Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Met welk type wagen rijdt u?
Klein stadswagentje 21 24,42%
Hatchback 15 17,44%
Berline 11 12,79%
Stationwagen/Break 13 15,12%
Midi MPV (kleine monovolume) 1 1,16%
MPV (grote monovolume) 2 2,33%
Coupé 12 13,95%
Cabrio 1 1,16%
SUV 5 5,81%
Camionette 5 5,81%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2012, 15:40   #241
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vind een Kreidler Florett eitank veel mooier dat de mooiste klassieke auto.



Maar echt hip ben je op een witte Puch VS 50 Skyrider.

Of een oude Lambretta
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:47   #242
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
ongeveer 50 pk minder en een automatiek. Ik betwijfel het hoor
Een XJR super charger met een automaat van jag . dik op oj je brood hoor .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:53   #243
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik durf het te betwijfelen; zeker in het geval van die Aston's, maar ook in het geval van die M3.

Nuja, 't is maar wat je belangrijk vindt in een auto uiteraard. Hoe snel ze weg komen bij een rood licht vind ik nu niet bepaald een belangrijke zaak.
Ik had voor de Jag XJR een Porsche 928 S4 , 5 liter V8 , En dat was een beest , nu ik koos voor wat meer comfort en 4 zitter , en iets waar wel wat power in zit . Tot ik zeer verbaast was over de Jag XJR super charger . , Voor een lilosine is dat echt niet normaal hoor . Juist normaal pak je daar niet echt mee uit of je ziet het zelden omdat de meeste Jag rijders rustige genieters zijn . dat beestje hoor je nauwelijks draaien , maar als je het gas even brusk indrukt Klettert en gromt hij net als rasechte sport V8 en de automaat en techniek is verbluffend .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:57   #244
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb nog met een cornische en silver shadow gereden, dat heeft kracht.
HOOO prachtig . comfort en speet , iedereen denkt zo'n lomp beest , tot je er mee rijd .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:00   #245
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

En wat denken jullie van de legndarische miserie die we nu onder de knie hebben en zalig rijd .

De Triumph Stag , 3 liter V8
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:37   #246
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een XJR super charger met een automaat van jag . dik op oj je brood hoor .
360 pk en een 5 speed automatiek (met koppelomvormer dus, een echte automatiek) tegen 420 pk manueel. Echt niet realistisch wat je hier zegt.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:41   #247
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
360 pk en een 5 speed automatiek (met koppelomvormer dus, een echte automatiek) tegen 420 pk manueel. Echt niet realistisch wat je hier zegt.
En U denkt nog altijd dat een automaat trager en ondergeschikt is ten aanzien van een huilebak manueel ?

U weet niet wat comfort en snelheid is . In de tijd dat U schakelt spingt een automaat U moeiteloos voorbij , zonder te spinnen.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:49   #248
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
360 pk en een 5 speed automatiek (met koppelomvormer dus, een echte automatiek) tegen 420 pk manueel. Echt niet realistisch wat je hier zegt.
XjR Super Charged geeft 390 pk en met een extra tuning verkrijgbaar tot 430 PK

Niet tegenstaande het een 4,2 liter V8 is kan hij makkelijk aanmeten met de BMW M5 en Mercedes AMG 55
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 17:30   #249
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En U denkt nog altijd dat een automaat trager en ondergeschikt is ten aanzien van een huilebak manueel ?

U weet niet wat comfort en snelheid is . In de tijd dat U schakelt spingt een automaat U moeiteloos voorbij , zonder te spinnen.
ene van rond 2000 is zeker trager.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 17:34   #250
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
XjR Super Charged geeft 390 pk en met een extra tuning verkrijgbaar tot 430 PK

Niet tegenstaande het een 4,2 liter V8 is kan hij makkelijk aanmeten met de BMW M5 en Mercedes AMG 55
Over welk jaar xjr zijn we nu bezig, want uit uw vorige posts heb ik begrepen dat ge het over een x300 (of 308 of wa is da) xj8 hebt van rond 99-2000

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 25 april 2012 om 17:34.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:03   #251
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Alfa Romeo 159...Italiaans design op zijn best! (interieur is wat minder, geef ik toe).












Laatst gewijzigd door styllo_ben : 25 april 2012 om 20:05.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:21   #252
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar ze rollen er niet meer af ondertussen.

Kijk ik heb zo een oud autotje (we hebben er meerderen maar soit) en dat is de 2é generatie wankelmotor. De A12 mazda rx7...sportwagentje.
Niet zo direct echt waardevol in de zin van het woord, eerder gevoelsmatig.
Maar de 1é generatie wankelmotor mazda...ook wel de cosmo genoemd (later zijn er nog cosmo genoemd dus niet te verwarren) is nu zo zeldzaam dat die wel makkelijk een "paar" honderdduizend euro waard is. Verschiet niet van een miljoen euro indien in perfecte staat.

