![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry hoor, maar dat vind ik behoorlijk over de top.
Dubbelnicken aanmaken om bans te omzeilen of iemand beschouwen als een trut, tot daar aan toe, is vrij onschuldig, maar om te stellen : "we kennen nu haar echte naam?"... Ik vraag mij af waar dit allemaal heen leidt.
#382 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar. De "bekentenis" (na eerst wat gekronkel) staat ergens in de draad 'banmededelingen' in k&k.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 mei 2012 om 05:54. |
![]() |
![]() |
#383 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het BTF-forumpje tekende jokerina meerdere malen met suqar_
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens uw rondsluipend figuur was de buurman zelf, ik had beter moeten kijken ipv iedereen met uw 'burgewachtgedoe' lastig te vallen.. In sowiezo is uw actie perfect een permban waard, omdat er ook zoiets bestaat als een 'verantwoordelijke uitgever' waardoor het forum verantwoordelijk kan worden gesteld voor de 'berichten' erop... U krijgt dus binnenkort waarschijnlijk dit bericht in de bus : ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 mei 2012 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
#386 | ||||
Administrator
|
![]() Citaat:
Vanuit de organisatie Politics hebben we in 2001 een bepaalde lijn gekozen die zoveel mogelijk toelaat binnen de lijnen van de wet. En slechts enkele extra regels oplegt die de beheersbaarheid ten goede komen. Die lijn is gebaseerd op een eerder forum dat wij toen hebben opgedoekt. Een propere lei. Wij zijn er nog altijd van overtuigd dat deze lijn het succes vormt van het forum en de mogelijkheid biedt tot een discussie met een brede tolerantie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb nog een algemene opmerking. Je hoeft geen open brief aan mij persoonlijk te richten. Ik ben hier niet de 'grote baas', hooguit degene die hier zowat het langste actief is in de organisatie. De organisatie werd genoemd naar de website, een domein dat mijn eigendom was. Ik had het ter beschikking gesteld aan de toenmalige groep van 9 mensen van JVD en IAC die het initiatief hebben opgestart. Jammer genoeg staan de domeinen nog op mijn naam. Deze zijn nu nog altijd mijn eigendom. Maar als alles goed gaat dan worden ze in de toekomst overgedragen aan de organisatie. Het initiatief wordt uitgewerkt door grotere groep vrijwilligers. Volgens onze huidige gegevens telt Politics 106 werkende leden. Na aftrek van wat inactieve leden blijft ongetwijfeld een grote groep medewerkers over die dit allemaal mogelijk maken. Je mag een open brief gerust aan heel die groep richten ![]() Misschien nog opmerken dat jullie moderators deel uitmaken van die groep vrijwilligers en eveneens vrijwillig (!) bakken kritiek slikken. Ik vind dat ze allemaal een 'bloemekee' verdienen! groetjes, Maarten *uit overtuiging dat er nood is aan een initiatief zoals dit ... sinds 1998* Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 12 oktober 2017 om 14:33. |
||||
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
- moderators zijn hiermee bezig. Soms is er wat beraad nodig. - bannen is niet een doel maar een middel. * - de omschrijving van Arbiter is illustratief en omschrijft bijzonder goed hoe moderatie naar discussies kijkt. Blijft overeind. * - ik ben wél blij dat dit op deze manier aan de oppervlakte kwam. Ideaal voor de discussie. * (*=mijn persoonlijke mening) Maarten |
|
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je moet vaststellen dat ge hier op dit forum mensen toelaat en achteraf blijkt dat deze mensen die toelating alleen maar misbruiken om dit forum en bijgevolg ook uzelf te schaden , dan zijn er toch maar weinig opties hé Maarten.
|
![]() |
![]() |
#390 |
Banneling
|
![]() Het is (blijkbaar) het forum van de politics VZW en derhalve hebben die het laatste woord...wel verwacht ik toch iets meer dat een 'terechtwijzing'...dat zou de geloofwaardigheid van dit forum serieus schaden...en nog meer leden doen afhaken..
