Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 08:28   #5621
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zijn moslimas niet kaal onder die doeken?
Amai.
Propere vuilaards...
Dienen die doeken niet om hun mini zoo op eigen terrein te houden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:47   #5622
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Betreffende kledij?
Ja, tenzij er gerechtvaardigde redenen zijn, zoals veiligheid, hygiëne, herkenbaarheid (uniform van politieagent).
Valt openbare zeden ook onder "gerechtvaardigde redenen"?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:47   #5623
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet met een verbod en segregatie.
Dat kan je alleen door degenen die verplicht worden weerbaar(der) te maken.
En daar wringt het schoentje nogal vaak, denk je ook niet
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:26   #5624
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wie draait er nu weer de vraag om zonder een antwoord te willen geven?

Het is me duidelijk dat jullie voor blok staan.
Jammer dat het u nooit lukt wanneer op uw mening wordt ingegaan, om met argumenten aan te komen die uw woorden onderbouwen.
U geeft liefst geen antwoord op gestelde vragen, kinderachtig om dan te beweren dat anderen blok staan.
Maar laten we even samenvatten, enkel u en natuurlijk mevrouw A vinden dat er geen verbod op bepaalde vormen van kleding mogen zijn.
Hoever gaat u in die mening?
Stel; en politieagente wil enkel nog werken met een hoofddoek die nek en schouders bedekt, moet dit dan volgens u worden toegelaten?

Een verpleegster wil enkel werken met losse kleren aan, geen broek met jasje, zoals haar collega's maar een djellabah met bijbehorende hoofddoek.
Uiteraard gedraagt ze zich ook naar de verplichtingen die bij haar keuze horen, mannen wassen of verzorgen doet ze niet.
Goed volgens u?

Een vrouwelijke ambenaar droeg eerst een hoofddoek, maar werd strikter in haar opvattingen over haar geloof, omdat ze een loketfunctie heeft wil ze nu een gezichtsluier dragen zodat vreemde mannen haar gezicht niet zien, volgens uw en mevrouw A's redenering, moet ook dit kunnen?

Een Afghaanse vrouw wil werken, maar met burka, omdat vreemden haar gezicht niet mogen zien, vind u dat een werkgever haar moet aannemen?
Volgens uw redenering" ik ben tegen een verbod maar ook tegen verplichting" gaan we ervan uit dat al deze dames" vrijwillig" hiervoor kiezen,mevrouw Agaf haar mening al, geen enkele beperking, behalve om veiligheid of hygiene, deelt u nog steeds die opvatting?
En zo ja, op welke basis, is dat nog steeds de URVM?
Ben benieuwd...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:28   #5625
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zijn moslimas niet kaal onder die doeken?
Amai.
Propere vuilaards...
neen Staaf! dat waren de nonnekes hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:30   #5626
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Een Afghaanse vrouw wil werken, maar met burka, omdat vreemden haar gezicht niet mogen zien, vind u dat een werkgever haar moet aannemen?
Volgens uw redenering" ik ben tegen een verbod maar ook tegen verplichting" gaan we ervan uit dat al deze dames" vrijwillig" hiervoor kiezen,mevrouw Agaf haar mening al, geen enkele beperking, behalve om veiligheid of hygiene, deelt u nog steeds die opvatting?
...
zo'n burka heeft geen mouwen. Zou dat volgens A & A een probleem vormen? of pleiten ze eerder voor de afschaffing van het spreekwoord: "de handen uit de mouwen steken" omdat anders de boerkadraagsters zich wel eens gediscrimineerd zouden kunnen voelen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 april 2012 om 09:31.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 12:22   #5627
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zo'n burka heeft geen mouwen.
Ik dacht dat dit topic over de hoofddoek ging. Nu gaat het over de burka!
Zijn de argumenten om de hoofddoek te verbieden al op?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 12:27   #5628
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje nogal vaak, denk je ook niet
Ja, dat denk ik ook.
Ik zou dat anders niet aanhalen als oplossing om 'die verplichting te "ontmoedigen" op een realistische manier en termijn'.
Zie jij andere mogelijkheden?
Oud 25 april 2012, 14:15   #5629
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Gewoon verbieden op school en op het werk, met de tijd gaat dat er dan nog wel uit. En als je er eentje bij de lurven vat die zijn wijf aftoekt omdat ze geen doekje draagt (zoals onlangs op de parking van een supermarkt als ik het me goed herinner) -> 10 jaar bak.

Daarnaast de wet doen respecteren die stelt dat je je gezicht niet mag bedekken. Toch doen na waarschuwing politie? €1.000 boete. 2e keer? -> 10 jaar bak.

