Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 23:24   #161
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

Weet u dan wat PvdD nog allemaal aan het regelen is met zijn advocaten?
Er zal niks volgen. Moest hij weten dat het allemaal niet waar is dan was er een procedure in kortgeding aangespannen. Dat gebeurde niet, en nu kan hij er moeilijk nog mee afkomen : hoogdringendheid kan moeilijk nog bewezen worden. En een procedure ten gronde ? Dan sleept hij dat mee naar oktober 2012 toe, bad choice. N-VA heeft hem gekocht om stemmen binnen te halen, niet om in groezelige processen te verzanden die maanden duren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:26   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Er zal niks volgen. Moest hij weten dat het allemaal niet waar is dan was er een procedure in kortgeding aangespannen. Dat gebeurde niet, en nu kan hij er moeilijk nog mee afkomen : hoogdringendheid kan moeilijk nog bewezen worden. En een procedure ten gronde ? Dan sleept hij dat mee naar oktober 2012 toe, bad choice. N-VA heeft hem gekocht om stemmen binnen te halen, niet om in groezelige processen te verzanden die maanden duren.
Madame Soleil spreekt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:30   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen dat, ze vond ook dat ze moreel gezien niets verkeerd had gedaan. Een visie die niet onmiddellijk past in het geheel van de N-VA.
Dus de N-VA houdt er een hoger moraliteitsbesef op na dan Kim Geybels ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:32   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus de N-VA houdt er een hoger moraliteitsbesef op na dan Kim Geybels ?
Gaat dit om moraliteit?

Bij mijn weten niet. Wel over, in Geybels geval, over de partijlijn over de drugsproblematieken enerzijds en de wijze waarop zij met drugs concreet omging anderzijds.
Oud 21 april 2012, 01:40   #165
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zitten hier op het forum een paar seksueel geobsedeerden.

Eerst: we hebben het hier over twee extremistische smeerlappen van nationalisten. Vuilliken die op een lijst van de nva staan.

In één geval gaat het om een mooie jonge vrouw.
In het andere geval om een oudere vent (maar aangezien ikzelf een vent ben, kan ik zijn schoonheidswaarde onmogelijk inschatten, maar hij is zeker en vast lelijker dan ikzelf, althans volgens mijn buurvrouw).

Hoe bezorgd is de goegemeente, en vooral de goegemeente ter linker zijde toch voor deze twee varkens.

De mooie jonge dame, de succesvolle spoedarts, kan niets verkeerd doen !!
En de oude snoeper kan natuurlijk wel iets meer fout doen. Maar toch wordt hij overladen met goede raad. Namelijk dat hij zich best terug trekt uit de verkiezingen.

Vertederd ben ik !!

Zoveel bezorgdheid voor de puike verkiezingsresultaten die ik verwacht voor de partij van mijn voorkeur, de nva.

Meest oprechte dank aan allen.
Ik heb zo het vermoeden dat er hier op dit forum wel meer dan een paar geobsedeerden zijn, maar dan vooral in alles wat met uitwerpselen te maken heeft, want dat is het waarmee zowat elke discussie uiteindelijk blijkt bezoedeld te worden.

Over het “mooie” van de vrouw waarover u het hebt zal ik mij niet uitspreken, maar na het bekijken van een foto van de “oudere vent” waarvan sprake kan ik niet anders dan de mening delen van uw buurvrouw, en dat zonder u ooit te hebben ontmoet. Belgische politici blinken over het algemeen niet enkel uit in gebrek aan intelligentie, charisma en persoonlijkheid, maar ook in fysieke onaantrekkelijkheid, en de “oudere vent” in kwestie is geenszins een uitzondering op de regel. Derhalve, dat hij ongetwijfeld “lelijker is dan uzelf” durf ik betrekkelijk risicoloos te beamen. Aan u om in te schatten in hoeverre u één en ander als een compliment kunt beschouwen, zowel vanwege uw buurvrouw als van mezelf.

Maar ter zake.

Vermits het Belgisch regime met de medewerking van uw sensatiepers en uw linkse regime-media er kennelijk in geslaagd is om de (Vlaamse) Belgen zand in de ogen te strooien middels het Van den Driessche verhaal, en u allen aldus het zicht op de Dexia-wantoestanden en andere politieke flaters heeft ontnomen, en vermits er op dit forum derhalve geen echt nieuws te rapen valt behoudens de inmiddels gebruikelijke stoelgangstellingen, heb ik de moeite genomen om het filmpje van het interview met de twee vrouwelijke “slachtoffers” van de "oudere vent" te bekijken.

