![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat een vrouw zichzelf vrijwillig genitaal laat verminken, wie dit wel doet hoort thuis in een gesloten instelling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
MAAR ik ben dus ook diverse bronnen tegengekomen (sorry ik heb ze niet meer) die zeggen dat vrouwelijke besnijdenis PRE-ISLAMITISCH is. Persoonlijk denk ik dat we niet goed weten waar die ingrijpend en onherstelbare verminking vandaan komt. En waarom. In animistische en semi-animistische-katholieke gemeenschappen (meestal afgelegen) wordt vrouwelijke besnijdenis ook toegepast. In Nigeria bv., de buitenste schaamlippen worden weggenomen. Vaak is het de grootmoeder en de moeder die het intiatief neemt, soms zelfs tegen de wil in van de man. Ja, ja. In de 19de eeuw werden Europese vrouwen besneden in hogere klasses wanneer ze zich frequent 'hysterisch' gedroegen (heel weinig hoor!) We weten allemaal dat de echtgenote één functie had, de maïtresse en/of de hoer een andere. Vrouwelijke besnijdenis is dus pre-islamitisch en dan komen we terecht bij patriarchaal versus matriarchaal, m.i. Waarom de verminking doorgaat ondanks een verbod in de grondwet (Egypte bv) en in Islamitische landen vooral is dan weer een andere vraag. Als ik dan op TV zie dat vrouwen en meisjes hun vagina chrurgisch 'mooier' laten maken, dan concludeer ik dat de mensheid in het geheel nog een vijs meer kwijt is. De besnijdenissen van jonge meisjes in Europa gebeurt thuis in appartementen in Parijs, Londen, Brussel, ... Een Gilettemesje en met veel geluk een ontsmettingsmiddel. De enige positieve evolutie (van lange adem) is dat mannen die in het buitenland gestudeerd hebben, meestal niet willen huwen met een vrouw die besneden is. Voor zover mijn info. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen heeft Mohammed het aangeprezen, gezegd dat het goed was, aan te raden voor de vrouw.... Het Joelfeest wordt niet meer gevierd, het kerstfeest is de geboorte van christus geworden. Of het besnijden van meisjes nu pre-islamitisch is of niet: het feit blijft dat het onder het mom van islam blijft gebeuren. In Indonesie was er helemaal geen pre-islamitische cultuur die vrouwenbesnijdenis toepaste, toch is er in het grootste islamitische land 90% van de vrouwen besneden (weze het letterlijk wat Mohammed zei: snij niet te diep - de faraonische besnijdenis hoort daar niet echt bij). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medici of leken die zich schuldig maken aan deze praktijken dienen het land te worden uitgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen altijd een dure studie bestellen om te zien waar het probleem zich situeert en vervolgens een campagne starten met mooie affiches en zo... Hoe dan ook, ik zie niet meteen een oplossing om hier preventief te werk te gaan.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Genadeloze bestraffing is aangewezen. Zonder onderscheid van persoon of religie.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een oplossing enigszins zou kunnen zijn om elk vrouwelijk kind elk jaar een medisch onderzoek te laten ondergaan. Gewoon kijken of alles nog intact is. Door een onafhankelijke arts. (niet de huisdockter dus). Maar wie gaat dat betalen? En dan kunnen ze toch zeggen dat het meisje op vakantie is. Misschien komt ze wel niet terug. Begin er maar eens administratief een touw aan vast te knopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Voor mij maakt het wel uit. Ik weet graag zoveel als mogelijk hoe de zaken exact in elkaar zitten. Los van een oordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de slachtoffers maakt het evenwel geen mallemoer uit of ze nu worden besneden uit traditie of vanwege een religieuze verplichting of zelfs maar uit krankzinnige dommigheid. Een vrouw die wordt gemarteld vraag niet naar de overtuiging van haar martelaar.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is er nog een hadith die het heeft over "wanneer de TWEE besneden delen elkaar raken"... Het was dus al een courant gebruik, maar Mohammed heeft het ondersteund en niet afgeschaft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() 1000 % akkoord.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Hun eigen lijden moet zinvol blijven. Toegeven dat het allemaal voor niets was maakt het lijden alleen maar erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen maar effe wat instellingen bij gaan bouwen.
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volledig akkoord.
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Me dunkt dat het hier een eigen beslissing van volwassen personen betreft. Blijkbaar zie jij het verschil niet tussen een gedwongen onverdoofd afknippen/afscheuren/aftrekken van schaamlippen en/of clitoris bij kinderen, en een eigen onnozele beslissing om een ring in je schaamlip te laten schieten.
|
![]() |
![]() |