Gevolg? De straathangers zullen moeten stoppen met onbedekte vrouwen uit te schelden voor hoer of te bespuwen, want hun eigen vrouwen moeten ook geen hoofddoek dragen (tenzij ze binnen mogen blijven van hun man).

Ok de straffen zijn misschien nog voer voor discussie maar zodra je een gelovige zegt dat hij de wet niet moet naleven omdat hij eens half zijn gat een boekske heeft gelezen, is het hek van de dam.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 14:34   #5630
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer dat het u nooit lukt wanneer op uw mening wordt ingegaan, om met argumenten aan te komen die uw woorden onderbouwen.
U geeft liefst geen antwoord op gestelde vragen, kinderachtig om dan te beweren dat anderen blok staan.
Maar laten we even samenvatten, enkel u en natuurlijk mevrouw A vinden dat er geen verbod op bepaalde vormen van kleding mogen zijn.
Hoever gaat u in die mening?
Stel; en politieagente wil enkel nog werken met een hoofddoek die nek en schouders bedekt, moet dit dan volgens u worden toegelaten?

Een verpleegster wil enkel werken met losse kleren aan, geen broek met jasje, zoals haar collega's maar een djellabah met bijbehorende hoofddoek.
Uiteraard gedraagt ze zich ook naar de verplichtingen die bij haar keuze horen, mannen wassen of verzorgen doet ze niet.
Goed volgens u?

Een vrouwelijke ambenaar droeg eerst een hoofddoek, maar werd strikter in haar opvattingen over haar geloof, omdat ze een loketfunctie heeft wil ze nu een gezichtsluier dragen zodat vreemde mannen haar gezicht niet zien, volgens uw en mevrouw A's redenering, moet ook dit kunnen?

En zo ja, op welke basis, is dat nog steeds de URVM?
Ben benieuwd...
Blijkbaar bijten de A forummers niet wanneer het iets te confronterend is...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 14:46   #5631
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Van welke A forummers verwacht jij een antwoord?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5569
Oud 25 april 2012, 14:48   #5632
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens rond, zie je dat 80 procent van de moslima's hoofddoeken dragen?
Citaat:
Hoe herken jij die moslima's die geen hoofddoek dragen?
Oud 25 april 2012, 14:49   #5633
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfbeschikking, zoals het dragen van een hoofddoek als ze dat willen bedoelt ge?
Of gaat dat zelfbeschikkingsrecht enkel zo ver als wat gij beslist dat aanvaardbaar is?

#justasking
Ik denk indd dat het aan ons is om te beslissen wat aanvaardbaar is. Dat is heel straf wat ik zeg, maar die vrouwen met hoofddoeken hebben totaal geen inzicht in de wereld en ze laten zich voor een kar spannen... en nu ga ik iets heel erg zeggen, ze laten zich voor een kar spannen zoals Duitse vrouwen in de jaren dertig aan de kant van de straat stonden als Hitler voorbijkwam. En maar toejuichen, en ze wilden een kindje hebben van hem.

Sorry hiervoor, maar ik zie gelijkenissen. Het is pure volksmennerij waar deze vrouwen inlopen. Met dom gehouden vrouwen doe je wat je wilt. En de vrouwen die kritisch zijn en niet gedwee zijn, geen gearrangeerd huwelijk willen, vechten om op verplaatsing te mogen gaan studeren, of een partner kiezen of maar een praatje hebben met een onbekende man, die krijgen eremoord, die krijgen vitriool, die krijgen slagen en verwondingen. Ga als vrouw maar eens breken met je familie die je zo heeft opgevoed dat je de rest van de wereld niet kent en dus niet kan vertrouwen.
De wet geldt familiegewijs : ben je niet met ons dan ben je tegen ons.

Begrijp dat nu toch eens. Er is wel familiedruk om zich te conformeren naar de eisen van de ouders, oudere broers, ooms en andere ouderen van de familie. Er zit geen speling tussen.
De hoofddoek is het symbool van dat alles. En het afschaffen ervan is een duidelijk signaal van een standpunt; dat we niet meelopen in dat archaïsch familiaal gedoe waarin vrouwen zich niet kunnen ontplooien.

Laat je de hoofddoek wel toe, dan geef je het signaal dat je achter die hele denigratie van de vrouw staat.

Meer nog, vrouwen van hier worden daarin meegezogen, in die onnozele segretatie van mannen en vrouwen. Het is zo al erg genoeg gesteld met het paternalistisch gedoe. Op die taart moet geen slagroom.

Begrijp je het nu?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 14:57   #5634
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alice
Kijk eens rond, zie je dat 80 procent van de moslima's hoofddoeken dragen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik herken geen moslima op't zicht.
U blijkbaar ook niet, daarom dat U die vraag stelt.

