Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2012, 07:33   #481
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jaja. Ik zou zeggen dat wat er in Frankrijk serieus ontbreekt is een keuzepallet. Zij die hun kleine naar een speel-school willen sturen, zouden dat moeten kunnen. Zij die hun kinderen naar een discipline-school willen sturen, zouden dat moeten kunnen. Maw, er zou een gevarieerd aanbod moeten zijn met de mogelijkheid tot initiatief, en met een beoordeling door de klant.

Maar in Frankrijk moet onderwijs "eenheidssoep" zijn voor ideologische redenen (terwijl het eigenlijk alles behalve eenheidssoep is, want er zijn wel degelijk heel goeie staatsscholen in frankrijk, maar die vind je enkel maar in de dure wijken, en je mag je kind daar enkel maar heen sturen als je in die dure wijken woont).

Dat is juist. Infeite heeft de president inderdaad niet heel veel macht als hij het parlement tegen heeft. Hij kan wel een regering benoemen zoals hij wil, maar die moet nog altijd haar wetten door het parlement krijgen.

Gans het Franse onderwijssysteem is door en door corrupt van beneden tot boven. Ik kan dat weten want verschillende mensen van mijn schoonfamilie zitten erin. Je houdt de verhalen niet voor mogelijk qua vriendjespolitiek en qua incompetentie. Ik kan die hier allemaal niet uitsmeren.
onderwijs is nu wel iets dat me interesseert. het relatieve succes van het Vlaamse onderwijs wordt altijd toegeschreven aan de diversiteit aan scholen, elke scholengroep heeft een zekere autonomie en daarin heeft nog eens elke school een zekere autonomie.
Hier in Vlaanderen wordt geroepen dat dit moet veranderen en dat er meer een eenheidssoep moet komen, maar ik lees van jou net het omgekeerde.

corrupt, op welke manier dan?

hoe zit het met het onderwijzen van de onderwijzer trouwens? want daar begint alles hé.
Oud 7 mei 2012, 08:06   #482
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn een hoop mensen die zelf die kleine lettertjes nooit hebben mogen lezen. We leven trouwens allang niet meer in de jungle hoor, het recht van de sterkste is meer voor dieren, al héél lang niet meer voor mensen.
De kleine lettertjes lezen voor je een handtekening zet heeft niks met "recht van de sterkste" te maken. Eerder met "recht van de verstandigste"...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 08:09   #483
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Hollande kan ook de eerste zwaluw van een Europese lente zijn. Eén die de 'markten' in bedwang doet houden door de volkeren in Europa.
Hoe gaat hij dat flikken?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 08:38   #484
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onderwijs is nu wel iets dat me interesseert. het relatieve succes van het Vlaamse onderwijs wordt altijd toegeschreven aan de diversiteit aan scholen, elke scholengroep heeft een zekere autonomie en daarin heeft nog eens elke school een zekere autonomie.
Hier in Vlaanderen wordt geroepen dat dit moet veranderen en dat er meer een eenheidssoep moet komen, maar ik lees van jou net het omgekeerde.
Onderwijs is ook een van mijn stokpaardjes. Ik zit in een "onderwijzersfamilie" langs de kant van mijn vrouw, en het is ook een onderwerp dat mij interesseert.

Je hebt geen idee hoeveel beter het Vlaamse onderwijs is in vergelijking met het Franse, en ik denk dat dat grotendeels komt door het grote private onderdeel. Ik heb het niet zozeer over de financiering, maar wel over de vrije keuze en het ruime aanbod, wat dus wil zeggen dat de 'fabricant' rekening moet houden met de wil van de klant, en het hem niet door zijn strot kan rammen.

De autonomie (niet de financiele onafhankelijkheid) is wat in de kartonnen van Sarkozy zat, en het omgekeerde wat er in de kartonnen van Hollande zit. En die zijn daar beducht in. De aandacht gaat altijd naar de "slechte leerling" en op den duur heeft de goeie of de middelmatige er geen boodschap meer aan, en werkt het zelfs nefast.

