Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2012, 16:26   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wanneer Washington genuked zou worden krijg je ook dat linkse gezeur.
In tegendeel. Je zou zien dat men dat "verdiend" zou beschouwen. Zoals men nu vindt dat zelfmoordbommers patriotische helden zijn die hun vaderland verdedigen tegen de agressor, en dat het spotten met hun lichamelijke overschotten schandalig is, zou men staan juichen voor de moedige daden van zij die Washington zouden verglaasd hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 16:26   #102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wir haben es nicht gewusst

Die burgerbevolking die als een onnozel schaap niet wist dat de Taliban 9/11 hadden veroorzaakt/gesteund/... die was hier niet de lappen vlees waar mee gesold werd he. In de mate dat ze zich daarmee vereenzelvigen, zijn ze inderdaad de 9/11 agressor geweest, en in de mate dat ze de verschrikkelijke agressies van die gasten niet kenden en er vol afschuw over leren, zijn ze ook niet geviseerd he.

En ja, zoals steeds krijg je als burgerbevolking van een stel heersers die een ander land heeft aangevallen, ook op uw kop he. Er waren waarschijnlijk in Duitsland destijds vele Duitsers die onschuldig gebombardeerd werden he.

Het is een van de redenen waarom ik de Amerikanen veel te vriendelijk vond in Afghanistan. Ik had gewoon 3 steden met een thermonucleaire bom verglaasd als represailles en we zwegen erover.
Citaat:
Nine Eleven werd (officiële versie toch) gepland door een Saudi van Jemenitische afkomst en uitgevoerd door Saudis, niet door Afganen.

Zo je meer weet, schrijf 't gerust, maar met link naar je bron dan.

Citaat:
Ik had gewoon 3 steden met een thermonucleaire bom verglaasd als represailles en we zwegen erover.
Citaat:
Dat bij de minste vorm van gebrek aan aktieve medewerking, ge een paar steden kwijt zijt. De schrik zou er rap in zitten. En nog eens, het gaat niet om wat nu "rechtvaardig" is of niet, of wat "volgens de regels gebeurt" en wat niet. Eens er geweld bij te pas komt, gaat het om de wet van de jungle.
Je bent pacifist ook nog, neem ik aan?

Citaat:
De schrik
Citaat:
terror
noun
1 [mass noun] extreme fear:
people fled in terror
[in singular]:
she had a terror of darkness
the use of extreme fear to intimidate people:
weapons of terror
[often as modifier] terrorism:
a terror suspect
a terror attack
http://oxforddictionaries.com/defini...error?q=terror
Terrorisme...

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 april 2012 om 16:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 16:42   #103
cedric
Vreemdeling

cedric's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die burgerbevolking die als een onnozel schaap niet wist dat de Taliban 9/11 hadden veroorzaakt/gesteund/... die was hier niet de lappen vlees waar mee gesold werd he. In de mate dat ze zich daarmee vereenzelvigen, zijn ze inderdaad de 9/11 agressor geweest, en in de mate dat ze de verschrikkelijke agressies van die gasten niet kenden en er vol afschuw over leren, zijn ze ook niet geviseerd he.

En ja, zoals steeds krijg je als burgerbevolking van een stel heersers die een ander land heeft aangevallen, ook op uw kop he. Er waren waarschijnlijk in Duitsland destijds vele Duitsers die onschuldig gebombardeerd werden he.

Het is een van de redenen waarom ik de Amerikanen veel te vriendelijk vond in Afghanistan. Ik had gewoon 3 steden met een thermonucleaire bom verglaasd als represailles en we zwegen erover.
ik ben nu zelf ook wel voor de Navo inmenging (ZONDER de Amerikanen) want ge merkt duidelijk dat er vooruitgang wordt geboekt,
maar u opmerking gaat er vlotjes over... Hoe kunde nu een volk, dat met een overgrote meerderheid een partij steunde, vergelijken met een volk dat niet weet wat buiten zijn dorp gebeurt ????
cedric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 17:17   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nine Eleven werd (officiële versie toch) gepland door een Saudi van Jemenitische afkomst en uitgevoerd door Saudis, niet door Afganen.
Het is dan ook niet om 9/11 zelf dat men Afghanistan is binnengevallen, het is om de STEUNBETUIGING van Afghanistan aan de daders. DAT is wat niet kan. Ben Laden had 9/11 vanuit Afghanistan voorbereid, en werd door de Taliban beschermd.

Citaat:
Je bent pacifist ook nog, neem ik aan?
Hein ?

Ik ben voor een maatschappij waarin er geen geweld mag gebruikt worden... op straffe van veel meer geweld.

Ik bedoel: geweldloosheid is een contract. Als een partij het verbreekt, is niemand nog gebonden he.

