Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 08:43   #221
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik zou héééééél graag weten waar die "dames" nu werkzaam zijn en door wie zij zijn benoemd, met wie zij wonen welk hun levenswandel is....enz

Gelezen in een lezersreactie bij Knack online
Citaat:
Met veel belangstelling gekeken naar Reyers Laat. Maar wat een ontgoocheling, wie dacht dat de Vlaamse DSK verkrachtingen had gepleegd of naar wilde sexfuiven ging met hoeren is eraan voor de moeite. Eén getuigenis was een verbitterde ex-collega die ontslagen was door Pol VdD. Haar zwaarste aantijging was dat hij met zijn hand aan haar benen was gekomen. Het was wel al dertig jaar geleden. Oef, daar zal ze nu geen last meer van hebben. De andere getuigenis was van Tine Hens. Hij had zijn hand op haar knie gelegd en haar proberen te kussen. Ook hier weer iets wat twintig jaar geleden heeft afgespeeld. De reden om het nu naar voren te brengen was enkel om meer aandacht te hebben voor sexuele intimidatie op de werkvloer. Waarom ze nooit klacht heeft ingediend bleef een raadsel. Volgens Tine Hens was dit pure machtsmisbruik. Nu moet u weten dat als je wat wou lezen over sex en relaties op De Standaard je bij Tine Hens moest zijn. Zij schreef ondermeer: Een cursus flirten voor mannen, de erotische Duitse winkelketens,... U hebt het al door, ze neemt geen blad voor de mond, absoluut niet verlegen als het over sex gaat. Dat deze "Goedele Liekens" geen klacht heeft ingediend is dan ook een mysterie tenzij er natuurlijk niet veel aan de hand was. Ze benadrukten dat het hier niet ging om een politieke afrekening en wat Tine Hens betreft klopt dit. Zij schrijft nauwelijks over politiek behalve die ene keer waar ze de NVA door het slijk haalde toen Walter Capiau op hun lijst stond...
Citaat:
Wat Tine Hens betreft, zij behoort tot het al even kleine en het evenzeer selecte clubje van Wivina De Meester. Zie hiervoor ondermeer het stukje propaganda opgedist als "interview" in de De Standaard Magazine 09-03-04 onder de kop "Echte vrienden moeten niets". Een beetje zoekwerk wijst verder uit dat Tientje zich blijkbaar vrijwel uitsluitend bezighoudt met het verzorgen van Tsjevenmadammen. Uitsluitend madammen. Mij dunkt dat Tientje ergens wel een probleempje lijkt te hebben.
Citaat:
Jan Antonissen ziet de bui al hangen en probeert er nu onderuit te komen met wat blufferij en een stukje afpersing. Edoch, de poorten van de hel zouden best wel eens geopend kunnen worden, maar dan wel voor dat stuk onbenul zelf. Een onbenul in de eerste plaats omdat hij zich om de tuin heeft laten leiden door de Tsjevenkliek van "Het Nieuwsblad" en de "kwaliteitskrant - het moet nu toch wel duidelijk zijn dat deze zaak niet zozeer om Humo draait maar wel degelijk om "Het Nieuwsblad" en de Tsjevenkliek daar aanwezig. En om het nogmaals om louter pedagogische redenen te herhalen, de echtgenote van Guy Fransen, hoofdredacteur van Het Nieuwsblad, deze echtgenote is een notoire parlementariër van de CD&V. Iedereen die de politiek beweert te kunnen volgen moet dan weten hoe de vork in de steel zit. En tevens weten wat burgemeester Moenaert bedoelde toen hij stelde alles in het werk te zullen stellen om PvdD te laten elimineren. Hoe dan ook, dergelijke zware beschuldigingen uiten zonder dat er ooit een klacht is geweest en zonder dat er zelfs nu een klacht werd ingediend, dat is meer een actie van zelfvernietiging dan wat anders. Iets wat de genaamde Jan Antonissen binnenkort wel aan de lijve zal ondervinden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 08:57   #222
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Gelezen in een lezersreactie bij Knack online
Walter Capiau, nog zo'n charel die perfect bij de NVA past. Tjonge tjonge.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 08:58   #223
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Walter Capiau, nog zo'n charel die perfect bij de NVA past. Tjonge tjonge.
![/color]
hoezo ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 09:00   #224
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Klopt niets van de beschuldigingen. Pol is homofiel.
Correctie: vies Polleke eet van twee walletjes.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 09:02   #225
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wou nog eens terugkomen op dat gedreig met het openen van de poorten van de hel.

