![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 | |||
Parlementslid
|
![]() Maar harrie, wat je hier doet, een vermenigvuldiging met 0 weglaten aan beide zeiden van de vergelijking, mag niet volgens de regels van de wiskunde.
Waarom niet? Omdat een vermenigvuldiging met 0 is onomkeerbaar is. Waarom is deze onomkeerbaar? Omdat een deling door 0 niet kan volgens de regels van de wiskunde. (met elk ander getal kan ik een vermenigvuldiging ongedaan maken door weer te delen door dat getal, behalve met 0, omdat een deling door 0 niet toegestaan is) Dus de reden waarom je een vermenigvuldiging met 0 niet kan weglaten aan beide zeiden van de vergelijking is net omdat je de bewerking niet kan omkeren door weer te delen door 0, want delen door 0 gaat in tegen de regels van de wiskunde. M.a.w. wat je hier doet is niet toegestaan omdat een deling door 0 niet is toegestaan volgens de regels van de wiskunde. Doe je dat toch, dan krijg je gekke uitkomsten zoals 1 = 2, Alboreto toonde dit al aan en nu bevestig je dit zelf ook nog eens. Dank daarvoor. Wil je hierover meer uitleg, lees dan: Citaat:
Zucht... Citaat:
Ben jij echt wel naar school geweest? Citaat:
Vandaar dat we in limietberekeningen spreken van “de 0 benaderen” (maar niet berijken) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zonde wordt door mij vergeven.
Citaat:
De moderne economie draait om cijfers. En met een oneindig aantal als bezit kan ik elk willekeurige hoeveelheid geld betalen door het eenvoudig af te schrijven van mijn girorekening. En de bank zal gaarne mijn oneindig vermogen willen accepteren. Ze is dan zelf voor eeuwig uit de brand. Harriechristus redt de wereld, niet alleen geestelijk, maar ook financieel. Maar goed: als je liever NIETS bezit, dan moet je bij Rizz wezen, de armoedzaaier.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 april 2012 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad en sinds die tijd heb jij nooit meer ergens over nagedacht.
Citaat:
Nogmaals: een geheel bestaat uit delen. Wat zijn dan de delen van 0? Antwoord graag, of ben je nooit verder gekomen dan je schoolwijsheid en ben je sindsdien blijven staan? Of behoor je tot die massamensen die alles geloven wat er officieel wordt beweerd? Zonder ooit zelf eens na te denken. Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 april 2012 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want met het rekenen met oneindig krijg je een zelfde soort gekke uitkomsten, waardoor anderen beweren dat oneindig dan geen getal is. Als dat zo zou zijn, zou ook 0 geen getal zijn. Gemakkelijk te begrijpen, maar niet voor Rizz, die nooit verder nadenken dan zijn eigen dogma's. Pardon: de dogma's van de wiskundigen die niet na kunnen denken over wat ze beweren. Citaat:
Citaat:
Als 0 een geheel getal zou zijn, wat zijn dan de delen van dat geheel? Zucht..... Citaat:
En oneindig klein is een benaderen, dus als beweging. Tussen die twee is een verschil. Zoals er ook een verschil is tussen eindeloos en oneindig. De eerste is het benaderen en de tweede het bereiken. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 149 - De oneindigheid blijft eindig.
