Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2012, 23:23   #361
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge nu echt dat ouden van dagen wakker liggen van wat gij in uw botten slaat ?
Tenzij ze zien wat de gevolgen zijn en die hun niet bevallen.
Hiermee komen we terug on topic.
Namelijk de reden waarom de wietpas ingevoerd is en die ge toch zo graag wilt ontkennen.
Maar het werkt wél op je zenuwen blijkbaar.
Eén goede vriendenraad : ga wat wiet blowen, voor het te laat is.
En wat de ouden van dagen betreft, in een nabije toekomst zijn die allemaal verdwenen, en dan word cannabis natuurlijk gelegaliseerd, zoals het hoort. Net zoals onze andere drugs, tabak, alcohol, en de talloze kalmeerpilekkes van bij den dokter.
Nog zo een schandaal, al die oude mensen die boordevol kalmeer en antidepressiva-pillen achter het stuur kruipen ! D�*�*r hoor je nooit niks over !!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 00:05   #362
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En wat de ouden van dagen betreft, in een nabije toekomst zijn die allemaal verdwenen, en dan word cannabis natuurlijk gelegaliseerd, zoals het hoort. Net zoals onze andere drugs, tabak, alcohol, en de talloze kalmeerpilekkes van bij den dokter.
Nog zo een schandaal, al die oude mensen die boordevol kalmeer en antidepressiva-pillen achter het stuur kruipen ! D�*�*r hoor je nooit niks over !!
Hoe komt ge daarbij ?
Ik wordt helemaal niet zenuwachtig van het invoeren van de wietpas, zelfs zonder blowen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 12:26   #363
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

vanaf wanneer worden die zatte hollanders nu buitengehouden?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 12:33   #364
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je vergist je, de jongeren van nu worden later de ouden van dagen...en die leiden dan aan geheugenverlies...

Bill Clinton, Quickie, beiden in hun jonge jaren overtuigde blowers, beiden in hun 'oude' dagen een pak conservatiever tov drugs..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 12:38   #365
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je vergist je, de jongeren van nu worden later de ouden van dagen...en die leiden dan aan geheugenverlies...

Bill Clinton, Quickie, beiden in hun jonge jaren overtuigde blowers, beiden in hun 'oude' dagen een pak conservatiever tov drugs..
de zucht naar geld maakt gans onze samenleving kapot.
De mensen zijn niet anti-politiek, politiekers zijn anti-bevolking.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 18:06   #366
zeddie
Banneling

Standaard

Wietpas Debat NCRV.

Info over Coşkun Çörüz :

In 2003 verstuurde de Onderzoeksgroep Turks Extreemrechts een persbericht naar aanleiding van zijn bestuursfunctie bij de Pan-Turkistische organisatie SOTA (Stichting Onderzoekscentrum en Stimuleringsfonds van de Talen en Culturen van Turkistan, Azerbaycan, Krim, Kaukasus en Siberië), een organisatie die gelieerd zou zijn aan de Grijze Wolven. Çörüz ontkende hiervan op de hoogte te zijn, hoewel hij vanaf 1992 bij de Kamer van Koophandel als bestuurslid vermeld stond. 'In 1992 kon je nog iemand inschrijven als bestuurder, zonder dat hij er iets van wist.'[1] Elk bestuurslid moet echter sinds 1997 een handtekening zetten op het formulier, waaruit bewilliging met het verlengen van het bestuurslidmaatschap blijkt. De door zijn handtekening ongeloofwaardige ontkenning was aanleiding voor de Beweging Christelijke Koers CDA om in 2006 bij toenmalig partijleider Balkenende te protesteren tegen zijn hernieuwde plaatsing op de kandidatenlijst van het CDA.
Naast zijn politieke functie is Çörüz ook voorzitter van de Council of Europe Minority Youth Committee en voorzitter van de Stichting Bijzondere Leerstoel Islam aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is hij lid van de Raad van Advies Stichting Levensbeschouwingen in Dialoog en was hij lid van de Commissie Gelijke Behandeling, welke niet-bindende uitspraken kan doen over vermoede discriminatie.
Sinds 2006 is een initiatiefwetsvoorstel van Çörüz aanhangig bij de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel beoogt de risicoaansprakelijkheid van ouders voor hun kinderen te verhogen van 14 naar 18 jaar. Op 22 september 2009 noemde Çörüz in De Telegraaf het gedrag van jongeren in Amsterdam en Rotterdam aan het einde van de Ramadan schandalig, ongepast en on-islamitisch. Volgens hem zijn het altijd dezelfde jongeren die voor overlast zorgen en mogen zij wat hem betreft ook de kosten aan schade gaan vergoeden[2].
In een interview in De Telegraaf van 16 juli 2011 pleitte Çörüz namens het CDA voor een totaalverbod op cannabis. Volgens de politicus leidde het gedoogbeleid tot gezondheidsklachten en criminaliteit, waar zo snel mogelijk een eind aan gemaakt moet worden.

Laatst gewijzigd door zeddie : 7 mei 2012 om 18:12.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:01   #367
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Voor diegene die de reportage bekijken , de wetenschapster Sylvia Hosman die spreekt over correlatie tussen wiet en psychose vergeet te vermelden dat ze lid is van de VVD.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:38   #368
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is rond de zogezegde "coffee" () shops een grote dosis sschijnheiligheid in het taalgebruik. Laat ze nu toch eens een kat een kat noemen en die hokken een naam geven die de realiteit weergeeft. Ik noem die dingen doodeenvoudig drugshops. En wat er binnenstapt is doodeenvoudig drugsverslaafd. Dat het over zogezegde "soft" drugs gaat doet er volstrekt niet toe. Ze zijn net zo verslaafd als tabaksgebruikers.

