Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 april 2012, 22:53   #9921
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind dat er nogal veel nieuwe leden zijn de laatste dagen.
Dat is omdat men op andere forums veel hoort spreken over dit forum.
Aligator is offline  
Oud 28 april 2012, 23:00   #9922
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Inderdaad...godgeklaagd hoe pocolinkieworld een generatie lang de geesten heeft vergiftigd.
Che was een gewetenloze marxistische extremist.
Wie verder kijkt dan deze icoon, 'krijgt het knap moeilijk in zijn goede bedoelingen te blijven geloven. Dat toonbeeld van onbaatzuchtige dadendrang was vooral een nietsontziende ploert', aldus Het Parool begin februari dit jaar.

Nadat Che zich had aangesloten bij het leger van Castro, viel hij meteen op door zijn wreedheid. Een jonge guerrillastrijder in zijn colonne, die wat voedsel had gestolen, werd zonder proces gefusilleerd. Che was toen verantwoordelijk voor de executie van informanten, ongehoorzame soldaten, deserteurs en echte of vermeende spionnen. Hij liet het vuile werk niet alleen aan ondergeschikten over: hij executeerde eigenhandig een man die ervan verdacht werd een informant te zijn. Hij was voorstander van een totaal autoritair gezag, zie: Régis Debray Loués soient nos seigneurs, Gallimard, 1996, p. 184) – maar stuitte aanvankelijk nog op weerstand van meer democratisch gezinde commandanten. Na de stalinistische zuiveringen op Cuba werd hij met veel plezier verantwoordelijk voor het gevangenisfort La Cabana, waar hij oordeelde over leven en dood, met vele tientallen executies tot gevolg. Met name van vroegere wapenbroeders die liever de democratie hadden gezien.
Che voert de 'vrijwillige werkzondagen' in, een uitvloeisel van zijn bewondering voor de Sovjet-Unie en China. Eerder liet hij zich vol lof uit over de Culturele Revolutie in China die miljoenen levens heeft gekost. (zie: Régis Debray p. 185) Debray: 'Hij is het, en niet Fidel, die in 1960 op het schiereiland Guanaha het eerste "correctieve werkkamp" heeft uitgevonden'.

Na de machtsovername werd Guevara president van de Nationale Bank en minister van Industrie. In die periode liet hij naar schatting vijfhonderd politieke gevangenen executeren. Vele getuigenissen bevestigen dat Guevara een bijzondere interesse had voor harde ondervragingen, folteringen en executies.
Als minister leefde hij luxueus en ruïneerde de centrale bank en legde zo mede de grondslag voor Cuba's armoede. Hij bedacht een systeem van 'heropvoeding via dwangarbeid'. Tienduizenden Cubanen maakten kennis met zijn concentratiekampen. Toen hij zelfs Castro op de heupen begon te werken vertrok hij naar Bolivia, waar hij de dictatuur probeerde te verkopen.
In 1962 maakte Guevara deel uit van de Cubaanse delegatie die in Moskou de plaatsing van Russische atoomraketten op Cuba goedkeurde. De rakettencrisis die daaruit volgde, bracht de wereld op de rand van een atoomoorlog. De Sovjets bonden in en haalden hun raketten weg, in ruil voor de belofte dat de Amerikanen niet in Cuba zouden binnenvallen. Maar dat was niet naar de zin van Che Guevara. Hij vertelde een correspondent van de marxistische krant Daily Worker dat de Cubanen de raketten afgevuurd zouden hebben als zij onder hun bevel hadden gestaan.
In 1964 leidde hij de eerste Cubaanse interventie in Afrika. Samen met de toen nog onbekende Laurent Kabila nam hij deel aan de bloedige Simba-opstand, waarbij honderden blanken werden gegijzeld. Meer dan zestig daarvan werden vermoord.
Volgens de heldenmythe die later rond Che Guevara werd opgebouwd, liet hij in 1967, vlak voor zijn dood, zijn comfortabele leventje als topman van de Cubaanse nomenclatura in de steek om als guerrillaleider in Bolivia te gaan vechten. Het klinkt heel idealistisch, maar het is niet waar. Jaren tevoren was Guevara al in ongenade gevallen. In april 1965 had hij al zijn officiële functies verloren en hij was zelfs spoorloos verdwenen. De reden daarvoor lag in het groeiende conflict tussen de Sovjet-Unie en China. Castro had daarin de kant van de Sowjets gekozen, Guevara die van Mao.

