Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2012, 17:22   #521
Trenoble
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb toch liever dat autoritaire gespuis in mijn buurt dan een bende drugsdealers..
Dus moet je wel voor legalisatie zijn. Zodra het spul legaal is zal er voor die crimineeltjes niks meer te verdienen zijn en verdwijnen ze vanzelf.
Trenoble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 17:39   #522
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik heb toch liever dat autoritaire gespuis in mijn buurt dan een bende drugsdealers..
Ja, natuurlijk.

Soort zoekt soort, altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Oud 10 mei 2012, 17:40   #523
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, natuurlijk.

Soort zoekt soort, altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Yup...dus U ken ik feitelijk niet...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 17:47   #524
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trenoble Bekijk bericht
Dus moet je wel voor legalisatie zijn. Zodra het spul legaal is zal er voor die crimineeltjes niks meer te verdienen zijn en verdwijnen ze vanzelf.
Ik betwijfel ofdat het zo simpel gaat zijn.

legalisatie, wat moeten we ons daarbij voorstellen om te beginnen?

Gaat de staat het doen? Met welk geld, welke structuur en welke kennis? Hou ook het begrip corruptie in de gaten als de staat het gaat doen.

Gaan de zelfstandigen het doen? denk dan eerst en vooral al even aan de begrippen, zwartwerk, belastingontduiking, foefelen op grote schaal want er is geld mee gemoeid.

En dan de praktische kant, buiten op het veld voor 1 oogst flutwiet vol met zaad per jaar die zonder twijfel verdwijnt lang voor hij geoogst kan worden. Tenzij men rond de klok zes maand lang alle dagen security rond het veld plaatst. In welk geval de security de wiet zal pikken, alleszins een deel van, plus dat dit de wiet onbetaalbaar maakt zodat de gangsters nog steeds de markt in handen zullen hebben.

Gaan ze hem binnen kweken onder lampen? Dan is het niet alleen de kost van de security maar ook van de benodigde energie die de wiet onbetaalbaar maakt, zodat - u raad het al, de gangsters nog steeds de markt in handen zullen hebben.

En dan hebben we het nog niet over de taxen gehad die de wiet nog meer onbetaalbaar zullen maken.
Oud 10 mei 2012, 17:48   #525
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yup...dus U ken ik feitelijk niet...
Oh, ik maak daar geen waardeoordeel, alleen maar een vaststelling.
Oud 10 mei 2012, 17:54   #526
Trenoble
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

En dan hebben we het nog niet over de taxen gehad die de wiet nog meer onbetaalbaar zullen maken.
Ik denk dat je jezelf teveel zorgen maakt. Cannabis groeit haast vanzelf, de kennis is ruimschoots aanwezig. De kosten zal alleszins meevallen. Nu kost het toch ook 2x niks en dat terwijl er nog criminelen op verdienen? Corruptie? Jatten? Heb je dat niet overal ook bij legale waarde zaken?

Gewoon aanpakken als tabak. Legaal met een accijns erop. Hoeveel overlast hebben we nu van tabakscriminaliteit.
Oud 10 mei 2012, 18:00   #527
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al ooit een illegale bier-dealer tegengekomen op de hoek van de straat? Ik ook niet, want bier is legaal. Weet je hoe een bier-dealer dan noemt? Een drankenhandel. Zo simpel gaat dat dus wel.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 mei 2012 om 18:01.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 18:11   #528
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je jezelf teveel zorgen maakt. Cannabis groeit haast vanzelf, de kennis is ruimschoots aanwezig. De kosten zal alleszins meevallen. Nu kost het toch ook 2x niks en dat terwijl er nog criminelen op verdienen? Corruptie? Jatten? Heb je dat niet overal ook bij legale waarde zaken?

Gewoon aanpakken als tabak. Legaal met een accijns erop. Hoeveel overlast hebben we nu van tabakscriminaliteit.
Ben je werkelijk van mening dat de kosten van de benodigde energie om wiet te kweken nog meevallen? Veel kwekerijen heb je waarschijnlijk dan nog niet gehad.

Is het daarom dat de gangsters geen energie betalen? Omdat die kosten nogal meevallen? Je weet toch ook wel dat we zowat de duurste energieprijzen hebben in de beschaafde wereld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Al ooit een illegale bier-dealer tegengekomen op de hoek van de straat? Ik ook niet, want bier is legaal. Weet je hoe een bier-dealer dan noemt? Een drankenhandel. Zo simpel gaat dat dus wel.
Staat het bier ook aan drieduizend € de kilo/liter zoals wiet misschien? Liefst geen appelen met citroenen vergelijken, want dan krijg je een onrealistisch beeld van de zaak.

Ik garandeer u dat als alcohol naar drieduizend € per liter gaat je de illegale stokerijen uit de grond zal zien schieten.
Oud 10 mei 2012, 18:15   #529
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Dat maakt allemaal niet veel uit, het enige vereiste is een algemene universele legalisatie, anders krijg je zowiezo illegale (internationale) handel...

En laat dan nu net een groot probleem zijn...
Oud 10 mei 2012, 18:16   #530
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Staat het bier ook aan drieduizend € de kilo/liter zoals wiet misschien? Liefst geen appelen met citroenen vergelijken, want dan krijg je een onrealistisch beeld van de zaak.
Neen, omdat bier legaal is. Dus je moet geen moeite doen om het over de grens te smokkelen, geen mensen omkopen, geen crimineel milieu onderhouden m het te produceren e.d.

