Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2012, 23:03   #21
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het doel is op het einde van het lager onderwijs 'beter' Nederlands te kennen, voor de helft van de leerlingen.

Je komt toch niet bij van het schaterlachen, of moet het hoonlachen zijn?

Dit land wordt een achterlijke storthoop, zonder industrie, zonder banken, zonder geld, vol met gevangenissen, dienstenchèques, 'veiligheidspersoneel' verloederende steden, en er is geen weg terug. Zelf weggaan is de beste optie, en dat moet niet ver zijn.
België is geen alleenstaand geval, spijtig genoeg...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 23:06   #22
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Massamigratie, haha, laat me niet lachen.

Ga eerst eens kijken in Afrika zelf naar échte massamigratie.
Ik heb in Afrika niks uit te voeren, en denk dat Afrikanen ook beter hier wegblijven. Zo simpel is dat : iedereen in zijn eigen kot.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 23:14   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik heb in Afrika niks uit te voeren, en denk dat Afrikanen ook beter hier wegblijven. Zo simpel is dat : iedereen in zijn eigen kot.
Wanneer de Afrikanen willen komen, dan komen ze.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:28   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
thefishdoesntthink bedoelt dat je tot daar moet gaan om te zien wat echte massamigratie is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:29   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
België is geen alleenstaand geval, spijtig genoeg...
Dat is het logische gevolg van het kapitalistisch systeem.
Oud 22 april 2012, 07:32   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn dienstencheques deel van een " achterlijke storthoop??"
Omdat , poetswerk een volwaardig beroep is dat in een werkwereld waar op normale manier werk belast wordt , die job zou moeten kunnen betaald worden door diegene die er beroep op doet .en niet door de belasting betalende buurman die hem geen poetsvrouw kan permiteren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:39   #27
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=nihao;6085647]Ben niet links, eet geen kaviaar maar zoonlief gaat wel naar zo'n schooltje, in onze buurt namelijk, en die is toch een stukje divers.

Geen probleem trouwens : zoals alle onderzoek uitwijst is de thuissituatie de bepalende factor voor schools succes, en niet de kleur van de school. Ik zie je opmerking dan ook als de bekentenis dat je je kind thuis geen echt deugdelijke opvoeding kunt bieden.

QUOTE]

Ik weet niet hoe oud Uw kind is , maar ik zou mijn woorden echt wel wikken .

Ik moet U anderzijds als ouder echt feliciteren ( uit het diepste van mijn hart ) dat je het meent Uw kind van thuis uit echt goed op te voeden .

MAAR je mag de invloed van school en kameraden niet onderschatten en ik wil er de aandacht op vestigen dat er heel veel ouders zijn die echt het beste voor hebben men hun kinderen , maar waar het omwille van de leefomgeving van het kind buiten de school echt wel mis gaat .
Oud 22 april 2012, 07:42   #28
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wanneer de Afrikanen willen komen, dan komen ze.
Ha ja , en waarom ? omdat ons beleid er eentje van slappe wanus is zonder ruggegraat . dat de leefwereld van zijn eigen burgers laat verloederen .
Oud 22 april 2012, 07:50   #29
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=nihao;6085647]
En ik heb er geen problemen mee dat ervoor gezorgd wordt dat iedereen die hier woont 'mee' is en kan; -QUOTE]

