Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 21:39   #5301
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Van Dale;

nl-nl
Betekenis ' schuld '

U heeft gezocht op het woord: schuld.

 schuld de; v(m) -en 1 geldelijke verplichting tegenover een ander: een ~ aangaan, vereffenen, betalen; zich in de ~en steken schulden aangaan 2 morele verplichting: belofte maakt ~ 3 tekortkoming of verkeerde daad: ~ bekennen 4 verantwoordelijkheid die is ontstaan door een tekortkoming: het is mijn ~

Zie je wel dat jij de verkeerde uitleg gaf? 't Heeft totaal niets met enige ideologie te maken!

Triest & schamelijk eigenlijk.
Gelieve ook nog te verduidelijken, welke van de drie betekenissen je bedoelt, en of het een gedeeldelijke of volledige schuld betreft. Bij gedeeltelijke graag in procent de juiste verdeling.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 21:39   #5302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Waarom moet het 'sommige' zijn? Omdat het beantwoordt aan uw criteria?
Mag het niet 'de meeste' zijn? Of 'in het algemeen'?...
Omdat 'sommige' geen uitspraak doet over het aantal, zoals in de eerste zin 'sommige niet-moslim landen'

Als er "de meeste" moet staan, mag je eerst aantonen dat dit geldt voor "de meeste".
'In het algemeen' staat er al, door het gebruik van het onbepaald meervoud.

En algemeen betekent volgens Vandale :
al·ge·meen bn, bw 1 alle personen betreffend: het ~ welzijn 2 niet in details tredend: een paar -mene opmerkingen

al·ge·meen het; o het geheel: in, over het ~ in de regel

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 april 2012 om 21:40.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:07   #5303
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gelieve ook nog te verduidelijken, welke van de drie betekenissen je bedoelt, en of het een gedeeldelijke of volledige schuld betreft. Bij gedeeltelijke graag in procent de juiste verdeling.

Paulus.
Gelieve eerst de cijfers te geven vooraleer je je conclusies trekt, want die landen worden elders gesitueerd en 1 dag is echt niet voldoende, waar lees je dat nu weer?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:36   #5304
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door kwantum : 18 april 2012 om 22:36.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:43   #5305
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Omdat jullie hier allemaal op sjoks kap zitten wil ik haar voor een keer verdedigen.
Jullie vragen echt het onmogelijke aan sjok want zulk land bestaat nu eenmaal niet. Zij kan m.a.w. er dus niets aan doen dat ze niet kan/wil antwoorden.
Anders had ze dat met alle plezier gedaan.
Wat sneu voor haar, zelfs niet één voorbeeld kunnen bedenken.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:44   #5306
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat 'sommige' geen uitspraak doet over het aantal, zoals in de eerste zin 'sommige niet-moslim landen'

Als er "de meeste" moet staan, mag je eerst aantonen dat dit geldt voor "de meeste".
'In het algemeen' staat er al, door het gebruik van het onbepaald meervoud.

En algemeen betekent volgens Vandale :
al·ge·meen bn, bw 1 alle personen betreffend: het ~ welzijn 2 niet in details tredend: een paar -mene opmerkingen

al·ge·meen het; o het geheel: in, over het ~ in de regel
Feit is dat jij altijd zit te miertenneuken over uitspraken ivm aantallen. Wat een gezeur zeg. Je bent verschrikkelijk allergisch, ziekelijk allergisch als er een zweem van veralgemening opduikt. Ik heb jou trouwens vroeger al gevraagd -neen ik doe geen moeite om er een verwijzingslink bij te voegen- om zelf even te verduidelijken wanneer volgens jou een veralgemening mag gebruikt worden. Ik denk: nooit. Alls op 100.000 mensen er 99.999 tandpijn hebben en iemand durft hier schrijven 'de mensen hebben tandpijn' dan wordt jij histerisch zot.
Je moet begrijpen dat het moeilijk is, onmogelijk, om nog op een ordentelijke manier met jou van gedachten te wisseleln. Je begint altijd te mierenneueken. Ik bewonder al die forumleden die jou steeds maar weer van antwoord dienen. Ik heb de tijd en de moed niet. En de interesse niet om met zo'n mierenneukers als jij te redetwisten.

