Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2012, 13:08   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aha, uw mails worden al wat korter.
Blijkbaar nog te kort of te onduidelijk voor jou.
Citaat:
Nu nog wat minder belerender ...
Tja, ik geef je de link van de wegcode alvast, zet die in je favorieten:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode

Als je dan twijfelt over iets in het verkeer, zoek je het eerst op en zo leer je het veel beter als iemand die zo lange onduidelijke posten hier neerpent.

Citaat:
voor de rest heb ik er wel bijgezet "dat we dat niet gewoon zijn van jou".
Geen idee wat je bedoelt, maar wel netjes geschreven.

Citaat:
Maar wees gerust, ik zal je blijven kietelen.
Maar dan wel de context lezen van mijn post.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:18   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...
Tja, ik geef je de link van de wegcode alvast, zet die in je favorieten:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode

Als je dan twijfelt over iets in het verkeer, zoek je het eerst op en zo leer je het veel beter als iemand die zo lange onduidelijke posten hier neerpent.
...
Die link staat er al lang bij mij. En zijt maar gerust dat ik het daarop gecheckt heb in verband met dat nooit nergens parkeren voor borden.

Die site is echt een voorbeeld, met al zijn nuttige interne links.
Eigenlijk zouden we een mailke moeten maken aan die oom flik die raad geeft over het verkeer op tv.
Dat hij alle uitleg over het verkeersreglement geeft aan de hand van die website. Dan leren de mensen dingen zelf opzoeken over de wegcode.

En een mailke aan het staatsblad.
Om iets soortgelijks te bekomen voor zovele zaken die van belang zijn in het dagelijkse leven: fiscaliteit, arbeidsrecht, huurwetgeving, consumentenbescherming, erfenissen, ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 22:44   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die link staat er al lang bij mij. En zijt maar gerust dat ik het daarop gecheckt heb in verband met dat nooit nergens parkeren voor borden.

Die site is echt een voorbeeld, met al zijn nuttige interne links.
Eigenlijk zouden we een mailke moeten maken aan die oom flik die raad geeft over het verkeer op tv.
Dat hij alle uitleg over het verkeersreglement geeft aan de hand van die website. Dan leren de mensen dingen zelf opzoeken over de wegcode.

En een mailke aan het staatsblad.
Om iets soortgelijks te bekomen voor zovele zaken die van belang zijn in het dagelijkse leven: fiscaliteit, arbeidsrecht, huurwetgeving, consumentenbescherming, erfenissen, ...
Samen met >Micele moeten jullie eens een opticien raadplegen in plaats van de link met de verkeerswetten.

De plaats waar een zone bord, schijnbaar een verkeersbord genaamd zelfs, staat en er een parkeerverbod is...naast het bord.
Maar u kijkt toch niet naar borden in een hoek van 90° ?
Neen u bekijkt borden in een hoek van 45° of veel minder nml misschien min of meer 180° en dat is allemaal parkeerstrook. Enfin indien er parkeerstrook is natuurlijk.

Dus bij deze eens langsgaan bij een opticien zou ik zeggen. Jullie 2 samen dat zal toch een korting moeten geven want je hebt waarschijnlijk een brilletje nodig met een verticale barst in zodat jullie dus wel op 90° bordjes kunnen bestuderen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 april 2012 om 22:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 09:32   #164
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De plaats waar een zone bord, schijnbaar een verkeersbord genaamd zelfs, staat en er een parkeerverbod is...naast het bord.
Maar u kijkt toch niet naar borden in een hoek van 90° ?
Neen u bekijkt borden in een hoek van 45° of veel minder nml misschien min of meer 180° en dat is allemaal parkeerstrook. Enfin indien er parkeerstrook is natuurlijk.
Je tekst is onduidelijk, geef beter eens een foto, waar men verplicht is om het bord op 90° (graden) te zien vanuit het zicht van de bestuurder die op de rijbaan rijdt of ergens een kruispunt opdraait.

