Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 23:01   #201
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Non sequitur

Waar iedereen de opgelegde snelheid respecteert is het controleren weggegooid belastinggeld.
Natuurlijk wordt er daar gecontroleerd waar de mensen het niet volgen.
Mij niet gelaten dat je het afschaft hoor.
Citaat:
Mensen zoals wij hebben inderdaad geen probleem de verkeersborden te zien.
Zullen we het anders formuleren? Mensen als jij (jullie) "denken" dat ze alle verkeersborden gezien hebben.

Als 1 op 2 verkeerd is dan is er veel meer aan de hand wijsneus.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 23:28   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen die liever jaar na jaar en dag na dag op dezelfde plaatsen gaan flitsen in de wetenschap dat er daar te snel gereden wordt zijn enkel uit op geld en zeker niet op veiligheid.
Ja? Als er bij een schoolomgeving te snel gereden wordt, dan vind ik het maar normaal dat er jaar na jaar daar gecontroleerd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 23:29   #203
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja? Als er bij een schoolomgeving te snel gereden wordt, dan vind ik het maar normaal dat er jaar na jaar daar gecontroleerd wordt.
2
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 06:32   #204
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zullen we het anders formuleren? Mensen als jij (jullie) "denken" dat ze alle verkeersborden gezien hebben.
Mijn 0 boetes tegenover uw verzameling bevestigt mijn "denken"
Oud 19 april 2012, 06:34   #205
Alboreto

Standaard

Citaat:
In een woonzone ook hoor, zeker als er veel jonge gezinnen met kinderen wonen.
En in straten waar veel woon-schoolverkeer is, enz...
Oud 19 april 2012, 12:15   #206
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noodzakelijke aanvulling
dat er jaar na jaar daar veel meer en veel beter gecontroleerd wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 15:05   #207
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Mambo haalt nooit zijn rijbewijs nog als hij het verliest Na deze ganse thread lijkt het mij wel 100% duidelijk dat hij niet thuishoort in het verkeer :\

Mambo, doe jezelf een plezier en zet die auto aan de kant.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 17:59   #208
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een woonzone ook hoor, zeker als er veel jonge gezinnen met kinderen wonen.
En in straten waar veel woon-schoolverkeer is, enz...
Allee zo alle straten dus.

Hoe pathetisch.
Oud 19 april 2012, 18:01   #209
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee zo alle straten dus.

Hoe pathetisch.
Nee, veiligheid is belangrijker dan jouw zin om hard te rijden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:04   #210
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Noodzakelijke aanvulling
dat er jaar na jaar daar veel meer en veel beter gecontroleerd wordt.
Nog noodzakelijker aanvulling, jaar na jaar nog duurdere boetes dan het jaar er voor.

En de allernoodzakelijkste aanvulling; er zijn gemeenten die wel bordjes van 50 zetten vanaf het bordje "bebouwde kom".
Dus conclusie, het is puur kwade wil uit onervaren chauffeurs met slechte signalisering, veel ongevallen en veel doden tot gevolg.
Oud 19 april 2012, 18:50   #211
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog noodzakelijker aanvulling, jaar na jaar nog duurdere boetes dan het jaar er voor.

En de allernoodzakelijkste aanvulling; er zijn gemeenten die wel bordjes van 50 zetten vanaf het bordje "bebouwde kom".
Dus conclusie, het is puur kwade wil uit onervaren chauffeurs met slechte signalisering, veel ongevallen en veel doden tot gevolg.
Zoals welke gemeente? Is dat een van de talloze voorbeelden die je zou opsommen eerder in deze thread (maar nooit gedaan hebt...) ?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 19:29   #212
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan maar enkel een C43-50 kmh MET blauw onderbord HERHALING, ttz als een hogere limiet in de bebouwde kom opgeheven wordt.