Laatst gewijzigd door kwantum : 18 april 2012 om 22:45.
Oud 19 april 2012, 01:07   #5307
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wat sneu voor haar, zelfs niet één voorbeeld kunnen bedenken.
Niet 1!

Zelfs geen half!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 05:28   #5308
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat jij altijd zit te miertenneuken over uitspraken ivm aantallen. Wat een gezeur zeg. Je bent verschrikkelijk allergisch, *snip* als er een zweem van veralgemening opduikt.
Omdat die veralgemening misbruikt worden om hele bevolkingsgroepen onterecht te beschuldigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 06:18   #5309
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is dat jij altijd zit te miertenneuken over uitspraken ivm aantallen. Wat een gezeur zeg. Je bent verschrikkelijk allergisch, ziekelijk allergisch als er een zweem van veralgemening opduikt. Ik heb jou trouwens vroeger al gevraagd -neen ik doe geen moeite om er een verwijzingslink bij te voegen- om zelf even te verduidelijken wanneer volgens jou een veralgemening mag gebruikt worden. Ik denk: nooit. Alls op 100.000 mensen er 99.999 tandpijn hebben en iemand durft hier schrijven 'de mensen hebben tandpijn' dan wordt jij histerisch zot.
Je moet begrijpen dat het moeilijk is, onmogelijk, om nog op een ordentelijke manier met jou van gedachten te wisseleln. Je begint altijd te mierenneueken. Ik bewonder al die forumleden die jou steeds maar weer van antwoord dienen. Ik heb de tijd en de moed niet. En de interesse niet om met zo'n mierenneukers als jij te redetwisten.
Ja,...

... ze verheft nu eenmaal graag uitzonderingen tot regels, terwijl de waarheid is, dat uitzonderingen de regel juist bevestigen.

Wat moet ze anders?

Paulus.
Oud 19 april 2012, 06:25   #5310
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat jij altijd zit te miertenneuken over uitspraken ivm aantallen. Wat een gezeur zeg. Je bent verschrikkelijk allergisch, ziekelijk allergisch als er een zweem van veralgemening opduikt.
Het probleem is dat jullie door die veralgemening gewoon leugens verkondigen. Artisjok legt gewoon de vinger op de wonde, dus ik begrijp dat jullie dit niet graag hebben, getuige de kinderachtige manier waarop jullie Artisjok monddood proberen te maken (met weinig succes blijkbaar )
Oud 19 april 2012, 07:02   #5311
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het probleem is dat jullie door die veralgemening gewoon leugens verkondigen. Artisjok legt gewoon de vinger op de wonde, dus ik begrijp dat jullie dit niet graag hebben, getuige de kinderachtige manier waarop jullie Artisjok monddood proberen te maken (met weinig succes blijkbaar )
Bullshit.

Het is geen leugen om te zeggen dat mensen twee benen hebben. Ook al zullen jij en artisjok wel ergens een mens vinden met één been.

Het feit dat jullie zo kinderachtig doen, bewijst dat jullie zich vastklampen aan strohalmen, die niet eens argumenten zijn.

Je kunt dat hoe dan ook nooit volhouden en geloofwaardig overkomen tegelijkertijd. Dat heb ik maanden geleden al gezegd en blijkbaar komen steeds meer discussiepartners tot dezelfde conclusie.

Maar doe maar hoor....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2012 om 07:08.
Oud 19 april 2012, 07:15   #5312
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit.

Het is geen leugen om te zeggen dat mensen twee benen hebben. Ook al zullen jij en artisjok wel ergens een mens vinden met één been.