Trouwens " je punt 90° " begrijp ik ook niet, als je bvb aan een haaks kruispunt staat bij een voorrangsweg moet je ook 90° L en R kijken om voorrang te verlenen aan het verkeer dat nadert. Dan heb je de borden al gezien die daar langs de voorrangsweg staan.

Als je het kruispunt dus oprijdt of afdraait moeten de borden al duidelijk zichtbaar binnen het gezichtsveld staan, indien niet -voor de zoveelste keer- heb je artikel 5 om je te verweren.

Hier het uitgebreid geïllustreerd reglement van de wegbeheerder (diegene die de borden zet ) met talrijke figuren en foto´s.
http://www.ocw.be/pdf/codewegbeh.pdf

Hier het M.B. met specifieke artikelen waarop dit regelement is gebaseerd:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076

dus @ Mambo, citeer me copy/paste uit een van de beide links het artikel waar de wegbeheerder volgens jou zijn job niet doet.
Dan weten we al veel meer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2012 om 09:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 09:44   #165
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Samen met >Micele moeten jullie eens een opticien raadplegen in plaats van de link met de verkeerswetten.
Wie was het nu ook alweer die het verschil niet zag tussen een wegwijzer en een bord bebouwde kom?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 14:58   #166
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je tekst is onduidelijk, geef beter eens een foto, waar men verplicht is om het bord op 90° (graden) te zien vanuit het zicht van de bestuurder die op de rijbaan rijdt of ergens een kruispunt opdraait.

Trouwens " je punt 90° " begrijp ik ook niet, als je bvb aan een haaks kruispunt staat bij een voorrangsweg moet je ook 90° L en R kijken om voorrang te verlenen aan het verkeer dat nadert. Dan heb je de borden al gezien die daar langs de voorrangsweg staan.

Als je het kruispunt dus oprijdt of afdraait moeten de borden al duidelijk zichtbaar binnen het gezichtsveld staan, indien niet -voor de zoveelste keer- heb je artikel 5 om je te verweren.

Hier het uitgebreid geïllustreerd reglement van de wegbeheerder (diegene die de borden zet ) met talrijke figuren en foto´s.
http://www.ocw.be/pdf/codewegbeh.pdf

Hier het M.B. met specifieke artikelen waarop dit regelement is gebaseerd:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076

dus @ Mambo, citeer me copy/paste uit een van de beide links het artikel waar de wegbeheerder volgens jou zijn job niet doet.
Dan weten we al veel meer.
Je kan ook eens in uw auto stappen en eens gaan rondkijken eh?

Maar ja oké jij behoort tot die piepkleine groep die zijn hoofd omsnokt om te kunnen zien wat daar op dat bord stond.

Ik behoor tot die meerderheid die voor hem kijkt om niet in een zot zoals jij die zijn hoofd omsnokt om toch maar dat bord te lezen in zijn achterste te rijden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 17:21   #167
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan ook eens in uw auto stappen en eens gaan rondkijken eh?
Inderdaad, en net zoals de meesten van ons zien we blijkbaar andere dingen dan gij.
Niet verwonderlijk natuurlijk als ge nog niet eens in staat zijt de verkeersborden te lezen die er staan.

Sorry dat ik het zeg, maar mensen zoals gij zouden geen rijbewijs mogen hebben.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 18:26   #168
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar ja oké jij behoort tot die piepkleine groep die zijn hoofd omsnokt om te kunnen zien wat daar op dat bord stond.
Scheelt er iets met je zicht of met jouw ... ?

