Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2012, 07:47   #301
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriendenkring Bekijk bericht
Hoe denk jij dat de Vlaamse onafhankelijkheid door het VB bereikt gaat worden?
En wanneer?
Vind je de door het VB gevoerde politiek de juiste?
En denk je echt dat het VB - zowel binnen Vlaanderen als daarbuiten - ooit aanvaard zal worden als een normale partij?
Zo ja, door welke partij(en)?
Zo niet, is het VB dan niet de grootste bedreiging voor Vlaanderen?
De pest van en voor Vlaanderen... om het mooi uit te drukken?

---------------------------------

Kies voor een beter en gezelliger Vlaanderen voor de PVDA en treed toe tot de vriendenkring.

.
Deze is dus helemaal simpel hé:
Het VB blijkt eens te meer de enige partij die complexloos en radikaal opkomt voor een Vlaamse onafhankelijkheid.
Zolang er geen meerderheid is die kiest voor vlaamse onafhankelijkheid zou een onafhankelijk Vlaanderen gebaseerd zijn op een minderheidsbasis ergo ondemocratisch.
Anders gezegd: zolang de Vlamingen te laf zijn om hun eigen destiny in handen te nemen zal Vlaanderen nooit onafhankelijk zijn.
Voor diegenen echter die wel voorstander zijn van een zelfstandig Vlaanderen blijft er spijtig genoeg slechts één partij over.
Oud 17 april 2012, 07:48   #302
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Komaan, in de grond is het juist, he. Welke westerse waarden worden nu verdragen door de islam, laat staan gepropageerd ?

Dat wil niet zeggen dat men die gasten in de prive sfeer hun zottigheden niet mag laten belijden he (dat is tenslotte een westerse waarde, dat je in de prive sfeer de gekste en gevaarlijkste ideeen mag koesteren... of niet soms ?), maar eens in 't openbaar moet zoiets toch geweerd worden, zou ik denken. Wat niet goedpraat dat men zelf zijn eigen westerse waarden met de voeten gaat treden om ze zogezegd te verdedigen, zoals die zotte Breivik he.
neen, dat is totaal niet juist. ik ken genoeg moslims om te weten dat "de islam" niet bestaat. Net zoals er onder katholieken vele verschillen zijn, zijn er verschillen onder de moslims.

vele moslima's dragen geen hoofddoek, er zijn moslims die varkensvlees eten, vele moslims hebben niet-moslims als vrienden.

die moslims zijn even westers als ons hoor.
Oud 17 april 2012, 07:49   #303
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
hoog Breivik gehalte
Ik heb dat niet zo echt gevolgd maar: is die gast ook tegen de sharia ttz tegen racisme, vrouwendiscriminatie, homofobie en anti-democratie?
Oud 17 april 2012, 07:50   #304
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dan heeft u dit niet gelezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=300

Het VB openlijk uitmaken voor een bende racisten...
En daar gaan ze na verloop van tijd dan toch mee samenwerken?

Het sprookje van Hans & Grietje klinkt geloofwaardiger.

Wat u hier doet is uw vermoeden, dat u niet kan voorzien van feiten of argumenten, voordoen als "de waarheid".
Dewinter doet er de laatste dagen toch weer mooi alles aan om de perceptie in stand te houden:

https://twitter.com/#!/FDW_VB/status/191456191937921025
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 07:53   #305
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel jaren ga je dan nog op uw onafhankelijkheid moeten wachten?
Zou het niet veel beter zijn dat het VB zichzelf opheft of tenminste zich vermenselijkt?
die onafhankelijkheid komt er hoor, alleen zullen het de Franstaligen zijn die het zullen uitroepen.
Oud 17 april 2012, 07:54   #306
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
brr, daar krijgt een mens kippevel van, en tegelijkertijd kotsneigingen.
Trek het u niet aan V.
In België zijn de voorstanders van vrouwendiscriminatie, homofobie, anti-democratie enz niet in gevaar zolang ze op de linkies blijven stemmen.
Dus:
Don't fear...die discrminerende ideologie wordt goed beschermd hier...
Oud 17 april 2012, 07:56   #307
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb dat niet zo echt gevolgd maar: is die gast ook tegen de sharia ttz tegen racisme, vrouwendiscriminatie, homofobie en anti-democratie?
Hij is vooral voorstander om tegenstanders een kopje kleiner te maken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 07:56   #308
Fieseler

Standaard

Citaat:
En hoeveel jaren ga je dan nog op uw onafhankelijkheid moeten wachten?
Zou het niet veel beter zijn dat het VB zichzelf opheft of tenminste zich vermenselijkt?
Jamaar Piano...bij het VB denkt men echt dat democratie, anti-discriminatie en freedom of speech menselijke maatschappelijke eigenschappen zijn hoor...waarom zouden zij zich moeten "opheffen"?
Omdat het miljardenslurpende cordon niet werkt?
Oud 17 april 2012, 07:58   #309
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij is vooral voorstander om tegenstanders een kopje kleiner te maken.
aha...een islam aanhanger dus...tsssss...gaan ze die durven veroordelen vraag ik mij af....kijk maar wat er gebeurd is met de cartoontoestanden....dat waren gewoon "beeldekens" in een gazet hé...
Oud 17 april 2012, 08:08   #310
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien omdat je dan minder financieel verlies zal lijden en minder de gevolgen van een ineenstorting zul dragen?
Exact de reden dat ik hoog en droog in Duitsland zit. Ik ben hier zelf zowat de meest rechtse persoon btw, en dat terwijl fies mijn uitscheldt voor linkie =)
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:57   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, dat is totaal niet juist. ik ken genoeg moslims om te weten dat "de islam" niet bestaat. Net zoals er onder katholieken vele verschillen zijn, zijn er verschillen onder de moslims.

vele moslima's dragen geen hoofddoek, er zijn moslims die varkensvlees eten, vele moslims hebben niet-moslims als vrienden.

die moslims zijn even westers als ons hoor.
Dan is daar geen probleem mee he.

