Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2012, 19:05   #241
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wiet en hash zijn helemaal niet zo onschuldig zoals vaak wordt beweerd.
Het ENIGE bewezen negatief effect is dat wiet-gebruik op adolescente leeftijd kans op psychoses verhoogt, dit opmerkelijk bij genetische aanleg.
Oud 3 mei 2012, 20:30   #242
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Inmiddels is de situatie in Eindhoven zo verslechterd dat de burgemeester heeft ingegrepen. Na drie dagen valt al te zien dat er volop illegale verkoop van softdrugs in de stad is.
Citaat:
Van Gijzel zegt dat nog maar 15 procent van de mensen die normaal in de coffeeshop komen, daar nu nog hun wiet kopen. ''Afgesproken is dat we in Eindhoven deze eerste maand van het nieuwe beleid de drempel om je te laten inschrijven bij een coffeeshop zo laag mogelijk willen maken'', zegt hij in een verklaring.

Bezoekers van Eindhovense coffeeshops mogen ook met een Nederlands paspoort, identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning aantonen dat ze in Nederland wonen. Mensen met een buitenlands paspoort moeten nog wel een uittreksel hebben. De gemeente stopt bovendien bij de digitale aanvraag van een uittreksel met het vragen naar de reden van de aanvraag.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...ietpas_op.html

Inmiddels doet het gerucht te ronde dat als je geregistreerd staat met een wietpas dat je dan de USA niet meer in mag.
Paranoia? In ieder geval is er niets geregeld over privacy en wie denkt dat zijn privacy bij de overheid in goede handen is moet zich laten nakijken. Die heeft een steekje los.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 20:31   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op hun begrotingstotaal? Ja, absolute peanuts, zeker voor zoiets marginaals als drugsgeld.
Volg jij het nieuws, zo nu en dan ne keer.
Weet jij hoe er met maatregelen die 'amper' enkele honderden miljoenen euro geschoven wordt om het budget te doen kloppen. Dan noem jij enkele miljarden peanuts.

Je antwoord niet op de rest. Ga je daar mee akkoord?

De schattingen zijn 360 tot 420 ontslagen in deze eerste fase (het zuiden van Nederland)
360 tot 420 mensen die met een loon koopkracht hadden, belastingen en sociale zekerheid betaalden en nu een werkloosheidssteun moeten krijgen.
Wat was er nu ook weer positief aan de wietpas?

Je hebt net toegegeven dat die overlast krak hetzelfde is.
Behalve die illegale daad die niet illegaal is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 21:14   #244
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin gerust je eigen partij met zo'n standpunt. Wel niet verbaasd zijn als je jaar na jaar de kiesdrempel niet haalt en maar 1/100 haalt van partijen die wel actief tegen drugslegalisering strijden.
Voor Nederland is het een kwestie van tijd, vooraleer de meerderheid voor regulering van cannabis is.
http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_win...id%20te%20soft

Enkel in de groep +55-jarigen is er nog een meerderheid (69%) te vinden om softdrugs te verbieden.
Binnen de groep 35-55-jarigen is dit 43%, binnen de groep tot 35 jaar is slecht 24% voor het verbieden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 21:57   #245
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard Blow er ééntje Bob

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bwa, af en toe begrijp ik wel eens iets hoor.
Bijvoorbeeld als jij mij eens zou uitleggen waarom de legale verkoop weg valt doordat de buitenlanders wegblijven.
En nee, de vergelijking met alcohol slaat nergens op.
Alcohol was legaal en algemeen ingeburgerd toen het verboden werd.
Wiet is bij mijn weten nooit legaal geweest.
Bovendien heeft alcohol een bepaalde functie als dorstlesser, bewaarmiddel.
Welke nuttige functie heeft wiet dan volgens u ?
Het zou op zeer voordelige wijze allerlei antidepressiva en kalmeermiddelen kunnen vervangen voor te beginnen.
Wiet is ook goed tegen asthma, wel zonder tabak in dat geval. Pure wiet.
Ondertussen word het ook in sommige landen voorgeschreven als pijnstiller.
En voor de doorsneemens is het goed voor de zenuwen. Je kan beter relaxen.
Probeer het maar eens. Misschien krijg je er beter karakter van.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 21:58   #246
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het zou op zeer voordelige wijze allerlei antidepressiva en kalmeermiddelen kunnen vervangen voor te beginnen.
Wiet is ook goed tegen asthma, wel zonder tabak in dat geval. Pure wiet.
Ondertussen word het ook in sommige landen voorgeschreven als pijnstiller.
En voor de doorsneemens is het goed voor de zenuwen. Je kan beter relaxen.
Probeer het maar eens. Misschien krijg je er beter karakter van.
Waarom ga jij allerlei excuses verzinnen? het is gewoon focking chill.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 22:04   #247
Aligator
Minister

