Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2012, 12:27   #261
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar enfin ik heb die wet nu al minstens 2 keer gepost.

Het mag wel.

Desnoods mag men zelfs stickers hangen.
Intussen al een gemeente gevonden die exhausief borden plaatst?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 18:45   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verkeerde. Dat betreft enkel de zone 50/70 borden die staan buiten de bebouwde kom. (de zone 30 die staan meestal binnen de bbk)

Lees de wet die ik gepost heb, die is voor de wegbeheerder !


Sure, BUITEN de bebouwde kom, en die stickers die zie je wel ?
De verkeerde?
Kan niet, belgisch staatsblad.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 18:48   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nope.
t' is gelijk die bordjes, jullie kijken er precies over.
Ook over die wet trouwens. Het staat er en je ziet het niet. Ik zet het er opnieuw en je ziet het opnieuw niet.

Tja...is dat wel nog veilig zo?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 20:12   #264
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Intussen al een gemeente gevonden, Mambo?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 24 april 2012 om 20:13.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 21:46   #265
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Intussen al een gemeente gevonden, Mambo?
Jazeker, u scrolt er nog altijd voorbij zo te zien.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 22:01   #266
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jazeker, u scrolt er nog altijd voorbij zo te zien.
Nee hoor, de gemeenten die je opsomde zijn allemaal al ontkracht.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 22:42   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nee hoor, de gemeenten die je opsomde zijn allemaal al ontkracht.
Zelf gezien, dus niks ontkracht.
Nu ja dat in de echte binnenstraten daar geen bordjes staan dat zou best kunnen, nu ook weer niet overdrijven hé.
Maar de doorgangswegen, netjes aangeduid.

Stukken beter dan Gent.
Brugge doet het trouwens ook beter dan Gent op dat vlak.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 23:00   #268
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelf gezien, dus niks ontkracht.
Nu ja dat in de echte binnenstraten daar geen bordjes staan dat zou best kunnen, nu ook weer niet overdrijven hé.
Maar de doorgangswegen, netjes aangeduid.

Stukken beter dan Gent.
Brugge doet het trouwens ook beter dan Gent op dat vlak.
Zelf gezien impliceert dat wij het kunnen zien op Google maps. Komt er nog wat van?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 06:16   #269
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelf gezien, dus niks ontkracht.
Nu ja dat in de echte binnenstraten daar geen bordjes staan dat zou best kunnen, nu ook weer niet overdrijven hé.
Maar de doorgangswegen, netjes aangeduid.
Waar is dat dan dat die doorgangswegen binnen de bebouwde kom allemaal aangegeven zijn met 50?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 07:20   #270
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
??? en wat is uw punt????
Dat ge moet opzoeken wat een snelheidszone precies is.
En dat ge het verkeersreglement ne keer moet blokken
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 12:44   #271
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf het zonebord tot het eindezonebord is het verboden te rijden met een hogere snelheid
dan de zonale snelheid.
Het zonebord wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot de desbetreffende snelheidszone. Het
bord mag links herhaald worden.

11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een
zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Dat is toch vrij duidelijk?
Ik lees niets van borden BEBOUWDE kom F1 en F3, wel van verbodsborden C43 met zonale geldigheid om een snelheidszone af te bakenen, en dat is dus zeker GEEN BEBOUWDE KOM.

ZET UW BRIL dus OP.
of lees rustig mijn post nog eens door:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243

Edit: 2 pdf´s met tekeningen en foto´s voor de wegbeheerder wat moet/mag en zeker niet mag:
1. http://www.ocw.be/pdf/codewegbeh.pdf

2. specifiek verkeersborden met zonale geldigheid:
(waaronder die ZWART-WITTE borden F1-F3-bebouwde kom NIET vallen)
http://www.brrc.be/pdf/mededelingen/med80t.pdf

veel leesplezier, en vooral de juiste bril opzetten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2012 om 13:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:20   #272
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik lees niets van borden BEBOUWDE kom F1 en F3, wel van verbodsborden C43 met zonale geldigheid om een snelheidszone af te bakenen, en dat is dus zeker GEEN BEBOUWDE KOM.