Citaat:
Terrorisme...
Uiteraard. Geweld moet je met veel harder geweld tegengaan, en terrorisme is een specifieke vorm van geweld die je eventueel met veel harder terrorisme kan bestrijden he. De Romeinen deden dat ook, en dat was heel efficient.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 april 2012 om 17:21.
Oud 21 april 2012, 17:20   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cedric Bekijk bericht
Hoe kunde nu een volk, dat met een overgrote meerderheid een partij steunde, vergelijken met een volk dat niet weet wat buiten zijn dorp gebeurt ????
Het volk is niet het doel, maar een middel. Hier is het middel om anderen af te schrikken om nog geweld te gebruiken. Het doel dat bereikt moet worden is dat geen enkele staat het nog aandurft om uw terroristen-vijanden te steunen. Volk afmaken is daarvoor een middel, geen doel. Natuurlijk is dat "niet schoon". Maar van zodra uw eerste eigen slachtoffer is gevallen, is de regel dat het "schoon" moet zijn, vervallen he. Het contract dat we alletwee "schoon regels" zouden volgen, is dan verbroken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 april 2012 om 17:20.
Oud 21 april 2012, 17:25   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben nu zelf ook wel voor de Navo inmenging (ZONDER de Amerikanen) want ge merkt duidelijk dat er vooruitgang wordt geboekt,
Ik ben daar eigenlijk niet voor te vinden. We hebben ginder niks verloren. Dat ze ginder hun plan trekken he. "Democratie brengen" is aan mij niet besteed. Wel een straf expeditie (zoals het gaan afmaken van Kadhaffi een strafexpeditie was om alle affronten die hij oa. Frankrijk en Groot Brittanie had aangedaan). Maar ginder uw botten gaan riskeren voor hun beter goed, en daar nog veel middelen aan opofferen, amaai mijn voeten.
Oud 21 april 2012, 17:29   #107
cedric
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het volk is niet het doel, maar een middel. Hier is het middel om anderen af te schrikken om nog geweld te gebruiken. Het doel dat bereikt moet worden is dat geen enkele staat het nog aandurft om uw terroristen-vijanden te steunen. Volk afmaken is daarvoor een middel, geen doel. Natuurlijk is dat "niet schoon". Maar van zodra uw eerste eigen slachtoffer is gevallen, is de regel dat het "schoon" moet zijn, vervallen he. Het contract dat we alletwee "schoon regels" zouden volgen, is dan verbroken.
njah ik volg u wel, maar juist door regels krijgde een deftige maatschappij... hoe erg het ook is. maar de regels zijn er om onschuldige slachtoffers te beperken...En wees gerust... Koran's verbanden, op lijken urineren, neerkijken op de plaatselijke bevolking... wordt allemaal gebruikt tegen de Navo, spijtig zijn het vooral de Amerikanen die daaraan zondigen...
Oud 21 april 2012, 17:38   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
njah ik volg u wel, maar juist door regels krijgde een deftige maatschappij... hoe erg het ook is. maar de regels zijn er om onschuldige slachtoffers te beperken...En wees gerust... Koran's verbanden, op lijken urineren, neerkijken op de plaatselijke bevolking... wordt allemaal gebruikt tegen de Navo, spijtig zijn het vooral de Amerikanen die daaraan zondigen...
Mja, het zijn ook vooral Amerikanen die ginder zitten he. En het zijn ook zij die meestal de heetste vuren hebben aangepakt, en het zijn zij die ginder zitten "met een reden".

Maar je zal mij niet horen zeggen dat het SLIM was om dat te doen hoor. Het ware beter geweest dat die soldaten zich perfect professioneel gedragen hadden... voor zichzelf.

De oefening 'de sympathie winnen van de lokale bevolking' is altijd de ijdele natte droom van elke oorlogvoerder, maar dat mislukt altijd. Het is enkel als je *gesmeekt* wordt om tussen te komen dat je kan hopen op een niet te vijandige houding van de lokale bevolking. Niemand ziet graag vreemde soldaten komen... tenzij eventueel om ANDERE vreemde soldaten buiten te werken. Da's normaal. Het is idioot om te denken dat het anders zal zijn.
Oud 21 april 2012, 17:46   #109
cedric
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mja, het zijn ook vooral Amerikanen die ginder zitten he. En het zijn ook zij die meestal de heetste vuren hebben aangepakt, en het zijn zij die ginder zitten "met een reden".

Maar je zal mij niet horen zeggen dat het SLIM was om dat te doen hoor. Het ware beter geweest dat die soldaten zich perfect professioneel gedragen hadden... voor zichzelf.