Ik ook niet . maar ik heb er een probleem mee dat er mensen zijn die niet mee willen .
Die hun meisjes naar onze school sturen , en als ze thuis komen nen doek over hun kop trekken en ze nog efkes goe bijsturen onder dwang om alle vrijheden die ze op school hebben opgepikt , iedere dag opnieuw terug in te dijken , en ze te doen geloven dat het zoveel beter is in de strickt afgebakende en beknotte leefwereld van de islaam . Zodoende dat integratie onmogelijk blijft .
Oud 22 april 2012, 08:27   #30
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus immigratie van Polen, Roemenen, Oekrainiers enz... geen probleem? Europeanen blijven in eige kot?
Oud 22 april 2012, 13:07   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Omdat , poetswerk een volwaardig beroep is dat in een werkwereld waar op normale manier werk belast wordt , die job zou moeten kunnen betaald worden door diegene die er beroep op doet .en niet door de belasting betalende buurman die hem geen poetsvrouw kan permiteren .
U vertelt onzin.
De buurman betaald namelijk niet, maar wel legt de staat een gedeelte bij door belastingaftrek voor degene die iemand met lange afstand tot de arbeidsmarkt ( de meerderheid van werkneemsters in die sector zijn van allochtone origine of hebben om andere reden een lange afstand tot de arbeidsmarkt) aan het werk helpt.
De staat krijgt dus van persoon A minder inkomsten wat niet gelijk is aan meneer B moet daarvoor betalen. Meneer B betaald gewoon op basis van zijn inkomen, punt uit.
Bovendien, wanneer die subsidie er niet zou zijn, had je minder gezinnen met tweeverdieners, en zou de thuishelpster inplaats van inkomsten via arbeid, een uitkering trekken, waarop amper belasting betaald wordt. Dat noemen ze het terugverdieneffect voor de staat.
En ja, het is een volwaardig beroep, waar mensen respect voor horen te hebben, dankzij dit systeem zitten minder mensen in een vorm van uitkering!

Of heeft u liever de kuisvrouw die zwart betaald werd, geen rechten had, en ze ook niet opbouwde?
Gelukkig bestaat dit systheem, waardoor mensen werken en anderen , vooral vrouwen, aan het werk kunnen blijven.
Betaald uw buurman liever voor massale uitkeringen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:14   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Dus immigratie van Polen, Roemenen, Oekrainiers enz... geen probleem? Europeanen blijven in eige kot?
zolang men in Europa geen gelijke sociale systemen heeft, moet men dat vrij verkeer van europese personen om elders aan het grotere infuus te kunnen gaan hangen, uiteraard ook afschaffen.

Maar verder lijkt het me evident dat indien Europa verder egaliseert, de Europeanen wel prioriteit moeten krijgen en de mensen van andere werelddelen hun eigen maniok beter kan stampen, net zoals wij hier onze eigen boontjes moeten doppen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:28   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zolang men in Europa geen gelijke sociale systemen heeft, moet men dat vrij verkeer van europese personen om elders aan het grotere infuus te kunnen gaan hangen, uiteraard ook afschaffen.
Noem jij die belachelijk lage lonen 'sociaal systeem' en 'infuus'?
Ik noem dat uitbuiting.

Citaat:
Maar verder lijkt het me evident dat indien Europa verder egaliseert,
Verder egaliseert?
Is daar al mee van start gegaan?

Citaat:
de Europeanen wel prioriteit moeten krijgen en de mensen van andere werelddelen hun eigen maniok beter kan stampen, net zoals wij hier onze eigen boontjes moeten doppen.
We zouden beter ook egaliseren op wereldvlak.
Oud 22 april 2012, 13:33   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=953OSB2S

Ik ben blij dat waar ik woon, we relatief bespaard zijn gebleven van dit soort verplicht opgedrongen diversiteit.

Soms vraag ik me af of kaviaarlinks echt gemeend hun kinderen graag naar zo'n 40+ of 90+ gediversifieerd klasje sturen?
De gewone burger ziet dat enkel maar als ellende (nivellering van het onderwijs naar onder). De diversiteit kost de belastingbetaler ook veel geld.
Het is niet "links", maar het patronaat dat deze "diversiteit" naar hier heeft gehaald. Deze "diverse" mensen hebben stuk voor stuk hard gewerkt om België op het huidige peil van welvaart te brengen. De profiterende "belastingbetaler" heeft weerom een recht: te zwijgen.

En ik zeg dat als zaakvoerder van een BVBA die veel belastingen betaalt, i.t.t. de grote NV's die helemaal geen belastingen betalen omdat zij zich de diensten van de Taxdivisies van de Big Four kunnen veroorloven...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:43   #35
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is niet "links", maar het patronaat dat deze "diversiteit" naar hier heeft gehaald. Deze "diverse" mensen hebben stuk voor stuk hard gewerkt om België op het huidige peil van welvaart te brengen. De profiterende "belastingbetaler" heeft weerom een recht: te zwijgen.

