![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
QED
|
|
|
#5102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een idiote redenering dus. |
|
|
|
|
|
|
#5103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft u gisteren de uitzending gezien op Canvas? Denkt u dat die mentaliteit enkel in Egypte voorkomt en achtergelaten wordt bij immigratie? Een hoofddoek is de quillotine van vrouwenrechten. Ik vind ook niet dat ik andere vrouwen moet bevrijden. Emancipatie is een lange weg die je niet oplost met een anonieme bevraging. Die vrouwen moeten zichzelf emanciperen, wij kunnen enkel steunen daarin. Ik vind dat het de taak is van de overheid neutraliteit te bewaren en dus is het terecht dat ambtenaren zich onthouden van opvallende symbolen van hun levensovertuiging, dat zorgt ervoor dat identiteit breder is dan persoonlijke opvatting over geloofszaken, een noodzaak binnen een diverse samenleving. Wanneer je jezelf wilt onderscheiden doe je dat maar in je privéleven, daar mag je een hoofddoek dragen, zo eenvoudig is het. |
|
|
|
|
|
|
#5104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
83% van de Egyptische vrouwen lijden onder een of andere vorm van sexual harassment die het gevolg is van hun strenge religieuze regels. Vrouwen die zich niet bedekken en die make-up dragen, lokken het zelf uit, aldus de opinie van de ... jeugd zelf (enfin de manntjes). Gevolg, om nog veilig over straat te kunnen pakken ze zich in. Dat is dus dwang, en alles behalve een eigen keuze. Het is duidelijk dat die verdorven mentaliteit aan het overwaaien is naar Europa waar moslimallochtonen dezelfde verdorven religie belijden en dezelfde verdorven gedachtengang aanhangen. Daarom alleen al zou de hoofddoek verboden moeten worden. Hoog tijd dat de overheden een algemeen verbod instellen die paal en perk stelt aan achterlijke gedachtegang die steeds meer opgang kent. We willen hier geen Egyptische toestanden (alhoewel ze er al zijn, in de zomer in recreatieparken). |
|
|
|
|
|
|
#5105 | |
|
|
Citaat:
Kijk we zijn het weer met elkaar eens.
|
|
|
|
#5106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5107 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- bij de overheid - privé Wat in het openbaar? Vind ge het daar kunnen?
|
|
|
|
#5108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoofddoeken zijn bedoeld om onderscheid te maken tussen gelovige en ongelovige vrouwen. Ze getuigen van onderwerping van de vrouw aan Allah. Daarmee draagt de vrouw ook verantwoordelijkheid voor het seksuele gedrag van mannen. Zij moet zorgen dat de mogelijkheid tot Zina, chaos, niet gebeurt en aan haar gedrag wordt de eer van familie vastgeknoopt. Seks voor het huwelijk, masturbatie, is verboden, wat doet dit denkt u tegenover vrouwen wiens eer niet met hoofddoek wordt beschermt? Juist ja..ongewenste seksuele intimiteiten behoren al tot de ervaring van menig meisje en vrouw die geen hoofddoek draagt, evengoed krijgen vrouwen met hoofddoek die "te losbandig "zijn ( lees een mogelijkheid tot ongewenst gedrag niet voorkwamen ) ermee te maken. Dus, ja, wanneer je hoofddoeken zou verbieden en vrouwen zelfbeschikkingsrecht geeft, zou je mannen dwingen tot een mentaliteitsverandering, indien je ongewenste intimiteiten duidelijk straft zonder gevolgen voor slachtoffers! |
|
|
|
|
|
|
#5110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5111 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs krolse naaktheid is geen reden om te verkrachten. Net zoals U kan het me weinig schelen dat iemand in zijn/haar vrije tijd met een hoofddoek rondloopt. (gezichtsverhulling is een heel ander verhaal) Maar het hoofddoek moet geen verplichting noch excuus vormen om eisen te stellen gebaseerd op dwang. "mevrouw, kan U uw hoofddoek afdoen, het is hier binnen de gewoonte van bloothoofds te vertoeven." Dan heeft de hoofddoekdraagster 3 opties. Of hoofddoekje afdoen , het haar fatsoeneren, en gewoon mee doen met de rest. Of het afbollen. geen gebruik makende van de diensten/goederen/middelen waarvoor de aanwezigheid in de hoofddoekloze omgeving nodig was. Of moord en brand, alswel racist gaan schreeuwen. Om U een overtrokken voorbeeld te geven. Een nudistenclub. Duidelijk aangegeven, "Naaktheid verplicht". gaat U daar binnen? Gaat U heisa maken om toch aangekleed binnen te mogen? En daar wringt de slof nietwaar. Citaat:
Probeer als agent maar een Hells Angels van zijn slachtoffer te trekken als zijn vriendjes schommel aan't spelen zijn met de kombi...
|
|
|
|
#5112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik eis dat ik mèt schoenen in de moskee binnenmag, dan hoor je Yussuf El Witteh totaal niet, want d�*n heeft de moskee gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#5113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik eis dat ik mèt schoenen in de moskee binnenmag, dan hoor je Yussuf El Witteh totaal niet, want d�*n heeft de moskee gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#5114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik eis dat ik mèt schoenen in de moskee binnenmag, dan hoor je Yussuf El Witteh totaal niet, want d�*n heeft de moskee gelijk en moet ik maar buitenblijven als ik niet wil voldoen aan hun eisen. Maar verder discrimineren we niet zenne. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 april 2012 om 10:40. |
|
|
|
|
|
|
#5115 |
|
|
Dat is ook mijn mening.
|
|
|
#5116 |
|
Banneling
|
Toch steunt Alboreto het symbool/herkenningsteken dat moslims het signaal geeft en aan het religieus voorschrift herinnert dat ze hoofddoeklozen wel mogen verkrachten. Dat maakt van Alboreto een medeplichtige aan alle vormen van sexual harassement tegen onbedekten.
|
|
|
|
|
|
#5117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn mening ook. Maar helaas niet van de moslims.
Dat kan ook niet als je gelooft dat koranvers 33.59 het geopenbaarde woord van Allah is. 't Is 't één of 't ander. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 april 2012 om 11:23. |
|
|
|
|
|
#5119 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5120 |
|
Banneling
|
Inderdaad. Soms lees je wel wat er staat, en kan je het zo goed als correct weergeven ook.
Ik vertel ook waarom. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5088 |
|
|
|