Citaat:
corrupt, op welke manier dan?
Ik post hier onder mijn naam, als ik hier te expliciet ben kan men gemakkelijk natrekken over wie en wat ik het heb. Maar laat ons zeggen dat er een ganse kliek is van mensen die zich openlijk voor het onderwijs interesseren, maar eigenlijk postjes viseren die maken dat ze daar heel wat aan kunnen winnen. Bijvoorbeeld iemand is inspecteur benoemd om zich bezig te houden met e-learning, doodgewoon omdat hij ook een soort van consulent van Apple was, en iedereen "van belang" met i-pads en i-phones kon overladen. Openlijk gingen ze zogezegd voor open source en linux gaan, en in de praktijk wordt het e-learning gedoe nu door Apple geleverd tegen nogal wat interessante contractjes. En we kunnen natuurlijk niet weten wat die beslissers daar allemaal zelf voor bekomen hebben (enkele reisjes weten we al).

Er zijn experimenteringen doorgevoerd die totaal andere resultaten gaven dan "in de lijn van wat gewenst was" (niet dat die resultaten slecht waren, ze gaven gewoon aan dat de richting waarin men wilde gaan niet de goeie was). Die resultaten zijn nooit hogerop geraakt en de persoon die het allemaal uitgevoerd had en daar tonnen werk ingestoken heeft, heeft op een "sanktie-mutatie" kunnen rekenen, kwestie van zijn bebber te houden. Iemand die alle examens en wedstrijden altijd gefaald heeft, is uiteindelijk inspecteur benoemd "wegens bewezen diensten". Die gast is totaal incompetent, maar gaat nu wel anderen slechte rapporten geven als ze iets te veel grammatica durven onderwijzen.
Maar een paar voorbeeldjes. Ik kan er een boek mee vullen.

Citaat:
hoe zit het met het onderwijzen van de onderwijzer trouwens? want daar begint alles hé.
Vroeger was er in Frankrijk de normaalschool. Dat was een beetje zoals onze opleidingen van graduaat, een mengeling van vakkennis en van pedagogie, vooral op de practijk gericht. Jospin heeft dat in 1989 vervangen door de IUFM, waarin vooral leraren benoemd werden die veel aan vriendjespolitiek deden of zoveel problemen hadden in de klas dat ze weggepromoveerd werden. Daar werden totaal hallucinante theoretische cursussen gegeven over didactiek. Ik heb er zo een paar gezien. Halve gekken die voor een verbouwereerd auditorium hun gekke theorieen komen uiteenzetten, totaal gespeend van enige band met de realiteit. Geen stages of zo. Men heeft hierin zelfs uiteindelijk mensen aangesteld die nooit les hebben gegeven.
De "vakkennis" hierover nam in de concours een groter en groter belang over de werkelijke vakkennis die onderwezen moet worden. Op die manier hebben we nu onderwijzers die niet meer deftig kunnen schrijven, maar die U wel zo een kursus kunnen vanbuiten aframmelen.

Onder Sarkozy heeft men dat afgeschaft. De IUFM zijn geabsorbeerd als departementen aan een universiteit, en die klooiers zijn allemaal universiteitsprofessor benoemd, maar ze gaven nu maar wat kleine vakjes. Er is nu eigenlijk geen opleiding meer. Aan de unief volg je nu enkele van die gekke vakken. Maar wat wel gebleven is, is dat in de concours die vakken een dominante rol blijven krijgen boven de echte vakkennis. Maar er is geen speciaal jaar IUFM meer, je gaat direct voor de klas, zonder enige voorbereiding, en op 't einde word je geinspecteerd. Daar wordt beslist of je buitenvliegt (je krijgt wel nog een tweede kans) of benoemd wordt.

Nu, de vraag stelt zich bijna niet meer aangezien er minder kandidaten dan plaatsen zijn.
Oud 7 mei 2012, 08:49   #485
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderwijs is ook een van mijn stokpaardjes. Ik zit in een "onderwijzersfamilie" langs de kant van mijn vrouw, en het is ook een onderwerp dat mij interesseert.

Je hebt geen idee hoeveel beter het Vlaamse onderwijs is in vergelijking met het Franse, en ik denk dat dat grotendeels komt door het grote private onderdeel. Ik heb het niet zozeer over de financiering, maar wel over de vrije keuze en het ruime aanbod, wat dus wil zeggen dat de 'fabricant' rekening moet houden met de wil van de klant, en het hem niet door zijn strot kan rammen.