De oefening 'de sympathie winnen van de lokale bevolking' is altijd de ijdele natte droom van elke oorlogvoerder, maar dat mislukt altijd. Het is enkel als je *gesmeekt* wordt om tussen te komen dat je kan hopen op een niet te vijandige houding van de lokale bevolking. Niemand ziet graag vreemde soldaten komen... tenzij eventueel om ANDERE vreemde soldaten buiten te werken. Da's normaal. Het is idioot om te denken dat het anders zal zijn.
Njah let op, de echte plaatselijke bevolking daar is er wel sympathie, tot wanneer dat zo nen idioot weer iets idioot doet...
kzal proberen verduidelijken aan twee voorbeelden hoe erg het is:
Rijden de Amerikanen met hun lichten aan, dan rijdt de rest zonder
Wanneer andere NATO landen amerikaanse desert camo voertuigen kopen, schilderen ze der direct een keigrote (niet tactische) vlag van hun eigen land op...

En ge moogt zeggen wat ge wil maar als ge nen kleine laarzen hebt gegeven terwijl die bij -15 in een halve meter sneeuw staat op blote voeten... dan maakt het echt nie uit welke nationaliteit die kleine heeft...

Laatst gewijzigd door cedric : 21 april 2012 om 17:46.
Oud 21 april 2012, 17:51   #110
cedric
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Ik ben er 100% zeker van de het Europese Navo gedeelte het veel beter kan... maar we krijgen nooit de steun van de bevolking...
Oud 22 april 2012, 08:10   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik ben er 100% zeker van de het Europese Navo gedeelte het veel beter kan... maar we krijgen nooit de steun van de bevolking...
Hoe lief
Mag ik U vragen hoe de Moreel Superieure West Europese Troepen militair gelijkwaardig kunnen zijn aan de gruwelijk onmenselijke VS krijgershordes?.
Oud 22 april 2012, 08:40   #112
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
U negeert de burgerdoden die de Amerikanen veroorzaken !

Hier een uigebreid overzicht van alle slachtoffers door beide partijen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Civilia...%80%93present)

Ik veroordeel de slachtoffers die de Taliban veroorzaken

Ik veroordeel de slachtoffers die de Amerikanen veroorzaken.

U keurt de burgerslachtoffers die de Amerikanen veroorzaken goed, dat is het verschil.

De VS heeft er niks te zoeken, zo vinden ook de Afghanen zelf.
De VS valt geen burgers aan,de taliban wel. Overigens zijn de taliban ook verantwoordelijk voor burgers die gedood worden wanneer zij van tussen burgers op geallieerde soldaten schieten.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 08:41   #113
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
irrelevant of ik de Taliban wil goedpraten.
Zeer relevant.
Oud 22 april 2012, 08:43   #114
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan ontkenning... in tegenstelling tot bijna iedereen hier ben ik er geweest, 2keer zelfs... Ik heb ook onze pers er aan het werk gezien... Zowel VTM als Vrt mochten er hetzelfde filmen, wel het is een groot verschil wat het resultaat is... Sindsdien volg ik de media met de nodige nuance... Zou u beter ook doen...En ik heb er veel met Amerikanen moeten samenwerken... en gelooff mij vrij... de oplossing zal er zwaar bij baten voor dat conflict moesten deze asap teruggetrokken worden...
Dat gij amerikanen haat, is zeer duidelijk.
Oud 22 april 2012, 08:44   #115
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
positief: door dees:

wat is er daar positief over... het is waar, je kan niets beginnen tegen mensen die hun leven veil hebben voor hun zaak.
Hij stelt het voor alsof die sukkelaars niet anders kunnen.
Oud 22 april 2012, 08:45   #116
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
maar u opmerking gaat er vlotjes over... Hoe kunde nu een volk, dat met een overgrote meerderheid een partij steunde, vergelijken met een volk dat niet weet wat buiten zijn dorp gebeurt ????
Wat een grap. Het zijn juist de amerIkanen en de britten die als enigen de juiste aanpak hebben.

Laatst gewijzigd door julian : 22 april 2012 om 08:46.
Oud 22 april 2012, 08:50   #117
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Wat een grap. Het zijn juist de amerIkanen en de britten die als enigen de juiste aanpak hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 08:50   #118
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat laatste is kleine bijzaak ook omdat de afghanen zelf geen doetjes zijn.
Onschuldige slachtoffers vermijden mag maar binnen redelijke grenzen.
Het afghaans leger trekt zich in ieder geval geen fluit aan van burgerslachtoffers.
Oud 22 april 2012, 08:52   #119
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier spreekt ge uzelf tegen door impliciet toe te geven dat sommige europese bondgenoten niet bereid zijn doortastend op te treden.
Oud 22 april 2012, 09:36   #120
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Het zijn juist de amerIkanen en de britten die als enigen de juiste aanpak hebben.
De grap van de eeuw!
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be