Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2012, 07:57   #101
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=artisjok;6091173]Maar 'genieten van de sociale zekerheid' is geen voordeel dat verbonden is aan de nationaliteit.

QUOTE]

Laat het dan zo zijn , Je hebt het wel leuk voor mekaar hier . ik kan U geen bewijs leveren , omdat het in België verboden is om statistieken te publiceren op basis van rassen .

Anders zou men eens kunnen bekijken welke % van de sociale uitkering en OCMW dat er naar de echte belgen gaat en welke naar de allochtonen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 08:19   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Genieten van de sociale zekerheid is niet gekoppeld aan de nationaliteit.
Om te kunnen genieten van sociale zekerheid moet je om te beginnen een verblijfsvergunning hebben.

Neen.
Maar 'genieten van de sociale zekerheid' is geen voordeel dat verbonden is aan de nationaliteit.

Welke winsten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Laat het dan zo zijn , Je hebt het wel leuk voor mekaar hier . ik kan U geen bewijs leveren , omdat het in België verboden is om statistieken te publiceren op basis van rassen .

Anders zou men eens kunnen bekijken welke % van de sociale uitkering en OCMW dat er naar de echte belgen gaat en welke naar de allochtonen .
Niemand die ontkent dat er zowel 'echte' Belgen als Belgen van allochtone afkomst als niet-Belgen een sociale uitkering of een leefloon krijgen.

Sociale zekerheid en leefloon is niet gebonden aan de nationaliteit. Er zijn andere voorwaarden.
Dan moet je dat niet aanhalen als argument tegen de dubbele nationaliteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 08:41   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand die ontkent dat er zowel 'echte' Belgen als Belgen van allochtone afkomst als niet-Belgen een sociale uitkering of een leefloon krijgen.
Die sociale uitkeringen voor gewone Belgen staan me al niet aan.
Hoe wil je dan dat ik zou goedvinden dat vreemde luizen boven hola nog eens komen profiteren, zonder ooit een spat bij te dragen aan het systeem.
Oud 22 april 2012, 09:28   #104
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Sociale zekerheid en leefloon is niet gebonden aan de nationaliteit. Er zijn andere voorwaarden.
Dan moet je dat niet aanhalen als argument tegen de dubbele nationaliteit.
Kijk , als je een klare kijk wil hebben op iets dan moet je niet beginnen met valse en echt allochtonen . Belgen zijn belgen in roots en afkomst en geloofsovertuiging .

Allochtonen zijn mensen die hun roots hier niet liggen .
En dat papierke nationaliteit zou dan van mijn part ook onherroepelijk mogen gelinkt worden aan je afkomst en niet waar je woont .

Ik Ben een Belgische Vlaming en of ik nu in zuid afrika of in Vietnam ga wonen , ik kan mijn afkomst niet verloochenen . en ben en blijf belg .

DUS als ik even rationeel wil gaan kijken waar de budgetten van onze socilae zekerheid naartoe gaan , dan moet ik niet naar een vals papierke kijken ( wat een nationaliteitbewijs kan zijn ) maar naar je ras en afkomst . En Mohamed en El Pakistani , of Ahmoor Turk Kunnen hier wel wonen maar hebben geen Belgische bloedlijnen en ook niet de westerse mentaliteit . Zij hebben in 1914-1918 en in 1940-1945 ook niet mee gevochten om ons vaderland te verdedigen .
Hoe lang ze hier al wonen en hoeveel nakomelingen ze ook hebben zal ik met respect op zijn plaats acepteren .

Ik wil eens weten welke persentage van ons sociale uitkeringen allerhande , naar die bevolkingsgroep gaat . Is het toegestaan ?

Ik wil eens weten van alle belastingen en bijdragen die in België geint word , hoeveel % er uit die groep komt ? Is het toegestaan ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 11:08   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kijk , als je een klare kijk wil hebben op iets dan moet je niet beginnen met valse en echt allochtonen . Belgen zijn belgen in roots en afkomst en geloofsovertuiging .
Dat is geen kwestie van een klare kijk, dat is een kwestie van een klare discussie te kunnen voeren.

Een Belg is voor jou dus iemand die geboren en getogen is in Belgie, evenals zijn voorouders (tot de hoeveelste generatie?) en katholiek(? of zeker niet moslim is?) is.
Correct?

Citaat:
Allochtonen zijn mensen die hun roots hier niet liggen .
En dat papierke nationaliteit zou dan van mijn part ook onherroepelijk mogen gelinkt worden aan je afkomst en niet waar je woont .
Hier wonen is toch niet voldoende om de nationaliteit te krijgen.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...js.aspx?id=107

Citaat:
Ik Ben een Belgische Vlaming en of ik nu in zuid afrika of in Vietnam ga wonen , ik kan mijn afkomst niet verloochenen . en ben en blijf belg .
Misschien zal jij je na jaren toch OOK een beetje Zuid-Afrikaan of Vietnamees gaan voelen.
Je kinderen zijn en blijven eveneens Belg. Maar misschien zullen ze zich OOK Zuid-Afrikaan of Vietnamees voelen.

