Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 15:43   #61
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik heb wel moeten zagen tot ik een teamcoach aan de lijn kreeg. Die moest toegeven dat ze foute informatie aan het verspreiden zijn. De gewone support medewerker die ik eerst aan de lijn had bleef bij hoog en bij laag beweren dat ik de maand extra moest betalen.

Het blijft natuurlijk eeuwig zonde dat we in een land leven waar de ene oppositie (VB) bezig is met de heilige graal van de islamofobie en de andere 'oppositie' (NVA) met het genoeglijk en slaafs in bed liggen met de grote spelers uit het (Vlaamse! (het zijn wel 'nationalisten' he)) bedrijfsleven.

Er is dus weinig kans op een sterke politieke kracht die er voor zorgt dat dit soort wanpraktijken niet alleen met zeer hoge boetes bestraft worden maar tevens de verantwoordelijken strafrechtelijk vervolgd.

In Duitsland is de Piratenpartei inmiddels al de 3e partij (14 % in de polls).
Ik vermoed dat het ook in Vlaanderen tijd wordt voor een tegenbeweging.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:58   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Soms heb ik die indruk.

Neem die Friso, de man is klinisch dood en hij verdient nog altijd meer geld als heel het forum samen.
zin om te ruilen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 18:34   #63
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Medemonopolist Belgacom:

Tijdens de aandeelhoudersbijeenkomst van Belgacom werd medegedeeld dat de Belgische staat, meerderheidsaandeelhouder van het telecombedrijf 394 miljoen euro aan dividend naar binnenharkt. Eéntweetje met de privé dus. Ook kwam een particuliere aandeelhouder terug op de het vertrek van Concetta Fagard, de gewezen 'assistente' van topman Bellens. De aandeelhouder wou weten welke vertrekvergoeding Fagard kreeg. De top van Belgacom weigerde antwoord, 'omdat het tot de privésfeer behoort'.

Ik denk dat de goed verstaander wel snapt dat mevr Concetta nooit meer hoeft te werken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 18:55   #64
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik las eens ergens in een blad dat men die eruit haalt als men hier televisies verkoopt. Kan misschien al veranderd zijn...
Voor een mini-markt als BE? Small chance...

De TV's die hier op de shortlist staan om binnen heel afzienbare tijd in ons salon/op de kamer te staan, kunnen beiden overweg met zo'n smartcard. Je kan er zelfs een hd op aansluiten om op te nemen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:04   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
TV-kijken met de satelliet. D�*t is veel goedkoper, meer kwaliteit en een veel, veel groter aanbod dan wat Belgacom of Telenet aanbiedt.
Who cares dat je 100, 500 of 1000 kanalen kan ontvangen, waarvan 90% wellicht nog in een taal die je niet begrijpt?

Wat telt is dat je kan zien wat je wil zien en wanneer je dat wil zien, al de rest is gewoon marketingpraat. Toen ik Telenet buiten keilde probeerde ze me ook via zo'n argumentaties om te praten, tot ik die mens zelf eens de vraag stelde hoeveel verschillende zenders hij nu effectief echt bekeek. Buiten zij die vegeteren voor de tv en voor wie dat bakske het gros van hun bestaan uitmaakt, zullen de meesten niet meer dan één hand nodig hebben om die telling te maken (en dan nog).

Bij ons diende dat ding op het einde enkel nog om via de prime-shop wat films/series te bekijken of national geographic/discovery op te zetten op een verloren zondag. Dan is de rekening snel gemaakt. Enkel de ondertiteling hebben we nu niet meer, en die mis ik allerminst.
Oud 19 april 2012, 16:15   #66
discuz
Minister

Standaard

Allee vooruit, Telenet blijft zich in bochten wringen.

Nergens te vinden via de site, maar als je naar het 0800 nummer belt zijn het geen tweedehands HD Digiboxen meer die te koop worden aangeboden tegen 50 euro, maar nu tweedehands HD Digicorders voor dezelfde prijs.

Laatst gewijzigd door discuz : 19 april 2012 om 16:16.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 16:18   #67
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De TV's die hier op de shortlist staan om binnen heel afzienbare tijd in ons salon/op de kamer te staan, kunnen beiden overweg met zo'n smartcard. Je kan er zelfs een hd op aansluiten om op te nemen.
En laat Telenet zulks toe? Indi hebben ze ook gesaboteerd.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 16:19   #68
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Who cares dat je 100, 500 of 1000 kanalen kan ontvangen, waarvan 90% wellicht nog in een taal die je niet begrijpt?