Het is al even erg als met het taalgebruik rond onze ongecontroleerde immigratie. De gelukzoekers worden ook eufemistisch aangeduid met de term "asiel"-zoekers, alhoewel meer dan negentig procent in hun land helemaal niet politiek bedreigd wordt.
Ja laat ons nu eindelijk eens een kat een kat noemen : mensen zoals u die nog nooit een joint van dichtbij gezien hebben en dus kwispelen bij zo'n idiote beslissing als "de wietpas", mensen die de 'war on drugs' van held Bart steunen zijn niet meer of minder dan stiekeme FACISTEN

Laatst gewijzigd door Illuminatus : 7 mei 2012 om 21:38.
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:40   #369
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mensen hun punt niet snappen, daar bent u goed in...
Alleen sukkels die niet weten waarover ze het hebben zullen zo'n onzin verkopen...
Oud 7 mei 2012, 21:44   #370
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ah, op die manier.
Ik wist niet dat u zich een beeld van de wereld vormde op basis van Google Afbeeldingen...

In dat geval kan u beter niet zoeken naar "alcohol users" of u gaat nog denken dat alle cafe's in Belgie vol van dat soort volk zitten...
Toen we met de hogeschool op studiereis waren in Nederland, liep ik een coffeshop binnen voor mijn voorraadje "white widow". Mijn zuipende medestudenten vroegen me daarna of ik die wiet ging snuiven of dat ik een naald en spuit bij had......

Zij hadden elke morgen opnieuw een vette kater....en ik was zo fris als de ochtenddauw
Oud 7 mei 2012, 21:46   #371
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Toen we met de hogeschool op studiereis waren in Nederland, liep ik een coffeshop binnen voor mijn voorraadje "white widow". Mijn zuipende medestudenten vroegen me daarna of ik die wiet ging snuiven of dat ik een naald en spuit bij had......

Zij hadden elke morgen opnieuw een vette kater....en ik was zo fris als de ochtenddauw
Wat zeg jij nu weer? Wiet snuif of spuit je niet hoor?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:55   #372
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Ja laat ons nu eindelijk eens een kat een kat noemen : mensen zoals u die nog nooit een joint van dichtbij gezien hebben en dus kwispelen bij zo'n idiote beslissing als "de wietpas", mensen die de 'war on drugs' van held Bart steunen zijn niet meer of minder dan stiekeme FACISTEN
Ben eens benieuwd waar de Antwerpse cannabisgebruiker zijn voorraadje gaat halen , nu hij niet meer over de grens terecht kan.
Oud 7 mei 2012, 22:04   #373
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/20...gen/18-09-2011

Drugsoorlog in Parijse voorsteden.
Oud 7 mei 2012, 22:05   #374
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Ben eens benieuwd waar de Antwerpse cannabisgebruiker zijn voorraadje gaat halen , nu hij niet meer over de grens terecht kan.
Wel, je kan een paar tientallen kilometer verder rijden, tot je uit de zuidelijke provincies bent. Daar geldt de regel nog niet.

Iemand nog andere tips?

Laatst gewijzigd door discuz : 7 mei 2012 om 22:06.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 22:38   #375
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wel, je kan een paar tientallen kilometer verder rijden, tot je uit de zuidelijke provincies bent. Daar geldt de regel nog niet.

Iemand nog andere tips?
Tot 1 januari 2013 , niet iedereen gaat 100-200 km rijden om legaal te kopen , growshops doen gouden zaken , voor eigen gebruik uiteraard
Oud 7 mei 2012, 22:50   #376
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand nog andere tips?
Geen drugs consumeren
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 22:55   #377
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Tot 1 januari 2013 , niet iedereen gaat 100-200 km rijden om legaal te kopen , growshops doen gouden zaken , voor eigen gebruik uiteraard
Tsja, ik kweek al tomaten, veel verschil zal het niet maken zeker?
Oud 7 mei 2012, 23:00   #378
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geen drugs consumeren
Wel, Savatage, daar ben ik toch curieus naar. Stel dat ze hier op zekere dag alle bier met meer dan 5% alcohol verbieden. Zal iedereen dan braaf pils drinken of gaan de trappistdrinkers dan zelf aan het brouwen?
Oud 7 mei 2012, 23:18   #379
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, Savatage, daar ben ik toch curieus naar. Stel dat ze hier op zekere dag alle bier met meer dan 5% alcohol verbieden. Zal iedereen dan braaf pils drinken of gaan de trappistdrinkers dan zelf aan het brouwen?
Marokkaanse trappistendealertjes zullen het graag horen.
Oud 7 mei 2012, 23:27   #380
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand nog andere tips?
Een werkcollega gaat 2 keer per jaar naar een growshop net over de grens en betaalt daar op voorhand een bepaald bedrag.
Die bellen daar dan een kweker op en een kwartier later staat die op een nader afgesproken rustige plaats met een zak van 100 gram wiet.
Autoraamkes open, alstublieft, dank u wel en wegwezen, duurt een seconde of tien.
Is volgens hem goedkoper dan in een shop en hoeft ook niet meer regelmatig over en weer te rijden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be