![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Aan de andere kant heb ik de uitspraken van wat de Engelsen "a Fruitcake" noemen. Ik prefereer de wetenschap.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 9 mei 2012 om 21:16. |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Paulus was ook niet te beroerd om vrouwen rechtstreeks aan te spreken in Efesiërs 5: "22 Vrouwen, schik u naar uw man als naar de Heer, 23 want de man is het hoofd van de vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk. Hijzelf is de verlosser van zijn lichaam." Hij laat het aan de vrouw over om hieraan gehoorzaam te zijn en hij adviseert de echtgenoot niet om tegen zijn vrouw op te treden als ze zijn gezag niet volledig respecteert. Dat is des te mooier als je bedenkt dat mijnheer de christen niet van zijn vrouwlief mag scheiden zolang ze geen overspel heeft gepleegd. Als zij niet gehoorzaam is dan moet hij daar maar mee leren leven. En dit is nu juist wat een moslim onder geen beding zal accepteren. Hij móet de baas zijn in huis of anders zullen zijn buren hem bespotten. |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wetenschap kan niet verklaren hoe het hele heelal uit het NIETS van een Oerknal is gekomen: kortom, haar hele basis is op NIETS gebaseerd. Het is volkomen onzin dus, nog slechter dan het geloof in de GOD van de oude Bijbel, die tenminste uit ging van een scheppende Geest. Noch kan de wetenschap verklaren waar onze evolutie van leven vandaan is gekomen en hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren. Noch heeft de wetenschap enige positieve visie op de toekomst van het heelal. Het echte antwoord op deze diepe problemen zijn te vinden in mijn atoomtheorie. |
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik het goed begrijp zegt de "atoom"-theorie dat onze atomen op zich elk een heelal vormen en wij als heelal ook een onderdeel vormen van een hoger atoom tot in de oneindigheid. Dat is een theorie die al verschillende keren is aangehaald in SF literatuur maar is compleet zonder basis, als dat mogelijk zou zijn dan zou ons heelal en wij er compleet anders uit zien omdat de natuurwetten anders zouden zijn. Het is leuk als idee, meer niet vrees ik. Als mens hebben we wel een bewustzijn gekweekt gewoon door het opslaan van gegevens in cellen, we zijn een databank van informatie en instinkten en daarmee hebben we een bewustzijn opgebouwd wat best indrukwekkend is. Theoretisch/filosofisch is het dus mogelijk dat het heelal op zich een soort bewustzijn kan hebben als je zonnestelsels als cellen en atomen zou zien, maar dan nog is het geen god. Godsdienst is er omdat de mens op alles een antwoord wil hebben, ook de zaken die men niet begrijpt. |
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Banneling
|
Zie het woordje "praktijk" denk ik, waar zie je staan dat priesters kinderen moeten aanranden? Het staat er niet in maar toch gebeurde het systematisch en werd het afgedekt met de mantel der liefde, dat tijdperk zijn we nu hopelijk voorbij maar het toont aan dat we allemaal maar mensen zijn met menselijke gebreken of het nu in een heilig schrift opgeschreven staat of niet.
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Banneling
|
Citaat:
jij beweert dat BEIDEN vrouwenklopperij promoten. ik vraag waar de tekst die aanbeveelt je vrouw af te kloppen (zie koran 4.34) in het Nieuwe Testament te vinden is. NERGENS dus. Dank u. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Banneling
|
Citaat:
JIJ begon met te verklaren dat zowel het christendom als islam vrouwenafklopperije promoten! dit is niet correct: enkel islam heeft specifieke aanwijzingen in de koran om hun vrouw af te kloppen. Enkel islam heeft als na te volgen voorbeeld een profeet die een kind van zes huwde en penetreerde toen zij 9 en hij 53 was. Geen christelijke teksten verwijzen naar na te volgen voorbeelden van pasters die zich vergrijpen aan kinderen, geen teksten die pasters toestaan om zich te vergrijpen aan kinderen. Gelieve te leren dat het niet is omdat er in de land dieven zijn dat het wettelijk is toegestaan om te stelen. Me dunkt is daar een groot verschil tussen. |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de islam de grootste bedreiging voor onze vrijheid in het Westen maar om nu te zeggen dat het christendom zoveel beter is door wat teksten te vergelijken gaat me te ver. |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En er bestaat een reuzengroot verschil tussen als jongen te worden opgevoed als voogd over de vrouw die je mag afkloppen als ze niet luistert, en als wettelijk "leken"uitgangspunt hebben dat man en vrouw gelijk zijn. Vrouwen die van kindsafaan gehersenspoeld worden om de man terwille te zijn (ze moét sex hebben als hij wil, mag niet weigeren) op gevaar af van verstoten te worden (taleq, taleq, taleq = floeps buiten) en dan zonder opvang op straat terecht te komen, en als jongen te wordne opgevoed in een christelijke omgeving.... Troost U ik ben gewoon atheist. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 mei 2012 om 08:58. |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Minister-President
|
Het punt is dat je een godsdienst vergelijkt met een maatschappelijk systeem waar een godsdienst onverbrekelijk aan vasthangt.
|
|
|
#274 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er is AMPER gelijkenis tussen islam en de joodse of christelijke leer. Waar haal jij toch die desinformatie? Politiek gekleurde lesjes gehad in de klas? |
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je weet toch dat men teksten kan interpreteren en dat zelfs tussen vertalingen er verschillen kunnen zijn? en uiteraard is deze vraag aan jou in feite compleet overbodig: je weet toch dat niemand zulke bronnen 100% volgen en dat iedereen er dat uitpikt dat voor hem/haar goed is? maar ach, jouw vooroordelen, die zijn gebeiteld in steen hé, net zoals bij fundamentalisten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#276 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
met de politiek correct goebbeliaanse prietpraat ben ik niks. |
||
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar je bevestigt gewoon mijn laatste zin hoor. het ergste is natuurlijk dat jij niet beseft dat je even fundamentalistisch bezig bent dan pakweg de salafisten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik ben helemaal niet "fundi" bezig, maar ik baseer me op de teksten en overleveringen en NIET op de uit de duim gezogen politieke scheve politieke interpretaties van een "religie". Of ga je mee beweren dat het nazisme toch niet zo slecht was, want er waren toch wel nazi's die een paar kindjes hadden gered. En er waren zelfs nazi's die het licht zagen en een moordaanslag op Hitler pleegden.... heu nee, dat waren afvalligen zeker en net zoals in islam worden die ter dood gebracht. Dus nogmaals: geef me de juist teksten waarop die zogenaamde "vredelievende stromingen"???zich baseerden - welke stromingen trouwens? de mutazelieten die ter dood gebracht werden? Raar toch dat jullie blijkbaar de ene misfit na het andere sprookje willen gebruiken om je onmogelijke gelijk aan te tonen, maar mensen die met de originele teksten hun bewijzen geven afdoen als "fundamentalisten"??? Als de fundamenten van islam zo verwerperlijk zijn, wat ben je dan aan het verdedigen? de daken? |
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Banneling
|
|
|