Volgens de legende kreeg Guevara massale steun van de plaatselijke bevolking in Bolivia. Maar ook dat is een leugen. In zijn dagboek deed Guevara voortdurend zijn beklag over de onverschilligheid en zelfs de vijandigheid van de plaatselijke bevolking, die absoluut geen belangstelling had voor de marxistische revolutie. Met name de boeren van wie hij de revolutie verwachtte, moesten niets van hem weten.
Het Boliviaanse leger opende uiteindelijk de jacht op hem. Hij kreeg de kogel. Na zijn dood naam de CIA-agent ter plekke als bewijs dat Amerika van een luis in de pels was verlost, zijn horloge mee, een dure Rolex. Een revolutionair met een Rolex, en dat in de jaren zestig.
In zijn testament prijst Che 'de doeltreffende haat die van de mens een efficiënte, gewelddadige, selectieve en koude moordmachine maakt' (Régis Debray, p. 186). Hij was dogmatisch, koud en onverdraagzaam en bekende 'Ik kan geen vriend zijn met iemand als deze mijn ideeën niet deelt,' bekende deze fanaticus, die zijn zoon Vladimir doopte als eerbetoon aan Lenin.

Klinkt allemaal zo bekend!
't Clubbeke vertoont dezelfde trekjes.
SDX is offline  
Oud 28 april 2012, 23:04   #9923
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De ledenlijst van het bashing forum wordt gepermbanned al is het maar door mij alleen...
Op basis waarvan dan wel?
Als jij hier niet wilt blijven als de mensen op die lijst blijven, dag dan, want behalve een accidenteel verkeerd geplaatste draad ooit heb ik hier nog nooit een regel overtreden. In tegenstelling tot jijzelf, die vandaag meer gescholden en persoonlijk aangevallen hebt dan het merendeel van die lijst samen in jaren tijd.
Voor de rest begint dit eentonig te worden, en hoop ik dat er morgen terug normaal gediscussieerd kan worden in plaats van geheksenjacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Beste Robinus V,

Je beseft toch, dat jij als lid van bash the fascists, totaal geen recht van spreken hebt?

Dat alles wat jij zegt over deze zaak, irrelevant is?

Wat jij hier namelijk doet is eigen volk eerst onder links extremisten.
Het lokale kliekje verdedigen.
Het ruikt zowaar naar nationalisme...
Waarom zou wat ik over deze zaak zeg irrelevant zijn? Kijk eens naar mijn aantal berichten daar: één bericht, op vrijdag 27 april 2012, gisteren dus. Ik ben sympathiek bevonden, uitgenodigd geweest, heb me uit curiositeit geregistreerd, en er uiteindelijk nooit iets op geschreven.

Ik ben eigenlijk minder betrokken partij dan jij die je aangevallen voelt en andersdenkenden uit de weg wilt ruimen vanuit misplaatste wraakgevoelens.
Robinus V is offline  
Oud 28 april 2012, 23:06   #9924
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat samenzweren, plannen smeden om anderen te muilkorven, ook wel; "didactisch materiaal verzamelen genoemd" (oh m'n ego), is niet eens 't allerergste, je kan verkiezen om niet op dat getrol in te gaan, de trollen niet voederen, sterven ze 'n langzame dood, maar dat 'aangifte' doen bij 't racistisch centrum, zonder hier de moderatie op de hoogte te stellen, te driehoeken, bij twijfel over 'racistische' uitlatingen, daarvoor dient die driehoek trouwens, d�*t is laag, gemeen, achterbaks.

En d�*t is wel degelijk gebeurd, de alboreto heeft 't hier zèlf bekend, dat hij dat op z'n minst reeds 1 X gedaan heeft, hij heeft zelfs 'n mail van dat racistisch centrum als antwoord gehad.
als je geen racistische uitspraken doet heb je niets te vrezen.. tja.. waarom dan zo nijdig?

als er hier op dit forum geen racistische/haatzaaiende uitspraken staan, heeft de moderatie ook niets te vrezen.

aan de andere kant, vind ik het wel goed dat het CGKR dit onderzoekt, want naar mijn mening loopt het hier soms wel de spuigaten uit die sommige topics totaal verzieken, en daar doet volgens mij de moderatie te weinig tegen. een goede wake-up call.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 april 2012 om 23:08.
Sywen is offline  
Oud 28 april 2012, 23:10   #9925
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor de rest begint dit eentonig te worden, en hoop ik dat er morgen terug normaal gediscussieerd kan worden in plaats van geheksenjacht.
Dan ken je die kornuiten nog niet goed.
Oud 28 april 2012, 23:15   #9926
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als je geen racistische uitspraken doet heb je niets te vrezen.. tja.. waarom dan zo nijdig?

