Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 18:27   #5661
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Necronomia Bekijk bericht
Indianen negerend, zitten deze religekken in hun EIGEN land.
Goed opgemerkt!
Mochten ze met scheepsladingen hier uitgekieperd worden en hetzelfde willen als in hun "thuisland" zou er toch evenveel reacties op komen als tov de praktijken en eisen van de islam!
Het gaat hier ten lande (en in de rest van de niet-islamwereld) dan ook niet over "islamofobie" maar over "achterlijkheidsfobie" tov welke godsdienst(uitspattingen) dan ook die niet in onze maatschappij in 2012 passen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:40   #5662
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zie indd een hele structuur achter de coulissen die die hoofdoekdragerij niet alleen ondersteunt maar ze ook in gang heeft gezet. De wegen van Allah zijn ondoorgrondelijk. De migranten hier proberen de kerk in het midden te houden. De meeste moslims willen geen kant kiezen. Een gegeven paard kijk je niet in de bek en leen een doof oor aan oproerkraaiers ook al zijn die zo stil en zo zacht als een muis. Die blijven knagen.
Zie je dat vanuit je tuin?
Citaat:
Ik ken ook hoofddoekvrouwen die weten dat de wereld rond is. En de kikkers...?
Maar de meeste hoofdddoekenvrouwen kennen mijn cultuur niet en ofwel negeer ik ze als overbodige ballast ofwel zullen ze moeite moeten doen om met mij te communiceren in mijn taal. De arme sloebers. Dat mogen ze toch niet! Ze mogen alleen maar 'Dag' zeggen. Een westerse vrouw zou hen alleen maar op slechte gedachten kunnen brengen, weet je wel. Geen communicatie dus. Die is niet gewenst en ik ben de laatste om me op te dringen.
Wanneer ik bijvoorbeeld op de trein, of tijdens de rookpauze een praatje sla met iemand die een hoofddoek draagt, heb ik een heel andere ervaring.
Citaat:
Wat dat veralgemenen betreft. Neen, ik veralgemeen niet wanneer ik in contact ben met een persoon. Een persoon is voor mij een individu. En die staat los van religie en cultuur.
Jij verwart het ene met het andere.
Neen je veralgemeent niet : "De vrouwen die ze dragen weten gewoon niet beter. Die weten niet eens dat de aarde rond is en dat kikkers een beschermde diersoort is in België. Dat is kanonnenvoer. "
En het is hier weer van hetzelfde.

Citaat:
Ik ben tgo iedereen beleefd en vriendelijk en probeer zoveel mogelijk te begrijpen. Niet alleen hier.
Dat wil niet zeggen dat ik een mening heb over stromingen in de samenleving.
Dat zou er maar aan ontbreken dat je niet beleefd bent.
Hoezo? Je probeert zoveel mogelijk te begrijpen : "ofwel negeer ik ze als overbodige ballast ofwel zullen ze moeite moeten doen om met mij te communiceren in mijn taal. De arme sloebers."
Citaat:
Als ik hier zeg dat ik pro hoofddoekenverbod ben en waarom, impliceert dat niet dat ik onvriendelijk zou zijn tegenover een vrouw die een hoofddoek draagt.
Waarom ben je nu pro hoofddoekenverbod?
Omdat die arme sloebers niet weten dat de wereld rond is?
Zal dat er iets aan verhelpen?
Citaat:
Die houding is iets wat jij niet altijd begrijpt. Er is een verschil tussen hoe mensen leven en wat ze doen (gehoofddoekte vrouwen), en denkstromingen die een bepaalde blauwdruk afgeven. Kan je dat vatten? Ik maak een duidelijk verschil in mijn argumentatie. Ik noem die vrouwen kannonnevoer, en daar blijf ik ook bij. En ik heb ook gezegd dat ze misleid worden, het niet weten, en veel meer heb ik geschreven over die vrouwen. Maar in essentie zijn die vrouwen helemaal niet belangrijk. Historisch gezien is het wat er achter steekt. Wat er achter de coulissen gebeurt. En dat heb ik al heel vaak uiteengezet.
Hoe bedoel je? 'die vrouwen zijn helemaal niet belangrijk?'
Citaat:
Maak je dus geen zorgen over mij. Ik weet als geen ander om een mens en een dier in zijn/haar waardigheid te laten. Op dat vlak heb ik van niemand lessen te ontvangen.