Nu ja waar zit die waarde feitelijk in? In de zeldzaamheid ondertussen, de klasse van destijds (soms echt techniek dat nu nog steeds de bovenhand heeft), de details, de styling, een verhaal dat er mee samengaat bv eigendom geweest van x of y of iets historisch gewonnen?

Het is als oude ambacht. De één vind het een prul, de ander bekijkt de details, het vakwerk, de tijd die er in gestoken is, de uniekheid, het materiaal...kortom zulke zaken maken het.
Er bestond ver voor de masda toch al een wankel moter ? de NSU RO 80 en als ik me niet vergis hebben ze die ook in de Volkswagen K70 geplaatst .

Meen je dan nu echt honderduizend € voor een masda met wankelmoter ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:24   #253
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
en niet teveel km's doen
Ha nee , want sterk was hij niet , of lang uithouden deedhij het niet echt . althans de NSU RO 80 was toch zeer delicaat .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:26   #254
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
ongeveer 50 pk minder en een automatiek. Ik betwijfel het hoor
Ok spreken we ne keer af , Ik zal U zien hoor , in mijne spiegel !

en met mijn automatiekske lekker comfortabel.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:38   #255
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hebben we staan.
Niet te koop momenteel.
Zalige wagen.

Niet te vergelijken met die hedendaagse 1.4 motortjes met 170 pk.
Ik heb de laatse 20 jaar geen 4 cylinder meer gehad , en nog minder een diesel . ik heb nu een 3.2 V6 omwille van de tax voor dagelijks gebruik . en 3stuks 3liter V8 en mijn luxe raketje 4.2 V8 Maar ik koop de laatste jaren enkel tweedehands . ik heb graag een diepe grom uit een V 8 dan een klein huilebakske van motertje in hoge toeren , dat zijn juist grasmaaiers , dank u . Graag nen diepen brom van uit den buik .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:55   #256
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Over welk jaar xjr zijn we nu bezig, want uit uw vorige posts heb ik begrepen dat ge het over een x300 (of 308 of wa is da) xj8 hebt van rond 99-2000
Ja die jaren . Een xj8 is een gewone V8 , een 3.2 liter is de meest courante .In Daimler had je de 4.0 liter V8 .

Maar je hebt de XJS S van Sport zonder kroom , met zwate deurlijsten te herkennen . ook V8 of het vorige model met de V6 3 .2 liter . Dat is mijn dagelijkse wagen .

Maar er is ook een XJR 4 liter V8 en dan de XJR super charged 4 liter V8
Die laatste heb ik ook en dat is een echte bom . te herkenen aan de snuit met gaas in ipv de klasieke rooster .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 00:36   #257
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En U denkt nog altijd dat een automaat trager en ondergeschikt is ten aanzien van een huilebak manueel ?

U weet niet wat comfort en snelheid is . In de tijd dat U schakelt spingt een automaat U moeiteloos voorbij , zonder te spinnen.
Ja maar als ik me niet vergis hebben die automaten van vroeger een "kickdown". Dus als je gas lost en terug eind induwd schakelt die terug en gaat hoger in toeren.
Die automaten rijden heerlijk.
Alleen mogen ze niet "slippen", dan heb je kosten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 00:38   #258
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb de laatse 20 jaar geen 4 cylinder meer gehad , en nog minder een diesel . ik heb nu een 3.2 V6 omwille van de tax voor dagelijks gebruik . en 3stuks 3liter V8 en mijn luxe raketje 4.2 V8 Maar ik koop de laatste jaren enkel tweedehands . ik heb graag een diepe grom uit een V 8 dan een klein huilebakske van motertje in hoge toeren , dat zijn juist grasmaaiers , dank u . Graag nen diepen brom van uit den buik .
Is een m5 u te min?

Indien belangstelling?
Ik denk zo rond de 15000
Pracht wagen, originele kleuren opnieuw gespoten.
Geen krasje te zien. (of ja...ik heb er een plank op laten vallen maar dat kan weg gewerkt worden)

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 april 2012 om 00:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 00:46   #259
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ha nee , want sterk was hij niet , of lang uithouden deedhij het niet echt . althans de NSU RO 80 was toch zeer delicaat .
De nsu was zo en zo.
De rx7 is al heel wat beter.
Wat velen niet weten en niet doen is veel gas geven. Een wankel moet toeren kunnen maken om "krasvorming" of zoiets te voorkomen. Een soort van aanslag die er op de rotary komt.
Men moet dus geregeld "hoge toeren" maken om die gezond te houden.

Waar ik nu last van heb is "backfiring" ...vlammen uit de uitlaat en geen kleintjes.
Een typisch probleem van rx7 en nog wat serieuze sportwagens.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 april 2012 om 00:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 06:15   #260
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vind een Kreidler Florett eitank veel mooier dat de mooiste klassieke auto.


De nieuwere Kreidler Florett's waren echte monsters.
In de jaren '70 wist men daar een pak PK's uit te toveren.
Haalden gemakkelijk 110 �* 120 KmH, heel wat voor een brommer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be