Aan die trage limieten tegenwoordig kan men 3-5 seconden lang de borden langs de weg "bestuderen". Het zijn de borden aan de rechterkant hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 19:08   #169
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het zijn de borden aan de rechterkant hé.
lol
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:29   #170
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik in Gent op de wiedauwkaai rij moet ik blijkbaar 50 km want er boven hebben ze mij geflitst. Maar nergens zie ik dat.
Blijkbaar zie jij die borden niet en anderen wel, bvb. ruim 4 jaar geleden gepost:
Citaat:
http://board.carstyling.net/showpost...&postcount=251
18-02-08 #251
ibizaboyke57
Car: Opel GT '73

jep jep, vandaag voor het eerst in drie jaar een envelopke van de flikken in mijn brievenbus. Voor de mensen die uit de buurt zijn, geflitst op de wiedauwkaai in Gent. Gemeten snelheid: 74km/u waar 50 toegelaten is, gecorrigeerde snelheid: 68 km/u. Boete: 130€ . Ik weet nochtans dat ze er dikwijls staan te flitsen en toch aan mijne rekker. Maja, zo weet ne mens waarvoor hij gaat werken eh

groeten Steve
nog ene:
Citaat:
http://www.facebook.com/politiecontr...23597761058430

Politiecontrole? · 72.597 gefällt das
20. Januar um 12:14 · .O-VL: Wiedauwkaai, Astra GTC, net voor Esso, richting Meulestede naar Gent
Simoens Bjorn Half uur geleden geflitst! 20. Januar um 12:26.
...]
en nog een HEEL PAK die zich niet lieten pakken
Die zien niet alleen de borden maar kennen ook de flitswagen...:
Citaat:
http://www.flitsservice.be/phpBB/post12026.html#p12026
Vince
wo sep 10, 2008 10:46 am

Gisteren ook controle gehoord op Q Music van in Gent op de Wiedauwkaai. Ik was toch in Gent en ben onmiddellijk naar daar gereden en had niet gedacht ze daar nog aan te treffen. De Wiedauwkaai is een heel lange en grote weg langs het Kanaal waar de snelheid beperkt is tot 50 en waar je makkelijk een pak sneller kan rijden!

De flitswagen Ford Escort XIQ-415 (met striping) stond net voor een verhoogde aanhangwagen geparkeerd met de koffer open In de wagen zaten maar liefst 2 agenten Ik heb het "spektakel" eventjes staan aanschouwen en het was echt wel grappig. Echt wel NIEMAND reed te snel en iedereen ging in slow motion voorbij de radar en iedereen mooi glimlachen naar de flikken! Dat is het nadeel als je geen anonieme radarwagen hebt natuurlijk. Heb jammergenoeg geen foto van gisteren maar wel ééntje van een tijdje geleden toen ik de flitswagen tijdje achtervolgd hebt en in het centrum van Gent snel eventjes moest parkeren.

==> Ford Escort met striping - XIQ-415 (kan aangevuld of vervangen worden in kentekenlijst)
enz ...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2012 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:19   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar zie jij die borden niet en anderen wel, bvb. ruim 4 jaar geleden gepost:


nog ene:


en nog een HEEL PAK die zich niet lieten pakken
Die zien niet alleen de borden maar kennen ook de flitswagen...:

enz ...
Om het bord te vinden moet je dan ook niet op de wiedauwkaai zijn, maar een heel eind verder op de wondelgemkaai of afslaan in de zeeschipstraat.

Links en rechts in zijstraatjes en op weiden zal je nog wel bordjes vinden, maar op de wiedauwkaai laat zo goed als iedereen zich flitsen want geen mens weet het feitelijk.

En waarom weten ze het niet? Omdat niks het hun zegt.
En daarom worden er daar zoveel geflitst.

Wat zei ik over misleiding? Wel als er duizenden mensen misleid zijn dan zijn ze echt misleid door iets.
Me dunkt dat dit inmiddels ruimschoots vast kan gesteld worden.

Maar ja...strikt juridisch gezien zijn ze in fout.

Mensen kunnen niet zien wat er niet staat eh?

Je kan er duidelijk bij vaststellen dat ze echt niet willen dat je er 50 doet, maar er de voorkeur aan geven jaar achter jaar duizenden en duizenden te flitsen.
Heb je daar echt geen bedenkingen bij deze gang van zaken?

En de flitswagen is al lang vernieuwd. Heb het merk nu eventjes niet genoteerd.
Met hun inkomsten kunnen ze alle dagen een nieuwe kopen als ze willen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 april 2012 om 22:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:33   #172
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad, en net zoals de meesten van ons zien we blijkbaar andere dingen dan gij.
Niet verwonderlijk natuurlijk als ge nog niet eens in staat zijt de verkeersborden te lezen die er staan.