De autonomie (niet de financiele onafhankelijkheid) is wat in de kartonnen van Sarkozy zat, en het omgekeerde wat er in de kartonnen van Hollande zit. En die zijn daar beducht in. De aandacht gaat altijd naar de "slechte leerling" en op den duur heeft de goeie of de middelmatige er geen boodschap meer aan, en werkt het zelfs nefast.

Ik post hier onder mijn naam, als ik hier te expliciet ben kan men gemakkelijk natrekken over wie en wat ik het heb. Maar laat ons zeggen dat er een ganse kliek is van mensen die zich openlijk voor het onderwijs interesseren, maar eigenlijk postjes viseren die maken dat ze daar heel wat aan kunnen winnen. Bijvoorbeeld iemand is inspecteur benoemd om zich bezig te houden met e-learning, doodgewoon omdat hij ook een soort van consulent van Apple was, en iedereen "van belang" met i-pads en i-phones kon overladen. Openlijk gingen ze zogezegd voor open source en linux gaan, en in de praktijk wordt het e-learning gedoe nu door Apple geleverd tegen nogal wat interessante contractjes. En we kunnen natuurlijk niet weten wat die beslissers daar allemaal zelf voor bekomen hebben (enkele reisjes weten we al).

Er zijn experimenteringen doorgevoerd die totaal andere resultaten gaven dan "in de lijn van wat gewenst was" (niet dat die resultaten slecht waren, ze gaven gewoon aan dat de richting waarin men wilde gaan niet de goeie was). Die resultaten zijn nooit hogerop geraakt en de persoon die het allemaal uitgevoerd had en daar tonnen werk ingestoken heeft, heeft op een "sanktie-mutatie" kunnen rekenen, kwestie van zijn bebber te houden. Iemand die alle examens en wedstrijden altijd gefaald heeft, is uiteindelijk inspecteur benoemd "wegens bewezen diensten". Die gast is totaal incompetent, maar gaat nu wel anderen slechte rapporten geven als ze iets te veel grammatica durven onderwijzen.
Maar een paar voorbeeldjes. Ik kan er een boek mee vullen.

Vroeger was er in Frankrijk de normaalschool. Dat was een beetje zoals onze opleidingen van graduaat, een mengeling van vakkennis en van pedagogie, vooral op de practijk gericht. Jospin heeft dat in 1989 vervangen door de IUFM, waarin vooral leraren benoemd werden die veel aan vriendjespolitiek deden of zoveel problemen hadden in de klas dat ze weggepromoveerd werden. Daar werden totaal hallucinante theoretische cursussen gegeven over didactiek. Ik heb er zo een paar gezien. Halve gekken die voor een verbouwereerd auditorium hun gekke theorieen komen uiteenzetten, totaal gespeend van enige band met de realiteit. Geen stages of zo. Men heeft hierin zelfs uiteindelijk mensen aangesteld die nooit les hebben gegeven.
De "vakkennis" hierover nam in de concours een groter en groter belang over de werkelijke vakkennis die onderwezen moet worden. Op die manier hebben we nu onderwijzers die niet meer deftig kunnen schrijven, maar die U wel zo een kursus kunnen vanbuiten aframmelen.

Onder Sarkozy heeft men dat afgeschaft. De IUFM zijn geabsorbeerd als departementen aan een universiteit, en die klooiers zijn allemaal universiteitsprofessor benoemd, maar ze gaven nu maar wat kleine vakjes. Er is nu eigenlijk geen opleiding meer. Aan de unief volg je nu enkele van die gekke vakken. Maar wat wel gebleven is, is dat in de concours die vakken een dominante rol blijven krijgen boven de echte vakkennis. Maar er is geen speciaal jaar IUFM meer, je gaat direct voor de klas, zonder enige voorbereiding, en op 't einde word je geinspecteerd. Daar wordt beslist of je buitenvliegt (je krijgt wel nog een tweede kans) of benoemd wordt.

Nu, de vraag stelt zich bijna niet meer aangezien er minder kandidaten dan plaatsen zijn.
kortom, je ziet het niet goed zitten.

troost je, ook in Vlaanderen ziet ongeveer niemand het nog zitten
Oud 7 mei 2012, 08:49   #486
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af in welke mate het bankensysteem prive is hoor.
Vaak is een meerderheid van de aandelen in handen van instituties als pensioenfondsen. Burgers uiteindelijk toch. Veel van die burgers worden nu dus boos doordat zij hún geld verkwanseld en weggegraaid zien.