En ik zeg dat als zaakvoerder van een BVBA die veel belastingen betaalt, i.t.t. de grote NV's die helemaal geen belastingen betalen omdat zij zich de diensten van de Taxdivisies van de Big Four kunnen veroorloven...
Het patronaat heeft inderdaad de gast-arbeiders naar hier gehaald, omdat die onder de prijs wilden werken. Iets waar de autochtone arbeider niet meer toe bereid was;

In ruil hebben de linksen dan maar ander kiespubliek gezocht en de rest van het dorp van elke gastarbeider naar hier gehaald, onderwijl de arbeider wijsmakend dat die "diversiteit" voor hem verrijkend zou zijn!

Dank U linkse sosssen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:36   #36
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=953OSB2S

Ik ben blij dat waar ik woon, we relatief bespaard zijn gebleven van dit soort verplicht opgedrongen diversiteit.

Soms vraag ik me af of kaviaarlinks echt gemeend hun kinderen graag naar zo'n 40+ of 90+ gediversifieerd klasje sturen?
De gewone burger ziet dat enkel maar als ellende (nivellering van het onderwijs naar onder). De diversiteit kost de belastingbetaler ook veel geld.
Mijn zuster zit in zo'n klas. Te Hasselt weliswaar. Ze is de enige "echte Vlaamse". (Voor generaties terug zolang bekend nooit ergens anders dan in Vlaanderen gewoond).
De rest komt van beemd en de ver. Turkije, Griekenland, India, Rusland, ... you name it and they've got it.
Daar er door die kwestie soms problemen rijzen in termen van overlast, heb ik haar al aangeraden bij de faciliteiten van de school aan te kloppen voor hulp of op zijn minst coöperatie. Als zij toch willen pretenderen een multi-culturele school te zijn die dit probleemloos aankan, moeten ze ook oplossingen kunnen bieden aan problemen waar autochtone leerlingen mee geconfronteerd worden (overlast). (Zelfs allochtonen ervaren overlast van andere allochtonen, die een zeer specifieke religie hebben en deze doorgedreven aanhangen.)
Als autochtone leerlingen vroeger problemen hadden onder mekaar, kon je ook de school om hulp vragen om te helpen zoeken naar een bevredigende oplossing voor de verschillende partijen. Me dunkt dat dit nu ook geen probleem mag zijn. Scholen hebben echter schrik om actie te ondernemen uit vrees om als onverdraagzaam of erger, klacht krijgen van het C.G.K.R., bestempeld te worden.

In casu gaat het over een allochtoon die niet voldoet aan de westerse normen voor hygiëne en zo erg veel overlast bezorgd aan de rest van de klas. Dit blijkt gekaderd te zijn in de godsdienst. Het gaat hier niet over de Islam.

Er zijn overigens bepaalde studierichtingen, ik weet dat met name rechtspraktijk hier één van is met als gevolg dat ik tevens weet dat bepaalde autochtone leerlingen met net als hoofdreden dat er te veel allochtonen in de richting aanwezig zouden zijn, deze richting speciaal niet gekozen hebben.
Dit niet omdat deze autochtonen racistisch zijn. Maar omdat ze vrezen voor overlast en een te laag en bedenkelijk niveau van de lessen met een devaluatie van het diploma als gevolg.
Bovendien vreesden zij later op de arbeidsmarkt net niet aangeworven te worden omdat een organisatie aan zijn vreemdelingenquota moet voldoen. (Positieve discriminatie).
Voor sommige (bachelor)functies stelt men zelfs als voorwaarde een leefloon of werkloosheidsuitkering te krijgen of tot een kansengroep te behoren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 april 2012 om 14:39.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:58   #37
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Ik ben relatief gematigd wat betreft migratiebeleid.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat er mensen zijn die zich grote vragen stellen bij dit beleid, met name mensen die in buurten wonen die ze inmiddels niet meer herkennen door een sterke allochtone invloed die het straatbeeld kleurt. (Dan heb ik het natuurlijk niet enkel over het loutere feit dat er kleurlingen over straat lopen in andere klederdrachten dan wij hier zelf gewoon waren, maar ook over het feit dat men ondernemingen opricht in een straat met volkomen vreemde namen, mogelijk zelfs geschreven in een schrift dat wij niet kunnen lezen, en dat er producten worden uitgebaat of diensten worden geleverd die wij niet kennen of waar "wij" geen nood aan hebben.)
Reken daarbij de oprichting van de lokale moskee, het feit dat er zeer veel kinderen in de buurt wonen wat toch altijd een bepaalde mate van overlast met zich meebrengt (enkele kinderen binnen een gezin een degelijke opvoeding geven en van voldoende middelen voorzien is makkelijker dan een grotere groep kinderen opvoeden en van alles voorzien waaraan ze nood kunnen hebben), etcetera ...
en die het dus ook meemaken dat hun kinderen bv naar scholen gaan die "gekleurd" zijn, met als gevolg dat hun kinderen vaak dienen als levende taalleerkracht voor de allochtone medeleerlingen. (Want dat is de hele idee).