Citaat:
DUS als ik even rationeel wil gaan kijken waar de budgetten van onze socilae zekerheid naartoe gaan , dan moet ik niet naar een vals papierke kijken ( wat een nationaliteitbewijs kan zijn ) maar naar je ras en afkomst .
Inderdaad, recht op sociale zekerheid en leefloon heeft niets te maken met nationaliteit.
Citaat:
En Mohamed en El Pakistani , of Ahmoor Turk Kunnen hier wel wonen maar hebben geen Belgische bloedlijnen en ook niet de westerse mentaliteit . Zij hebben in 1914-1918 en in 1940-1945 ook niet mee gevochten om ons vaderland te verdedigen .
Hoe lang ze hier al wonen en hoeveel nakomelingen ze ook hebben zal ik met respect op zijn plaats acepteren .
Is er maar één mentaliteit toegestaan?
Die Westerse mentaliteit, die de winsten belangrijker vindt dan de mensen, is ook niet mijn mentaliteit.
Ga je nu een gedachtepolitie in het leven roepen?

Citaat:
Ik wil eens weten welke persentage van ons sociale uitkeringen allerhande , naar die bevolkingsgroep gaat . Is het toegestaan ?

Ik wil eens weten van alle belastingen en bijdragen die in België geint word , hoeveel % er uit die groep komt ? Is het toegestaan ?
Voor mij is dit toegestaan. Graag zelfs. Dan is het eindelijk gedaan met die wilde speculaties.
Oud 22 april 2012, 11:53   #106
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen kwestie van een klare kijk, dat is een kwestie van een klare discussie te kunnen voeren.

Een Belg is voor jou dus iemand die geboren en getogen is in Belgie, evenals zijn voorouders (tot de hoeveelste generatie?) en katholiek(? of zeker niet moslim is?) is.
Correct?

Hier wonen is toch niet voldoende om de nationaliteit te krijgen.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...js.aspx?id=107

Misschien zal jij je na jaren toch OOK een beetje Zuid-Afrikaan of Vietnamees gaan voelen.
Je kinderen zijn en blijven eveneens Belg. Maar misschien zullen ze zich OOK Zuid-Afrikaan of Vietnamees voelen.

Inderdaad, recht op sociale zekerheid en leefloon heeft niets te maken met nationaliteit.

Is er maar één mentaliteit toegestaan?
Die Westerse mentaliteit, die de winsten belangrijker vindt dan de mensen, is ook niet mijn mentaliteit.
Ga je nu een gedachtepolitie in het leven roepen?

Voor mij is dit toegestaan. Graag zelfs. Dan is het eindelijk gedaan met die wilde speculaties.
De allochtoon die naar hier komt moet assimileren.
Kan hij dat niet , dan moet hij het maar afbollen , desnoods gedwongen.
Tenslotte hebben wij geen boodschap aan de introductie van een achterlijk , dikwijls middeleeuws gedachtengoed.
Bovendien moet hij in zijn eigen onderhoud kunnen voorzien en niet teren op onze sociale kassen.
Indien dat laatste ook niet tot de mogelijkheden behoort , moet hij het eveneens afbollen , desnoods gedwongen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 12:35   #107
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De allochtoon die naar hier komt moet assimileren.
Kan hij dat niet , dan moet hij het maar afbollen , desnoods gedwongen.
Tenslotte hebben wij geen boodschap aan de introductie van een achterlijk , dikwijls middeleeuws gedachtengoed.
Bovendien moet hij in zijn eigen onderhoud kunnen voorzien en niet teren op onze sociale kassen.
Indien dat laatste ook niet tot de mogelijkheden behoort , moet hij het eveneens afbollen , desnoods gedwongen.
Als ze dat over heel de wereld eens zouden toepassen, dan is het paradijs een feit.
Oud 22 april 2012, 12:38   #108
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ze dat over heel de wereld eens zouden toepassen, dan is het paradijs een feit.
er was ooit zoiets als "when in Rome do as the Romans do"
Blijkbaar waren er toen ook die dit niet wilden volgen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 12:47   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch wat de migranten doen. Ze hebben de kans niet om in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien in hun geboorteland en dus bollen ze het af naar andere oorden, met de bedoeling om daar wel in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien.

Dat noem jij het paradijs!
Oud 22 april 2012, 13:15   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is toch wat de migranten doen. Ze hebben de kans niet om in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien in hun geboorteland en dus bollen ze het af naar andere oorden, met de bedoeling om daar wel in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien.

Hoe geraken die arme donders die nog niet eens een lokaal brood kunnen kopen hier dan?
Staan er soms artisjokjes vliegtuigtickets uit te delen?
Oud 22 april 2012, 13:17   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HAal de boekjes begrijpend lezen niveau 1-2&3 maar terug boven...
Oud 22 april 2012, 13:17   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
er was ooit zoiets als "when in Rome do as the Romans do"
Blijkbaar waren er toen ook die dit niet wilden volgen.
Juist.
Weet je met welke naam ze die bedachten?
"Barbaren"
Oud 22 april 2012, 13:19   #113
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe geraken die arme donders die nog niet eens een lokaal brood kunnen kopen hier dan?
Wist je dat dan niet? Artisjok en ikzelf krijgen geld van Di Rupo om vliegtuigtickets te gaan uitdelen in Congo. Je moet ergens van leven hé...