Die boosheid lijkt me volstrekt terecht.

Citaat:
Gans het Franse onderwijssysteem is door en door corrupt van beneden tot boven. Ik... Je houdt de verhalen niet voor mogelijk qua vriendjespolitiek en qua incompetentie. Ik kan die hier allemaal niet uitsmeren.
In een land als Belgie, maar zeker in Nederland is het dé sport voor al die hordes onderwijsmanagers om voortdurend op 'studiereis' te zijn maar mooie exotische oorden. Buiten dat zijn de salarissen van dit management tot zeer prettige hoogtes gestegen.

Dat dat in Frankijk niet anders zal zijn , geloof ik direct.

Wat direct de vraag oproept.....Waar was Sarkozy?

Citaat:
Het gaat bijzonder slecht met het onderwijs in Frankrijk,...
Blijkt uit?

Ik bedoel, ik woon in een regio, Vlaanderen, waar ongeveer de helft van de mensen ondertiteld dient te worden op de eigen tv. Laat staan dat daar een verhaal uitkomt met een kop en een staart. Daar is het compleet helder dat het onderwijs niet functioneert. Tenzij spreekvaardigheid niet tot de kerntaken van het onderwijs behoort.

De jongere Fransen die ik ontmoet zijn wél in staat zich vlot en accentloos uit te drukken en in 20 zinnen een coherent verhaal in elkaar te zetten.
Ik heb ook niet het idee dat deze Fransen intellectueel heel erg onder de indruk zijn van leeftijdsgenoten uit andere volken.

Maar áls je dan echt vindt dat het FR onderwijs slecht is.....waar was Sarko?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 10:24   #487
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De huizenmarkt is in Frankrijk ontspoord en helemaal opgeblazen. Belgie is gevolgd trouwens. .
Waar haal jij die onzin vandaan?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 10:25   #488
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Hollande kan ook de eerste zwaluw van een Europese lente zijn. Eén die de 'markten' in bedwang doet houden door de volkeren in Europa.
Hollande zal de volkeren van Europa redden?
Oud 7 mei 2012, 10:41   #489
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus traders die miljoenen euro's hebben verloren, verdienen geen bonussen? en wat met banken die aan hun klanten beloofden dat ze met hun geld geen risico's gingen nemen maar toch dat geld aan traders gaven die enorme risico's genomen hebben?
Er zijn nog niet al te veel banken in moeilijkheden gekomen omdat hun traders hun job niet goed deden. In tegendeel zou ik zeggen doordat de traders hopen poen scheppen kunnen de meeste banken overleven.
Traders zijn dikwijls zelfstandigen die alleen maar bonussen uitgekeerd krijgen op de winst die ze maken. En als ze dan toch ingeschreven zijn in een bank hebben ze een zeer laag basisloon dat ze met bonussen kunnen opkrikken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 11:04   #490
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hollande zal de volkeren van Europa redden?
Er was nog zo'n Franse leider die meende Europa te moeten redden. Die hebben ze uiteindelijk op twee eilandjes gegooid om ervan af te zijn.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 11:23   #491
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=g4o58...layer_embedded
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:22   #492
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't wordt spannend. Sarkozy heeft duidelijk gewonnen sinds het grote debat.

L'écart se réduit toujours plus entre Sarkozy et Hollande.
Ja fonne...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 10:22   #493
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mijn grootste afkeer van Hollande is niet voor zijn staatsfinancien, want er is inderdaad hoop dat hij een redelijk man is, en het gros van zijn verkiezingspraatjes naast zich neer legt als hij beseft dat hij geen redelijke keuze heeft.

Mijn grootste probleem met Hollande is zijn plan voor het onderwijs. Het gaat bijzonder slecht met het onderwijs in Frankrijk, en Hollande staat precies voor al die maatregelen die het hier omzeep geholpen hebben. Dat heeft een grote prive markt van onderwijs gecreeerd, met mensen die bijlessen geven en zo. Hij wil daar nu stokken in de wielen steken. Hij wil die private initiatieven in het onderwijs tegenwerken. Hij wil verder nog naar meer egalisering gaan in het onderwijs. Gelukkig gaat hij zich voornamelijk bezig houden met het lager onderwijs dat toch al omzeep is vanwege teveel onbekwame leerkrachten aangeworven de laatste tijd die zelf niet degelijk kunnen lezen en schrijven, maar wel goeie animatoren zijn voor de foor.