ZET UW BRIL dus OP.
of lees rustig mijn post nog eens door:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243

Edit: 2 pdf´s met tekeningen en foto´s voor de wegbeheerder wat moet/mag en zeker niet mag:
1. http://www.ocw.be/pdf/codewegbeh.pdf

2. specifiek verkeersborden met zonale geldigheid:
(waaronder die ZWART-WITTE borden F1-F3-bebouwde kom NIET vallen)
http://www.brrc.be/pdf/mededelingen/med80t.pdf

veel leesplezier, en vooral de juiste bril opzetten.
Je slooft je nogal uit om toch maar geen bordje te moeten zetten hé?

Maar het staat in de wet, het mag.....ik zet die wet (ik schrijf die niet immers) nu al minstens 3 keer voor uw neus en nog steeds ben je in staat die te omzeilen.

Dat is volharden in opzet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:21   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat ge moet opzoeken wat een snelheidszone precies is.
En dat ge het verkeersreglement ne keer moet blokken
Gij leest ook alleen maar uzelf hé.

Die borden "mogen" daar staan.
Is dat nu ergens een probleem voor u en anderen?
Bang dat je er tegenaan gaat rijden als je van de kokoriko komt?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 15:48   #274
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar het staat in de wet, het mag.....ik zet die wet (ik schrijf die niet immers) nu al minstens 3 keer voor uw neus en nog steeds ben je in staat die te omzeilen.
Heb je het over de bebouwde kom of niet ?
Duidelijk antwoord of is dat te moeilijk voor jou ?

"Uw uit de context getrokken regeltjes art 10 en art 11" is irrelevant betreft de verkeersborden in de bebouwde kom !

Verkeersborden worden door de wegbeheerder geplaatst dan moet je het Ministrieel besluit nemen -> Belgisch Staatsblad 14.10.1976:
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076
11 OKTOBER 1976
Ministerieel besluit houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens. [B.S. 14.10.1976]

betreft C43, ook zonale geldigheid

9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.

Dit verkeersbord mag NIET gebruikt worden op plaatsen waar :

a) de bijzondere plaatsgesteldheid duidelijk een snelheidsvermindering oplegt;

b) waar een gevaarsbord kan gebruikt worden behalve wat betreft het gevaarsbord A23 wanneer het gevoegd is bij een verkeersbord F4a, gebeurlijk met veranderlijke informatie, conform het artikel 2.37 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en behalve wat betreft het gevaarsbord A51 wanneer het gevoegd is bij een verkeersbord F4a of zonale C43 met de vermelding 50 of zonale C43 met de vermelding 70 .

A23 F4a A51

Wanneer de snelheidsbeperking is aangeduid door middel van signalisatie met veranderlijke informatie, mag ze slechts gebruikt worden tijdens de periodes van aankomst en vertrek van de kinderen aan de school.

Het mag niet bij het verkeersbord A23 worden geplaatst :

•wanneer de snelheid reeds beperkt is tot ten minste 30 km per uur;
•wanneer de maximum toegestane snelheid gelijk is aan of hoger is dan 70 km per uur.
2° In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1 en F3 mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden.

Er moet evenwel een verkeersbord C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u, aangevuld door het onderbord van het type VI van bijlage 2 tot dit besluit, met de vermelding " Herhaling " worden geplaatst op het einde van het weggedeelte waarop een snelheid van meer dan 50 km/u werd toegelaten. Het wordt links herhaald op de rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Verkeersborden C43 met op een onderbord de vermelding " Herhaling " mogen gebruikt worden indien de bijzondere plaatsgesteldheid het rechtvaardigt.