Bedoeling is om tegen 2014 minstens 1 miljoen extra Congolezen in je verkavelingswijken installeren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:22   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wist je dat dan niet? Artisjok en ikzelf krijgen geld van Di Rupo om vliegtuigtickets te gaan uitdelen in Congo. Je moet ergens van leven hé...

Bedoeling is om tegen 2014 minstens 1 miljoen extra Congolezen in je verkavelingswijken installeren.
Ah, en aan wie geeft U die tickets dan? De lokale mestschraper, of de Congolese middenstander die U een mooi stukje Yizah geeft?
Oud 22 april 2012, 13:22   #115
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist.
Weet je met welke naam ze die bedachten?
"Barbaren"
yeps... Later is hier het woord Berber van afgeleid, de oude Europese en meestgebruikte naam voor de Imazighen. Dit volk werd vroeger dan ook barbaren genoemd, die woonden in Barbarije, het huidige Algerije, Tunesië, Marokko en Libië. (zie wiki)

En op twee generaties zijn ze er toen in geslaagd om van een bloeiende beschaving regelrecht de donkere middeleeuwen in te vliegen. Kennis werd niet meer overgedragen, gebouwen niet onderhouden en de algehele ontmenselijking sloeg toe.

2 (twee) generaties! En wij zijn ondertussen al drie generaties aan het degenereren.....
Oud 22 april 2012, 13:28   #116
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, en aan wie geeft U die tickets dan? De lokale mestschraper, of de Congolese middenstander die U een mooi stukje Yizah geeft?
Wel, de Congolese middenstander kan natuurlijk iets in ruil geven, maar daarbij is het risico dat hij voldoende sociaal en cultureel kapitaal heeft om snel zijn draai te vinden hier; zijn "capacité de nuisance" is te gering. Daarom kiezen we liever voor mestschrapers, of nog liever, voor veroordeelde criminelen, zodat we zeker zijn dat er problemen van komen.

Dat is namelijk de bedoeling: criminaliteit verhogen, huisvestingsproblemen creëren, alles om je het leven zuur te maken. We zijn namelijk bij een "globale coalitie voor het pesten van jean-marie dedecker en de verkavelingsvlaam" die ook de weerman en de verkeerspolitie in haar rangen telt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:40   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, de Congolese middenstander kan natuurlijk iets in ruil geven, maar daarbij is het risico dat hij voldoende sociaal en cultureel kapitaal heeft om snel zijn draai te vinden hier; zijn "capacité de nuisance" is te gering. Daarom kiezen we liever voor mestschrapers, of nog liever, voor veroordeelde criminelen, zodat we zeker zijn dat er problemen van komen.

Dat is namelijk de bedoeling: criminaliteit verhogen, huisvestingsproblemen creëren, alles om je het leven zuur te maken. We zijn namelijk bij een "globale coalitie voor het pesten van jean-marie dedecker en de verkavelingsvlaam" die ook de weerman en de verkeerspolitie in haar rangen telt.
Redelijk zelfvernietigend idee nietwaar. Op die manier krijgt uw Khalifaat een overdaad aan nuttelozen die als Dhimmies redelijk waardeloos zijn.
Oud 22 april 2012, 13:45   #118
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uit Senegal komen met hun vissersboten. Die vissersboten zijn toch waardeloos geworden nadat hun (nu weggestemde) president de visrechten verkocht aan Europa en daarmee een deel van zijn bevolking broodroofde. Europa haalt er met haar gesubsidieerde varende visfabrieken de zee leeg.
Oud 22 april 2012, 13:47   #119
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

en ik maar denken dat Milquèt ze zelf was gaan brengen!

http://www.actua.tv/nieuws/milquet-o...e-radio-okapi/

Citaat:
Datum: 03 april 2010

Het is voor Congolezen gemakkelijk om te emigreren naar België.” Dat vertelde vicepremier Joelle Milquet in een gesprek met de Congolese Radio Okapi. Haar uitspraak staat haaks op die van Patrick Dewael, vier jaar geleden. Tijdens het vragenuurtje van de Kamer confronteren enkele Kamerleden premier Leterme met het ophefmakende interview van Milquet.
Oud 22 april 2012, 13:49   #120
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uit Senegal komen met hun vissersboten. Die vissersboten zijn toch waardeloos geworden nadat hun (nu weggestemde) president de visrechten verkocht aan Europa en daarmee een deel van zijn bevolking broodroofde. Europa haalt er met haar gesubsidieerde varende visfabrieken de zee leeg.
hoor ik nu goed? ben je TEGEN EU? en pro Nigel Farage en Geert Wilders?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be