Om U een idee te geven: zijn lijn voor het lager onderwijs is om naar e-learning te gaan. Nu, ik heb niks tegen e-learning op zich. Alleen is het lager onderwijs daar niet geschikt voor enerzijds (je moet al wat "autonomie" hebben) en ten tweede hebben we nogal veel slechte ervaring met e-learning projecten in het Franse onderwijs: dat wordt meestal bedolven onder een legertje "verantwoordelijken" die daarmee zichzelf in het licht werken, maar waar het product zelf geen belang heeft, wel de copains met wie het gedaan werd.
Maar ten tweede wil Hollande LUDIEKE e-learning. Er is al veel te veel ludieks in het lager onderwijs. Men leert er al nog maar met moeite rekenen en schrijven. Men is zich al de ganse tijd aan het amuseren. Het is typisch dit soort nepgedoe dat het onderwijs omzeep heeft geholpen, de ernstige leerkrachten heeft afgestoten en de onnozelaars heeft aangetrokken.
Ik heb familie in Frankrijk, mét kinderen, en hoor die elk jaar meer klagen, over grotere klassen, minder onderwijzers, onderwijzers die niet vervangen worden als er éne ziek is, soms zelfs weken lang, minder oppassers ( pion's ) op de speelkoer enz enz.
Dit omdat er de laatste 5 jaar veel mensen afgedankt werden, en/of op pensioen vertrekkenden niet vervangen werden.
Resultaat is dat veel mensen die het zich kunnen veroorloven hun kinderen op privéscholen steken, en/of bijlessen betalen.
Hollande wil de publieke school in ere herstellen. Dat is toch wat ik er van begrepen heb, en de ( nabije ) toekomst zal het ons leren.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 10:25   #494
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't wordt spannend. Sarkozy heeft duidelijk gewonnen sinds het grote debat.

L'écart se réduit toujours plus entre Sarkozy et Hollande.
Fonne, je moet uwe glazen bol eens laten nazien. Er scheelt iets aan...
Oud 8 mei 2012, 10:32   #495
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik heb familie in Frankrijk, mét kinderen, en hoor die elk jaar meer klagen, over grotere klassen, minder onderwijzers, onderwijzers die niet vervangen worden als er éne ziek is, soms zelfs weken lang, minder oppassers ( pion's ) op de speelkoer enz enz.
Dit omdat er de laatste 5 jaar veel mensen afgedankt werden, en/of op pensioen vertrekkenden niet vervangen werden.
Resultaat is dat veel mensen die het zich kunnen veroorloven hun kinderen op privéscholen steken, en/of bijlessen betalen.
Hollande wil de publieke school in ere herstellen. Dat is toch wat ik er van begrepen heb, en de ( nabije ) toekomst zal het ons leren.
De socialisten hebben altijd de onderwijskwaliteit verslechterd door er meer middelen tegenaan te gooien, sinds ongeveer 25 jaar. Het is toch wel eigenaardig dat het prive onderwijs veel betere kwaliteit aflevert, niewaar ? Met niet echt veel meer middelen.
De redenen daarvan zijn vrij eenvoudig:
- door het feit dat je als ouders moet betalen (niet gigantisch veel hoor) ga je kwaliteit EISEN
- door het feit dat zo een school een lastprak kan buitengooien zonder veel gezever heeft men een serieuze stok achter de deur qua discipline
- door het feit dat ze minder programma-gebonden zijn en alle zotte stoten niet moeten volgen die men officieel decreteert, kan er gestructureerd onderwijs worden gegeven
- door het feit dat de leraren aangeworven zijn door de school, voelen ze zich iets meer verbonden met de prestaties van de school, en gaan niet om de haverklap smoesjes bedenken om ziek te zijn en weet ik veel (ze hebben natuurlijk evenveel recht als anderen op ziekteverlof he, maar er is minder flagrant misbruik).
- door het feit dat de school uitpakt met RESULTATEN voelen de leraren zowel als de leerlingen zich gestimuleerd en gemotiveerd hierdoor.