Sorry dat ik het zeg, maar mensen zoals gij zouden geen rijbewijs mogen hebben.
Ik ben een veel betere chauffeur dan jij. Heb al een gratis verzekering van 250'000 euro gekregen wegens "zeer goede chauffeur" (mocht ik toch komen te overlijden in het verkeer) en al 3 keer een brief ontvangen dat zelfs bij een aanrijding in fout mijn bonus malus niet verhoogd zal worden.
Ik sta op het absolute minimum.

Nu jij weer.

En ik ben ernstig opnieuw op zoek naar een radar dedector momenteel.
(mijn laatste heb ik laten zitten bij de verkoop van mijn wagen)

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 april 2012 om 22:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 23:10   #173
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Om het bord te vinden moet je dan ook niet op de wiedauwkaai zijn, maar een heel eind verder op de wondelgemkaai of afslaan in de zeeschipstraat.
En dan? Is toch irrelevant waar dat F1-bord staat.
Aha, je weet ze goed staan, en dat is wslk een bord bebouwde kom F1 -zo´n groot wit-zwart-bord met GENT en huizen op- staat op elke toegangsweg tot de bebouwde kom aan de rechterkant van die toegangswegen.

Hierzie Mambo, het F1-bord GENT én grote 50-cijfers op het wegdek op de Zeeschipsstraat, klik op: http://g.co/maps/9xg9q ... en gij begrijpt dat bord niet ?

Dat F1-bord geldt zolang ge geen F3-bord, einde-bebouwde-kom, tegenkomt - behalve bij lagere of hogere C43 geldig tot het volgende kruispunt - na het kruispunt is het alweer die 50 kmh van die F1, dus ook op de Wiedauwkaai. Heb jij wel een rijbewijs ??????????

Citaat:
Links en rechts in zijstraatjes en op weiden zal je nog wel bordjes vinden,
Dus je ziet die F1-borden-bebouwde kom toch ? wat is dan aub het probleem ?

Citaat:
maar op de wiedauwkaai laat zo goed als iedereen zich flitsen want geen mens weet het feitelijk.
LOL, ik heb net in drie links aangetoond dat quasi iedereen daar WEL weet dat daar 50 kmh geldt. In de link hierboven van de Schipvaartstraat zie je duidelijk het F1-bord en de witte 50-schildering op het wegdek. Wat wil je nog meer ????????
Citaat:
geflitst op de wiedauwkaai in Gent. Gemeten snelheid: 74km/u waar 50 toegelaten is.
De Wiedauwkaai is een heel lange en grote weg langs het Kanaal waar de snelheid beperkt is tot 50
Citaat:
En waarom weten ze het niet? Omdat niks het hun zegt.
Liegen helpt niet Mambo, "ze" weten het wel hoor, net aangetoond met die F1 bebouwde kom.

Citaat:
En daarom worden er daar zoveel geflitst.
Neen niet daarom, op die wiedauwkaai zou veel beter max 70 kmh gelden, die 50 kmh bebouwde kom is daar duidelijk te laag. Maar dan moeten ze veel meer borden zetten, quasi na elk kruispunt. Of een zone 70 inrichten in de bbk. Ik heb die wiedauwkaai ook bekeken met googleview:
dit is richting Gent-centrum: http://g.co/maps/gyp39

Citaat:
Wat zei ik over misleiding? Wel als er duizenden mensen misleid zijn dan zijn ze echt misleid door iets.
Ze zijn niet misleid als je een F1 bord voorbijrijdt weet je dat er wettelijk 50 kmh geldt, hoe absurd zo´n snelheid soms kan zijn op brede hoofdassen door de bebouwde kom (en zeker de wiedauwkaai langs ´t kanaal waar enkel wegen van ene kant erop kunnen toekomen)

Citaat:
Me dunkt dat dit inmiddels ruimschoots vast kan gesteld worden
Neen, die F1-borden zijn wettelijk geplaatst, en in orde;
die geschilderde witte 50 op de weg is een bijkomende zichthulp, maar op zich alleen niet bindend.