Ik zag hier zelf overigens een kleuterklasje passeren. Van de zestien kleutertjes waren er twee blank.

Dienverstande kan ik ook begrijpen dat er mensen zijn die concluderen wat op dit moment toch lijkt te staan gebeuren: in aantal nemen allochtonen aan een sneller tempo toe dan 'oorspronkelijke' Belgen. Dit leidt ertoe dat deze mensen binnen afzienbare tijd een stem zullen krijgen in de beleidsbepaling, zoals ook nu al het geval is. Vreemdelingen hebben immers ook stemrecht. Zeker als hun gastland een land wordt waar zij definitief wensten te verblijven.

Bijgevolg kan men hier niet meer spreke van enkel en alleen een migratie, maar lijkt het meer opportuun om het te hebben over een omgekeerde kolonisatie of een territoriumuitbreiding. Dit land zal in de toekomst, bij het verderzetten van het huidige demografische stramien, dan ook bestuurd worden door de nationaliteiten die heden in sterke mate vertegenwoordigd zijn. Waarbij men natuurlijk de grootste angst heeft voor die migranten die het sterkst van ons verschillen qua culturele gebruiken. Door hun opvattingen die soms volledig anders zijn dan de onze, vormen zij een groep die de huidige Belgische beleidsvorming volledig om kan gooien. Ik denk dan in het bijzonder aan Islammieten en zwarte Afrikanen, omdat de ideeën van ons en pakweg een Nederlander en een Italiaan of Griek minder sterk van de onze verschillen.
Het kan namelijk niet zijn dat dit land enkel bestuurd zal worden door de kleine groep oorspronkelijke blanke Belgen die er dan nog zal overblijven.
Om deze groep nieuwkomers die op dit moment nog een minderheid vormt nu toch al ten volle willen betrekken bij de beleidsvorming, worden nu al inspanningen geleverd. Daarom denk ik dat deze piste gevolgd zal worden.
Als we kijken naar de ideeën van de huidige Islamieten in ons land die of in de meerderheid zijn, of de ideeën van die groep Islamieten die hun mening waarschijnlijk het sterkst zullen doordrukken (want uiteindelijk zal die laatste groep altijd de grootste impact hebben op het beleid), is het absoluut niet onaannemelijk dat een groot deel van het Belgisch beleid zoals wij dat nu kennen helemaal anders zal aangepakt worden.

Daar men naar hier is verhuisd, en dat hopelijk toch ook te maken heeft met het feit dat men dit land verkiest omdat men zo tevreden is met de manier waarop het land bestuurd en geleid wordt en de mogelijkheden die dit land biedt, kan het echter ook zijn dat men de huidige beleidsvorming wil overnemen.

Hoe dan ook zal het uitzicht van België, en bij uitbreiding van heel Europa - met heden Zwitserland als uitzondering - in sterke mate veranderen (een evolutie die al volop bezig is) door de opname van zogenaamde vluchtelingen dankzij het Genève akkoord.
Ook de wet op gezinshereniging, een idee waarop politici destijds kwamen om te voorkomen dat de arbeiders uit de koolmijnen terug naar het thuisland gingen of om ervoor te zorgen dat zij het geld niet bijna integraal naar het thuisland stuurden (en ook om gewoon een antwoord te bieden op de vraag van deze arbeiders en hun welzijn niet te decompenseren), is hier niet vreemd aan.