Het feit dat jullie zo kinderachtig doen, bewijst dat jullie zich vastklampen aan strohalmen, die niet eens argumenten zijn.

Je kunt dat hoe dan ook nooit volhouden en geloofwaardig overkomen tegelijkertijd. Dat heb ik maanden geleden al gezegd en blijkbaar komen steeds meer discussiepartners tot dezelfde conclusie.

Maar doe maar hoor....

Paulus.
-Alle moslims kelen schapen in hun woonkamer.
-Leuegenaar, islamofoob, je veralgemeent, want mijn moslimvriend keelt geen schapen in de woonkamer, hij doet het op de slaapkamer!
Oud 19 april 2012, 07:42   #5313
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat die veralgemening misbruikt worden om hele bevolkingsgroepen onterecht te beschuldigen.
Welke bevolkingsgroepen worden beschuldigd en waarvan worden ze beschuldigd?
Kan je dat hard maken?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 08:40   #5314
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Van Dale;

nl-nl
Betekenis ' schuld '

U heeft gezocht op het woord: schuld.

 schuld de; v(m) -en 1 geldelijke verplichting tegenover een ander: een ~ aangaan, vereffenen, betalen; zich in de ~en steken schulden aangaan 2 morele verplichting: belofte maakt ~ 3 tekortkoming of verkeerde daad: ~ bekennen 4 verantwoordelijkheid die is ontstaan door een tekortkoming: het is mijn ~

Zie je wel dat jij de verkeerde uitleg gaf? 't Heeft totaal niets met enige ideologie te maken!

Triest & schamelijk eigenlijk.
Als er in de islam een schuldgevoel zou bestaan, zouden ze misschien meer nadenken over de gevolgen van hun daden en zo uiteindelijk ook de verantwoordelijkheid van hun daden opnemen.
Oud 19 april 2012, 08:40   #5315
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat iedereen heeft de PVDA technieken die jullie gebruiken om debatten te verzieken in irrelevant gezwets door..ook het feit dat JULLIE extreem-linksen rapporten,ervaringsdeskundigen en klachten van geintegreerde allochtonen over het pamperbeleid mijden als de pest is reeds lang pijnlijk duidelijk...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 08:40   #5316
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Welke bevolkingsgroepen worden beschuldigd en waarvan worden ze beschuldigd?
Kan je dat hard maken?
Dat is een 10-puntenvraag!
Oud 19 april 2012, 08:41   #5317
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit.

Maar doe maar hoor....

Paulus.
prachtig verwoord...de megastropopperijen zijn zo doorschijnend als water geworden
Oud 19 april 2012, 09:13   #5318
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, zelfs als ze met haar neus op haar leugens gedrukt wordt blijft ze doordrammen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 09:39   #5319
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat klopt, zelfs als ze met haar neus op haar leugens gedrukt wordt blijft ze doordrammen.

Voor Albo is dat een teken van het gelijk hebben, voor de rest van de planeet is dat obsessief neurotisch gedrag dat mag behandeld worden..
Oud 19 april 2012, 11:02   #5320
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In een vorige post had ik jou al het volgende gezegd:
<Gij jij elke kubieke centimeter beton van een gebouw onderzoeken vooraleer je de eigenschappen van dat beton gaat beoordelen? Moest je het niet weten: zo gebeurt het niet. Men neemt een aantal stalen, en als die niet deugen wordt gans het gebouw of gans de levering beton afgekeurd.>

Als een aannemer met jou op de werf staat om de stabiliteit van een brug te controleren, en een paar borigen in het beton wijzen uit dat de brug niet deugt, ga jij dan met je gezever van 'niet veralgemenen' beginnen?

Ik vraag je dus ook nu weer: hoeveel stalen wil je dan hebben vooralleer je een algmeen oordeel treft? ALLE beton van de brug onder de miscroscoop leggen? Je hebt er na al die maanden nooit een antwoord op gegeven.
Met jou valt gewoon niet te werken. Zoveel is duidelijk ondertussen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be