Er is een verschil tussen menselijk contact en schrijven. Schrijven is geen steriele boekhoudkundige bedoening.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:46   #5663
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Necronomia Bekijk bericht
Indianen negerend, zitten deze religekken in hun EIGEN land.
Daar sla je indd een nagel op de kop. Die indianen vergeten we oh zo gemakkelijk. Een historie die men al te gemakkelijk als stof onder het tapijt geveegd wilt zien.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:16   #5664
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zie je dat vanuit je tuin?

Wanneer ik bijvoorbeeld op de trein, of tijdens de rookpauze een praatje sla met iemand die een hoofddoek draagt, heb ik een heel andere ervaring.
'
Welke ervaring zou een man hebben als hij met een gehoofddoekte moslima een praatje wil slaan?

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2012 om 19:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:32   #5665
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Welke ervaring zou een man hebben als hij met een gehoofddoekte moslima een praatje wil slaan?
Als het wat meezit , heeft die man, noch gehoofddoektemoslima enig probleem.

Als het tegenzit, heb je een man met een stalen staaf in de hersenpan (P. Mombaerts iemand?), leeggeroofde portefeuille (boeiend als lijk), en een zuurovergoten moslima.
Oud 25 april 2012, 19:35   #5666
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal variëren van moslima tot moslima.
Bij de praatjes waar ik getuige van was, dezelfde ervaring.
Is parsprototem een man?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:38   #5667
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet alvast nog de eerste keer antwoord krijgen.
Eén uitzondering toen er een info wilde en vader blijkbaar de taal niet machtig was. Die stond op enige afstand haar in het oog te houden.
Voor alle duidelijkheid, ik probeerde het nog niet in Kortrijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:54   #5668
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik moet alvast nog de eerste keer antwoord krijgen.
Eén uitzondering toen er een info wilde en vader blijkbaar de taal niet machtig was. Die stond op enige afstand haar in het oog te houden.
Voor alle duidelijkheid, ik probeerde het nog niet in Kortrijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:38   #5669
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praat eens tegen uw beddelaken.
Oud 26 april 2012, 05:58   #5670
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe ik bijna dagelijks, waarom?
Oud 26 april 2012, 06:01   #5671
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Doe ik bijna dagelijks, waarom?
Omdat ze wel eens van een islamitische school zou kunnen komen waar ze gebraiwasht werd....?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De meeste meisjes die de hoofddoeken 'wilden' dragen zijn naar islamitische scholen verhuisd, waar ze nu helemaal gebrainwasht worden.
Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 april 2012 om 06:03.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 06:06   #5672
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer dat het u nooit lukt wanneer op uw mening wordt ingegaan, om met argumenten aan te komen die uw woorden onderbouwen.
Spijtig dat ge, wanneer ik dat doe het constant negeert.

Citaat:
U geeft liefst geen antwoord op gestelde vragen, kinderachtig om dan te beweren dat anderen blok staan.
Ik hield gewoon een spiegel voor. Ge hebt gelijk dat het kinderachtig is.

Citaat:
Stel; en politieagente wil enkel nog werken met een hoofddoek die nek en schouders bedekt, moet dit dan volgens u worden toegelaten?
Laat me toe te antwoorden met een foto.

Citaat:
Een verpleegster wil enkel werken met losse kleren aan, geen broek met jasje, zoals haar collega's maar een djellabah met bijbehorende hoofddoek.
Zou moeten bekeken worden, maar ik heb al eerder gezegd, als het in strijd is met de veiligheid of hygiëne, dan niet.
Maar we hebben het over een hoofddoek. Ge vraagt om de discussie zuiver te houden, doe dat dan zelf ook aub.

Citaat:
Een vrouwelijke ambenaar droeg eerst een hoofddoek, maar werd strikter in haar opvattingen over haar geloof, omdat ze een loketfunctie heeft wil ze nu een gezichtsluier dragen zodat vreemde mannen haar gezicht niet zien, volgens uw en mevrouw A's redenering, moet ook dit kunnen?
Nee, ik schreef ettelijke keren eerder dat ik er kan inkomen dat de overheid neutraal moet blijven, maar ook daar moeten we niet te fundamentalistisch worden. Kerstversiering moet bv wel kunnen.
Een hoofddoek of tulbant, ach... waarom niet.
Niet overdrijven daar langs beide kanten.
Zoals Maddox zegt: leven en laten leven.