Concluderend kan men stellen dat de massale toestroom van migranten van Europa, geen expliciete beleidskeuze was in de zin dat men ooit op het idee kwam om van onze samenleving een multiculturele samenleving te maken omdat dat men dacht dat dit een verbetering zou betekenen, bijvoorbeeld.
De werkelijkheid is, is dat er gebruik is gemaakt van vele achterpoortjes die eigenlijk als enig doel hadden mensen die in eigen land moesten vrezen voor eigen leven omwille van hun opvattingen en acties (gericht op het verbeteren van de leefomstandigheden in het land van herkomst wat veelal gelijk staat aan lijnrecht ingaan tegen de visie van de huidige regering aldaar) niet de deur te wijzen en aan hun lot te worden overgelaten.
M.i. is het doel van deze wet ooit geweest om ruimte te creëren voor volksverzetten en -opstanden tegen hun dictatoriale leiders, zonder dat de intenties van de mensen die zich hiervoor wilden inzetten in de kiem gesmoord werden doordat zij moesten vrezen voor het eigen leven. Europa zou hun immers een veilige haven bieden in geval van nood...

Dit heeft als pervers effect gehad dat heel wat burgers, zonder zich ooit in te zetten voor hun landgenoten, hun land van herkomst de rug toe hebben gekeerd om de gok te wagen op een Europese verblijfsvergunning. Veelal met succes. Slechts één lid van een gehele familie, die in Afrika makkelijk 250 leden kan tellen, moest zijn asielaanvraag goedgekeurd zien en de gezinshereniging bood een antwoord voor de rest van de groep.

Ons sociale zekerheidsstelsel en met andere woorden een gegarandeerd inkomen ten alle tijden met als extra de garantie dat je voldoende geld krijgt om kinderen te voeden en je bij wettelijke grond nooit zonder basisbehoeften als afdoende woning (wat hier in België iets heel anders betekend dan in het land van herkomst!!). Vergelijk onze levensstandaard met die van veel landen van herkomst en het wordt direct duidelijk waarom ons land massaal wordt opgezocht.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 april 2012 om 15:16.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:11   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben relatief gematigd wat betreft migratiebeleid.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat er mensen zijn die zich grote vragen stellen bij dit beleid, met name mensen die in buurten wonen die ze inmiddels niet meer herkennen door een sterke allochtone invloed die het straatbeeld kleurt. (Dan heb ik het natuurlijk niet enkel over het loutere feit dat er kleurlingen over straat lopen in andere klederdrachten dan wij hier zelf gewoon waren, maar ook over het feit dat men ondernemingen opricht in een straat met volkomen vreemde namen, mogelijk zelfs geschreven in een schrift dat wij niet kunnen lezen, en dat er producten worden uitgebaat of diensten worden geleverd die wij niet kennen of waar "wij" geen nood aan hebben.)
Reken daarbij de oprichting van de lokale moskee, het feit dat er zeer veel kinderen in de buurt wonen wat toch altijd een bepaalde mate van overlast met zich meebrengt (enkele kinderen binnen een gezin een degelijke opvoeding geven en van voldoende middelen voorzien is makkelijker dan een grotere groep kinderen opvoeden en van alles voorzien waaraan ze nood kunnen hebben), etcetera ...
en die het dus ook meemaken dat hun kinderen bv naar scholen gaan die "gekleurd" zijn, met als gevolg dat hun kinderen vaak dienen als levende taalleerkracht voor de allochtone medeleerlingen. (Want dat is de hele idee).

Ik zag hier zelf overigens een kleuterklasje passeren. Van de zestien kleutertjes waren er twee blank.

Dienverstande kan ik ook begrijpen dat er mensen zijn die concluderen wat op dit moment toch lijkt te staan gebeuren: in aantal nemen allochtonen aan een sneller tempo toe dan 'oorspronkelijke' Belgen. Dit leidt ertoe dat deze mensen binnen afzienbare tijd een stem zullen krijgen in de beleidsbepaling, zoals ook nu al het geval is. Vreemdelingen hebben immers ook stemrecht. Zeker als hun gastland een land wordt waar zij definitief wensten te verblijven.