Maar behoedt U voor het dubbele gezicht he. Want sommige van die "westerse" moslims lachen toch in hun vuistje als een Merah-ke wat joden aflapt in een school.

(zoals er sommige neo-naziekes in hun vuistje lachen als een Breivikske zijn stoten uithaalt).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:16   #312
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met piano?
Italiaans, Piano betekent rustig
Oud 17 april 2012, 09:25   #313
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan is daar geen probleem mee he.
Er zijn miljoenen Nazi's die geen Joden hebben vergast enz...dus nu mag ik niet meer tegen het Nazisme zijn?

Citaat:
Maar behoedt U voor het dubbele gezicht he. Want sommige van die "westerse" moslims lachen toch in hun vuistje als een Merah-ke wat joden aflapt in een school.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...No39IijGKIoNJA

Citaat:
(zoals er sommige neo-naziekes in hun vuistje lachen als een Breivikske zijn stoten uithaalt).
Breivik is een hond.
Tot Breivik konden wij zeggen dat 100% van het wereldterrorisme in naam van de islam werd gepleegd.
Nu moeten wij ons noodgedwongen beperken tot 99,999999999999999%....

Fieseler doesn't like it...
Oud 17 april 2012, 09:26   #314
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe toch niet zo huilie huilie Foxie....ik begrijp u hoor....zovele miljarden euro's gespendeerd om een partij zwart te maken, om ze uit de media te houden, om ze te diaboliseren, om ze te cordoniseren...en toch slaagt ze er vandaag nog in om te bewijzen dat de NVA-keizer, totaal ten dienste van het establishment, geen kleren aan heeft......

De NVA, die zich bekent als ondergeschikt aan "wat de media gaan zeggen" is een verzekering voor het establishment en diens status quo.
Wij wisten dat al langer....nu nog de kiezer...
Ter info. Ik huil niet, jij bent dat aan het doen, elke keer weer je aan het lullen bent over de stoute N-VA.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:27   #315
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons de rollen niet omdraaien.
Het is de N-VA die tweedracht zaait aan de rechterflank en die de traditionelen op hun wenken bedienen.
Onzin
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 april 2012, 09:31   #316
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar u uw wiskunde vandaan haalt maar een partij die al op voorhand verklaart om haar eigen macht met meer dan 10% te verzwakken en weigert gebruik te maken van meer dan 10% van het electoraat om haar eigen programma uit te voeren verraadt niet alleen zijn eigen programma maar steunt ook de anti-democratie.
Dat, mijn beste, is de mathematische realiteit...
De realiteit is dat NVA serieus kloppen zou krijgen moesten ze aankondigen om met het VB samen te werken, ook dat is de realiteit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:33   #317
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Tss tss tss, 'k heb het al lang geleden gezegd, zowel de NVA als het VB hebben één ding gemeen, ze vergissen zich van vijand.
Dom, heel dom, want als er iets is wat het grote geheel niet ten goede komt is het een verdeeldheid aan rechterzijde.
Hoor je dat de linkerzijde doen? Ze zijn het misschien niet altijd eens, maar het gaat over the big picture.
Dit geld op grote schaal, maar zelfs tot op kleine schaal, hier op dit forum.
Ik begrijp niet waarom de NVA nu openlijk op het VB geschopt heeft, al zet het me wel aan het denken.
Het lijkt me dat ze verwachten meer stemmen te kunnen afsnoepen van de traditionele partijen als dat ze nu nog van het VB kunnen afsnoepen.
Een andere weldenkende reden kan ik niet bedenken :[

Laatst gewijzigd door plakker : 17 april 2012 om 09:34.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:35   #318
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, zolang de N-VA ZELF geen meerderheid heeft op zich, kan men nog altijd macht bekomen door samen met VB en de kleintjes te regeren, en de N-VA aan de kant te zetten he.
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de verkettering die ze doorvoerden op het VB. Als de traditionelen dat doen overleven ze het totaal niet. Het VB trouwens ook niet. Dat zou je reinste politieke zelfmoord zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:36   #319
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je daar voorbeelden van?
http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9307/

http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9118/

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1724/

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1725/

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1705/

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1652/
Oud 17 april 2012, 10:09   #320
Fieseler

Standaard

OEPS!
Ik heb u helemaal verkeerd begrepen.
Mijn excuses daarvoor.
Ik dacht dat u het had over kritiek op de NVA...zoals het verspreiden van leugens en zo...bijvoorbeeld: "de NVA is een bende racistische bruinhemden die de antidemocratie toepassen en voeden" enz enz....maar u bedoelde uiteraard dat het VB
A/ zijn rol als oppositiepartij niet mag spelen
B/ geen algemene vaststellingen mag doen (zoals het citeren van hetgeen de NVA'ers zelf zeggen op de zevende dag) en zo...

Oh...maar goed dat ik dat nu heb begrepen...dus elke politiek geladen zin waar de afkorting NVA in voorkomt is een aanval onder de gordel tegen de NVA.
Deze houding doet mij aan iets peinzen zie...was het niet ten tijde van Mao, Stalin en nonkel Dolf dat politieke partijen niets mochten zeggen over "DE PARTIJ"?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be