Gelijkheid van man en vrouw (vrouwelijke geestelijken), respect voor holebi's (niet als ziekte bestempelen bv), respect voor andere religies of het ontbreken ervan, bemoeienissen in het wettelijke kader, enz...

Het al dan niet dragen van een lapje stof, welke betekenis ge er aan wilt geven vind ik in vergelijking met al die andere punten echt belachelijk.

Citaat:
Goed, vlucht maar terug in uw stropoppen.
Oud 14 april 2012, 13:49   #4848
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu, als je eens wat verder had gelezen waar je die foto vandaan haalde, dan wist je natuurlijk dat dit géén alledaags kledij is, maar processiegewaden, zoals ook KKK'ers slecht bij hun bijeenkomsten en "acties" hun beruchte gewaden droegen.
Hoezo? is zo'n ingepakte lustmadam dan een "alledaagse kledij"? geen probleem hoor, dan komt heel het bureel in "capirotes" werken zeker? Dan is het wel alledaags nietwaar?

of zullen we ineens allemaal in een vlaamse leeuwenvlag komen werken? ook alledaags dan. Zwarte laarzen met uniform? ouderwets ja,maar ooit volkomen alledaags. Of wacht, we gaan voor deze alledaagse kledij:

u vindt het opwekken van lustgevoelens middels één onbedekte haarlok ondertussen al "alledaags"??????? dan gaan we leuke tijden tegemoet.

Ik kom klaar van het zicht van mannen in een jeansbroek. Zullen we dan nu maar naar de verplichting tot het dragen van een soepjurk overgaan? (mèt verplichte henna-geverfde pluizen baardgroei?).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 13:53.
Oud 14 april 2012, 13:51   #4849
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Non sequitur.

Iedereen mag van mij witte puntmutsen dragen, maar daar zit geen religieuze verplichting aan vast van een erkende religie.
Gelieve te bewijzen dat de hoofddoek een religieuze verplichting is.

Dat is wat de moslimmacho's ervan gemaakt hebben en wat de domme seutjes zich laten indoctrineren hebben.

Ik lees niet over "haar" in de koranvers waarmee ze zwaaien. Jij wel?

Waarom discrimineren tussen erkende en niet-erkende religies?
Oud 14 april 2012, 13:57   #4850
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gelieve te bewijzen dat de hoofddoek een religieuze verplichting is.

Citaat:
Ik lees niet over "haar" in de koranvers waarmee ze zwaaien. Jij wel?
Volkomen irrelevant.

Citaat:
Waarom discrimineren tussen erkende en niet-erkende religies?
Waarom niet?
Oud 14 april 2012, 14:00   #4851
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Volkomen irrelevant.

Waarom niet?
u bent totaal niet op de hoogte hé!

ik wil met een strooien rokje gaan werken, met mijn string op mijn hoofd!
gaan we naar de rechter?

ps.: en op onze religieuze feestdagen ben ik door mijn onzichtbaar vriendje verplicht om een kunstpenis voor te binden.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 14:02.
Oud 14 april 2012, 14:00   #4852
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zulke 'beledigingen' aan het adres van een religie, waarmee ge ook de gelovigen op de tenen trapt is inderdaad een grijze zone.

Getuige de dreigingen vanuit het Vaticaan nav een campagne van Benetton onlangs
http://www.guardian.co.uk/world/2011...pe-kissing-ads
Dat is helemaal geen grijze zone.
Blasfemie is in België helemaal niet verboden.
Ik mag hier gerust een spandoek hangen met het bericht dat de Mo een pedofiele struikrover is en als ik daarmee gelovigen kwets is dat pech voor hen.
Ze zullen er mee moeten leren leven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 14:04   #4853
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Volkomen irrelevant.

Waarom niet?
Is de vraag te moeilijk? Je komt met een stelling, wel de bewijslast ligt bij jou : bewijs dat het een religieuze verplichting is. Bewijs dan ook meteen dat Allah bestaat, want praatjes van onzichtbare mannekes gelden niet als bewijs.

Als "haar" irrelevant is, is de hoofddoek ook irrelevant, want die dient precies om hoofdschaamhaar af te dekken (tot het laatste haartje) omdat bloot haar voor de moslims hetzelfde is als monokini lopen. Onbedekten mogen trouwens volgens hetzelfde vers lastig gevallen worden. En dat zit jij te verdedigen?
Oud 14 april 2012, 14:15   #4854
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar U werkt, maar waar IK werkte en waar mijn echtgenoot werkte en waar mijn vriend werkt en waar mijn vriendinnen werken en waar mijn dochter werkt, daar hebben ze allemaal een dresscode. Zoals ik reeds zei: soms uitgesproken en meestel onuitgesproken. U weet toch ook dat U zich voor een examen aan de unief beter niet in boxershort presenteert? Nochtans heb ik daar nooit iets voor moeten ondertekenen als zijnde "verplichte dresscode".

waarom zou er voor die schaamhaardoek een onderscheid moeten gemaakt worden?

Want dan kan ik evengoed met mijn stringslip op mijn hoofd gaan werken. Netjes gewassen natuurlijk... alhoewel? staat dat in de dresscode dat ik met een GEWASSEN string moet komen werken? Nee? wel dan kan ik het evengoed met een gebruikte doen. Mijn onzichtbaar vriendje vindt dat namelijk sexy.

Doe ik het goed zo mijnheer de zjuuz?
Hoe doe je die 2 nu weeral? Enfin, tien op tien is ook goed zeker?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 14:20   #4855
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
u bent totaal niet op de hoogte hé!

ik wil met een strooien rokje gaan werken, met mijn string op mijn hoofd!
gaan we naar de rechter?

ps.: en op onze religieuze feestdagen ben ik door mijn onzichtbaar vriendje verplicht om een kunstpenis voor te binden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 14 april 2012 om 14:20.
Oud 14 april 2012, 14:22   #4856
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is de vraag te moeilijk? Je komt met een stelling, wel de bewijslast ligt bij jou : bewijs dat het een religieuze verplichting is.
Als Islamgeleerden het zeggen én de meeste Moslims het zeggen, dan lijkt dat me toch veel betrouwbaarder dan wat anonieme racisten.
Oud 14 april 2012, 14:24   #4857
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is helemaal geen grijze zone.
Blasfemie is in België helemaal niet verboden.
Ik mag hier gerust een spandoek hangen met het bericht dat de Mo een pedofiele struikrover is en als ik daarmee gelovigen kwets is dat pech voor hen.
Ze zullen er mee moeten leren leven.
Zulks valt onder de bevoegdheden van het CGKR.
Oud 14 april 2012, 14:32   #4858
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Islamgeleerden het zeggen én de meeste Moslims het zeggen, dan lijkt dat me toch veel betrouwbaarder dan wat anonieme racisten.
Welke islamgeleerden? Wat is geleerdheid volgens u? De hallucinaties van een karavaanrover uit de 14de eeuw?

Sinds wanneer zijn moslims een ras?

Ben ik nu een ras omdat ik een volgeling van het vliegend spaghettimonster ben? Waarom gedraag jij je als een anoniem racist tegenover mij? Waarom ben jij een anonieme racist in functie van de islam? Ben je een onderworpene? Een dociele zwakkeling die zich moeiteloos laat hersenspoelen door de praatjes van 'islamgeleerden'?
Oud 14 april 2012, 14:35   #4859
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 14 april 2012, 14:35   #4860
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
och... wéér een anoniem muzelventje!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be