Als een journalist zoiets zegt, betekent dat dan dat hij nu iets verzwijgt en dat hij dit alleen maar kenbaar maakt aan het publiek, indien er een klacht komt ?

Als een journalist zoiets zegt, wat wil hij daar dan mee bereiken ? Dat de strijd stil gelegd wordt en het stof maar langzaam moet neerdwarrelen ... om zijn overdrijvingen niet te laten uitkomen misschien ?

Wil die journalist dan liefst dat de poorten van de hel gesloten blijven ?

Waar is de gouden plicht van de journalist om de waarheid, de volledige waarheid en niets dan de waarheid bloot te leggen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 09:05   #226
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wou nog eens terugkomen op dat gedreig met het openen van de poorten van de hel.

Als een journalist zoiets zegt, betekent dat dan dat hij nu iets verzwijgt en dat hij dit alleen maar kenbaar maakt aan het publiek, indien er een klacht komt ?

Als een journalist zoiets zegt, wat wil hij daar dan mee bereiken ? Dat de strijd stil gelegd wordt en het stof maar langzaam moet neerdwarrelen ... om zijn overdrijvingen niet te laten uitkomen misschien ?

Wil die journalist dan liefst dat de poorten van de hel gesloten blijven ?

Waar is de gouden plicht van de journalist om de waarheid, de volledige waarheid en niets dan de waarheid bloot te leggen ?
Aha..de tjeven van het nieuwsblad: "hou ons tegen of we doen onze plicht en ons werk"...zo kennen we onze tjeefjes wel hé...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 april 2012 om 09:05.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 09:05   #227
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uit "Reyers laat" bleken 2 zaken:
1. De 2 aanwezige vrouwen nemen wraak
2. Humo wil Vanden Driessche en de NVA beschadigen

Het calimero gehalte van de NVA neemt blijkbaar ongekende hoogtes aan.
Echte kinderen zijn het en Weverke loopt op kop.
Oud 18 april 2012, 09:07   #228
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het calimero gehalte van de NVA neemt blijkbaar ongekende hoogtes aan.
Echte kinderen zijn het en Weverke loopt op kop.
Hoezo?...ontkent u nu dat Calimero steeds en altijd gelijk had?
Oud 18 april 2012, 09:12   #229
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hoezo?...ontkent u nu dat Calimero steeds en altijd gelijk had?
Neen maar wat ik bijzonder eigenaardig vind is dat jij als notoir VB'er vies Polleke zo in bescherming kunt nemen.
Heb jij misschien ook losse handjes?
Oud 18 april 2012, 09:32   #230
69kk
Partijlid

Standaard Humo

Tijdschrift voor pubers en perverten.(heb ik 20 jaar geleden ook al gezegd.)
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 09:36   #231
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kon de h. nu echt geen dames vinden die 'hier en nu' last hebben van ambetant seksueel gedrag op de werkvloer ?

Moesten dat nu echt zo'n iets oudere vrouwen zijn, met feiten die nog moeilijk te bewijzen en/of te ontkrachten zijn, na 20 jaren ?

Waarom is de journalist van h. niet gaan polsen bij de huidige dames van het bestuur van de huidige nva in Brugge ? Ik kan me niet voorstellen als een van die dames de hand van den Dries ongewenst tussen haar dijen voelde omhooggaan, dat zij hiervoor een blad voor haar mond zou nemen. 2012 weet je wel.

Waarom is de journalist van h. niet gaan polsen bij VTM, waar vele mooie begerenswaardige dames rondlopen?

Zit er dan geen vrouwvolk in de senaat ?