Terwijl men in publieke scholen alle onmogelijke lastigaards van leerlingen moet ontvangen, alle zotte ouders die zich geen bal aantrekken van het onderwijs en alle leraren die zich afvragen in welke zotte keet ze nu weer gemuteerd werden moet meenemen. En verder naar de pijpen dansen van de laatste modes op het ministerie waar wereldvreemde idioten weeral een of ander pedagogisch trucje hebben bedacht dat nu overal gedwongen geïmplementeerd moet worden. Zonder dat er ooit naar de resultaten gekeken wordt. En waar de slechte leerlingen gepamperd worden, en de goeie leerlingen buitengepest.

Als je het over de KWALITEIT van het onderwijs hebt, dat gaat sinds 25 jaar al gestaag achteruit. We zitten nu aan 40% VEERTIG PROCENT !! ongeletterden die de humaniora binnenkomen.
Dat komt waarschijnlijk omdat 60% van de ouders in staat zijn om hun kinderen leren te lezen en te schrijven (zoals wij). Het is niet op school dat mijnen oudste heeft leren lezen en schrijven he. Als het daar van af hing kon die nog geen regelmatig werkwoord vervoegen. Op de publieke school leert men allang zo goed als NIKS meer op gestructureerde wijze.

Sarkozy had besloten, niet om daar iets aan te doen, maar om dat ding voor een stuk op te doeken, en ik denk dat hij gelijk heeft. Dat publiek onderwijs is een waste. Dat er nog wat overblijft als laatste vuilbak voor het schorremorrie waar men niks mee kan aanvangen, ok, maar aan minimum kost dan toch wel he. Geen parels voor de zwijnen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2012 om 10:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 10:59   #496
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In ieder geval heeft Hollande directe al maatregelen genomen door de brandstofprijzen te bevriezen en de omhoog geschoven pensioenleeftijd te schrappen.

Dit zijn in elk geval maatregelen die nu eens voor de verandering positief zijn. Hier, in NL zitten we straks tegen de 2 Euro per L brandstof en harde maatregelen tegen de energieleveranciers is niet iets dat kwaad kan.

Ik zie met spanning de confrontatie met Duitsland tegemoet.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 8 mei 2012 om 11:00.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 11:20   #497
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In ieder geval heeft Hollande directe al maatregelen genomen door de brandstofprijzen te bevriezen en de omhoog geschoven pensioenleeftijd te schrappen.
De sos die cadeautjes uitdeelt waar hij geen geld voor heeft, he.

Nu moet je mij eens zeggen hoe je de brandstofprijzen kan bevriezen op lange termijn. Of wil je zeggen dat hij de taksen op brandstoffen gaat verminderen ? Misschien wel, maar met een staatskas in deficit is het raar om die inkomens - die heel weinig stimulerende waarde hebben voor de industrie - naar omlaag te halen.

En de pensioensleeftijd, het heeft heel veel onderhandelen gekost om die leeftijd van 60 naar 62 jaar op te trekken en nog is het systeem niet betaalbaar. Hoe Françoike dat nu plots wel betaalbaar gaat maken is mij een vraag. Nu, 't zal na zijn termijn zijn - of tegen het einde ervan - dat dat gaat ontploffen, dus apres nous le deluge, he.
Oud 8 mei 2012, 11:24   #498
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht

Dit zijn in elk geval maatregelen die nu eens voor de verandering positief zijn. Hier, in NL zitten we straks tegen de 2 Euro per L brandstof en harde maatregelen tegen de energieleveranciers is niet iets dat kwaad kan.

Ik zie met spanning de confrontatie met Duitsland tegemoet.

En nu Merkel op haar plaats zetten.
Oud 8 mei 2012, 11:59   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht

En nu Merkel op haar plaats zetten.
Dat is een beetje zoals in Belgie he: allez, Moffen, in uwe zak en betalen ! Niet morren.

Zoals: allez, Vlamingen, in uwe zak en betalen, niet morren.

Belgie is een laboratorium voor Europa, met 15 jaar voorsprong.
Oud 8 mei 2012, 12:58   #500
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje zoals in Belgie he: allez, Moffen, in uwe zak en betalen ! Niet morren.

Zoals: allez, Vlamingen, in uwe zak en betalen, niet morren.

Belgie is een laboratorium voor Europa, met 15 jaar voorsprong.
En het werkt langs geen kanten. Wallonie zou een voorbeeld moeten zijn voor het beleid van Socialisten in Europa. Potverteren en corruptie maar geen enkele stap vooruit zetten...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be