Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2012, 17:17   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Neen, Cynara. Wat Kallikles duidelijk aangeeft is dat economen trotse leeuwen zijn die hun prooi afgeven aan een groep gieren.
Vrijwillig, voor de kruimels.

Wat betreft Islamitisch bankieren, kijk naar Noord Afrika en het Midden Oosten, en zie hoe eerlijk de rijkdommen daar verdeeld zijn.
Oud 23 april 2012, 17:28   #102
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, Cynara. Wat Kallikles duidelijk aangeeft is dat economen trotse leeuwen zijn die hun prooi afgeven aan een groep gieren.
Vrijwillig, voor de kruimels.

Wat betreft Islamitisch bankieren, kijk naar Noord Afrika en het Midden Oosten, en zie hoe eerlijk de rijkdommen daar verdeeld zijn.
dat bedoelde ik net.

Maar als Kallikles hier reclame komt maken voor een avondje informatie over dat islamitisch bankieren, dan rinkelt er bij mij toch wel een belletje.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 17:56   #103
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik stel een debat voor waarin wij twee in het panel zitten. Jouw suggesties inzake thematiek en eventuele extra deelnemers zijn meer dan welkom.

Voor mijn part mogen we het gewoon met zijn tweetjes doen, met een moderator. Jij begint eerst met jouw analyse van de huidige situatie inzake immigratie en integratie, pijnpunten die jij ziet in de huidige situatie, doelstellingen om de situatie in de toekomst in jouw ogen te verbeteren en vervolgens middelen om deze doelstellingen te bereiken. Daarna geef ik mijn uiteenzetting met dezelfde hoofdstukken en volgt er een debat met de zaal.

Wat denk je?
Ik wil best met u het debat aangaan, maar dan minder formeel, gewoon ergens afspreken waar ook andere forummers mogen komen, en waarbij u en ik onze visie uiteenzetten en andere forumleden kunnen participeren in de discussie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 19:53   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Econometrie noem jij statistiek op kleuterniveau?
Econometrie was in mijn tijd een afstudeerrichting in zuivere economie.

In zuivere economie zie je niets van wiskunde wat je al niet in de humaniora gekregen hebt en zeker niet als je toen 6 of 8 uur wiskunde had.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:09   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik lees wel af en toe eens iets.
Maar je kan de link niet geven waar je dat gelezen hebt.
Citaat:
Dat zou je beter ook doen , mogelijk ben je dan wat minder wereldvreemd.
Ik ben op zoek gegaan.
Ik vond wat op de site van het VB, maar de daar aangehaalde voorwaarden kloppen niet met de voorwaarden die jij aanhaalde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:10   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs daar moet hij niet hoog van de toren over blazen , want in sociale wetenschappen krijg je statistiek op kleuter niveau.
Jij weet niet eens wat 'representatief' betekent in de statistiek.
En het verschil tussen 'correlatie' en 'oorzakelijk verband'

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 april 2012 om 20:11.
Oud 23 april 2012, 20:17   #107
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
.
Is het daarom niet geloofwaardig of een leugen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ach zo, alles wat niet verifieerbaar is, zou een leugen zijn.
Eigenaardige logica.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=355

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 april 2012 om 20:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:28   #108
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is het daarom niet geloofwaardig of een leugen?
Dat beweer ik toch niet.
Ik wil de oorspronkelijke tekst zelf lezen. Zodat ik kan nagaan in hoeverre de weergave correct is.
Daar is toch niets op tegen?
Oud 23 april 2012, 22:13   #109
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb voor obligate bedliteratuur voor ons Artisjok gezorgd.

Budgettaire effecten van immigratie van niet-westerse allochtonen (NLse studie)
http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001.pdf

Ik denk namelijk dat het gewoon gezonder is om ook documenten te lezen waarop de tegenpartij zich beroept, zodat je hun visie beter kan begrijpen en je eigen standpunten eventueel kan afzetten tegen de realiteit om ze of bij te stellen, of net meer argumenten te vinden om ze te onderbouwen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2012 om 22:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:19   #110
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik wil best geloven dat Denemarken het strengste beleid van Europa voert, maar ik vind in het artikel die voorwaarden die Pericles aanhaalde niet terug.