Citaat:
Een Afghaanse vrouw wil werken, maar met burka, omdat vreemden haar gezicht niet mogen zien, vind u dat een werkgever haar moet aannemen?
Nee, burqa vind ik er over.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 april 2012 om 06:09.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 06:11   #5673
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is natuurlijk zo dat zodra de strijd om de hoofddoek zou gewonnen zijn...men dan meteen andere eisen klaar liggen heeft zoals het recht op het dragen van een burka!
Hellend vlak
Oud 26 april 2012, 06:13   #5674
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, zo voorspelbaar.
Ge kunt misschien stoppen met stropoppen?
Het zal de discussie en pak vooruit helpen.
Oud 26 april 2012, 11:31   #5675
Zenit
Banneling

Standaard

Verrijkende contacten

Citaat:
Marokkaanse premier negeert Turtelboom
DIPLOMATIE
donderdag 26 april 2012

Tijdens een overleg werd minister Annemie Turtelboom straal genegeerd, omdat ze een vrouw is. Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) en minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) bezochten op 11 april de Marokkaanse hoofdstad Rabat voor een gesprek met eerste minister Abdelilah Benkiran.

Achteraf bekeken had Turtelboom zich de moeite kunnen besparen, meldt RTLinfo op zijn website. Benkiran, lid van de islampartij PJD, weigerde met een vrouw te spreken en richtte zich uitsluitend tot Reynders.

Hij liet zich, tegenover Reynders, zelfs ontvallen dat een tolk niet nodig was geweest, aangezien 'we perfect in het Frans kunnen spreken, meneer de minister'.

Turtelboom was naar verluidt furieus, maar wilde geen diplomatiek incident ontketenen door met slaande deuren de bijeenkomst te verlaten. Op het kabinet wordt het incident bevestigd, maar wil men de zaak niet opkloppen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DQ3P93J3
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:33   #5676
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik ken een russisch-orthodoxe bekeerling die ook weigert met vrouwen te spreken. Wat nu?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:40   #5677
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik ken een russisch-orthodoxe bekeerling die ook weigert met vrouwen te spreken. Wat nu?
Dat is dan een even grote sexist als die islamitische zakken.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 12:30   #5678
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Als die in Rusland zit, kan het ons weinig verdommen.
Russia is not in our backyard.
Zolang ze die achterlijke, misogyne theokraten daarginds houden, maakt het ons hier niet uit, als ze willen leven als holbewoners.
Oud 26 april 2012, 12:31   #5679
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Turtelboom was naar verluidt furieus, maar wilde geen diplomatiek incident ontketenen door met slaande deuren de bijeenkomst te verlaten. Op het kabinet wordt het incident bevestigd, maar wil men de zaak niet opkloppen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DQ3P93J3

Dan is haar partijgenoot De Gucht uit ander hout gesneden...
Oud 26 april 2012, 12:39   #5680
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens een overleg werd minister Annemie Turtelboom straal genegeerd, omdat ze een vrouw is.

Achteraf bekeken had Turtelboom zich de moeite kunnen besparen, meldt RTLinfo op zijn website. Benkiran, lid van de islampartij PJD, weigerde met een vrouw te spreken en richtte zich uitsluitend tot Reynders.
Ja, hallo! Wat had ze dan verwacht misschien? Drie kusjes op de wang of zo? Dzeejes! En dat is dan minister...

Informeren de ministers zich niet (meer) op voorhand met wie ze te maken gaan krijgen op hun diplomatieke reizen? Of is het eerder uit dommigheid?
Citaat:
Turtelboom was naar verluidt furieus, maar wilde geen diplomatiek incident ontketenen door met slaande deuren de bijeenkomst te verlaten
En nog eens uiterst laf ook. Idem wat Reynders betreft. Ze hadden onmiddellijk hun boeltje moeten oppakken en vertrekken.

Stelletje lamzakken zonder enige ruggengraat. Zo slap als een mossel. Bah.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be