![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Met welk type wagen rijdt u? | |||
Klein stadswagentje |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,42% |
Hatchback |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,44% |
Berline |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,79% |
Stationwagen/Break |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Midi MPV (kleine monovolume) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,16% |
MPV (grote monovolume) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,33% |
Coupé |
![]() ![]() ![]() |
12 | 13,95% |
Cabrio |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,16% |
SUV |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,81% |
Camionette |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,81% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Zeer exclusief wagentje. In tiptop conditie extreem duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
Sure, van die getunede plastic matchboxekes, die trek je er zo af maar daar is geen kunst aan. Dat kon ik jaren terug ook met de Opel Senator 3.0 van de schoonvader ![]() Maar bon, as said, je m'en fous of ik al eerste of laatste bij een rood licht weg ben. Daar dient die Aston niet voor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() Citaat:
Citaat:
euhm .... geen enkele klassieke automaat zal het halen tegen een manuele bak bij dezelfde vermogens in dezelfde wagen. 1. gewicht van een automaat is hoger 2. Goede getrainde chauffeurs kunnen sneller schakelen. 3. Clutch dumping is soms nog een bijomend voordeel Ik rij ook graag met een klassieke automaat. Zeker wel. Mensen die dat niet kunnen appreciëren zijn te nauw denkend. Maar een klassieke automaat kies je niet om de snelste te zijn.
__________________
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
Maar het is wel waar dat hij de Aston DB7 aankon De Aston DB7 heeft net als de XJR de 3.2 liter V8 , als ik me niet vergis is dat blok een ford motor . De XJR supercharged heeft de 4,2 liter V8 het zelfde blok als de Daimler 4 liter V8 , maar dan wat verruimt en en zeer sterk getunde bovenbouw . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
Maar met mijn automaat ben ik vaak veel vlugger wag dan met de koppeling hoor en daar mispakken vele mensen zich aan . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() Citaat:
__________________
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 april 2012 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() OFFFFF , je maakt het meeste lawaai , je wielen slippen het meest door , je hebt de minste grip en je banden verslijten het snelste . de rest wil ik nog zien .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Er zijn veel oldtimers en serieuze bakken met een automatische versnelling. Op zich ben ik niet tegen, in die tijd was het vaak een vooruitgang immers. Praktisch hebben automatische bakken nogal de neiging na een bepaalde km stand te "slippen". Dat kan door een vervuilde zeeffilter zijn onder in de boite en dat is dan niet erg, maar de dichtingen kunnen ook doorlaten en dat is een dure revisie. Dat is dus wel erg.
Al snel heb je te maken met de "boite" maffia die overdreven veel geld vraagt voor die zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() kosten aan een koppeling of manuele bak zijn ook groot
![]() Ik rij nu ook effectief continu met een automaat van 24 jaar oud hoor! Ik wil maar zeggen dat ik niet de snelste hoef te zijn. Ik ben niet meer zo jeugdig in mijn hoofd. Ok, heeft wel al eens revisie gehad, dat wel. 1 keer dus op 24 jaar tijd. Je moet wel willen houden van je wagen en dus onderhouden. >=2 x olie verversen / jaar, filters, etc... olie van de bak verversen... etc etc
__________________
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 30 april 2012 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.299
|
![]() Felix Wankel bouwde, na geduldige opzoekingen, zijn eerste motor eind 1959. Er waren vooral problemen met de koeling. Daarom werd hij eerst gebruikt als buitenboordmotor. In 1962 deed Mercedes proeven in een auto. Daarna volgden NSU en heel wat andere automerken. Nu zou Audi de draad terug opnemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.299
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() Ik heb meer voor de opvolger: de SLS.
de helft zo duur, maar veel meer benz.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Nu ja het is een beetje een op en af verhaal...die wankel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
|
![]() Plezant, met trommelremmekes.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
|
![]() Hoe komt het eigenlijk dat die klassieke automaat hier nooit voet aan de grond gekregen heeft, terwijl automaten met dubbele koppeling (DSG, EDC, Powershift,...) hot zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Mijn volgende auto is een automaat.
Dat geschakel begint op mijn zenuwen te werken, vooral wanneer je op hellingen in de file staat... Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 mei 2012 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
|
![]() Ik rij ook liever met een automaat.
Het is beter voor de veiligheid aangezien je meer kan opletten. Tijdens een plezierritje kan je ook meer genieten. |
![]() |
![]() |