F1 F3 C43 type VI

3° Wanneer een snelheidsbeperking wordt opgelegd buiten de bebouwde kom, moet het eerste verkeersbord C43 aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord van het type Ia van bijlage 2 tot dit besluit, indien het verschil tussen de maximale toegelaten snelheid en de opgelegde snelheidsbeperking meer dan 20 km/u. bedraagt.

C43 type Ia

4° Op openbare wegen waar de snelheid beperkt is overeenkomstig artikel 11.2.2° a) van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen alleen verkeersborden C43 met de vermelding 90 km/uur gebruikt worden met een onderbord met de vermelding " Herhaling ".

Deze verkeersborden mogen alleen worden gebruikt indien de bijzondere plaatsgesteldheid het rechtvaardigt

5° Wanneer het verkeersbord C43 met de vermelding 30 (km) bij het bord F1 is gevoegd :

•mag de bebouwde kom geen openbare wegen omvatten die voorrangswegen zijn doordat er borden B9 geplaats zijn;
•moet binnen deze bebouwde kom de snelheid teruggebracht worden tot 30 km per uur door maatregelen inzake organisatie van het verkeer of het parkeren, infrastructuur of door andere aanpassingen in het straatbeeld of door een combinatie van deze maatregelen.
Jij hebt het over een snelheidszone, een bebouwde kom is geen strikte snelheidszone !
In de bebouwde kom mogen meerdere snelheidsregimes opgelegd worden,
in een een snelheidszone enkel één bepaalde die op het C43-zonebord staat, wat begrijp je daar niet aan ?

Een F1 bord is een aanwijzingsbord zie F. Aanwijzingsborden

Deze volledige context bedoel je nietwaar ?

TOON ME AAN WAAR STAAT DAT MEN in de Bebouwde kom (F1-bord) C43-50 borden mag zetten. !!!!!

Citaat:
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]
Titel III: Verkeerstekens
Hoofdstuk II: Verkeersborden
Artikel 65. Verkeersborden : algemene bepalingen

65.1. De verkeersborden worden ingedeeld in zes categorieën:

A. Gevaarsborden.
B. Verkeersborden betreffende de voorrang.
C. Verbodsborden.
D. Gebodsborden.
E. Verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren.
F. Aanwijzingsborden.

65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.

De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen :

M.1. M.2.

M.3. M.4.

M.5. M.6.

M.7. M.8.

M.9. M.10.

Behoudens plaatselijke omstandigheden vullen de onderborden M2 tot M5 respectievelijk de borden C1 en F19 aan.

C1 F19

De onderborden bij de verkeersborden C24a en D4 dragen de letters B, C, D of E in zwart opschrift op een witte ondergrond en zien eruit als volgt :

65.3. Signalisatie met veranderlijke informatie

Wanneer gevaarsborden, verkeersborden betreffende de voorrang, verbodsborden, gebodsborden of aanwijzingsborden in hetzelfde signaleringsbord kunnen verschijnen, mogen de symbolen en opschriften met een donkere kleur, weergegeven worden in een lichte kleur en de achtergronden met een lichte kleur worden vervangen door donkere achtergronden.

De rode kleur van het symbool van een verkeersbord en van zijn rand wordt niet gewijzigd.

De verkeersborden behouden hun betekenis.

65.4. Rijstrooksignalisatie

Wanneer een gevaarsbord, een verkeersbord betreffende de voorrang, een verbodsbord, een gebodsbord of een aanwijzingsbord geplaatst is boven een rijstrook, of wanneer gebruik is gemaakt van verkeersborden F89 en F91, geldt de aanwijzing die door het bord gegeven wordt alleen voor die rijstrook.

65.5. Signalisatie met zonale geldigheid

1. Aan de verbodsborden en de borden betreffende het parkeren kan de zonale geldigheid worden gegeven.

Hun betekenis blijft ongewijzigd.

2. De Minister van Verkeerswezen bepaalt de verkeersborden die voor signalisatie met zonale geldigheid gebruikt kunnen worden.

