Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Met welk type wagen rijdt u?
Klein stadswagentje 21 24,42%
Hatchback 15 17,44%
Berline 11 12,79%
Stationwagen/Break 13 15,12%
Midi MPV (kleine monovolume) 1 1,16%
MPV (grote monovolume) 2 2,33%
Coupé 12 13,95%
Cabrio 1 1,16%
SUV 5 5,81%
Camionette 5 5,81%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2012, 06:17   #261
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 23:55   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er bestond ver voor de masda toch al een wankel moter ? de NSU RO 80 en als ik me niet vergis hebben ze die ook in de Volkswagen K70 geplaatst .

Meen je dan nu echt honderduizend € voor een masda met wankelmoter ?
Voor de eerste generatie, de cosmo. Dus nog voor de rx7.
Zeer exclusief wagentje.
In tiptop conditie extreem duur.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 00:03   #263
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik had voor de Jag XJR een Porsche 928 S4 , 5 liter V8 , En dat was een beest , nu ik koos voor wat meer comfort en 4 zitter , en iets waar wel wat power in zit . Tot ik zeer verbaast was over de Jag XJR super charger . , Voor een lilosine is dat echt niet normaal hoor . Juist normaal pak je daar niet echt mee uit of je ziet het zelden omdat de meeste Jag rijders rustige genieters zijn . dat beestje hoor je nauwelijks draaien , maar als je het gas even brusk indrukt Klettert en gromt hij net als rasechte sport V8 en de automaat en techniek is verbluffend .
Dat kan goed zijn hoor,en fijn voor jou dat je kar zo leuk snort, maar om te gaan stellen dat ie een M3, laat staan een M5 of een Aston V12 eraf trekt, dat is domweg je eigen wagen overschatten of die andere karrekes onderschatten.
Sure, van die getunede plastic matchboxekes, die trek je er zo af maar daar is geen kunst aan. Dat kon ik jaren terug ook met de Opel Senator 3.0 van de schoonvader .

Maar bon, as said, je m'en fous of ik al eerste of laatste bij een rood licht weg ben. Daar dient die Aston niet voor
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:34   #264
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ok spreken we ne keer af , Ik zal U zien hoor , in mijne spiegel !

en met mijn automatiekske lekker comfortabel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja maar als ik me niet vergis hebben die automaten van vroeger een "kickdown". Dus als je gas lost en terug eind induwd schakelt die terug en gaat hoger in toeren.
Die automaten rijden heerlijk.
Alleen mogen ze niet "slippen", dan heb je kosten.

euhm .... geen enkele klassieke automaat zal het halen tegen een manuele bak bij dezelfde vermogens in dezelfde wagen.
1. gewicht van een automaat is hoger
2. Goede getrainde chauffeurs kunnen sneller schakelen.
3. Clutch dumping is soms nog een bijomend voordeel

Ik rij ook graag met een klassieke automaat. Zeker wel. Mensen die dat niet kunnen appreciëren zijn te nauw denkend.
Maar een klassieke automaat kies je niet om de snelste te zijn.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:36   #265
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die madam heeft een mooie ster hoor , of kan je stellen dat haar ekster een hoge nest heeft ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:44   #266
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat kan goed zijn hoor,en fijn voor jou dat je kar zo leuk snort, maar om te gaan stellen dat ie een M3, laat staan een M5 of een Aston V12 eraf trekt, dat is domweg je eigen wagen overschatten of die andere karrekes onderschatten.
Sure, van die getunede plastic matchboxekes, die trek je er zo af maar daar is geen kunst aan. Dat kon ik jaren terug ook met de Opel Senator 3.0 van de schoonvader .

Maar bon, as said, je m'en fous of ik al eerste of laatste bij een rood licht weg ben. Daar dient die Aston niet voor
Stop stop stop , niet de nieuwe M 5 , en niet de Aston V 12

Maar het is wel waar dat hij de Aston DB7 aankon

De Aston DB7 heeft net als de XJR de 3.2 liter V8 , als ik me niet vergis is dat blok een ford motor .

De XJR supercharged heeft de 4,2 liter V8 het zelfde blok als de Daimler 4 liter V8 , maar dan wat verruimt en en zeer sterk getunde bovenbouw .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:46   #267
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat kan goed zijn hoor,en fijn voor jou dat je kar zo leuk snort, maar om te gaan stellen dat ie een M3, laat staan een M5 of een Aston V12 eraf trekt, dat is domweg je eigen wagen overschatten of die andere karrekes onderschatten.
Sure, van die getunede plastic matchboxekes, die trek je er zo af maar daar is geen kunst aan. Dat kon ik jaren terug ook met de Opel Senator 3.0 van de schoonvader .

Maar bon, as said, je m'en fous of ik al eerste of laatste bij een rood licht weg ben. Daar dient die Aston niet voor
Het moterblok van de Opel Senator, was dat het zelfde niet van de Commedore coupe ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:51   #268
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
euhm .... geen enkele klassieke automaat zal het halen tegen een manuele bak bij dezelfde vermogens in dezelfde wagen.
1. gewicht van een automaat is hoger
2. Goede getrainde chauffeurs kunnen sneller schakelen.
3. Clutch dumping is soms nog een bijomend voordeel

Ik rij ook graag met een klassieke automaat. Zeker wel. Mensen die dat niet kunnen appreciëren zijn te nauw denkend.
Maar een klassieke automaat kies je niet om de snelste te zijn.
Natuurlijk heeft een versnelingsbak voordeel om te racen ; met een automaat kan je geen toeren halen in de bochten en er sterk uit komen .