als er hier op dit forum geen racistische/haatzaaiende uitspraken staan, heeft de moderatie ook niets te vrezen.

aan de andere kant, vind ik het wel goed dat het CGKR dit onderzoekt, want naar mijn mening loopt het hier soms wel de spuigaten uit, en daar doet volgens mij de moderatie te weinig tegen. een goede wake-up call.
Meiske, ik vrees helemaal niks, zelfs al zou mijn hele oeuvre als 'racistisch' bestempeld worden, dan nog bind ik niet in, en zal ik mijn mening blijven verkondigen tot m'n laatste snik, en achter mijn principes blijven staan, want, en let nu goed op; d�*�*r gaat 't niet om!

Als je je hier inschrijft onderschrijf je de forumregels, 't reglement, en daar staat klaar en duidelijk dit;
Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Begrijp je 't zo'n beetje?

Indien er racistische uitspraken zouden staan heb je 'n hulpmiddel ter beschikking om de moderatie te helpen onoorbare uitspraken te verwijderen, en dat is dat driehoekje links, d�*�*r dient 't voor.

Maar ergens in 1 of ander achterhoekje complotten smeden/didactisch materiaal verzamelen, 'erg onschuldig en naïef' draden openen met 't doel te provoceren/uitspraken uit te lokken is gewoon laagbijdegronds en achterbaks, 'n volwassen persoon onwaardig.

Strijd met open vizier.
SDX is offline  
Oud 28 april 2012, 23:20   #9927
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

aan de andere kant, vind ik het wel goed dat het CGKR dit onderzoekt, want naar mijn mening loopt het hier soms wel de spuigaten uit die sommige topics totaal verzieken, en daar doet volgens mij de moderatie te weinig tegen. een goede wake-up call.
iedereen die juridische stappen onderneemt tegen dit forum wordt uitgesloten van dit forum..het is geen kwestie van gelijk of ongelijk, het is hun forum...

het is dus simpel, de wisordclan moet er permanent uit...

en de haatzaaiers moeten aan de linkerzijde gezocht worden, die starten besloten fora op om een strategie tegen de vrije meningsuiting uit te dokteren geen enkele rechtse die aan dat soort radicalisme dacht ..
Eigenzinnig is offline  
Oud 28 april 2012, 23:22   #9928
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie niet in waarom. Mensen mogen toch reageren op eender welk forum?
Oud 28 april 2012, 23:23   #9929
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Anti-racisten' die zich aan racisme ergeren, kunnen proberen racistische uitingen te weerleggen.
Als ze er niet in slagen kunnen ze via juridische weg de 'racisten' het zwijgen opleggen.

'Racisten' die zich ergeren aan anti-racistisch discours, kunnen dat weerleggen in een discussie.
Als ze er niet in slagen, dan houdt het op.

Voelt niemand hoe scheef deze situatie is?
Oud 28 april 2012, 23:24   #9930
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

.
die heksenjacht beste, is begonnen met de oprichting van een extremistisch nevenforum om de linkse technieken te coordineren om het andersdenkenden gedachtengoed te ondermijnen...
Eigenzinnig is offline  
Oud 28 april 2012, 23:26   #9931
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
dat artisjokaans semantisch gedoe is niet aan u besteed..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik kan inderdaad niet goed liegen.
Elbow is offline  
Oud 28 april 2012, 23:27   #9932
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die heksenjacht beste, is begonnen met de oprichting van een extremistisch nevenforum om de linkse technieken te coordineren om het andersdenkenden gedachtengoed te ondermijnen...
...en dan nog op zo'n amateuristische wijze, hadden ze dan ècht gedacht dat zoiets nooit zou lekken, dat ze die kleuterklastoeren geheim konden blijven houden, er is altijd wel ergens 'n mol.

Amateurekes.

Zoiets komt niet eens op in 't brein van 'n serieus volwassen persoon.
SDX is offline  
Oud 28 april 2012, 23:29   #9933
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meiske, ik vrees helemaal niks, zelfs al zou mijn hele oeuvre als 'racistisch' bestempeld worden, dan nog bind ik niet in, en zal ik mijn mening blijven verkondigen tot m'n laatste snik, en achter mijn principes blijven staan, want, en let nu goed op; d�*�*r gaat 't niet om!