Laat mij vooreerst stellen dat ik als vrouw alles wat met ongewenste sexuele intimidatie te maken heeft ernstig neem, en eerder geneigd ben om de verklaringen van voorgehouden slachtoffers ervan te geloven. Wil anderzijds van mij aannemen dat ik niet geheel toevallig enige kennis heb inzake het inschatten en evalueren van de geloofwaardigheid van verklaringen, en wil daarbij tevens aannemen dat er desbetreffend een cruciaal verschil is tussen enerzijds het louter lezen van een relaas, en anderzijds het zien van de wijze waarop het verhaal wordt voorgebracht : de onbewuste lichaamstaal zegt meestal even veel of zelfs meer dan de sprekende inhoud van de verklaring.

Welnu, mijn algemene doch zeer stellige indruk is dat het door beide vrouwen gebracht verhaal door een man werd bedacht : de wijze waarop bedoelde dames het relaas brengen spreekt boekdelen.

Ik bespaar u de details, maar bijvoorbeeld het enthousiasme waarmee zij hun verhaal brengen is zowat het tegendeel van wat men in dergelijke omstandigheden mag verwachten. De verklaring van een vrouw die het slachtoffer is geweest van welkdanige aanslag op haar sexuele integriteit is zonder uitzondering steeds beheerst door een sterk schaamte-trauma. Dat een vrouw bereid gevonden wordt om publiekelijk via de televisie uitleg te geven en details te verstrekken omtrent ongewenste sexueel getinte handelingen die zij heeft ondergaan, is sowieso een grote uitzondering. Dat zij dit bovendien met enthousiasme doet is erg ongeloofwaardig : het wijst er op dat zij bedoeld trauma in werkelijkheid niet heeft ondergaan.

Zo stelt de wat minder jonge dame links in beeld op een gegeven moment half lachend, na een verhaal over een hand die tussen haar onderste ledematen werd gestoken : “Ik dacht wow !” etc…etc…

Kijk, dat is een uit een mannelijk fantasme ontsproten verhaal. De vrouwelijke deelneemsters aan dit forum zullen het ongetwijfeld met mij eens zijn : wij kennen allemaal het “heel toevallig” en “onopzettelijk” vluchtig/suggestief aanraken van een hand en dergelijke, maar dat iemand ongewenst zijn hand tussen uw benen zou steken is van een gans andere orde. Ik kan u verzekeren dat de reactie van een vrouw in voorkomend geval niet iets ?* la “wow !” zal zijn, maar een onmiddellijke en kordate reactie (hand wegduwen, zich terugtrekken, klap in het gezicht, etc…).

Niets is onmogelijk, maar na het zien van het filmpje is mijn overtuiging dat de combinatie van factoren er op wijst dat bedoelde dames zich in dit specifiek geval hebben geleend tot medewerking aan de verspreiding van een door een man uitgedokterd sensatieverhaal met een totaal ander motief dan de verdediging van vrouwenrechten.

Mijn verontschuldigingen aan de dames in kwestie, mocht ik mij vergissen. Maar willen die dames mij dan eens uitleggen waarom zij destijds geen klacht hebt ingediend en kennelijk zelfs gedwee onder het gezag van de geviseerde zijn blijven werken, en vooral, waarom zij pas nu gewag maken van hun voorgehouden traumatische ervaring, nadat de vermeende “dader” al lang geen enkel drukkingsmiddel als hun overste meer kan hebben, vermits hij inmiddels al vele jaren elders aan de slag was. En willen die dames mij ook eens uitleggen hoe het komt dat zij een voorgehouden traumatische ervaring op dergelijke enthousiast/luchtige wijze publiekelijk kunnen kond maken ?

Het lot en de al dan niet politieke carrière van ene Van den Driessche zullen mij worst wezen, maar iemand op dergelijke wijze beladen met verdachtmakingen vind ik volstrekt verwerpelijk. Dat enkele snoodaards daarbij een paar kennelijk licht te manipuleren dames misbruiken is niet fraai…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 april 2012 om 01:48.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 07:32   #166
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb zo het vermoeden dat er hier op dit forum wel meer dan een paar geobsedeerden zijn, maar dan vooral in alles wat met uitwerpselen te maken heeft, want dat is het waarmee zowat elke discussie uiteindelijk blijkt bezoedeld te worden.

Over het “mooie” van de vrouw waarover u het hebt zal ik mij niet uitspreken, maar na het bekijken van een foto van de “oudere vent” waarvan sprake kan ik niet anders dan de mening delen van uw buurvrouw, en dat zonder u ooit te hebben ontmoet. Belgische politici blinken over het algemeen niet enkel uit in gebrek aan intelligentie, charisma en persoonlijkheid, maar ook in fysieke onaantrekkelijkheid, en de “oudere vent” in kwestie is geenszins een uitzondering op de regel. Derhalve, dat hij ongetwijfeld “lelijker is dan uzelf” durf ik betrekkelijk risicoloos te beamen. Aan u om in te schatten in hoeverre u één en ander als een compliment kunt beschouwen, zowel vanwege uw buurvrouw als van mezelf.