Standaard watten boer nie kent, da fret em nie

Citaat:
Klopt, ik doe het al 70 jaar zonder en dat lukt aardig.
Luister, het is hoog tijd dat je wiet probeert. Het zou triestig zijn dat je dit niet gekend hebt tijdens uw reeds lange leven. Profiteer rustig van uw oude dag, ik garandeer dat je het aangenaam zult vinden.
Oud 3 mei 2012, 22:06   #248
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Luister, het is hoog tijd dat je wiet probeert. Het zou triestig zijn dat je dit niet gekend hebt tijdens uw reeds lange leven. Profiteer rustig van uw oude dag, ik garandeer dat je het aangenaam zult vinden.
Voor hem is een flinke dosis lsd, geschikter denk ik.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 22:08   #249
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hoor.
Ook wij hielden bij hoog en laag vol dat roken en drinken toch zo onschuldig was.
Wij hebben ondertussen met scha en schande ondervonden hoe verkeerd we waren.
Je moet wiet met een waterpijp roken, of nog beter, met een vaporizer, dan kan dat geen kwaad aan uw longen .
Kijk hier :http://www.dampkring.nl/3833/head-shop.html
Oud 3 mei 2012, 22:10   #250
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat zal vast niet zo zijn nee. Maar wat ik me toch een beetje afvraag is of het wel die buitenlanders zijn die voor overlast zorgen als ze naar Nederland afreizen voor een jointje. Als ik in Tilburg bv. kijk naar het af- en aanrijden van drugstoeristen dan zie ik vooral mensen die parkeren, de shop in- en uitlopen en terug vertrekken. De overlast komt daar volgens mij eerder van mensen die niks anders te doen hebben dan rond te hangen bij zo'n shops. Uit verveling of om misschien een grammetje te verkopen aan zo'n toerist.
Die zullen daar zeker een rol in meespelen, net zoals de drugstoeristen zelf. In dat geval is het effectiever om de toerist te ontmoedigen om langs te komen.

Citaat:
Hoppa. Daar gaan we weer. Je bent drugstoerist, dus je bent marginaal... Ga eens een middagje tegenover een coffeeshop zitten mijn beste vriend. Je zal er van opkijken hoeveel mensen daar komen die je bezwaarlijk marginaal kan noemen.
Bovendien; buitenlanders die voor overlast zorgen? Kom eens in een Belgische grensgemeente wonen. Denk jij dat wij het hier leuk vinden om gemiddeld een kwartier staan aan te schuiven bij het tankstation om het voor de helft Nederlanders zijn die hier staan aan te schuiven? Zondags in een overvolle frituur te moeten staan wachten tot die 50 Nederlanders hun 'frietje met' besteld hebben? Uit de streek moeten verhuizen omdat de Nederlanders hier in de streek alle huizen opkopen? Check Poppel; meer dan de helft Nederlanders wonen daar.
Dat is volgens mij ook overlast maar toch komt er geen Belgische tankpas, frietpas of woonpas.
Als we in Europa bij het minste overlast een pas gaan invoeren zijn we nog lang niet thuis.
Als die overlast even erg zou zijn als de overlast veroorzaakt door de drugstoeristen in de grensgemeentes, denk je dan niet dat er dan al andere initiatieven ondernomen zouden zijn door de bevolking? Dit is bij mijn weten (en afgaande op de invoering van deze pas) zowat de enigste vorm van toerisme die zoveel afgunst bij de bevolking heeft afgedwongen dat de politici spontaan met een verbod afkomen om de toeristen te ontmoedigen.

Citaat:
Ja, idd. "ALS"
Is dat een goeie manier om aan politiek te doen? Trial and error?
De huidige gang van zaken was alleszins niet meer leefbaar. Het kan er moeilijk nog slechter op worden dan het al was voor hun.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 22:13   #251
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Lawaaihinder. Maken buitenlandse coffeeshopbezoekers meer lawaai dan Nederlandse? Welk soort lawaai maken coffeeshopbezoekers eigenlijk?

Parkeerproblemen? Hebben buitenlandse coffeeshopbezoekers grotere of meer auto's dan Nederlandse? En moeten mensen die gewoon komen winkelen en geen wiet kopen ook niet parkeren? Waarom zorgen die dan niet voor parkeerproblemen en wietkopers wel?

Wildplassen? Nogmaals; Nederlanders moeten niet pissen, dat is typisch iets voor buitenlanders. Die zijn natuurlijk helemaal niet bekend met een fenomeen als een 'wc'. En ze zullen dus het toilet in de shop ook niet gebruiken.

Lichte criminaliteit. En nog maar weer eens; typisch iets voor buitenlanders eh? De meeste buitenlanders weten goed genoeg dat ze zich beter gedeisd houden. Voor je het weet wordt je opgepakt en je gegevens doorgespeeld aan de politie in je thuisland.