Citaat:
Maar ja...strikt juridisch gezien zijn ze in fout.
Idd als ze daar meer als 56 kmh rijden kunnen ze geflitst worden (6 kmh marge)

Citaat:
Mensen kunnen niet zien wat er niet staat eh?
Waarom lieg je ? Het staat er wel, duidelijk aangetoond in link hierboven vd F1 in de Zeeschipstraat.

Maar blijf je je maar verder belachelijk maken Mambo, dat doet geen zeer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2012 om 23:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 23:29   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dan? Is toch irrelevant waar dat F1-bord staat.
Aha, je weet ze goed staan, en dat is wslk een bord bebouwde kom F1 -zo´n groot wit-zwart-bord met GENT en huizen op- staat op elke toegangsweg tot de bebouwde kom aan de rechterkant van die toegangswegen.

Hierzie Mambo, het F1-bord GENT én grote 50-cijfers op het wegdek op de Zeeschipsstraat, klik op: http://g.co/maps/9xg9q ... en gij begrijpt dat bord niet ?

Dat F1-bord geldt zolang ge geen F3-bord, einde-bebouwde-kom, tegenkomt - behalve bij lagere of hogere C43 geldig tot het volgende kruispunt - na het krusispunt is het alweer die 50 kmh van die F1, dus ook op de Wiedauwkaai. Heb jij wel een rijbewijs ??????????

Dus je ziet die F1-borden-bebouwde kom toch ? wat is dan aub het probleem ?


LOL, ik heb net in drie links aangetoond dat quasi iedereen daar WEL weet dat daar 50 kmh geldt. In de link hierboven van de Schipvaartstraat zie je duidelijk het F1-bord en de witte 50-schildering op het wegdek. Wat wil je nog meer ????????



Liegen helpt niet Mambo, "ze" weten het wel hoor, net aangetoond met die F1 bebouwde kom.


Neen niet daarom, op die wiedauwkaai zou veel beter max 70 kmh gelden, die 50 kmh bebouwde kom is daar duidelijk te laag. Maar dan moeten ze veel meer borden zetten, quasi na elk kruispunt.
Ik heb die wiedauwkaai ook bekeken met googleview:
dit is richting Gent-centrum: http://g.co/maps/gyp39


Ze zijn niet misleid als je een F1 bord voorbijrijdt weet je dat er wettelijk 50 kmh geldt, hoe absurd zo´n snelheid soms kan zijn op brede hoofdassen door de bebouwde kom (en zeker de wiedauwkaai langs ´t kanaal waar enkel wegen van ene kant erop kunnen toekomen)


Neen, die F1-borden zijn wettelijk geplaatst, en in orde;
die geschilderde witte 50 op de weg is een bijkomende zichthulp, maar op zich alleen niet bindend.


Idd als ze daar meer als 56 kmh rijden kunnen ze geflitst worden (6 kmh marge)


Waarom lieg je ? Het staat er wel, duidelijk aangetoond in link hierboven vd F1 in de Zeeschipstraat.

Maar blijf je maar verder belachelijk maken Mambo, dat doet geen zeer.
Als het irrelevant is waar dat bord staat dan zal het allicht ook irrelevant zijn of ik nu 50 dan wel 70 rij nietwaar?

Welk probleem heb jij in godsnaam met het zetten van een duidelijk bord "50" ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 23:34   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

We kunnen daar ook nog altijd een klavertje 4 zetten om de snelheid aan te duiden.

Als dat juridisch in orde is waarom niet?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 23:52   #176
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb je daar echt geen bedenkingen bij deze gang van zaken?
(vervolg)
Natuurlijk heb ik daar bedenkingen bij, iedereen weet toch dat men bij zulk lage limieten (wiedauwkaai en andere bepaalde wegen) vooral flitst voor de kassa (de grote hoop pakken = pakkans) en amper flitst voor de verkeersveiligheid.

