Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2012, 20:27   #101
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Er zijn DNA bewijzen dat kan leiden naar een conclusie dat Etrusken zouden kunne afstammen van Klein - Azië, maar zoals je eigen link zegt: "In the absence of any dating evidence there is however no direct link between this genetic input and the Etruscans." Dus er is een theorie, maar het is nog niet aanvaard, en dus nog omstreden.

En wederom: Etrusken zijn NIET de Romeinen, integendeel!
Oud 7 mei 2012, 21:01   #102
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch niet. De eerste ééngemaakte Joodse staat kwam tot stand onder koning David die een groot gebied veroverde (waarin ook een flink deel van het huidige Syrië kwam te liggen) en werd bekroond met de verovering van de Canaanitische stad Jeruzalem waarvan David zijn hoofdstad maakte. Die ééngemaakte staat (die dus zowel Judea als Samaria-Galilea omvatte) werd verder versterkt onder David's opvolger, koning Salomon. Na Salomon viel het rijk uiteen in een Noordelijk rijk, dat zich Israël noemde en het Zuidelijk rijk Judea.
Kan ik helemaal weerleggen, maar is niet van toepassing in dit topic. Dus ga ik er hier niet verder over uitweiden.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 7 mei 2012 om 21:02.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:10   #103
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In 2007 selecteerde prof. Alberto Piazza (Universiteit van Turijn) op basis van typisch Toscaanse achternamen mannen uit drie Toscaanse steden. Hij onderzocht hun erfelijk materiaal en vergeleek dat met DNA-stalen uit andere regio's zoals Zuid-Italië, de zuidelijke Balkan, het eiland Lemnos en Turkije. In één Toscaanse stad, Murlo, trof Piazza een genetische variant aan die verder alleen in Turkije werd gevonden. Zijn conclusie luidt dat de Etrusken immigranten uit het zuiden van Klein-Azië waren.

Recent biochemisch onderzoek (mitochondriaal DNA bij Toscaanse runderen, 2007) zou duiden op een herkomst van deze rassen uit Anatolië
De Hittieten? Die verdwenen immers in de krisis van de overgang in het MO van Bronstijd naar Ijzertijd.
Oud 7 mei 2012, 21:17   #104
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou is het een juk voor ons is Islam vrijheid, vrijheid is het beste geschenk dat ons kan gegeven worden, ik hou van de Islam en ik zal ervoor vechten zelfs, niemand zal de Islam van mij afpakken

Vechten voor de islam of voor het christendom of voor...vul zelf maar de naam van een god in.

Maar lees eerst eens de geschiedenisboeken en het afschuwelijke onrecht dat daardoor aan anderen gedaan werd en wordt.

Ik snap niet dat 'god' zelf daar niet ziek van wordt van zulke mensen.
Oud 7 mei 2012, 21:18   #105
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Vechten voor de islam of voor het christendom of voor...vul zelf maar de naam van een god in.

Maar lees eerst eens de geschiedenisboeken en het afschuwelijke onrecht dat daardoor aan anderen gedaan werd en wordt.

Ik snap niet dat 'god' zelf daar niet ziek van wordt van zulke mensen.
Als jij de Islam van mij probeert af te pakken in naam van het atheisme dan is het atheisme even schuldig aan allerlei uitwassen en gewelddadigheden van andere godsdiensten
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:20   #106
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als jij de Islam van mij probeert af te pakken in naam van het atheisme dan is het atheisme even schuldig aan allerlei uitwassen en gewelddadigheden van andere godsdiensten
Heb je daar enige aanwijzing voor?
Oud 7 mei 2012, 21:22   #107
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het merendeel van de atheïsten willen je godsdienst niet afnemen, daar ben ik zeker van. Men is echter van mening dat religie thuishoort in de privésfeer, en dat je je religieuze dogma's en traditities niet mag opdringen aan anderen.
Oud 7 mei 2012, 21:23   #108
E. Migrant
Banneling

Standaard

Euhm, laat ons toch ook niet de "Golden Age of Islam" uit het oog verliezen...
Oud 7 mei 2012, 21:25   #109
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Euhm, laat ons toch ook niet de "Golden Age of Islam" uit het oog verliezen...
Ik wacht nog steeds op Moortje zijn bronnen en bewijzen voor zijn claims dat Romeinen afstammen van Turken, en dat Judas ipv Jzeus aan het kruis genageld werd.

Moortje?
Oud 7 mei 2012, 21:25   #110
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Er zijn DNA bewijzen dat kan leiden naar een conclusie dat Etrusken zouden kunne afstammen van Klein - Azië, maar zoals je eigen link zegt: "In the absence of any dating evidence there is however no direct link between this genetic input and the Etruscans." Dus er is een theorie, maar het is nog niet aanvaard, en dus nog omstreden.