Maar ter zake.

Vermits het Belgisch regime met de medewerking van uw sensatiepers en uw linkse regime-media er kennelijk in geslaagd is om de (Vlaamse) Belgen zand in de ogen te strooien middels het Van den Driessche verhaal, en u allen aldus het zicht op de Dexia-wantoestanden en andere politieke flaters heeft ontnomen, en vermits er op dit forum derhalve geen echt nieuws te rapen valt behoudens de inmiddels gebruikelijke stoelgangstellingen, heb ik de moeite genomen om het filmpje van het interview met de twee vrouwelijke “slachtoffers” van de "oudere vent" te bekijken.

Laat mij vooreerst stellen dat ik als vrouw alles wat met ongewenste sexuele intimidatie te maken heeft ernstig neem, en eerder geneigd ben om de verklaringen van voorgehouden slachtoffers ervan te geloven. Wil anderzijds van mij aannemen dat ik niet geheel toevallig enige kennis heb inzake het inschatten en evalueren van de geloofwaardigheid van verklaringen, en wil daarbij tevens aannemen dat er desbetreffend een cruciaal verschil is tussen enerzijds het louter lezen van een relaas, en anderzijds het zien van de wijze waarop het verhaal wordt voorgebracht : de onbewuste lichaamstaal zegt meestal even veel of zelfs meer dan de sprekende inhoud van de verklaring.

Welnu, mijn algemene doch zeer stellige indruk is dat het door beide vrouwen gebracht verhaal door een man werd bedacht : de wijze waarop bedoelde dames het relaas brengen spreekt boekdelen.

Ik bespaar u de details, maar bijvoorbeeld het enthousiasme waarmee zij hun verhaal brengen is zowat het tegendeel van wat men in dergelijke omstandigheden mag verwachten. De verklaring van een vrouw die het slachtoffer is geweest van welkdanige aanslag op haar sexuele integriteit is zonder uitzondering steeds beheerst door een sterk schaamte-trauma. Dat een vrouw bereid gevonden wordt om publiekelijk via de televisie uitleg te geven en details te verstrekken omtrent ongewenste sexueel getinte handelingen die zij heeft ondergaan, is sowieso een grote uitzondering. Dat zij dit bovendien met enthousiasme doet is erg ongeloofwaardig : het wijst er op dat zij bedoeld trauma in werkelijkheid niet heeft ondergaan.

Zo stelt de wat minder jonge dame links in beeld op een gegeven moment half lachend, na een verhaal over een hand die tussen haar onderste ledematen werd gestoken : “Ik dacht wow !” etc…etc…

Kijk, dat is een uit een mannelijk fantasme ontsproten verhaal. De vrouwelijke deelneemsters aan dit forum zullen het ongetwijfeld met mij eens zijn : wij kennen allemaal het “heel toevallig” en “onopzettelijk” vluchtig/suggestief aanraken van een hand en dergelijke, maar dat iemand ongewenst zijn hand tussen uw benen zou steken is van een gans andere orde. Ik kan u verzekeren dat de reactie van een vrouw in voorkomend geval niet iets ?* la “wow !” zal zijn, maar een onmiddellijke en kordate reactie (hand wegduwen, zich terugtrekken, klap in het gezicht, etc…).

Niets is onmogelijk, maar na het zien van het filmpje is mijn overtuiging dat de combinatie van factoren er op wijst dat bedoelde dames zich in dit specifiek geval hebben geleend tot medewerking aan de verspreiding van een door een man uitgedokterd sensatieverhaal met een totaal ander motief dan de verdediging van vrouwenrechten.

Mijn verontschuldigingen aan de dames in kwestie, mocht ik mij vergissen. Maar willen die dames mij dan eens uitleggen waarom zij destijds geen klacht hebt ingediend en kennelijk zelfs gedwee onder het gezag van de geviseerde zijn blijven werken, en vooral, waarom zij pas nu gewag maken van hun voorgehouden traumatische ervaring, nadat de vermeende “dader” al lang geen enkel drukkingsmiddel als hun overste meer kan hebben, vermits hij inmiddels al vele jaren elders aan de slag was. En willen die dames mij ook eens uitleggen hoe het komt dat zij een voorgehouden traumatische ervaring op dergelijke enthousiast/luchtige wijze publiekelijk kunnen kond maken ?

