![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5021 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#5022 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
D�*t zou zeker verboden moeten zijn! Een kind verminken terwijl men moet opvoeden ...
|
|
|
|
#5023 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus u die helemaal niet gelooft en dan ook waarschijnlijk nooit in een kerk komt, gaat beter weten wat wel of niet mag? En wat in de meeste kerken in Vlaanderen gebeurt?
|
|
|
#5024 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik begrijp dat dit een schok is voor je wereldbeeld. Kan je nu toegeven dat het verboden is. |
|
|
|
|
|
|
#5025 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik interesseer me trouwens al lange tijd in liturgie. |
|
|
|
|
|
|
#5026 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, maar er zijn nog wel enkele gemeenschappen waren het gebeurt hoor. Saoedi-Arabië bijvoorbeeld :
Saoedi-Arabië Citaat:
|
|
|
|
#5027 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#5028 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoelt u? Wat moet er verboden zijn? Lijfstraffen en de doodstraf die moeten verboden worden. Ook in islamitische landen zoals bijvoorbeeld in Saoedi-Arabië waar ze (zoals ik in mijn vorige post schrijf) nog heksen ter dood veroordelen.
|
|
|
#5029 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoe zit het nu eigenlijk met de evolutie in de islam? Daar gelooft men nog steeds dat de zon ondergaat in een poel? Daar gelooft men nog steeds dat een man meer waard is dan een vrouw? Daar moeten de vrouwen nog altijd apart in de moskee?
|
|
|
|
#5030 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daar kan ik niets over zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#5031 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Praat eens met de lokale Imam.
Voor mij was het duidelijk, telkens ik een hekele vraag stelde over een bepaalde Soera (vooral uit hoofstukken An-Nisa en An-Anfaal) was het antwoord simpel "maar U verstaat het verkeerd, U hebt een slechte vertaling gelezen." Gevolgd door mijn wedervraag :"Jamaar, hoe moet ik het dan wel verstaan?" Om een voorbeeld te geven, Soera 12 uit An-Nisa die handeld over erfenisrechten voor vrouwen. Zeer verhelderend. Uiteindelijk was de uitleg: "Klopt, het is Allah's wil dat meisjes zeker de helft krijgen van wat hun broers toebehoord, en daar ,om hier in België het wettelijk te mogen doen zo, raad ik mijn gelovigen aan een waterdicht testament laten op te maken. Je weet maar nooit wanneer Satan een meisje slechte gedachten influisterd en de verdeling van het erfdeel aanvecht door middel van de Belgische wetgeving."
|
|
|
#5032 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#5033 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5034 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
...en daarom kom je in 'n draad over islamitische hoofddoeken maar wat leuteren over de gebruiken van de kattelieke kerk van 'n paar eeuwen geleden?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#5035 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Naar mijn bescheiden mening ben jij een salonchristen die haar geloof helemaal niet serieus neemt. Je komt verzuurd over, je draagt geen hoofddoek zoals onze heilige maagd Mariam deed en je komt over als een heel onverdraagzaam iemand. Hoe denk je dat God jouw onverdraagzaamheid tegenover je medemensen zal beoordelen op de dag des oordeels? Citaat:
|
|
|
|
|
#5036 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien geldt 'godsdienstvrijheid' niet enkel voor 'erkende' religies, zou mooi zijn als je verplicht werd tot de 'erkende' religies en geen andere.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#5037 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze zouden het oord kunnen verontreinigen als ze hun regels hebben en op de koop toe brengen die lustobjecten het hoofd op hol van het heerschap dat zich niet kan beheersen. |
|
|
|
|
|
|
#5038 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#5039 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En zoals bij de joden en de praktiserende christenen..
|
|
|
|
|
#5040 |
|
Banneling
|
Dat is zo typisch voor de islamadepten. Artisjok doet dat ook. Die vergeet ook systematisch op maat van de islam dat we in de 21ste eeuw leven.
|
|
|
|