En wederom: Etrusken zijn NIET de Romeinen, integendeel!
Ja maar, meer en meer lijkt de legende van Troje een serieuze kern van waarheid te bezitten. Tenminste indien we doorgaan op genetische bevindingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2012 om 21:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:28   #111
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op Moortje zijn bronnen en bewijzen voor zijn claims dat Romeinen afstammen van Turken, en dat Judas ipv Jzeus aan het kruis genageld werd.

Moortje?
Hey schelfje,

Jezus is niet aan het Kruis gestorven hij is verheven en hij zal terugkomen

Maar Judas is gestorven aan het kruis

Romeinen naast de Etrusken stammen af van een gemengd volk bestaande uit oorspronkelijke bewoners van Italie maar een oosters volk, ofwel van de zeevolkeren of zo

Jezus zal terugkomen, zijn komst is voorspeld, en als Jezus terug is hij zal de Anti-Christ bestrijden
Oud 7 mei 2012, 21:29   #112
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar, meer en meer lijkt de legende van Troje een serieuze kern van waarheid te bezitten. Tenminste indien we doorgaan op genetische bevindingen.
Ik weet het niet. Genetisch kan je op historisch vlak enkele enigma's opklaren, maar het is niet voldoende als bewijs alleen. De archeologie bijvoorbeeld zou dat standpunt ook moeten kunnen waarmaken via vondsten, maar tot nu toe hebben ze dat niet kunnen bewijzen.
Het is dus een interessante piste, en leuk uitgangspunt om te onderzoeken, maar het is nog niet voldoende bewezen om het als een theorie of een feit te labelen.

En hoe komt het trouwens dat Homeros of oude Grieken niets over Aeneas schreven, of er iets over zeiden? Dat kwam pas eeuwen later met Vergilius. Wederom bewijs dat het toch niet zo is als Moor denkt dat het is.
Oud 7 mei 2012, 21:33   #113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Genetisch kan je op historisch vlak enkele enigma's opklaren, maar het is niet voldoende als bewijs alleen. De archeologie bijvoorbeeld zou dat standpunt ook moeten kunnen waarmaken via vondsten, maar tot nu toe hebben ze dat niet kunnen bewijzen.
Het is dus een interessante piste, en leuk uitgangspunt om te onderzoeken, maar het is nog niet voldoende bewezen om het als een theorie of een feit te labelen.

En hoe komt het trouwens dat Homeros of oude Grieken niets over Aeneas schreven, of er iets over zeiden? Dat kwam pas eeuwen later met Vergilius. Wederom bewijs dat het toch niet zo is als Moor denkt dat het is.
Ja maar, heel het verhaal van Troje met Paris, Helena, Hector, Priamus, Menelaos, Agamemnon, Iphigenia, Achilleus, Patroklos, Nestor, Odyseus, en weet ik nog meer, moet men niet letterlijk nemen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2012 om 21:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:34   #114
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heb je daar enige aanwijzing voor?
Gewoon leef en laat leven,
Het atheisme is ook een godsdienst met principes en zakens

en de atheisten mogen ook niet hun denkwijze en tralala opdringen aan de Moslims
Oud 7 mei 2012, 21:39   #115
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:

en de atheisten mogen ook niet hun denkwijze en tralala opdringen aan de Moslims
Dat doen atheïsten niet.

Maar waarom mogen moslims wel alles opdringen aan anderen in 'het huis van de islam'?

Of bent u daar ook tegenstander van?
Oud 7 mei 2012, 21:42   #116
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hey schelfje,

Romeinen naast de Etrusken stammen af van een gemengd volk bestaande uit oorspronkelijke bewoners van Italie maar een oosters volk, ofwel van de zeevolkeren of zo

Jezus zal terugkomen, zijn komst is voorspeld, en als Jezus terug is hij zal de Anti-Christ bestrijden
Dank je voor je antwoord. Zal ze punt voor punt overlopen. (En bij voorbaad sorry, maar geschiedenis is mijn paradepaardje, dus ik weet er ontzettend veel over )

Citaat:

Volgens het nieuwe testament stierf Jezus aan het kruis, en verrees hij de derde dag. Tot nu toe is dit wetenschappelijk gezien onmogelijk, en dus geloof ik zulke zaken als verrijzenis niet. Ik sta er wel voor ôpen dat er iemand bestond met bijvoorbeeld de naam Ioshua Ben Iosef, en dat hij dingen zei die voor de Farizeëers niet door de beugel konden en hem als rebel aan de Romeinen uitleverden die hem dan aan het kruis nagelden. De verrijzenis echter...