Moest de wiedauwkaai logische 70 kmh hebben, dan vult de kas bijlange niet zo snel hé.

Hoofdwegen door industriegebieden en bedrijventerreinen kunnen ze gerust afbakenen met een zone 70. Sommige zijwegen die dan van daaruit naar een woonwijk krijgt dan een F1-50 kmh, doen ze in het buitenland ook.

Zijwegen naar woonwijken kan men overigens tot het minimum beperken.
Bebording wordt dan een pak eenvoudiger en pure woonwijken blijven dan van (zwaar) doorgangsverkeer gespaard.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2012 om 23:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 23:57   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(vervolg)
Natuurlijk heb ik daar bedenkingen bij, iedereen weet toch dat men bij zulk lage limieten (wiedauwkaai en andere bepaalde wegen) vooral flitst voor de kassa (de grote hoop pakken = pakkans) en amper flitst voor de verkeersveiligheid.

Moest de wiedauwkaai logische 70 kmh hebben, dan vult de kas bijlange niet zo snel hé.

Hoofdwegen door industriegebieden en bedrijventerreinen kunnen ze gerust afbakenen met een zone 70. Sommige zijwegen die dan naar een woonwijk gaat kan dan een F1-50 kmh staan, doen ze in het buitenland ook.
Zijwegen naar woonwijken kan men overigens tot het minimum beperken.
Bebording wordt dan een pak eenvoudiger en pure woonwijken blijven dan van (zwaar) doorgangsverkeer gespaard.
Althans een blijk van inzicht.

Ik eis borden.
Borden met 50 waar men slechts 50 mag.

Een groot bord 50 waar de "bebouwde kom" begint zal ons niet echt armer maken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 00:13   #178
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als het irrelevant is waar dat bord staat dan zal het allicht ook irrelevant zijn of ik nu 50 dan wel 70 rij nietwaar?

Welk probleem heb jij in godsnaam met het zetten van een duidelijk bord "50" ?
Omdat dit bij een bebouwde kom niet hoeft, in Nederland niet in Duitsland niet, in vele andere landen ook niet, bebouwde kom = 50 kmh MAX, snappie ?

En omdat een gewone C43-50 maar geldt tot het volgend kruispunt.
Een bebouwde kom bord is gelijk aan een zone bord ttz geldt voor de ganse bebouwde kom, anders moet men de hele stad vol identieke borden zetten. Nu enkel aan de toegangswegen, snappie ?

voor jou in ´t Duits:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Ortsschild
Geschwindigkeitsbeschränkung auf 50 km/h für alle Kraftfahrzeuge
Nederland:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plaatsnaambord
In Nederland heeft het kombord de status van een verkeersbord volgens het RVV 1990. Een kombord impliceert ook altijd een maximumsnelheid van 50 km/u, desondanks wordt onder het kombord vaak ter verduidelijking een extra verkeersbord bevestigd dat deze maximumsnelheid vermeldt. Maar soms wordt er toch een hogere toegestane snelheid aangegeven, bijvoorbeeld op rondwegen.

Er zijn twee soorten komborden: bij het binnengaan van de bebouwde kom staat het standaard plaatsnaambord (zie foto), bij het verlaten van de bebouwde kom staat er een vergelijkbaar bord, met een schuine rode streep door de tekst
Nog andere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Town_sign
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2012 om 00:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 00:19   #179
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Althans een blijk van inzicht.
Integendeel tot jou.

Citaat:
Ik eis borden.
Borden met 50 waar men slechts 50 mag.
Die zie je evenmin, want het bebouwde kom bord is groter.

Citaat:
Een groot bord 50 waar de "bebouwde kom" begint zal ons niet echt armer maken.
Dat bord staat er. Voor analfabeten hebben ze een nieuw bord gemaakt met huizen op.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2012 om 00:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 00:24   #180
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als het irrelevant is waar dat bord staat dan zal het allicht ook irrelevant zijn of ik nu 50 dan wel 70 rij nietwaar?
Doe maar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be