Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 20:57   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzinnig antwoord. We moeten af van de Amerikanen. Die brengen alleen maar onheil over de wereld. Ons eigen boontjes moeten we doppen. En daarom : een Europees leger.

Mirage Rafale:
-Omni-Role toestel
-beproeft in Afghanistan en Libië
-aerodynamisch Stealth ontwerp
-grote wapenlading
-tech-transfer (met toekomsige upgrades)
-goede prestaties qua mogelijkheden, vliegbereik, wendbaarheid,...
-verkrijgbaar in 1-zits (Rafale-C) en 2-zits (Rafale-B) modellen
-technologisch vooruistrevend en topkwaliteit.
Sedert wanneer ben je nu handelsreiziger voor Dassault? Een beetje bijverdienen? Volstaat uw dopgeld niet meer?
Oud 19 april 2012, 21:15   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sedert wanneer ben je nu handelsreiziger voor Dassault? Een beetje bijverdienen? Volstaat uw dopgeld niet meer?
Het verheugt me dat ge (eindelijk) wat Vlaams begint te spreken. Doe zo verder.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:17   #63
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien wel...maar vergeet niet dat de Godetia eigenlijk bedoeld is als ondersteuningsschip voor een "flottielje" mijnenjagers...

Als dit verder een basis-opdracht is van de Belgische marine-component,dan is geen behoefte aan een bijna dubbel zo groot type schepen die bedoeld zijn voor gans andere opdrachten (troepen aan land helpen,als drijvend hoofdkwartier van een grote-,desnoods offensieve-, operatie dienen,.......).
Ik zal niet ontkennen dat de Godetia haar nut heeft gehad. Maar sinds we nu toch zeer intensief samenwerken met de Nederlanders, heeft de vervanging van dat schip wel nut? Mijns inziens is dat enkel geldverspilling gezien de huidige situatie.
Oud 19 april 2012, 21:18   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w., wat jij beweert is eigenlijk: JeeBee is een leugenaar. Wat wéét jij eigenlijk over hem om dat zomaar voorop te stellen? En wie of wat ben jij eigenlijk inzake kennis van gevechtsvliegtuigen? Als je in die materie even "objectief" bent als inzake geschiedenis, dan weten we dat we hetgeen je hier uit jouw toetsenbord klopt niet met een korrel, maar met een hele zak zout moeten nemen.
Ik stel me gewoon vragen. Iets wat gij veel te weinig doet. Hetgeen dan ook bij u perfect normaal is vermits ge gewoon zijt eerder in clichés te denken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 21:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:18   #65
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
In de leer geweest bij Claes, i presume...
Oud 19 april 2012, 21:26   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het verheugt me dat ge (eindelijk) wat Vlaams begint te spreken. Doe zo verder.
Ik was wel verplicht de term "dopgeld" te gebruiken i.p.v. "werklozensteun". Je zou het anders niet begrepen hebben.
Oud 19 april 2012, 21:43   #67
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien wel...maar vergeet niet dat de Godetia eigenlijk bedoeld is als ondersteuningsschip voor een "flottielje" mijnenjagers...

Als dit verder een basis-opdracht is van de Belgische marine-component,dan is geen behoefte aan een bijna dubbel zo groot type schepen die bedoeld zijn voor gans andere opdrachten (troepen aan land helpen,als drijvend hoofdkwartier van een grote-,desnoods offensieve-, operatie dienen,.......).
Het zou toch mooi zijn als jullie een Rotterdam klasse konden bestellen. Dan konden we samen een mooie vloot in de vaart hebben.

toch wel een ander kaliber dan die Godetia.

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:48   #68
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het zou toch mooi zijn als jullie een Rotterdam klasse konden bestellen. Dan konden we samen een mooie vloot in de vaart hebben.

toch wel een ander kaliber dan die Godetia.
Er waren plannen om een schip gelijkaardig als de Rotterdam klasse te bestellen (in samenwerking met Luxemburg). Toen bleek dat de marinedokken in Zeebrugge daar niet op voorzien waren, en dus hebben ze dat plan laten varen (heb je 'em).
Oud 19 april 2012, 21:58   #69
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Toen bleek dat de marinedokken in Zeebrugge daar niet op voorzien waren, en dus hebben ze dat plan laten varen (heb je 'em).
hahahehe

maar, ik kan dat moeilijk geloven...? 200 meter ofzo is toch niet zo verschrikkelijk groot.
Oud 19 april 2012, 22:01   #70
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
hahahehe

maar, ik kan dat moeilijk geloven...? 200 meter ofzo is toch niet zo verschrikkelijk groot.
We hebben maar 1 kade waar onze 5 sloepen moeten aanmeren, dus dan heb je inderdaad te weinig plek voor zo'n groot schip
Oud 20 april 2012, 05:30   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zelf moet kiezen geef ik liever geld aan de amerikanen dan aan de Fransen. Wij steken al genoeg geld via dexia, BNP, Electrabel,... aan die pipo's.
En dan zeggen we nog niets over de TGV.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 08:06   #72
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Doet me denken aan dat krantenartikel verleden jaar in HBVL over de vooruitgang van de medische wetenschap in Amerika. Het toekomstbeeld dat daar geschetst werd was wel al enkele jaren realiteit in België. En wordt ook geëxporteerd naar Amerika.
Gisteren te zien bij "Koppen"
Citaat:
Als ik zelf moet kiezen geef ik liever geld aan de amerikanen dan aan de Fransen. Wij steken al genoeg geld via dexia, BNP, Electrabel,... aan die pipo's.
Vermoedelijk is het bedrag dat vanuit België aan de Fransen gegeven wordt maar een fractie van hetgeen aan de Amerikanen geschonken wordt. Kijk alleen maar naar de media. Hoeveel sabam-geld wordt rechtstreeks op Amerikaans rekeningen gestort? De laatste tijd nog veel Franse films gezien op onze zenders?