Dan over Judas: Volgens het NT (wederom) pleegde Judas zelfmoord via ophanging omdat hij verteerd werd door schuldgevoelens nadat hij Jezus verraaden had. Dit gebeurde voordat jezus stierf, en dus kon Judas onmogelijk aan het kruis genageld worden. Waar heb jij ergens gelezen dat Judas de plek innam van Jezus?

Citaat:
Je hebt inderdaad een artikel geleverd over een studie dat zegt dat Etrusken eventueel kunnen afstammen van Zeevolkeren uit de Levant (niet noodzakelijk uit Klein - azië). Zoals ik al eerder zei is dat een interessant uitgangspunt voor onderzoek; maar tot nu toe is er te weinig bewijs om dat ook daadwerkelijk voor te stellen als een feit.

Zo is er ook geologisch en astronomisch bewijs dat de Sfinx mogelijk duizenden jaren voordat de Grote Piramide van Choefoe (Cheops) gebouwd was, en toch hebben de Egyptologen dat niet aanvaard als een feit omdat er te weinig bewijs is om het te staven op andere vlakken. Snap je?

En zoals ik ook reeds eerder zei: De Romeinen waren geen Etrusken. De Etrusken hun thuisbasis lag in de regio Toscane. De Romeinen hun regio was Latium. Wat wel klopt was dat er handel bestodn tussen de twee, en dat de Etrusken een tijdlang Rome hadden veroverd (en uiteindelijk weer buitengewipt). Daarvoor echter hadden ze reeks vele, bloedige oorlogen gevoerd (bv. de belegering van de Etruskische stad Veii).

Citaat:
Teveel zombie-films gezien, of teveel Plants vs. Zombies gespeeld? Het spijt mij, maar dat laatste kan ik gewoonweg niet geloven. Het is rationeel gewoonweg niet mogelijk. Dood = dood.
Oud 7 mei 2012, 21:43   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U haalt weeral alles uit z'n context

die Joodse stam waarover u spreekt was een stam met wie de Profeet vrede zij met hem een verbond had afgesloten, maar de Joden hebben dat verbond verbroken terwijl de Moslims aangevallen werden door de niet-Moslims

En de Moslims werden aangevallen in de rug door de Joden

De Moslims hebben toen zij de aanval van de ongelovigen hadden afgeslagen de Joden onderworpen aan de wet van de Thora

De Banu Qurayza hebben hun verdiende loon gekregen, ze werden afgeslacht dit is de Joodse straf van verraad
En de kern van heel die zaak, komt niet ter sprake: om welke reden verbraken de Joden hun afspraak?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 21:44   #118
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar, heel het verhaal van Troje met Paris, Helena, Hector, Priamus, Menelaos, Agamemnon, Iphigenia, Achilleus, Patroklos, Nestor, Odyseus, en weet ik nog meer, moet men niet letterlijk nemen natuurlijk.
Dat zeg ik ook niet, maar vaak zijn zulke saga's gebaseerd op werkelijkheid. Daarom dat ik het net vraag: Denk je echt dat de Grieken niet verder hadden gesproken over de omzwervingen van "Aeneas" (of dus de voorouders van de Etrusken) als dit niet echt gebeurd was? ER zijn archeologische bewijzen dat er een stad bestond die voor Troje kan doorgaan, hoor.
Oud 7 mei 2012, 21:45   #119
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hier ga je in de fout. Atheïsme is GEEN godsdienst: want ze hebben geen God(en) of religieuze dogma's om in te geloven.
Oud 7 mei 2012, 22:33   #120
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat doen atheïsten niet.

Maar waarom mogen moslims wel alles opdringen aan anderen in 'het huis van de islam'?

Of bent u daar ook tegenstander van?
Als we over Islam spreken wilt dat dan zeggen dat wij de Islam opdringen helemaal niet

Ik ben voorstander van leef en laat leven niemand hoeft iets aan iemand op te dringen, de waarheid is duidelijk onderscheiden van de valsheid

De Moslimlanden hebben akkoorden en verdesverdragen afgesloten met de niet-Moslimlanden

Je hebt allerlei internationale organisaties waarin zowel Moslimlanden als westerse landen zetelen.

Er is een verdesverdrag met een "onbepaalde duur" tussen Europa, Amerika en Midden-Oosten.

Dit wil zeggen dat elke individu van een Moslimland dat "op eigen houtje" een jihad wilt uitvoeren tegen een westerse land, dit maakt van hem een verbreker van het verbond of contract, dus is hij een verrader, zoals Al Qaeda
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be