3. Ze komen voor op een bord met witte achtergrond.

Voorbeelden :

Begin van een zone waar het parkeren voorbehouden is voor voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,5 ton.
Einde van een zone waar het parkeren voorbehouden is voor voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,5 ton.
Begin van een zone met beperkte parkeertijd (blauwe zone).
Einde van een zone met beperkte parkeertijd.
Begin van een zone waar het verboden is een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen.
Einde van een zone waar het verboden is een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen.
Begin van een zone waar de toegang verboden is voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.
Einde van een zone waar de toegang verboden is voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.
Begin van een zone waar de snelheid beperkt is tot de aangeduide snelheid.
Einde van een zone waar de snelheid beperkt is tot de aangeduide snelheid.

4. Het verkeersbord betreffende het begin van een zone waar een bijzonder verbod of een bijzondere regel inzake parkeren van toepassing is, wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot deze zone.

Het mag links herhaald worden.

5. Het verkeersbord betreffende het einde van een zone wordt geplaatst aan elke uitgang; het mag aan de achterzijde van het verkeersbord betreffende het begin van een zone bevestigd worden.

6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.

7. Het verkeersbord dat het begin van een verbodszone aangeeft, mag aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord aangevuld met de vermelding van de afstand, bij benadering, waarop de verbodszone begint.

8. De reglementering die in de zone van toepassing is mag herhaald worden door een bord gelijkaardig aan dat geplaatst bij het begin van de zone, aangevuld met het woord "Herhaling".

9. De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.

Evenwel mag, voor wat betreft het verkeersbord E9a, het opschrift of het symbool in het wit op de blauwe achtergrond van het bord aangebracht worden.

Voorbeelden :

10. Snelheidszones worden aangeduid door het verkeersbord C43 waaraan overeenkomstig 65.5.3. zonale geldigheid wordt gegeven.

Vanaf het zonebord tot het eindezonebord is het verboden te rijden met een hogere snelheid dan de zonale snelheid.

Het zonebord wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot de desbetreffende snelheidszone. Het bord mag links herhaald worden.

Wanneer binnen de zone het bord C43 een andere snelheid aanduidt, dan geldt vanaf het volgende kruispunt opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.

Binnen de snelheidszone mag geen bord C43 worden geplaatst die een hogere snelheid aanduidt dan de zonale snelheid.

Wanneer binnen de zone, een erf, woonerf, of schoolomgeving wordt afgebakend, dan geldt vanaf het einde van het erf, woonerf of schoolomgeving opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.

Wanneer binnen de zone een bebouwde kom wordt afgebakend, dan moet op het einde van de bebouwde kom het zonebord evenwel opnieuw geplaatst worden.

Wanneer binnen de zone een andere snelheidszone wordt afgebakend, dan moet op het einde van de andere snelheidszone het zonebord opnieuw geplaatst worden.

De punten 65.5.6. tot en met 65.5.9. zijn niet van toepassing op snelheidszones.

11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.

De minister bevoegd voor het wegverkeer kan de plaatsingsvoorwaarden en de afmetingen van het vignet en het herkenningsbord bepalen.

[...]
Hier beginnen de aanwijzingsborden:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...ode/254-art71a
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2012 om 16:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:54   #275
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
Standaard

vervolg, wslk ben je verdwaald of sleur je onnodig snelheidszone´s erbij of volgend relevant artikel 6.7. Signalisatie met zonale geldigheid :

Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...76/861-hs2art6

6.7. Signalisatie met zonale geldigheid.

6.7.1. De zonale geldigheid kan toegekend worden :

1° aan de verbodsborden, met uitzondering van de verkeersborden C1, C31, C33 en C47;

C1 C31 C33 C47

Wat betreft het verkeersbord C43 mag enkel een zonale draagwijdte toegekend worden aan :

•30 km per uur;
•50 km per uur voor zover deze zone zich buiten een bebouwde kom bevindt, afgebakend door de verkeersborden F1 en F3, ze bebouwd is of er gewoonlijk veel voetgangers of fietsers komen.
•70 km per uur voorzover deze zone zich buiten een bebouwde kom bevindt, afgebakend door de verkeersborden F1 en F3.
C43
Gelezen ? BUITEN de bebouwde kom.
Ttttttttttttt....