"beter een goede buur dan een verre vriend" indachtig ben ik, geneigd onze Europese vrienden te bevoordelen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 08:17   #73
Hollander

Standaard

Citaat:
We hebben maar 1 kade waar onze 5 sloepen moeten aanmeren, dus dan heb je inderdaad te weinig plek voor zo'n groot schip
Het aardige is wel dat een 'Rotterdam' voor een schip van die omvang verbazend weinig afhankelijk is van een kade. Zeker gezien zijn amfibische en heli capacititeiten. Hij zou maanden aan een stuk voor de kust kunnen liggen

Je kan natuurlijk ook een stukje dok regelen in A'pen en daar een hekje neerzetten.
Oud 20 april 2012, 08:20   #74
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het aardige is wel dat een 'Rotterdam' voor een schip van die omvang verbazend weinig afhankelijk is van een kade. Zeker gezien zijn amfibische en heli capacititeiten. Hij zou maanden aan een stuk voor de kust kunnen liggen

Je kan natuurlijk ook een stukje dok regelen in A'pen en daar een hekje neerzetten.
Of Oostende.
Oud 20 april 2012, 08:24   #75
Hollander

Standaard

Citaat:
Of Oostende.
Ja.

maar overigens is het meer mijn wens dat jullie zo'n ding hebben. Jullie moeten het natuurlijk zelf weten.

Ik zou ook al blij zijn als jullie een stuk of 2 Holland klasse zouden aanschaffen. Kunnen we samen lekker pochen voor de kust van Somalië.
Oud 20 april 2012, 08:43   #76
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja.

maar overigens is het meer mijn wens dat jullie zo'n ding hebben. Jullie moeten het natuurlijk zelf weten.

Ik zou ook al blij zijn als jullie een stuk of 2 Holland klasse zouden aanschaffen. Kunnen we samen lekker pochen voor de kust van Somalië.
De rotterdam klasse zijn nut voor een kleine marine als de onze wil ik nog over twisten.

Schepen uit de Holland klasse echter zouden voor ons echt perfect zijn. Klein, goedkoop, wendbaar, multi - intzetbaar,...
Oud 20 april 2012, 08:55   #77
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rotterdam klasse zijn nut voor een kleine marine als de onze wil ik nog over twisten.

Schepen uit de Holland klasse echter zouden voor ons echt perfect zijn. Klein, goedkoop, wendbaar, multi - intzetbaar,...
Zo groot als een fregat, maar om politieke redenen slechter bewapend dan een corvet, en trager dan de Titanic twee jaar na het raken van de ijsberg. Wel een pluspunt is dat ze lang op open zee kunnen blijven zonder bevoorrading, en de sensorsystemen zullen wel vrij aardig zijn, maar voor de rest heeft het mijn inziens weinig voordelen over kleinere schepen zoals de Stan Patrol's (Kaapverdië is de eerste met het hippe nieuwe model) en Sigma klasse corvetten die de Nederlandse marinewerf bouwt voor alle wel in oorlogsschepen geïnteresseerde landen ter wereld. Als je dan toch iets zoekt dat klein, goedkoop, wendbaar en multi-inzetbaar is...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 april 2012 om 08:59.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 09:02   #78
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zo groot als een fregat, maar om politieke redenen slechter bewapend dan een corvet, en trager dan de Titanic twee jaar na het raken van de ijsberg. Wel een pluspunt is dat ze lang op open zee kunnen blijven zonder bevoorrading, en de sensorsystemen zullen wel vrij aardig zijn, maar voor de rest heeft het mijn inziens weinig voordelen over kleinere schepen zoals de Stan Patrol's (Kaapverdië is de eerste met het hippe nieuwe model) en Sigma klasse corvetten die de Nederlandse marinewerf bouwt voor alle wel in oorlogsschepen geïnteresseerde landen ter wereld. Als je dan toch iets zoekt dat klein, goedkoop, wendbaar en multi-inzetbaar is...
Wel, ik dacht dat korvetten inderdaad waren zoals ik had geschreven. Alzs de holland klasse niet voldoet, is de sigmaklasse ook goed. Maar we kunnen wel enkele schepen van zo'n klasse gebruiken.
Oud 20 april 2012, 09:10   #79
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik vind de Holland klasse ook een beetje een compromis, maar aan de andere kant zit het in een segment waar fregatten de groot en echte kustwachtvaartuigen te klein zijn. In zekere zin dus wel een interessant concept. Ook een voordeel dat het eenvoudig te varen is met een kleine bemanning en een interessante actieradius. In die zin past het wel bij de huidige doelstellingen van de KM. Aanwezig kunnen zijn, zonder meteen een aanvalsmacht op de been te moeten houden.
Oud 20 april 2012, 09:16   #80
Hollander

Standaard

Citaat:
Wel, ik dacht dat korvetten inderdaad waren zoals ik had geschreven. Alzs de holland klasse niet voldoet, is de sigmaklasse ook goed. Maar we kunnen wel enkele schepen van zo'n klasse gebruiken.
Er is weinig verschil tussen. Allebei mooie schepen.

Overigens is die Stan klasse dan echt een stuk kleiner. Leuk voor het IJsselmeer enzo, of ander bruin water.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be