Art 9.9 2° van de plaatsingsvoorwaarden:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...76/864-hs2art9

En enkel buiten de bebouwde kom mogen ZONE 50 kmh toegelaten worden.
(ander Artikel)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:08   #213
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat kan maar enkel een C43-50 kmh MET blauw onderbord HERHALING, ttz als een hogere limiet in de bebouwde kom opgeheven wordt.

Art 9.9 2° van de plaatsingsvoorwaarden:

En enkel buiten de bebouwde kom mogen ZONE 50 kmh toegelaten worden.
(ander Artikel)
Of er herhaling stond weet ik niet meer, maar de bordjes stonden er netjes bij herhaling dat wel. Zoals het hoort trouwens. En vanaf het gemeente bord tot het einde van de bebouwde kom. Netjes na ieder kruispunt of straat opnieuw.

Dus wie nu nog zegt dat de wet zo is dat "enkel" een naambordje van de stad er mag staan is er aan voor zijn moeite. Dat is de wet creatief uitmelken.

En dat het totaal onlogisch is iedere chauffeur op zijn rechten en plichten te wijzen met een naambordje ergens aan de rand van ettelijke tientallen km² grondgebied is duidelijk bezig de boel te belazeren. Voor hetzelfde geld rij je 14 dagen rond in dat gebied zonder één keer zo bord te passeren.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 april 2012 om 22:15.
Oud 19 april 2012, 22:11   #214
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zoals welke gemeente? Is dat een van de talloze voorbeelden die je zou opsommen eerder in deze thread (maar nooit gedaan hebt...) ?
Niet eens ver van Gent.
Een openbaring. Ik wist het meteen...hier wonen eerlijke mensen, dit is een plaats waar kinderen veilig opgroeien en hun verloren portemonnee netjes terug krijgen in het politie kantoor.
Oud 19 april 2012, 22:44   #215
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of er herhaling stond weet ik niet meer, maar de bordjes stonden er netjes bij herhaling dat wel. Zoals het hoort trouwens. En vanaf het gemeente bord tot het einde van de bebouwde kom. Netjes na ieder kruispunt of straat opnieuw.
Toon die dan eens met google-view, dat zal je wel lukken zeker als er zoveel stonden na elk kruispunt.

Kijk Mambo je maakt je alweer ongeloofwaardig want die 50-Herhaling gaan ze ENKEL zetten als er geen kruispunt is of vinden geen (dus bij wegas, langer weggedeelte zonder kp), wat dus eerder ZELDEN is in de bebouwde kom, dit om een Vmax-verandering bvb van 70 kmh (1) naar de oorspronkelijke 50-BBK aan te duiden.

Maar ik kan me vergissen wie weet zijn er wegbeheerders in bepaalde steden/dorpen die aan jou denken en na elk kruispunt in de bebouwde kom = 50 kmh automatisch borden+onderborden verspillen met 50 kmh+herhaling.

Een C43-70 in de bebouwde kom (bvb brede ringweg ver van huizen) wordt namelijk door het # VOLGENDE kruispunt automatisch opgeheven #, dan gaat de wegbeheerder daar meestal geen bord(en) verspillen (maar het kan natuurlijk als het een bijzondere plaatsgesteldheid betreft dus ook na een kruispunt (2)), dit aan mensen die niet weten of plots vergeten dat ze in de bebouwde kom rijden en het AUTOMATISCH weer 50 wordt als er geen bord achter het kruispunt staat, of als men eenvoudig afdraait aan een rood licht. Dan zouden er in alle richtingen na dat kp of wie weet elke uitrit-arm van een rotonde borden 50-herhaling moeten staan...

Lees een goed Mambo:
Citaat:
11 OKTOBER 1976. - Ministerieel besluit houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
[B.S. 14.10.1976]
Hoofdstuk II. Verkeerstekens
Artikel 9. Verbodsborden

9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord # tot het volgend kruispunt # , verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
...

In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1 en F3 mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden.

