![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3441 | |
Minister
|
![]() Citaat:
extreem links of, de hemel spare me, met extreem rechts. Ik probeer gewoon een beetje tegengewicht te zijn. De feiten die je aanhaalt praat ik niet goed. Maar het zijn peccadillo's vergeleken met wat er elders gebeurt. Ik vraag alleen dat iedereen MET DE-ZELFDE MAATSTAF wordt gemeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Francientje
Heb je hem, Ahmedjinedad, dat letterlijk horen zeggen of heb je dit verhaal uit de media? In het laatste geval moet het je bekend zijn dat zijn woorden vervormd en onjuist worden weergegeven. Dat het een politieke opportunis is, zal ongetwijfeld juist zijn maar zijn het eerder de Feddahen die dit roepen dan de Iraniers.
![]() |
#3443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets: "Stell dir vor es ist Krieg und keiner geht hin!"
![]() |
#3444 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
juist, hoe die 1% doorheen de menselijke geschiedenis er maar blijft in slagen om de andere 99% elkaar te laten uitmoorden. Is dat geen goe onderwerp voor een studie?
![]() |
![]() |
#3445 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus ik heb het verhaal uit de media. Ik vrees dat de steun van Iran aan Hetzbollah en andere diverse wapenhandel (dat schip, de Karin of hoe heette het ook weer, dat door Israel werd onderschept) méér inhoudelijk is. Maar goed. Volgens mij (en alléén volgens mij) heeft iedereen zijn pond vlees nu ruimschoots gehad. Ja, ik weet dat iedereen Chamberlain in zijn achterhoofd heeft zitten. Alleen heb ik tot nu toe Iran niet aan gebiedsuit- breiding zien doen. Ik weet wel -dat mag voor een hoop mensen niets lijken maar volgens mij is dit iets, in deze tijd, van enorm belang- dat geboortebe- perking daar aangemoedigd wordt. Wat wijst op (nog altijd volgens mij): ze verkiezen kwaliteit boven kwantiteit (in tegenstelling tot onze Palestijnse vrienden die, hoe je het ook draait of keert, zich meestal als konijnen gedragen.) Hoe dan ook , Joden en Perzen hebben een gezamelijke geschiedenis, ze hebben héél vaak elkaar geholpen. En verder is er een grassroot beweging aan het werk. Zowel in Iran als in Israel. Volgens mij moet je écht goed gek zijn om aan een oorlog te beginnen alleen maar omdat je denkt dat de andere partij héél misschien wapens aan het ontwerpen zijn die je niet bevallen. Zeker als die andere partij niet echt een dictatuur is. Serieus, zie jij Iran met atoomwapens schieten op Israel? doen ze dat, dan leggen ze het hele middenoosten plat. Ik zou zo zeggen: Iran en Israel samen aan tafel. Vrede. Samenwerking. De twee volkeren (op de ambetanterikken in beide kampen na) zijn er klaar voor. Wel, dromen is toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3446 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet ie helemaal niet !
![]() |
#3448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Camp David kan het antwoord niet zijn.
![]() |
![]() |
#3449 |
Minister
|
![]() Atmosphere,
Ik heb je geantwoord! Zegt Black September je wat? In 1970 probeerden Yasser en zijn bende koning Hussein van Jordanie van de troon te stoten.Een mini burgeroorlog volgde. Die de koning won o.m. omdat Israel hem onrechtstreeks hielp. Arafat zag het allemaal zéér groot. http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordan Laatst gewijzigd door Francientje : 17 april 2012 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3450 |
|
![]() Ieder Arabisch land dat bezocht werd door de Feddahen heeft hen er met geweld uitgezet.
Nergens waren ze welkkom bij gebrek aan goed gedrag en de vileiniteit van Arafat en zijn ondergeschikten. Rovend en stelend kwamen ze en gingen ze. Jordanie, Tunesie en Libanon, overal waar dat uitschot kwam stapelden de moeilijkheden zich op. Schreeuwend en met niets tevreden. Never en nooit.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 april 2012 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arafat heeft nooit werkelijk de leiding en/of de controle gehad over de diverse verschillende Palestijnse groeperingen.