Maar met mijn automaat ben ik vaak veel vlugger wag dan met de koppeling hoor en daar mispakken vele mensen zich aan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 19:21   #269
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Natuurlijk heeft een versnelingsbak voordeel om te racen ; met een automaat kan je geen toeren halen in de bochten en er sterk uit komen .

Maar met mijn automaat ben ik vaak veel vlugger wag dan met de koppeling hoor en daar mispakken vele mensen zich aan .
Met een manuele bak kan je de toeren hoog houden (hoger dan ralenti) zonder dat je vooruit gaat alvorens de koppeling los te laten. Niet direct een aan te raden gewoonte, omdat je aandrijving verslijt. Maar, je bent wel de snelste.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 april 2012 om 19:22.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 23:50   #270
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Met een manuele bak kan je de toeren hoog houden (hoger dan ralenti) zonder dat je vooruit gaat alvorens de koppeling los te laten. Niet direct een aan te raden gewoonte, omdat je aandrijving verslijt. Maar, je bent wel de snelste.
OFFFFF , je maakt het meeste lawaai , je wielen slippen het meest door , je hebt de minste grip en je banden verslijten het snelste . de rest wil ik nog zien .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 00:34   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn veel oldtimers en serieuze bakken met een automatische versnelling. Op zich ben ik niet tegen, in die tijd was het vaak een vooruitgang immers. Praktisch hebben automatische bakken nogal de neiging na een bepaalde km stand te "slippen". Dat kan door een vervuilde zeeffilter zijn onder in de boite en dat is dan niet erg, maar de dichtingen kunnen ook doorlaten en dat is een dure revisie. Dat is dus wel erg.
Al snel heb je te maken met de "boite" maffia die overdreven veel geld vraagt voor die zaken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:17   #272
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

kosten aan een koppeling of manuele bak zijn ook groot

Ik rij nu ook effectief continu met een automaat van 24 jaar oud hoor!
Ik wil maar zeggen dat ik niet de snelste hoef te zijn. Ik ben niet meer zo jeugdig in mijn hoofd.

Ok, heeft wel al eens revisie gehad, dat wel. 1 keer dus op 24 jaar tijd.
Je moet wel willen houden van je wagen en dus onderhouden.
>=2 x olie verversen / jaar, filters, etc... olie van de bak verversen... etc etc
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 april 2012 om 10:19.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:34   #273
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er bestond ver voor de masda toch al een wankel moter ? de NSU RO 80 en als ik me niet vergis hebben ze die ook in de Volkswagen K70 geplaatst .

Meen je dan nu echt honderduizend € voor een masda met wankelmoter ?
Felix Wankel bouwde, na geduldige opzoekingen, zijn eerste motor eind 1959. Er waren vooral problemen met de koeling. Daarom werd hij eerst gebruikt als buitenboordmotor. In 1962 deed Mercedes proeven in een auto. Daarna volgden NSU en heel wat andere automerken. Nu zou Audi de draad terug opnemen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:37   #274
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Henri, is dat jouw wagen en/of vrouw of dochter ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:38   #275
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Ik heb meer voor de opvolger: de SLS.
de helft zo duur, maar veel meer benz.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 11:15   #276
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Felix Wankel bouwde, na geduldige opzoekingen, zijn eerste motor eind 1959. Er waren vooral problemen met de koeling. Daarom werd hij eerst gebruikt als buitenboordmotor. In 1962 deed Mercedes proeven in een auto. Daarna volgden NSU en heel wat andere automerken. Nu zou Audi de draad terug opnemen...
Er is ook een moto met wankelmotor geweest en diverse grasmaaiers.
Nu ja het is een beetje een op en af verhaal...die wankel.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 13:38   #277
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De nieuwere Kreidler Florett's waren echte monsters.
In de jaren '70 wist men daar een pak PK's uit te toveren.
Haalden gemakkelijk 110 �* 120 KmH, heel wat voor een brommer.
Plezant, met trommelremmekes.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 18:22   #278
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Ik rij ook graag met een klassieke automaat. Zeker wel. Mensen die dat niet kunnen appreciëren zijn te nauw denkend.
Maar een klassieke automaat kies je niet om de snelste te zijn.
Hoe komt het eigenlijk dat die klassieke automaat hier nooit voet aan de grond gekregen heeft, terwijl automaten met dubbele koppeling (DSG, EDC, Powershift,...) hot zijn?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 18:26   #279
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Mijn volgende auto is een automaat.
Dat geschakel begint op mijn zenuwen te werken, vooral wanneer je op hellingen in de file staat...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 mei 2012 om 18:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 18:42   #280
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Ik rij ook liever met een automaat.
Het is beter voor de veiligheid aangezien je meer kan opletten.
Tijdens een plezierritje kan je ook meer genieten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be