Het lot en de al dan niet politieke carrière van ene Van den Driessche zullen mij worst wezen, maar iemand op dergelijke wijze beladen met verdachtmakingen vind ik volstrekt verwerpelijk. Dat enkele snoodaards daarbij een paar kennelijk licht te manipuleren dames misbruiken is niet fraai…
Mooi omschreven, en duidelijk wat tijd ingestoken om deze post te schrijven.
wow

Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 08:51   #167
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Weet u dan wat PvdD nog allemaal aan het regelen is met zijn advocaten?
...en ik zou dat wereldkundig maken. Al was het maar voor de schijn.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 08:51   #168
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moreel gezag?

Bepaalt u "moreel gezag" op basis van verdachtmakingen?
Ja.
Oud 21 april 2012, 08:52   #169
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat u de veroordeling als uitgesproken hebt voor de bewijzen op tafel werden gelegd.
Verwart u nu weeral juridische schuld met moreel gezag? Schoolmeester, bij de les blijven.
Oud 21 april 2012, 09:13   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
...en ik zou dat wereldkundig maken. Al was het maar voor de schijn.
Ja, u. Andere mensen, andere methodes.
Oud 21 april 2012, 09:14   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwart u nu weeral juridische schuld met moreel gezag? Schoolmeester, bij de les blijven.
Mag ik u dan vragen: waarop steunt "moreel gezag"? Op roddels?
Oud 21 april 2012, 09:41   #172
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Maar ter zake.

Ik denk niet dat de dames er een trauma aan over hebben gehouden. Dat hebben ze ook nooit beweerd. Dat verklaart Uw verkeerde conclusies. Dat ze voor het interview zichzelf voorbereid hebben goes withouth saying. Dat ze de zaken met een man hebben voorbereid lijkt me weinig waarschijnlijk maar zou kunnen.

Nu die bemerkingen die U geeft ten aanzien van hun reactie op de handtastelijkheden zijn ook in het interview aan bod gekomen. Wie bent U om te weten dat hun reactie onwaarschijnlijk is gegeven hun situatie en hun persoonlijkheid waarin ze op dat moment inzitten. We denken allemaal dat we een held zijn en we kordaat zijn imaar het zijn heus niet enkel dames die in momenten van angst volledig verkillen en totaal niet ageren zoals ze altijd van zichzelf dachten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 april 2012, 10:18   #173
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u dan vragen: waarop steunt "moreel gezag"? Op roddels?
In deze situatie wel. In het geval van bv. Ilse Uytersprot gaat het om videobeelden.
Oud 21 april 2012, 10:20   #174
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, u. Andere mensen, andere methodes.
Ik wist niet dat men bij het Vlaams Belang graag het stigma van vetzak draagt. Maar zoals u reeds zei: andere mensen, andere methodes.
Oud 21 april 2012, 10:44   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze situatie wel. In het geval van bv. Ilse Uytersprot gaat het om videobeelden.
Gvd ge zijt een frigide begijnachtige.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 10:50   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kuch.

Uytersprot: vastgesteld feit.

Van den Driessche: gerucht, verdachtmaking, roddels

Kortom, ook in deze situatie niet.
Oud 21 april 2012, 10:51   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat men bij het Vlaams Belang graag het stigma van vetzak draagt. Maar zoals u reeds zei: andere mensen, andere methodes.
Stigma?

Roddels zijn roddels, en worden door mij dan ook naar die waarde gewogen: licht, bijzonder licht.
Oud 21 april 2012, 10:53   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stigma?

Roddels zijn roddels, en worden door mij dan ook naar die waarde gewogen: licht, bijzonder licht.
Er is een verschil tussen roddels en hardnekkige verhalen. Dat blijkt nu ook bevestigd wordt dat er formele klachten waren tegen Pol VDD.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...riessche.dhtml

Oud 21 april 2012, 10:56   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is een verschil tussen roddels en hardnekkige verhalen. Dat blijkt nu ook bevestigd wordt dat er formele klachten waren tegen Pol VDD.
In heel dat artikel is er geen sprake van wat u omschrijft als "formele klachten". Er wordt slechts door één kant - bevestigd noch aangetoond - beweerd dat er brieven werden verstuurd. Brieven.

Iets heel anders dan "een formele klacht".
Oud 21 april 2012, 10:59   #180
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In heel dat artikel is er geen sprake van wat u omschrijft als "formele klachten". Er wordt slechts door één kant - bevestigd noch aangetoond - beweerd dat er brieven werden verstuurd. Brieven.

Iets heel anders dan "een formele klacht".
Lees het artikel eens:

De toenmalige directie van de VUM, ondertussen omgedoopt in Corelio, gaf echter nooit gehoor aan de klachten. De directie ging wel akkoord met het voorstel een nieuwe vertrouwenspersoon aan te stellen. Guido Verdeyen, die toen gedelegeerd bestuurder van de VUM was, was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Er waren niet enkel formele klachten de toenmalige directie van de VUM had er ook gevolg aan gegeven door een vertrouwenspersoon aan te stellen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be