Zou hij nooit 'geprobeerd' hebben bij een aantrekkelijke politica uit een andere partij ? Zo gelijk den Daems? Of gelijk Schilts? (van wie we dan wel weten dat ze ermee zijn gaan samenwonen ...)

Zijn er in Cercle geen spelersvrouwen, dochters van bestuursleden, vrouwelijk personeel allerhande ?

Let op: ik vind dat het beschreven gedrag niet tolereerbaar is. Er is op dit vlak al heel wat bijgestuurd in de maatschappij. Daarom moet je NU niet mensen gaan veroordelen aan de hand van feiten van TOEN, en die (herhaling) nog moeilijk bewezen/ontkracht kunnen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 april 2012 om 09:54.
Oud 18 april 2012, 09:55   #232
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Let op: ik vind dat het beschreven gedrag niet tolereerbaar is. Er is op dit vlak al heel wat bijgestuurd in de maatschappij. Daarom moet je NU niet mensen gaan veroordelen aan de hand van feiten van TOEN, en die (herhaling) nog moeilijk bewezen/ontkracht kunnen worden.
Machtsmisbruik aan de kaak stellen kwam idd. beter vroeger , maar is nog niet te laat want hij weet welk parcour hij moet volgen naar meer macht.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:05   #233
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wat ik persoonlijk altijd de grote sterkte van humo gevonden heb is dat ze alle standpunten ongeveer gelijkwaardig aan bod laten. De feiten spreken immers over zichzelf en de intelligente lezer ziet door drogargumenten. Daar de meeste lezers van humo zelfverklaard intelligent zijn gaat dit wel ergens op.
Ik was je bedenkingen even aan het toetsen aan de zaak 'Notaris X' in Antwerpen, die in Humo herhaaldelijk beschuldigd werd van incest - via allerlei getuigen etc. Notaris X bleek een aanhanger te zijn van het toenmalige Vlaams Blok.

Jaren later bleek het ganse geval verzonnen te zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak_Notaris_X

Persoonlijk vind ik dat er van je ganse redenering héél weinig overblijft.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:06   #234
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
2 getuigen staat voor u gelijk aan een leger. Tjah
2? Het gaat om meer dan 10 waarvan sommige (medewerkers, vertrouwenspersoon) spreken over verschillende vrouwen die hun beklag bij hen deden. Dat zomaar afdoen als fantasie en een complot is nogal makkelijk en eigenlijk een regelrechte belediging voor alle vrouwen die ermee geconfronteerd worden. En zich dan maar afvragen waarom er zo weinig klachten worden ingediend voor zo'n zaken. De meeste klachten blijven overigens zonder gevolg bij gebrek aan bewijzen, niet omdat het verzonnen blijkt te zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:07   #235
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Neen maar wat ik bijzonder eigenaardig vind is dat jij als notoir VB'er vies Polleke zo in bescherming kunt nemen.
Ik behoor inderdaad niet tot die karakterloze laplullen die de media nakrijten om deze of gene partij de bekladden met de grootste derrie enkel en alleen om de bestaande machtsorde te bewaren.
Ik vind het trouwens laag bij de gronds om een partij aan te vallen omdat er een geïsoleerd geval is die door politiek benoemde tegenstrevers wordt beticht van vermeende en niet bewezen onnozeleteiten...dat heeft u inderdaad goed gezien Speur...