Maar met een specifiek gedragen hoofddoek gecombineerd met een duidelijke lichaamstaal-of het gebrek daaraan is dat veel gemakkelijker.
Dan kan ik die vrouw in haar eer laten, en voorkomen dat ze de familie-eer bezoedeld - met alle gevolgen vandien.
Dus zou ik een gehoofddoek persoon negeren zoals ik een vuilzak negeer die langs de stoeprand staat te wachten op de vuilkar.

Is dat geen prachtvoorbeeld van multiculturalisme?

Laatst gewijzigd door maddox : 25 april 2012 om 15:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:08   #5635
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit is geen Ja/nee kwestie.

ze "mogen" thuisblijven? geen zelfbeschikkingsrecht?

Ik ga buiten wanneer ik wil, hoe ik wil en waar naartoe ik wil.
ik hoef geen toestemming daarvoor te vragen aan NIEMAND.
Zo hoort het.
Oud 25 april 2012, 15:12   #5636
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik herken geen moslima op't zicht.
U blijkbaar ook niet, daarom dat U die vraag stelt.

Maar met een specifiek gedragen hoofddoek gecombineerd met een duidelijke lichaamstaal-of het gebrek daaraan is dat veel gemakkelijker.
Dan kan Alice onmogelijk weten welk percentage van de moslima's een hoofddoek dragen.
Oud 25 april 2012, 15:26   #5637
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk masker valt?

Welk standpunt heeft Alboreto steeds consequent ingenomen en verdedigd?
(graag getrouwe weergave, als je dat kan)
't Ging hierover madam;

Citaat:

Maar wat heeft het verbod in de school nu opgeleverd?
De meeste meisjes die de hoofddoeken 'wilden' dragen zijn naar islamitische scholen verhuisd, waar ze nu helemaal gebrainwasht worden.
Veel beter hé?
Er is dan toch wel degelijk iets mis met islam in alboreto's denkwereld, waarom zou 't anders 'n ramp zijn als islamieten naar islamitische scholen gaan?

Op die vraag kwam enkel 'n vaag antwoord over extremistisch o.i.d....
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:27   #5638
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Paulus moet ge altijd met Ja of Nee kunnen antwoorden, anders wilt ge niet discussiëren en komt ge hier enkel om uw mening te verkondigen.

Maar laat ik het anders stellen.

Hoeveel procent van de mannen die hun vrouw niet zonder hoofddoek laten buiten gaan zullen dit wel doen als het niet mag van een overheid die lager staat dan hun godsdienst als die zegt dat het wel moet.

Gewoon een schatting.
Dat maakt toch niets uit. Het gaat erom dat de overheid niet meeloopt. Denk je nu echt dat die hoofddoek vrouwen helpt om zich te ontplooien? Die hoofddoek is zoals de leiband van mijn hond. Efkens uitlaten. Maar deelnemen aan de maatschappij...? Dat doet mijn hond wel, vrij en los in de bossen. Het is ook maar een hond. Maar een vrouw is geen hond, maar een mens.
En via die hoofddoek gingen er stemmen op om aparte zwembaduren te organiseren voor moslimvrouwen, aparte inburgeringscursussen voor islam vrouwen zijn er al. Waar stopt het dan?
Ik ben dat persartikel niet vergeten van een man die eiste dat een vrouwelijke gynaecologe zijn hoogzwangere vrouw bijstond. Die gynaecologe had geen dienst en werd uit haar bed gelicht.
Hoeveel van die fratsen nog?

Ik zie geen enkel waardevol argument om die hoofddoeken-rage te ondersteunen. Integendeel.
Oud 25 april 2012, 15:38   #5639
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Ging hierover madam;

Er is dan toch wel degelijk iets mis met islam in alboreto's denkwereld, waarom zou 't anders 'n ramp zijn als islamieten naar islamitische scholen gaan?

Op die vraag kwam enkel 'n vaag antwoord over extremistisch o.i.d....
Alboreto heeft zich toch al altijd uitgesproken tegen godsdienstonderricht voor kinderen, en gepleit om godsdienstonderwijs op school af te schaffen!

Welk masker valt er dan af, vrouwtje?
Oud 25 april 2012, 15:38   #5640
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan kan Alice onmogelijk weten welk percentage van de moslima's een hoofddoek dragen.
In theorie " No true scotchman" gewijs kan geen enkele vrouw die haar "juwelen" niet bedekt/verbergt voor andere mannen buiten hechte familiekring moslima zijn.

Zolang er geen telepaten zijn kunnen alleen goden weten wie een echte moslima is, zelfs de moslima's naar de hel mogen omdat ze hun man geen 100% behaagt hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be