Bijgevolg kan men hier niet meer spreke van enkel en alleen een migratie, maar lijkt het meer opportuun om het te hebben over een omgekeerde kolonisatie of een territoriumuitbreiding. Dit land zal in de toekomst, bij het verderzetten van het huidige demografische stramien, dan ook bestuurd worden door de nationaliteiten die heden in sterke mate vertegenwoordigd zijn. Waarbij men natuurlijk de grootste angst heeft voor die migranten die het sterkst van ons verschillen qua culturele gebruiken. Door hun opvattingen die soms volledig anders zijn dan de onze, vormen zij een groep die de huidige Belgische beleidsvorming volledig om kan gooien. Ik denk dan in het bijzonder aan Islammieten en zwarte Afrikanen, omdat de ideeën van ons en pakweg een Nederlander en een Italiaan of Griek minder sterk van de onze verschillen.
Het kan namelijk niet zijn dat dit land enkel bestuurd zal worden door de kleine groep oorspronkelijke blanke Belgen die er dan nog zal overblijven.
Om deze groep nieuwkomers die op dit moment nog een minderheid vormt nu toch al ten volle willen betrekken bij de beleidsvorming, worden nu al inspanningen geleverd. Daarom denk ik dat deze piste gevolgd zal worden.
Als we kijken naar de ideeën van de huidige Islamieten in ons land die of in de meerderheid zijn, of de ideeën van die groep Islamieten die hun mening waarschijnlijk het sterkst zullen doordrukken (want uiteindelijk zal die laatste groep altijd de grootste impact hebben op het beleid), is het absoluut niet onaannemelijk dat een groot deel van het Belgisch beleid zoals wij dat nu kennen helemaal anders zal aangepakt worden.

Daar men naar hier is verhuisd, en dat hopelijk toch ook te maken heeft met het feit dat men dit land verkiest omdat men zo tevreden is met de manier waarop het land bestuurd en geleid wordt en de mogelijkheden die dit land biedt, kan het echter ook zijn dat men de huidige beleidsvorming wil overnemen.

Hoe dan ook zal het uitzicht van België, en bij uitbreiding van heel Europa - met heden Zwitserland als uitzondering - in sterke mate veranderen (een evolutie die al volop bezig is) door de opname van zogenaamde vluchtelingen dankzij het Genève akkoord.
Ik begrijp wat u wilt zeggen, maar Genéve heeft daar weinig mee te maken. Asielzoekers die mogen blijven vormen een minderheid tegenover wie binnenkomt in het kader van gezinsvorming en hereniging of wie gelegaliseerd wordt.
ik maak me daar ook zorgen over, er lopen ontzettend veel mensen rond zonder minimale vaardigheden voor de arbeidsmarkt, veel kinderen groeien op in armoede,er zijn ontzettend veel illegalen en al die mensen moeten wonen, een inkomen, ergens van leven, vaak nog familie onderhouden in landen van herkomst,zitten vast binnen hun eigen groep, integreren helemaal niet en het groeit maar aan, nu ook door de immigratie van Nederlandse allochtonen.

Dat proces binnen een economische crisis doet dit land de das om, wij hebben onvoldoende middelen om in al die mensen te investeren, te onderhouden, en een bijzonder laks uitwijzingbeleid.
Dat zal in de toekomst voor steeds grotere sociale spanningen zorgen, tussen groepen mensen onderling, met stijgende criminaliteit en overlast.
Los je dit op door een gedeelte van de bevolking steeds langer te laten werken, nog meer belastingen te heffen?

Ik denk van niet, we zijn een immigratieland en dus moeten we ook deze politiek voeren, wie geen middelen heeft en geen opleiding,mag maar beperkt nog toegelaten worden met strak begeleidingsprogramma; jaarlijkse quota's dus.
En die verplichtingen om nog aan gezinsvorming of vereniging te doen, moeten gelden voor iedereen die hier woont, dus ook voor alle andere EU burgers.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:50   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het patronaat heeft inderdaad de gast-arbeiders naar hier gehaald, omdat die onder de prijs wilden werken. Iets waar de autochtone arbeider niet meer toe bereid was;

In ruil hebben de linksen dan maar ander kiespubliek gezocht en de rest van het dorp van elke gastarbeider naar hier gehaald, onderwijl de arbeider wijsmakend dat die "diversiteit" voor hem verrijkend zou zijn!

Dank U linkse sosssen!
De linkse sossen hebben daar niets mee te maken. De gezinshereniging is een gevolg van het EVRM, niet van een bewuste politiek.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:54   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De linkse sossen hebben daar niets mee te maken. De gezinshereniging is een gevolg van het EVRM, niet van een bewuste politiek.
Conclussie: we kunnen er niets meer aan doen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be