|
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er hier voor nog geen tiende definitief aan de kant gezet. Als men al strafpunten krijgt om iets in een verkeerde rubriek te plaatsen en nog een pak meer als men , moe getergd eens zijn zelfbeheersing verliest, dan is dit toch wel "einde verhaal". |
|
![]() |
![]() |
#392 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
@Johan: - dit lijkt niet doordacht, maar de eenvoud zegt dat de moderatie het laatste woord heeft. Werkt prima. - We zijn idd geen politieagent maar hebben op die manier bewust bewegingsvrijheid opgezet, zowel voor gebruikers als voor moderatie. - hier kan meer gezegd worden dan elders. Hier laten we meer toe. Maar alles moet binnen het wettelijk kader blijven. In andere initiatieven wordt teveel gemodereerd. Er wordt eerder gemodereerd om het gevoel van schaamte bij de facilitator weg te nemen dan om de meningen vrij te laten zijn. Iets wat vies klinkt wordt geschrapt. Hier niet. Ik weet van sommige redacties waar twee mensen fulltime ingezet worden om alle binnenkomende reacties na te kijken en te filteren nog vóór ze gepubliceerd worden ... Hier niet. De mening blijft van de gebruikers. @smosty: - moderatie door vrijwilligers heeft limieten. Maar ik zou die redacties, waarvan sprake hierboven, niet willen nadoen ![]() - CGKR is inderdaad een overheidsinstrument. Ik kan niet meteen de pagina op hun website terugvinden, maar ze vallen onder de bevoegdheid van het Kabinet van de Eerste Minister en worden grotendeels betaald door de Nationale Loterij. Als iemand die informatie kan opsnorren ... Maarten |
|
![]() |
![]() |
#393 |
Administrator
|
![]() idd. Maar zoals al gezegd: af en toe is beraad nodig. Wij werken eveneens digitaal, voor en na de uren. Er is geen vergaderuurtje van de moderators en we moeten wachten tot iedereen betrokken is geweest. Dat kan even tijd vragen.
|
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is natuurlijk of de be(k)laagden het forum als dusdanig kapot wilden maken, bepaalde forummers het leven zuur wilden maken of uit verontwaardiging over bepaalde uitingen onder elkaar hun frustraties ventileren en afspreken om de poster(s) ervan aan te pakken.
Misschien is het wel een mix en dan is het nog moeilijker te bepalen in welke verhouding het ene tegenover het andere staat. Ook over de vermelding bij het CGKR moet men zich afvragen of het doel ervan is om Politics als dusdanig te viseren, dan wel op dit forum publiek gemaakte opinies en houdingen. Dat is een immens verschil. Per slot van rekening is het ook aan elk forumlid om voor zichzelf uit te maken waar voor hem of haar de grens ligt om een mening te tolereren en om in te gaan op een reactie van een andere forummer. Ook is het aan elke forummer om voor zichzelf de woordkeuze te bepalen om een mening te verkondigen. Dit is een forum, een instrument, dat ter beschikking staat van eenieder die er gebruik van wil maken. Hoe iemand er gebruik of misbruik van maakt, moet men voor zichzelf maar weten. De rest is actie-reactie met alle gevolgen van dien. Het hele gebeuren te eenzijdig bekijken, lijkt me nogal gemakkelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 3 mei 2012 om 17:22. |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vormen van een 'clan' met als doel de politieke tegenstand te provoceren en/of te bannen is in strijd met het forumreglement en andere later verduidelijkte moderatieregels...permbanmaterial Het verzamelen van 'didactisch' materiaal om dit te melden aan externe instanties is tegen het forumreglement..permbanmaterial Het ontduiken van een ban met een (gemeenschappelijke) nick is permbanmaterial Klacht indienen tegen het forum met een 'externe' identiteit terwijl je wel degelijk op dit forum zit..permbanmaterial.. Mocht de moderatie concluderen dat ik een ban verdien omwille van schelden & beledigen zo be it..ik maak me geen illusies, de clan en haar medestanders gaan ongetwijfeld het driehoekje nog eens massaal hebben gebruikt om niet alleen te moeten 'gaan'... |
|
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel degelijk - letterlijk geschreven - om de 'moderatie aan de tand te voelen'. ![]() 't Ging dus zeker wel om wat er 'staat', niet 'enkel' om de 'persoon'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#397 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zien natuurlijk ook niet hoeveel er actief gedriehoekt werd door wie en waarom... We zien niet wat de moderatie ziet. Citaat:
. |
||
![]() |
![]() |
#398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#399 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien, het is enkel maar verder uitgelekt, omdat filo belachelijk bleef ontkennen en liegen met zijn gezever over password gestolen, identiteit gestolen edm... ![]() . |
|
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks dat werd er nog een moment van bezinning aangereikt om niet langer rond de pot te draaien, maar men verkoos helaas stilzwijgend en laf, om alles dan maar te openbaren. |
|
![]() |