Citaat:
Ik garandeer u dat als alcohol naar drieduizend € per liter gaat je de illegale stokerijen uit de grond zal zien schieten.
Het is omgekeerd. Als je bier stoken illegaal maakt, zal je de prijs zien stijgen. Het duur zijn van wiet is een gevolg van de illegaliteit en moeite die de staat doet om verkoop te voorkomen, niet andersom.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 mei 2012 om 18:16.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 18:18   #531
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je werkelijk van mening dat de kosten van de benodigde energie om wiet te kweken nog meevallen? Veel kwekerijen heb je waarschijnlijk dan nog niet gehad.

Is het daarom dat de gangsters geen energie betalen? Omdat die kosten nogal meevallen? Je weet toch ook wel dat we zowat de duurste energieprijzen hebben in de beschaafde wereld?

Bij een eventuele legalisatie zal het aanbod en een kunstmatige selectie van klimaatbestendigere planten de prijs wel doen drukken...vergeet niet dat ook tomaten in een ijskoude winter aan betaalbare prijzen worden verkocht..
Oud 10 mei 2012, 18:18   #532
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat maakt allemaal niet veel uit, het enige vereiste is een algemene universele legalisatie, anders krijg je zowiezo illegale (internationale) handel...

En laat dan nu net een groot probleem zijn...
Sinds wanneer is meer handel een probleem? Heb jij een cursus anti-economie ofzo gevolgd?
Oud 10 mei 2012, 18:26   #533
Trenoble
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als ik zie dat een komkommer voor zo'n 69 cent te koop is. Dan hebben we het al snel over 300 gram. Die schatjes worden ook in afgesloten kassen gekweekt. En, newsflash; je kan cannabis in gratis zonlicht kweken. Die lampen waarvoor criminelen gratis stroom willen tappen hebben ze nodig omdat ze het spul op afgesloten zolders en in afgesloten kelders kweken.

Citaat:

Geen appels met peren vergelijken vriend. Waar je bij alcohol al snel een halve of een hele liter nodig heb om je kick te krijgen, daar is hebben we het bij weed over grammetjes.
Oud 10 mei 2012, 18:27   #534
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is meer handel een probleem? Heb jij een cursus anti-economie ofzo gevolgd?
illegale handel noem ik nog altijd een probleem..mag het ?
Oud 10 mei 2012, 18:34   #535
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
illegale handel noem ik nog altijd een probleem..mag het ?
Het staat nu juist ter discussie of deze handel illegaal moet zijn, dus dat is cicrulaire logica.
Ik zie het probleem niet. Legaliseer wiet en zwengel de economie wat aan. Als andere landen niet meedoen, hun verlies, onze winst. Wat is het probleem?
Oud 10 mei 2012, 18:44   #536
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat nu juist ter discussie of deze handel illegaal moet zijn, dus dat is cicrulaire logica.
Ik zie het probleem niet. Legaliseer wiet en zwengel de economie wat aan. Als andere landen niet meedoen, hun verlies, onze winst. Wat is het probleem?
Als andere landen niet meedoen krijg je hier mexicaanse toestanden aan de grensovergangen...dat is het probleem...
Oud 10 mei 2012, 18:45   #537
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zie dat een komkommer voor zo'n 69 cent te koop is. Dan hebben we het al snel over 300 gram. Die schatjes worden ook in afgesloten kassen gekweekt. En, newsflash; je kan cannabis in gratis zonlicht kweken. Die lampen waarvoor criminelen gratis stroom willen tappen hebben ze nodig omdat ze het spul op afgesloten zolders en in afgesloten kelders kweken.

Geen appels met peren vergelijken vriend. Waar je bij alcohol al snel een halve of een hele liter nodig heb om je kick te krijgen, daar is hebben we het bij weed over grammetjes.
Ahzo, als ik je goed begrijp dat ga je wiet gewoon buiten kweken? Zonder dat men hem komt stelen want de mensheid zal alleen uit brave mensen bestaan na de legalisatie.

Vol met zaad en van inferieure kwaliteit dus?

ik voorspel een drugstoerisme vanuit heel Europa naar belgie zonder voorgaande in de geschiedenis, als de wiet hier gewoon van het veld te halen is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 mei 2012 om 18:47.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 18:46   #538
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, omdat bier legaal is. Dus je moet geen moeite doen om het over de grens te smokkelen, geen mensen omkopen, geen crimineel milieu onderhouden m het te produceren e.d.

Het is omgekeerd. Als je bier stoken illegaal maakt, zal je de prijs zien stijgen. Het duur zijn van wiet is een gevolg van de illegaliteit en moeite die de staat doet om verkoop te voorkomen, niet andersom.
ik heb nieuws voor u vriend, zelf alcohol stoken is illegaal.
Oud 10 mei 2012, 18:49   #539
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb nieuws voor u vriend, zelf alcohol stoken is illegaal.
ik heb nieuws voor u, zelf bier brouwen is wettelijk toegestaan..
Oud 10 mei 2012, 18:50   #540
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahzo, als ik je goed begrijp dat ga je wiet gewoon buiten kweken? Zonder dat men hem komt stelen want de mensheid zal alleen uit brave mensen bestaan na de legalisatie.

Vol met zaad en van inferieure kwaliteit dus?

ik voorspel een drugstoerisme vanuit heel Europa naar belgie zonder voorgaande in de geschiedenis, als de wiet hier gewoon van het veld te halen is.
dat klopt..vandaar mijn mening europees (mondiaal) legaliseren of niet..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be