Citaat:
Heb jij misschien ook losse handjes?
Niet alleen losse handjes Speurtje...alles zit zo'n beetje los aan mij...ik kan in ons living (en ik kan u vetellen dat die om en bij de 85m² groot is) niet voorbijkomen om rappekes een taske koffie te bietsen of ik moet mijn mademoiselleke (als ze daar is tenminste) eens goed vastgepakt hebben...verdere details zal ik overlaten aan uw blijkbaar erg onverzadigbaar geile fantasiën...
Oud 18 april 2012, 10:17   #236
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
enig idee waarom ze het dan twintig jaar angstvallig en discreet willen geheimhouden, maar dan nu ineens de drang krijgen om het in de boekskes te zetten?
Hetzelfde gebeurde toch met bijvoorbeeld de pedofilieslachtoffers van de katholieke kerk? Eens er enkelen aan het praten gaan, is de drempel voor andere lager. Het is nu niet echt een onbekend gegeven dat slachtoffers van zo'n zaken daar niet over spreken uit schaamte en vooral (ook blijkens deze topic duidelijk terechte) angst om niet geloofd te worden of om de gevolgen ervan. Zo'n zaken bewijzen is echt moeilijk. Maar als er zoveel getuigen zijn uit dan nog eens verschillende hoeken, dan lijkt het me op zijn minst redelijk om het niet meteen als fantasie af te doen.
Oud 18 april 2012, 10:22   #237
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hetzelfde gebeurde toch met bijvoorbeeld de pedofilieslachtoffers van de katholieke kerk? Eens er enkelen aan het praten gaan, is de drempel voor andere lager. Het is nu niet echt een onbekend gegeven dat slachtoffers van zo'n zaken daar niet over spreken uit schaamte en vooral (ook blijkens deze topic duidelijk terechte) angst om niet geloofd te worden of om de gevolgen ervan. Zo'n zaken bewijzen is echt moeilijk. Maar als er zoveel getuigen zijn uit dan nog eens verschillende hoeken, dan lijkt het me op zijn minst redelijk om het niet meteen als fantasie af te doen.
Gaan we sexueel misbruikte kinderen vergelijken met geintimideerde volwassenen ?
Gaan we de almachtige RKK vergelijken met PVDD ?

Gaan we de RKK doofpotoperatie voor de tientallen klachten die wel gemeld werden vergeten ?
Gaan we
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:24   #238
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
hoezo ?
Capiau doet me altijd denken aan hansworst Ben Weyts. En omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 april 2012 om 10:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 10:24   #239
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik wil helemaal niet twijfelen aan de goede bedoelingen van de twee dames. Best mogelijk dat PVDD er al een hele carrière lang kwalijke gewoonten op na houdt die men onder de noemer "sexueel overschrijdend gedrag" kan plaatsen.

Alleen vraag ik me af waarom géén van die talloze slachtoffers daar dan ooit actie tegen heeft ondernomen, waarom ze in al die jaren nooit elkaar gesteund hebben en gezamenlijk klacht hebben ingediend voordat de feiten verjaard waren. Waarom ze té beschaamd waren om de wettelijke vertrouwenspersoon in te schakelen maar niet te beschaamd om het in Humo te laten zetten en dan op TV bij Reyers laat op de schoot te gaan zitten.
Ze hebben toen blijkbaar de vertrouwenspersoon ingeschakeld. Die getuigt ook in Humo met naam. Maar ze wilden geen klacht indienen uit angst om ontslagen te worden. Na het ontslag van één van hen, zal die angst alleen maar groter geworden zijn.
Oud 18 april 2012, 10:25   #240
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Machtsmisbruik aan de kaak stellen kwam idd. beter vroeger , maar is nog niet te laat want hij weet welk parcour hij moet volgen naar meer macht.
20 jaar later zaken als "foefelen" bestempelen als DSK-gedrag ?

In andere beleidsdomeinen: moeten we actuele ministers ontslaan omdat ze in hun studententijd Trotskist waren ?

Nuance:
mocht den Dries beschuldigd worden, met enige zweem van bewijs, dat hij een verkrachting pleegde, .. dan beginnen we al over iets anders te praten.
Beginnen, want er zijn wijven die durven liegen.

Nuance:
mocht die Troskist van destijds een aanslag gepleegd hebben, en dan wil ik nog uitsluiten dat ze eens een flik hebben afgetroefd, dan beginnen we ook over iets anders te spreken.
Edit: een molotovcocktail gooien naar tegenbetogers zou ik wel een reden vinden om hen nu te ontslaan (als prof/politicus of als prof alleen). Ai .... zouden ze het ontkennen ?

Vraagje: wat vind je van de reactie van Mie Doornpikkel (Mia Doornaert)? (je hebt de draad toch helemaal gelezen ?)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 april 2012 om 10:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be