Maar hoezeer we ook die spoorlijn, die in het oneindige verdwijnt, ook uitvergroten: de algemene vorm blijft gelijk. Daar verandert niks aan. Die vorm is die der eindigheid en niet die van de oneindigheid. De uitwendige oneindigheid van het heelal is veranderd in de eindigheid van de visuele waarneming, maar toch zo dat deze eindigheid toch in zichzelf ook een inwendige oneindigheid verbergt. Hetzelfde is het geval bij de oneindige reeks van een limiet, dus bijvoorbeeld: 1, 1/2, 1/4, 1/8, enzovoort tot in het oneindige. Hier is ook sprake van een inwendige oneindigheid, die je echter nooit werkelijk waar kunt nemen, want al delende blijft het aantal delingen zelf eindig en blijft (met de nog ongedeelde rest erbij) de totale optelsom van 2 behouden (dat is de limiet van een oneindige reeks). Maar je weet wel dat het eigenlijk inwendig oneindig is, dus het oneindige daarvan is iets van weten, kennis, en het eindigende daarvan is de feitelijke waarneming (als je die delen op een lijn denkt, dus als steeds kleinere stukjes, zodat je het kunt waarnemen). Met het zien van het verdwijnpunt is dat ook het geval: je weet dat het verdwijnpunt een oneindig klein punt is, maar die kun je zelf niet zien. Wat je ziet is altijd een stip, dus met een bepaalde doorsnede, een vlekje dus. Bij de limietdeling is dat het laatste nog ongedeelde stukje, dus wat nog niet uitvergroot is in de visuele waarneming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar je ontwijkt hier wel weer het feit dat ik je aangetoond heb dat je zelf bewezen hebt dat een deling door 0 niet kan (nochtans beweerde eerder dat dit wel kon). Citaat:
Je beweert hierboven dat 0 geen getal is om alle redenen dat oneindig wel een getal zou zijn? Geraak je er zelf nog uit harrie? Citaat:
De vraag hierboven is hetzelfde als vragen “als een huis een gebouw is, uit welke kleur van knikkers bestaat dat gebouw dan?”. Punt blijft dat 0 per definitie tot de verzameling van gehele getallen behoort, lees wat hier staat: Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij 0 overigens geen getal is (want geen aantal is), maar een concept. Citaat:
Citaat:
Maar ik heb dan ook geen last van dogma's, en ik baseer me alleen op zuivere logica. Citaat:
Ik vraag alleen naar de delen van het geheel. Voor een huis zijn de delen bijvoorbeeld de stenen en de vloer en het dak, enzovoort. Heel gemakkelijk als je eerlijk en oprecht wilt antwoorden. Maar 0 heeft geen delen. Citaat:
Zo geloven de mensen nu alles wat de wetenschap beweert, ook al is het de grootst mogelijke onzin. Citaat:
Oneindig is een getal, want er zijn oneindig vele microwezentjes in het heelal. ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 april 2012 om 10:31. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
0 heeft inderdaad geen “delen”, net zoals een huis niet uit knikkers bestaat. Jij bent de enige die niet gelooft wat daar staat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normale rekenregels gelden dan immers niet. Met 0 zijn we daaraan gewend, maar met oneindig nog niet. Citaat:
0 is geen getal, maar oneindig bovenal. Citaat:
Niet zo moeilijk lijkt mij, maar aangezien je zelfs dat niet weet, heb ik je zelf maar even antwoord gegeven: de delen van het huis zijn het dak, de vloer, de muren, enzovoort. Zelfs op de kleuterschool weten ze dat al. Citaat:
Ook al staat het geschreven, daarom is het nog niet waar. Ook al denkt iedereen dat het zo is, dan is dat nog geen argument. De enige die de waarheid kent is harrie weggelaar. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook heb je me nog steeds niet kunnen zeggen wat het laatste geheel getal voor oneindig dan wel zou zijn (en geef me geen bewerking als antwoord, wel het resultaat van die bewerking), dus hoe ik met oneindig kan tellen blijft me een raadsel. Ook heb ik je aangetoond dat rekenmachines jouw gekke logica hier niet volgen, als je” 1” “/” “0” “=” op je rekenmachine tikt krijg je geen oneindig symbool op je scherm, wel een “resultaat niet gedefinieerd” of iets in die aard. Citaat:
Citaat:
Als je een idee hebt dat tegen alle huidige kennis in gaat is het aan jouw om je gelijk aan te te tonen, tot nu toe heb je dat nog niet gedaan, in tegendeel, zoals ik eerder stelde denk ik dat net het omgekeerde gebeurd is, moest er iemand die deze draad gevolgd heeft ooit getwijfeld hebben of oneindig mss. toch een getal zou kunnen zijn heb je nu zelf wel zwart op wit duidelijk gemaakt dat dit niet kan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leer uw kind dat voor het eerst naar de lagere school moet deze regel en zeg hen dat ze meteen deze opmerking aan de juf moeten maken bij het maken van de eerste rekensommetjes.(kan uw kind indruk maken op de juf en de andere kindjes)
Laatst gewijzigd door jogo : 24 april 2012 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We moeten aanvaarden dat de theorie van Einstein echt wel te hoog is gegrepen is voor iemand die de basiskennis van het lager middelbaar niet onder de knie heeft.