![]() |
#3452 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3453 |
Minister
|
![]() Als de Palestijnen serieus iets aan Israel willen verwijten , dan hoort het volgens mij
dat gaan oppikken van Arafat in Tunesiê te zijn. Perso zou ik nog geen goudvis aan die man hebben toevertrouwd, laat staan een hele bevolkingsgroep. Ik weet nog dat de Israeliers hem in het vizier hadden tijdens die heibel in Lebanon. Wat betekent dat hij constant onder schot werd gehouden. Er werd gewacht op een bevel uit Jeruzalem om de haan over te halen. Ik meen me te herinneren dat het Begin was die dat bevel hoorde te geven. Hoe dan ook, dat bevel kwam niet en Arafat mocht gaan... Een flater. Maar hij zou geen gevolgen hebben gehad als men hem daarna niet teruggehaald had om koning te komen spelen over de Palestijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat men in 2008 en 2009 heeft geflikt gaat het voorstellingsvermogen ver te boven.
![]() |
![]() |
#3455 |
|
![]() Oorzaak en gevolg. Opzettelijk obstructie van serieuze plannen en politiek geknoei om het conflict gaande te houden.
Dat laatste lukt aardig.
![]() |
#3456 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sderot zwijg je liever. Ik betreur de doden. Israel heeft trouwens zijn uiterste best gedaan om die te beperken door alle inwoners van Gaza per telefoon te waarschuwen. Voor het overige... Ik vind dat ze véél eerder hadden moeten reageren. Noteer dat die raketaanvallen door de pro palestijnen verdedigd worden. Na Cast Lead, net als na het bouwen van het veiligheidshek... Geen raketten in groot aantal meer, geen suicide attacks meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer genoeg is het meer dan 1 %. In het geval van dit conflict toont een enquete dat een kleine meerderheid van de Irsaëlis een oorlog met Iran willen, maar alleen als de VS hem voert. Als de VS niet wil is maar iets van 10 % voorstander van een oorlog. De VS als een soort van huurleger dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuk idee voor als je tegen de VS en tegen de Palestijnen en voor Israel bent.
![]() |
![]() |
#3459 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U praat de daden van Israel echter wel goed Citaat:
Ik heb laatst grote hoeveelheden verklaringen van IDF soldaten gelinkt(breaking the silence), en op video laten zien. Raportages van de VN , human rights watch , Amnesty international gelinkt. De vredelievende kletspraat over "het bellen van Gazanen , en andere simplistische claims worden hierin vakkundig onderuit gehaald. We hebben ze gebeld dus is het o.k. om 6000! woningen te vernielen, waardoor er pakweg 30.000 mensen dakloos werden. Handig trouwens voor Hamas dat ze vooraf wisten waar de bommen gingen vallen! Wie geloofd nu dat soort onzin. Als u de pro-Israel sites wil geloven , prima , maar ik vind er geen enkel excuus voor deze "22 days of death and destruction" maar goed , alle mensenrechten organisaties en de VN zullen wel anti-semietisch geworden zijn of zoiets.
![]() |
![]() |
#3460 | |
Minister
|
![]() Citaat:
75 procent van de Israeliers en zestig procent van de Amerikanen zijn er gewoon tegen. Maar Iran zou er ook zéér intelligent aan doen een einde te maken aan alle lawaai tegen Israel plus het steunen van Hetzbollah en co. Israel heeft hun niets misdaan en durf begot niet beweren dat de Perzen zo inzitten met de Palestijnen. Want die kunnen hun dus géén moer schelen. De situatie met Iran is gedeeltelijk de schuld van de onverzettelijkheid van de Amerikanen. Niet die van Israel. |
|
![]() |
![]() |