Omdat ik niet twijfel aan de intellectuele eerlijkheid van sommige forummers (moesten er toch welwillenden zijn, zullen ze ook beseffen dat ze door het bestaan van de zoekfuncties van internet zelf al snel door de mand vallen), heb ik het het speciaal voor je gegoogled.
Vermoedelijk staat het hier op pagina 7. Ik heb het zelf echter niet doorgenomen.
Denemarken heeft blijkbaar voor een opt-out geopteerd in het migratiebeleid en bewandelt zo een ander pad dan de rest van de EU.

http://www.vlaamsbelang.be/files/dossier_5.pdf

Zoals ik al zei denk ik niet dat deze oplossing zo vergezocht is.
Op termijn zullen er oplossingen gecreëerd moeten worden voor bestaande problemen.
Ik zou echter als politicus niet plots "Universum - inwoners die reeds op legale wijze op Belgisch grondgebied verblijven" oftewel "zorgbehoevende Belgische inwoners" willen uitleggen dat zij plots niet meer legaal in België opgenomen kunnen wonder zonder deze waarborg respectievelijk zij niet meer hoeven te rekenen op de sociale zekerheid voor directe financiële middelen noch voor voorzieningen verstrekt door de overheid, doordat het geld opgesoupeerd is aan, (dat beeld komt helaas naar voren als je de statistieken bekijkt), mensen die hier aanvaard zijn, maar niet hebben bijgedragen aan die sociale zekerheid maar er een deel uit hebben afgenomen, zij het door werkloosheid wat tot een rechtstreekse geldelijke vergoeding leidt (en inzetten van middelen met name ambtenaren), criminaliteit (gevangenis wat ook kost en inwoon is, gelden voor justitie en advocatuur, tolken, politie, ...).

't Is sneu en zeer zwart-wit. Maar er is spijtig genoeg een deel van de allochtonen die dit stereotiep in stand houdt. Anders zou het niet naar voren komen uit statistieken.
Ik kan me voorstellen dat mensen dit verontrustend vinden en concluderen dat het beleid moet aangepast worden en de "kraan niet eeuwig kan blijven openstaan".
De kraan naar "nieuwkomers" dan.

Dit druist niet noodzakelijkerwijs in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Wel tegen het jouwe? En zo ja, op welke manier dan?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2012 om 22:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 05:30   #111
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Omdat ik niet twijfel aan de intellectuele eerlijkheid van sommige forummers (moesten er toch welwillenden zijn, zullen ze ook beseffen dat ze door het bestaan van de zoekfuncties van internet zelf al snel door de mand vallen), heb ik het het speciaal voor je gegoogled.
Vermoedelijk staat het hier op pagina 7. Ik heb het zelf echter niet doorgenomen.
Denemarken heeft blijkbaar voor een opt-out geopteerd in het migratiebeleid en bewandelt zo een ander pad dan de rest van de EU.

De voorwaarden die in deze tekst staan komen niet overeen met de voorwaarden die Pericles aanhaalde.
Dat is de eerste keer niet dat Pericles niet eens correct zaken kan weergeven uit een tekst. Sta me toe om dan te twijfelen aan zijn eerlijkheid.

Citaat:
Op termijn zullen er oplossingen gecreëerd moeten worden voor bestaande problemen.
Ik zou echter als politicus niet plots "Universum - inwoners die reeds op legale wijze op Belgisch grondgebied verblijven" oftewel "zorgbehoevende Belgische inwoners" willen uitleggen dat zij plots niet meer legaal in België opgenomen kunnen wonder zonder deze waarborg respectievelijk zij niet meer hoeven te rekenen op de sociale zekerheid voor directe financiële middelen noch voor voorzieningen verstrekt door de overheid, doordat het geld opgesoupeerd is aan, (dat beeld komt helaas naar voren als je de statistieken bekijkt), mensen die hier aanvaard zijn, maar niet hebben bijgedragen aan die sociale zekerheid maar er een deel uit hebben afgenomen, zij het door werkloosheid wat tot een rechtstreekse geldelijke vergoeding leidt (en inzetten van middelen met name ambtenaren), criminaliteit (gevangenis wat ook kost en inwoon is, gelden voor justitie en advocatuur, tolken, politie, ...).
Is er alweer geen enkele allochtoon die bijgedragen heeft tot de sociale zekerheid? Geen enkele die bijgedragen heeft tot de groei van onze economie?
Als je werkelijk de cijfers zou bekijken zou je zien dat ons geld opgesoupeerd wordt door de banken, de notionele intrestaftrek, de RSZ-verminderingen,......
Indien we de waarborgen voor Dexia zullen moeten betalen, dan zal je reden tot klagen hebben.