Wat telt is dat je kan zien wat je wil zien en wanneer je dat wil zien, al de rest is gewoon marketingpraat. Toen ik Telenet buiten keilde probeerde ze me ook via zo'n argumentaties om te praten, tot ik die mens zelf eens de vraag stelde hoeveel verschillende zenders hij nu effectief echt bekeek. Buiten zij die vegeteren voor de tv en voor wie dat bakske het gros van hun bestaan uitmaakt, zullen de meesten niet meer dan één hand nodig hebben om die telling te maken (en dan nog).

Bij ons diende dat ding op het einde enkel nog om via de prime-shop wat films/series te bekijken of national geographic/discovery op te zetten op een verloren zondag. Dan is de rekening snel gemaakt. Enkel de ondertiteling hebben we nu niet meer, en die mis ik allerminst.
Wat heb je nu?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 17:31   #69
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Medemonopolist Belgacom:

Tijdens de aandeelhoudersbijeenkomst van Belgacom werd medegedeeld dat de Belgische staat, meerderheidsaandeelhouder van het telecombedrijf 394 miljoen euro aan dividend naar binnenharkt. Eéntweetje met de privé dus. Ook kwam een particuliere aandeelhouder terug op de het vertrek van Concetta Fagard, de gewezen 'assistente' van topman Bellens. De aandeelhouder wou weten welke vertrekvergoeding Fagard kreeg. De top van Belgacom weigerde antwoord, 'omdat het tot de privésfeer behoort'.

Ik denk dat de goed verstaander wel snapt dat mevr Concetta nooit meer hoeft te werken.
Yep, alhoewel Telenet ontkent dat het een monopolist is:

"Wordt er rekening gehouden met satelliet en uitzendingen via de digitale ether (DVB-T) en met de Franstalige markt, dan is Telenet absoluut geen dominante speler, vindt het zelf."

HAHAHAHAHAHAHA!
Oud 19 april 2012, 17:35   #70
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een maand geleden verscheen het heuglijke nieuws in de pers dat Telenet binnenkort weer een pak zenders van het analoge aanbod gaat schrappen.

Op 2 jaar tijd hebben ze zo 30% van hun aanbod geschrapt.
Maar de prijs blijft dezelfde.

Per TV-toestel gaat je dit 100 euro kosten, of 50 euro als je een 'recycled' HD Digibox koopt.

Zijn er nog mensen die de bedenking maken dat dit er serieus over is? En hoe legaal is dit allemaal?
Tijd dat je digitaal begint te kijken. Analoge TV is voor het museum.
Oud 19 april 2012, 17:55   #71
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Tijd dat je digitaal begint te kijken. Analoge TV is voor het museum.
Telenet denkt dat in ieder geval niet. Zij weren zich als een duivel in een wijwatervat en hebben vorig jaar al een rechtzaak ingesteld tegen de mediaregulatoren die de analoge kabel willen vrijmaken.
Oud 19 april 2012, 18:02   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En laat Telenet zulks toe? Indi hebben ze ook gesaboteerd.
Deze dus. Voor zover ik weet blijft Telenet nog steeds vasthangen aan hun digicorders, maar die tv kan je in België evenzeer kopen in exact dezelfde configuratie.
Oud 19 april 2012, 18:05   #73
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heb je nu?
Mac Mini als centrale server, samen met apple-tv voor de tv op locatie/airplay streaming, in combinatie met internet-TV over de hele lijn. Vooral Netflix en HBO via proxy en abonnement via vrienden in de US. Puur on demand dus, zonder vertragingen en zonder reclame.
Oud 19 april 2012, 18:21   #74
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zij weren zich als een duivel in een wijwatervat en hebben vorig jaar al een rechtzaak ingesteld tegen de mediaregulatoren die de analoge kabel willen vrijmaken.
Telenet wil geen concurrenten op de kabel.
dat staat los vh feit dat ze analoog zullen oprollen en ons allemaal zo'n bakje in de maag willen splitsen.

nu ja, belgacom is geen haar beter
reclame maken met een bepaalde technologie, maar hetn iet kunnen leveren en uiteindelijk toch de prijs voor de nieuwe technologie aanrekenen.
evengoed diefstal natuurlijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 19:04   #75
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Telenet wil geen concurrenten op de kabel.
dat staat los vh feit dat ze analoog zullen oprollen en ons allemaal zo'n bakje in de maag willen splitsen.
Staat er toch niet helemaal los van hoor. De prijs voor het kabelabonnement is nu hetzelfde voor zowel digitale als analoge abonnees. Dat is absurd, want digitale kijkers hebben minstens dubbel zoveel zenders.