![]() |
![]() |
#1274 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: 5 x 0 = 0 Nu, dat gaat precies zo op voor oneindig, want 5 x oneindig = oneindig. Dus je beweert maar weer wat zonder enige bewijsvoering. Citaat:
En waarom zou een getal niet de vorm mogen hebben van een bewerking? Mag dat ook al niet? Hoe zit het dan met bijvoorbeeld: 2/3? Ook dat is een bewerking en dus volgens jou geen getal? Heel vreemd..... ![]() Citaat:
Citaat:
Dat jij daar niks van begrijpt is niet mijn schuld. Citaat:
En je zoekt een uitvlucht in een absurde reactie die nergens op slaat. Om de pot heen draaien noemen we dat. Het begrip: geheel impliceert dat er sprake moet zijn van delen. Als 0 een geheel getal is dan moeten er delen zijn, en die zijn er niet, dus kan het geen geheel zijn. Citaat:
Zoals het eerst was met het geloof is nu opnieuw weer met de wetenschap. Citaat:
1 - als oneindige reeks in een limiet. 2 - als oneindige reeks van de gewone getallenleer, die immers geen allergrootste heeft, dus oneindig is qua aantal. 3 - ook al omdat je zelf toegeeft dat je de oneindigheid niet tellen kan, dus daarmede tevens toegeeft dat een oneindig aantal wel bestaat. Bewijs dus het tegendeel door mij te tonen wat het grootste getal is en je daarna niet meer verder tellen kan? Ook erkent de wiskundige Cantor de oneindigheid als getal. Ja: er zijn zelfs vele vormen van oneindigheid. Ook het aantal getallen achter de komma van het getal Pi is oneindig. Ook het aantal cijfers van bijvoorbeeld wortel 2 is oneindig. Maar als iemand daarvoor blind is dan kan ik daar verder niks aan doen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke mensen zijn na hun schooltijd geheel en al blijven staan. "De meester weet immers alles", en meer is er niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En normaal antwoorden en niet steeds weer om de pot heen draaien door met knikkers aan te komen of andere flauwekul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 |
|
![]() Vermenigvuldigen.
![]() |
#1278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 |
|
![]() Klopt, en wat begrijpt ge niet?
![]() |
#1280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb duidelijk getoond dat de normale rekenregels niet opgaan voor 0, en hier bij het vermenigvuldigen, want een vermenigvuldiging met 0 levert geen ander resultaat op dan steeds weer 0, wat bij andere getallen niet zo is, daar komt steeds iets anders uit.
2 x 3 = 6 4 x 8 = 32 enzovoort een vermenigvuldiging met 0 is echter zinloos. 8 x 0 = 0 3 x 0 = 0 6 x 0 = 0 enzovoort. Maar zelfs dat kun je niet begrijpen, dat dit niet de normale regel is dat verschillende vermenigvuldigingen steeds weer hetzelfde opleveren. Daardoor ontstaan ook tegenstrijdigheden, want dan is: 2 x 0 = 3 x 0 Dus 2 = 3 En met oneindig is dat ook zo. Maar goed: dat heb je niet op school geleerd, dus kun je dit niet vatten. Het zij zo. |
![]() |
![]() |