Citaat:
't Is sneu en zeer zwart-wit. Maar er is spijtig genoeg een deel van de allochtonen die dit stereotiep in stand houdt. Anders zou het niet naar voren komen uit statistieken.
Ik kan me voorstellen dat mensen dit verontrustend vinden en concluderen dat het beleid moet aangepast worden en de "kraan niet eeuwig kan blijven openstaan".
Ja, het is sneu dat jij zo'n zwart-wit visie hanteert.
Citaat:
Dit druist niet noodzakelijkerwijs in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Wel tegen het jouwe? En zo ja, op welke manier dan?
Het druist inderdaad in tegen mijn rechtvaardigsheidsgevoel dat wij de crisis moeten betalen.
Oud 24 april 2012, 11:28   #112
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben op zoek gegaan.
Ik vond wat op de site van het VB, maar de daar aangehaalde voorwaarden kloppen niet met de voorwaarden die jij aanhaalde.
Ongeveer hé , het is al een tijd geleden , de borg kan iets kleiner zijn.
Oud 24 april 2012, 11:30   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij weet niet eens wat 'representatief' betekent in de statistiek.
En het verschil tussen 'correlatie' en 'oorzakelijk verband'
Ik weet het , de racistische politie pakt alleen de besneden criminelen op en laat de niet besneden lopen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 april 2012 om 11:30.
Oud 24 april 2012, 11:34   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben op zoek gegaan.
Ik lees wel iets buiten het internet.
Ik ben niet zoals gij.
Gij werkt , eet en slaapt en voor de rest bestaat uw leefwereld uit het niet verdedigen van de islam hier op dit forum.
Af en toe een keer iets anders doen kan uw geest verruimen.
Maar dat laatste , mag dat wel van de islam.
Oud 24 april 2012, 12:12   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

De Denen hebben dat goed opgelost.
Haast niemand vraagt nu nog asiel in Denemarken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 april 2012 om 12:12.
Oud 24 april 2012, 12:19   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zoals gij.
Gij werkt , eet en slaapt en voor de rest bestaat uw leefwereld uit het niet verdedigen van de islam hier op dit forum.
Jij kent mij niet, jij weet niet wat ik zoal lees en jij kent mijn tijdsbesteding niet.
Oud 24 april 2012, 12:20   #117
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zoals gij.
Citaat:
Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Oud 24 april 2012, 12:21   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kent mij niet, jij weet niet wat ik zoal lees en jij kent mijn tijdsbesteding niet.
Nee zeker ge zijt hier zowat permanent aanwezig.
Een ochtend cessie van pakweg 5.30 tot 7.00 en daarna een avond cessie van pakweg 18.00 tot het tijd is om te gaan slapen.
En dat elke dag.

PS : er zijn nu blijkbaar ook al middag cessies.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 april 2012 om 12:23.
Oud 24 april 2012, 12:30   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee zeker ge zijt hier zowat permanent aanwezig.
Een ochtend cessie van pakweg 5.30 tot 7.00 en daarna een avond cessie van pakweg 18.00 tot het tijd is om te gaan slapen.
En dat elke dag.

PS : er zijn nu blijkbaar ook al middag cessies.
Is het permanent of in sessies? Wat je schrijft is tegenstrijdig.
Zijn dat de exacte uren? Of 'ongeveer' zoals de voorwaarden voor gezinshereniging in Denemarken die je aanhaalde en ook al niet kloppen.

Je beweringen veranderen niets aan 'Jij kent mij niet, jij weet niet wat ik zoal lees en jij kent mijn tijdsbesteding niet.'

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 april 2012 om 12:31.
Oud 24 april 2012, 17:55   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het permanent of in sessies? Wat je schrijft is tegenstrijdig.
Zijn dat de exacte uren? Of 'ongeveer' zoals de voorwaarden voor gezinshereniging in Denemarken die je aanhaalde en ook al niet kloppen.

Je beweringen veranderen niets aan 'Jij kent mij niet, jij weet niet wat ik zoal lees en jij kent mijn tijdsbesteding niet.'
Er is een borg en madam vliegt terug als ze geen Deens leert.
Beter is nog het Nederlands systeem : madam komt gewoon niet meer binnen als ze al niet op voorhand Nederlands kent.

Ok . Permanente cessies van verschillende uren dan, met kleine onderbrekingen (waarschijnlijk om de patatten te schillen).
Ik geef toe dat ik uw volledige tijdsbesteding niet ken , maar toch wel deze van zo ongeveer drie kwart van de dag.
Namelijk hier op het forum , terwijl je de islam niet verdedigt.
Dag in dag uit.
Vandaar die wereldvreemdheid waarschijnlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be