Als je je hier inschrijft onderschrijf je de forumregels, 't reglement, en daar staat klaar en duidelijk dit;

Begrijp je 't zo'n beetje?

Indien er racistische uitspraken zouden staan heb je 'n hulpmiddel ter beschikking om de moderatie te helpen onoorbare uitspraken te verwijderen, en dat is dat driehoekje links, d�*�*r dient 't voor.

Maar ergens in 1 of ander achterhoekje complotten smeden/didactisch materiaal verzamelen, 'erg onschuldig en naïef' draden openen met 't doel te provoceren/uitspraken uit te lokken is gewoon laagbijdegronds en achterbaks, 'n volwassen persoon onwaardig.

Strijd met open vizier.
welke bedreiging? ik heb hier niemand iemand zien bedreigen. starten artisjok/alboreto een gerechtelijke procedure op tegen politics.be ofzo? heb ik dat ergens gemist?

en over achterbaksheid geproken, zouden ze betern eens alle pm's bekend maken, dan zullen we wel nog eens iets zien.

ik heb zo bvb een pm gehad die bedoeld is voor iemand anders, (waarom die aan mij gezonden is is mij een groot raadsel....) en at daarin stond was -tigmaal achterbakser.

Sywen is offline  
Oud 28 april 2012, 23:30   #9934
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Vanzelvers; ''...die schermafbeelding heb ik hier nooit gebruikt...''

Den allah zal blij zijn met d'r mohamedanenleugens.
SDX is offline  
Oud 28 april 2012, 23:31   #9935
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedereen die juridische stappen onderneemt tegen dit forum wordt uitgesloten van dit forum..het is geen kwestie van gelijk of ongelijk, het is hun forum...
wie ondernemen juridische stappen?

Citaat:
dus als je het niet eens bet met hen moeten ze eruit? was jij niet zo een fan van vrije meningsuiting?
Citaat:
en de haatzaaiers moeten aan de linkerzijde gezocht worden, die starten besloten fora op om een strategie tegen de vrije meningsuiting uit te dokteren geen enkele rechtse die aan dat soort radicalisme dacht ..

Sywen is offline  
Oud 28 april 2012, 23:32   #9936
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke bedreiging? ik heb hier niemand iemand zien bedreigen. starten artisjok/alboreto een gerechtelijke procedure op tegen politics.be ofzo? heb ik dat ergens gemist?

en over achterbaksheid geproken, zouden ze betern eens alle pm's bekend maken, dan zullen we wel nog eens iets zien.

ik heb zo bvb een pm gehad die bedoeld is voor iemand anders, (waarom die aan mij gezonden is is mij een groot raadsel....) en at daarin stond was -tigmaal achterbakser.
Ja, je zal dat gemist hebben.

Lees de draad eens door en kom dan meepraten.

Laatst gewijzigd door SDX : 28 april 2012 om 23:32.
SDX is offline  
Oud 28 april 2012, 23:32   #9937
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanzelvers; ''...die schermafbeelding heb ik hier nooit gebruikt...''

Den allah zal blij zijn met d'r mohamedanenleugens.
Den allah heeft het al niet op madammen begrepen.
Dat wordt eeuwige BBQ-en in de hel.
Elbow is offline  
Oud 28 april 2012, 23:37   #9938
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je zal dat gemist hebben.

Lees de draad eens door en kom dan meepraten.
tja ik zie enkel dat ze het CGKR hebben gecontacteerd. als jij dat verwart met een 'bedreiging' of 'gerechtelijke procedure' is dat niet mijn probleem.

heeft het CGKR nu plotseling rechterlijke macht ofzo?

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 april 2012 om 23:39.
Sywen is offline  
Oud 28 april 2012, 23:39   #9939
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heeft het CGKR nu plotseling rechterlijke macht ofzo?
De facto wel, want ze kunnen processen inspannen op kosten van de belastingbetaler.
Oud 28 april 2012, 23:39   #9940
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Den allah heeft het al niet op madammen begrepen.
Dat wordt eeuwige BBQ-en in de hel.
Eerst nog de martelingen en folteringen van 't graf als den allah 't in z'n krollen heeft.

Daar hangen ze, vreemd dat ze daar géén kopvoddekes hoeven dragen.
SDX is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be