Ik ga niet beweren dat buitenlandse drugstoeristen in Nederland allemaal brave huisvaders zijn maar om ze nu collectief als wildparkerende, lawaaimakende en alles onderzeikende criminelen te gaan beschouwen is toch wel vrij kort door de bocht vind ik.
Nochtans was dat de conclusie van de bevolking in die grensgemeentes met de drugstoeristen. Het zijn trouwens niet mijn bevindingen, het gaat puur om die mensen hun waarneming van de overlast daar.
In andere toeristische trekpleisters in Nederland met veel toerisme is er quasi nergens een gelijkaardige klacht gekomen.
Oud 3 mei 2012, 22:15   #252
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Voor hem is een flinke dosis lsd, geschikter denk ik.
Oei, dat zou een psychologische tsunami kunnen worden, waar hij misschien niet overheen geraakt. Sommige mensen verdragen het niet, als zij plotseling doorhebben dat ze al 70 jaar totaal fout zitten, en dan krijg je van die mannen die van het dak springen.
Anderzijds kan hij het ook als een soort openbaring ervaren, en positief reageren.
Eigenlijk heeft hij niks te verliezen, en alles te winnen. Doen dus !
Oud 3 mei 2012, 22:15   #253
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
70? Dat verklaart waarom u conservatieve meningen op na houd, terwijl u vast en zeker beter weet. Naar het schijnt is dat zo bij ouderen: zij kunnen tegen beter weten in het niet laten om conservatieve meningen op na te houden omdat zij meestal stukken autoritairder zijn opgevoed.
Veel jongeren zijn de dag van vandaag conservatief. Ik ken persoonlijk meer mensen met een conservatieve ingesteldheid in mijn generatie dan de generatie voor mij.
Oud 3 mei 2012, 22:17   #254
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom ga jij allerlei excuses verzinnen? het is gewoon focking chill.
Zijn geen excuses. Gewoon uitleg. Waarheid.
Oud 3 mei 2012, 22:19   #255
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Inmiddels doet het gerucht te ronde dat als je geregistreerd staat met een wietpas dat je dan de USA niet meer in mag.
Paranoia? In ieder geval is er niets geregeld over privacy en wie denkt dat zijn privacy bij de overheid in goede handen is moet zich laten nakijken. Die heeft een steekje los.
Neen, zuivere logica. In landen als Australië en de USA kom je niet zomaar binnengewandeld zoals hier in Europa. Als je daar als migrant binnen wilt komen moet je aan een aantal criteria voldoen vooraleer ze je binnenlaten. Drugsgebruikers vormen niet echt een meerwaarde voor een land, dus logisch dat ze hier rekening mee zouden houden.
Oud 3 mei 2012, 22:24   #256
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, zuivere logica. In landen als Australië en de USA kom je niet zomaar binnengewandeld zoals hier in Europa. Als je daar als migrant binnen wilt komen moet je aan een aantal criteria voldoen vooraleer ze je binnenlaten. Drugsgebruikers vormen niet echt een meerwaarde voor een land, dus logisch dat ze hier rekening mee zouden houden.
Dus : niemand laat zich nog inschrijven als zijnde wietroker, en gaat zijn wiet kopen bij een straatdealer en niet langer in de coffeeshop.
Tof voor de dealer.
Oud 4 mei 2012, 07:04   #257
Trenoble
Vreemdeling

Standaard

Voor al wie nog steeds denkt dat de wietpas een goede zaak is kijk maar eens naar de volgende link. Even doorklikken naar 10 minuten in het filmpje en je ziet een item van de huidige situatie in Maastricht. Anarchie.

http://www.powned.tv/uitzendinggemis...wnews_267.html

Kernwoorden:
- drugsdealers bedanken minister Opstelten voor de enorme toename in hun inkomsten.
- er staan nu talloze groepjes dealers op straat die iedereen aanspreken 'drugs kopen?'
- naast cannabis bieden ze uiteraard ook coke, heroïne etc. aan.
- heel veel van de klanten komen ook gewoon nog steeds uit België en Frankrijk.

Ik kan werkelijk niet geloven dat de ogen van de voorstanders van de wietpas nu nog steeds niet open gaan. Wel ben ik ervan overtuigd dat de pas geen lang leven beschoren is of dat in elk geval aan de uitvoering ervan gesleuteld gaat worden.
Trenoble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 07:31   #258
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij geloven dat ik die beledigingen stilaan kotsbeu begin te worden?
Omdat ik al eens een jointje rook ben ik marginaal, crimineel, een junk, verslaafd, een gevaar voor de maatschappij en nu alweer geen meerwaarde voor een land.

Kan jij mij misschien eens vertellen waarom dat zo is?
Oud 4 mei 2012, 07:35   #259
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wiet en hash zijn helemaal niet zo onschuldig zoals vaak wordt beweerd.
Dank Derk voor deze alles verhelderende bijdrage.
Oud 4 mei 2012, 07:43   #260
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als je drugsgebruiker bent (en jij telt vast alcohol, tabak en die anti-depressiva waaraan zovelen verhaakt zijn niet mee), dan ben je enkel drugsgebruiker en meer niet? Het zou niet kunnen dat je bijvoorbeeld wetenschapper of ingenieur bent en af en toe een jointje rookt? Oeps.

Misschien zal je dit verbazen, maar druggebruiker zijn is meestal geen full-time bezigheid.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 4 mei 2012 om 07:46.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be