Zo ziet een dan -van een C43- een zone 50-bord eruit BUITEN de bebouwde kom:


Dat is het betreffende BBK-bord:


Citaat:
Zonale snelheidsbeperking

Zonale verkeersborden hebben het voordeel dat ze het aantal verkeersborden terugdringen. De borden staan enkel bij het begin en op het einde van de snelheidszone. Dit zorgt voor meer duidelijkheid en minder verkeersborden in het straatbeeld.

Verandert er veel?
Nazareth kende reeds veel zones waar 50 km/u de maximale snelheid is. De uitbreiding betreft vooral een logische voortzetting van dit beleid. In woonwijken en schoolomgevingen blijven de zones 30 ongewijzigd. Op sommige wegen met intergemeentelijk belang zal maximaal 70 km/u toegestaan zijn. De snelheidsregimes op de N35, N60 en de E17 blijven behouden.
http://www.nazareth.be/website/158-w...youtType=print
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 16:59   #276
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je het over de bebouwde kom of niet ?
Duidelijk antwoord of is dat te moeilijk voor jou ?

"Uw uit de context getrokken regeltjes art 10 en art 11" is irrelevant betreft de verkeersborden in de bebouwde kom !

Verkeersborden worden door de wegbeheerder geplaatst dan moet je het Ministrieel besluit nemen -> Belgisch Staatsblad 14.10.1976:


Jij hebt het over een snelheidszone, een bebouwde kom is geen strikte snelheidszone !
In de bebouwde kom mogen meerdere snelheidsregimes opgelegd worden,
in een een snelheidszone enkel één bepaalde die op het C43-zonebord staat, wat begrijp je daar niet aan ?

Een F1 bord is een aanwijzingsbord zie F. Aanwijzingsborden

Deze volledige context bedoel je nietwaar ?

TOON ME AAN WAAR STAAT DAT MEN in de Bebouwde kom (F1-bord) C43-50 borden mag zetten. !!!!!


Hier beginnen de aanwijzingsborden:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...ode/254-art71a

Ge zoekt het te ver, micele (of ik lees er over).

Dit is wat ik in het verkeersreglement gevonden heb:


Citaat:
11.1. Binnen de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 50 km per uur.

Op sommige openbare wegen kan evenwel een lagere of hogere snelheidsbeperking opgelegd of toegelaten worden door het verkeersbord C43.

De lagere snelheidsbeperkingen voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing.
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Dus binnen de bebouwde kom mag een bord gebruikt worden dat hoger of lager is dan 50. Niet 50 zelf dus.

Simpel hé?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 17:57   #277
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge zoekt het te ver, micele (of ik lees er over).
Ge leest er over.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076
11 OKTOBER 1976
Ministerieel besluit houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens. [B.S. 14.10.1976]

9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
...
2° In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1 en F3 mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden.

Er moet evenwel een verkeersbord C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u, aangevuld door het onderbord van het type VI van bijlage 2 tot dit besluit, met de vermelding " Herhaling " worden geplaatst op het einde van het weggedeelte waarop een snelheid van meer dan 50 km/u werd toegelaten. Het wordt links herhaald op de rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Verkeersborden C43 met op een onderbord de vermelding " Herhaling " mogen gebruikt worden indien de bijzondere plaatsgesteldheid het rechtvaardigt.
Citaat:
Dit is wat ik in het verkeersreglement gevonden heb:
Het is de wegbeheerder die de borden plaatst, dan moet hij zich aan de plaatsingsvoorwaarden houden, die zijn ook veel uitgebreider, daar staan ook de maar´s en evenwel´s in.

Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11
Dus binnen de bebouwde kom mag een bord gebruikt worden dat hoger of lager is dan 50. Niet 50 zelf dus.
Simpel hé?
Zo kan men het idd simpel interpreteren (of het is gewoon logisch)

C43-50 mag wel (meestal uitzonderlijk) gebruikt worden maar enkel mét onderbord herhaling, daarom die plaatsingsvoorwaarden.

Den @ Mambo is nu verdwaald naar snelheidszones buiten bebouwde kom maar beseft nog altijd niet dat binnen die zone´s nog véél minder snelheidsverbodsborden mogen staan (in principe géén) als binnen de bebouwde kom, dat is nu eenmaal dè bedoeling van snelheidszones.

Hij hoopt wel nog altijd een seniele wegbeheerder te vinden (in die gemeentes met teveel geld) die binnen die snelheidszones aan elk kp van die niet-bindende herinneringszonebordjes gaat plaatsen, hilarisch...
" het mag hé zegt ie dan " basis:
Citaat:
11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.
Dus moest er toch eens ergens per abus op zo´n "mag-herinneringsbord" (90) staan (het moet al een seniele gemeente zijn) is dat bord niet bindend ... @ Mambo is mss weer geflitst, en dan is het zeker niet goed...

Uiteraard is dat punt 11 een algemene bepaling uit het verkeersreglement en NIET-bindend voor de wegbeheerder, die moet nu eenmaal zijn M.B. plaatsingsvoorwaarden opvolgen...

Deze links zet ik er best ook nog bij gewoon achtereenvolgens aanklikken:
Het M.B. verwijst naar het K.B en omgekeerd, en natuurlijk Artikel 5.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...11076/852-art1

11 OKTOBER 1976. - Ministerieel besluit houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
[B.S. 14.10.1976]
Artikel 1. Algemene bepalingen
1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het
(link: http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode ) algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.

Het is verboden verkeerstekens voor andere doeleinden te gebruiken.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...gcode/103-art5

1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]
Titel I: Inleidende bepalingen
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2012 om 18:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 23:43   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik ga het nog 1 keer opnieuw zetten.
Dedju toch;



BEBOUWDE KOM !!!!!!!!!





--------------------------------------------------------------------------------

1975

Artikel 68. - Verbodsborden.
68.1. De verbodsborden worden rechts geplaatst; wanneer de plaatsgesteldheid het evenwel niet
toelaat mogen zij boven de rijbaan geplaatst worden.
Zij mogen herhaald worden op de plaatsen waar het verkeer het rechtvaardigt.
68.2. Een verbodsbord mag aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met
een onderbord dat bij benadering de afstand aanduidt waarop het verbod begint.
68.3. De verbodsborden en de eindeverbodsborden worden hierna afgebeeld.

C43
Vanaf het verkeersbord tot het
volgend kruispunt, verbod te
rijden met een grotere snelheid
dan deze die is aangeduid.
- De vermelding "km" op het
verkeersbord is facultatief.
- Wanneer op een onderbord
een bepaalde massa is
aangeduid, is het verbod
slechts van toepassing op
voertuigen waarvan de
maximale toegelaten massa
hoger is dan de aangeduide.
Het verkeersbord C43 met de
vermelding 30 km per uur,
geplaatst boven het
verkeersbord F1 is van
toepassing op alle openbare
wegen binnen de bebouwde
kom.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 april 2012 om 23:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 23:50   #279
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn TAL van steden en dorpen die WEL bordjes 50 zetten na het F1 bord in de BBK

Oa in Brugge zie je ze vaak op de binnenring IN DE BEBOUWDE KOM

Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 23:52   #280
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Please quit de bullshit en zet die borden waar ze moeten staan. NIET ENKEL HIER EN DAAR OP HET WEGDEK GESCHILDERD; BORDJES A.U.B.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be