De 25% analoge kijkers die er nog zijn subsidieren dus flink de andere. Als er binnenkort een andere firma via de Telenet-kabel analoge tv gaat aanbieden zal prijs het enige argument zijn.

Telenet weet dat ze die 25% dan onherroepelijk kwijt zijn. Ze hebben eerst gelobbied, en dan rechtzaken gevoerd om die vrijmaking van de markt tegen te gaan. Natuurlijk omdat die ook vooral impact zal hebben op hun digitale tv en internetbusiness, maar die analoge kijkers zijn toch nog een flinke markt.

Waarschijnlijk weten ze al dat ze weinig kans hebben om de rechtzaak te winnen, daarom schieten ze nu zelf in actie: door 1/3 van het aanbod te schrappen hopen ze alsnog een hoop analoge klanten te overhalen om - vrijwillig en tegen betaling - over te schakelen naar digitale tv. Door de bandbreedte op de kabel voor analoge tv met 1/3 te reduceren maken ze het potentiële concurrenten ook lastig. Die zullen maar een twintigtal zenders meer kunnen aanbieden.
Oud 19 april 2012, 19:07   #76
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Mac Mini als centrale server, samen met apple-tv voor de tv op locatie/airplay streaming, in combinatie met internet-TV over de hele lijn. Vooral Netflix en HBO via proxy en abonnement via vrienden in de US. Puur on demand dus, zonder vertragingen en zonder reclame.
Mooie setup, Sfax!
Oud 19 april 2012, 20:17   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je eigenlijk met zo'n box iets aanvangen zonder abonnement, bijvoorbeeld de openbare omroep bekijken?
Neen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:31   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
TV-kijken met de satelliet. D�*t is veel goedkoper, meer kwaliteit en een veel, veel groter aanbod dan wat Belgacom of Telenet aanbiedt.
Per satelliet ? Ik vind dat die satelietantennes serieus zouden moeten worden belast, omdat ik vind dat ze het zicht belemmeren net zoals die groene windmolens. Maar ik vermoed dat je satelietontvangst interessant vindt wegens zwarte smartcard. Satelietontvangst is op de reguliere markt zeker niet goedkoper.

Zoals eerder gezegd. De beeldkwaliteit bij huidige digitale televisie is beter dan vroeger, meer zenders, en voor minder geld.

Wie het tegendeel beweert komt niet uit de tijd waar nog televisietaks en radiotaks moesten worden betaald, en zeker geen jaarlijkse bijdrage van 7000 frank voor de kabel. Ik heb begrip voor hen, maar ze zouden zich toch iets beter mogen informeren.

In het buitenland lees ik gratis mijn krant, kijk ik gratis naar Vlaamse zenders.

Dus ja, telecom is goedkoper geworden.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 april 2012 om 20:32.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:31   #79
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Vandaag brief gekregen;

Eurosport, BBC1, BBC2, ARD, ZDF, WDR, Rai Uno, Arte, CNN worden allemaal van de kabel geschrapt en de prijs daalt uiteraard ook omdat ze in de aanbod fors snoeien ... of toch niet?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:45   #80
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Staat er toch niet helemaal los van hoor. De prijs voor het kabelabonnement is nu hetzelfde voor zowel digitale als analoge abonnees. Dat is absurd, want digitale kijkers hebben minstens dubbel zoveel zenders.
fout

analoog is 17/m
digitaal is 17/m (kabel) + 8/m (bakje) = 25/m

analoog is al jaren hetzelfde en het aanbod is ondertussen met 60 �* 70% gezakt. reken de indirecte prijsverhoging zelf maar uit.

ook digitale klanten krijgen het analoge signaal binnen (logisch)
minder logisch is dat telenet in al zijn aanbiedingen systematisch over die 17 euro zwijgt bij hun tv aanbiedingen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be