Er moet evenwel een verkeersbord C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u, aangevuld door het onderbord van het type VI van bijlage 2 tot dit besluit, met de vermelding " Herhaling " worden geplaatst op het einde van het weggedeelte waarop een snelheid van (1) meer dan 50 km/u werd toegelaten. Het wordt links herhaald op de rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Verkeersborden C43 met op een onderbord de vermelding " Herhaling " mogen gebruikt worden indien de bijzondere (2) plaatsgesteldheid het rechtvaardigt.

En moest je er niet aan uit kunnen neem dan deze link onder .4 staat het netjes met tekening uitgelegd:
Citaat:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet3.htm

4. Onderbod: HERHALING

Goed om weten

Het verkeersbord C43 MAX 50 KM/UUR en een onderbord HERHALING

Op sommige plaatsen zie je een verkeersbord C43 MAX 50 KM/UUR staan en daaronder een onderbord met de tekst "HERHALING"

Toch heb je daarvoor geen bord C43 MAX 50 KM/UUR zien staan.
Hoe komt het dan dat er HERHALING staat?

Onderstaande tekening maakt alles duidelijk:

| TEKENING |

Wanneer binnen de bebouwde kom (waar je normaal slechts 50 km/uur mag rijden) een bord C43 staat waardoor je sneller mag rijden (voorbeeld 80 km/uur) dan geldt die hogere maximumsnelheid tot aan het eerstvolgende kruispunt.
Voorbij dat kruispunt mag je dus opnieuw maar 50 km/uur rijden omdat je nog steeds binnen de bebouwde kom rijdt.
Om je daaraan te herinneren plaatst men voorbij dat kruispunt een bord C43 MAX 50 KM/UUR en een onderbord HERHALING

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2012 om 22:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:46   #216
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nog nooit gezien.
Waar is dat?
Oud 19 april 2012, 22:47   #217
Alboreto

Standaard

Citaat:
Niet eens ver van Gent.
En waart ge wakker toen of aan het dromen?
Kom, bewijzen op tafel.

Waar is dat?
Oud 19 april 2012, 22:48   #218
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar ik kan me vergissen wie weet zijn er wegbeheerders in bepaalde steden/dorpen die aan jou denken en na elk kruispunt in de bebouwde kom = 50 kmh automatisch borden+onderborden verspillen met 50 kmh+herhaling.
Same here, maar ik wil bewijzen.
Oud 19 april 2012, 22:49   #219
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toon die dan eens met google-view, dat zal je wel lukken zeker als er zoveel stonden na elk kruispunt.

Kijk Mambo je maakt je alweer ongeloofwaardig want die 50-Herhaling gaan ze ENKEL zetten als er geen kruispunt is of vinden geen (dus bij wegas, langer weggedeelte zonder kp), wat dus eerder ZELDEN is in de bebouwde kom, dit om een Vmax-verandering bvb van 70 kmh (1) naar de oorspronkelijke 50-BBK aan te duiden.

Een C43-70 in de bebouwde kom (bvb brede ringweg ver van huizen) wordt namelijk door het # VOLGENDE kruispunt automatisch opgeheven #, dan gaat de wegbeheerder daar meestal geen bord(en) verspillen (maar het kan natuurlijk als het een bijzondere plaatsgesteldheid betreft (2)) aan mensen die niet weten of plots vergeten dat ze in de bebouwde kom rijden en het AUTOMATISCH weer 50 wordt als er geen bord achter het kruispunt staat, of als men eenvoudig afdraait aan een rood licht.

Lees een goed Mambo:
Ik zou er eens opnieuw moeten doorrijden één dezer dagen en mijn rolmeter uitrollen om u een plezier te doen.
Maar de bordjes waren nog niet uit het zicht of je zag al opnieuw een bordje.

Just zoals het moet.
Perfect.
Oud 19 april 2012, 22:50   #220
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waart ge wakker toen of aan het dromen?
Kom, bewijzen op tafel.

Waar is dat?
Zomergem
Binnen rijdend langs waarschoot, zo volgend.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 april 2012 om 22:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be