Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2012, 14:16   #461
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Degene die het woord voerde was geen bekeerling, maar een moslima die prat ging op haar kennis.
Maar u raakt wel aan een probleem, iedere moslim zegt iets anders en allemaal vinden ze dat zij gelijk hebben, getuige uw reactie.
Meer nog, de dame in kwestie gaf les aan Belgische vrouwen die de overstap naar islam maken.

Ze zei letterlijk in de uitzending (een moslimjongen had gelogen over zijn afkomst): Maar wij moslims mogen liegen....
Oud 13 mei 2012, 14:21   #462
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Da's allemaal BULL SHIT en hop nu gaan we het volgende onderwerp tackelen in deze draad
Dat kan allemaal zijn, mijn kennis over wat ik schreef is gebaseerd op een cursus over de islam (ik heb er meerdere gevolgd) op universitair niveau, dat wil zeggen door universiteitsprofessoren maar buiten de universiteit).

A propos, er werd toen ook verteld wat mensen met kennis te wachten staat: misprijzen.

Want....wanneer je de islam bestudeert dan word je vanzelf gegrepen door de schoonheid en word je vanzelf moslim. (Eigenlijk zijn we allemaal al moslims, maar sommige mensen weten dat nog niet van zichzelf).

En wanneer je toch geen moslim wordt....dan heb je de islam uitsluitend bestudeerd om hem aan te vallen, slechte wil dus.....
Oud 13 mei 2012, 17:05   #463
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik denk dat je Mohammed teveel krediet geeft. Het zal meer dan waarschijnlijk Mohammed zelf geweest zijn, die is beginnen sleutelen aan zijn "heilige tekst" toen een en ander allemaal niet snel genoeg voor hem in de gewenste richting ging. Toen nam hij zijn toevlucht tot nieuwe "openbaringen" die de vroegere -meer gematigde- moesten bijstellen. Islam apologeten nemen vaak hun toevlucht tot die oude, minder fanatieke, teksten van Mohammed, als ze de islam tegenover onwetende niet-moslims in een goed daglicht willen stellen. Dan mogen we bvb het deuntje horen als "Er is geen dwang in de islam" etc.

Een "westerse islam" is iets dat enkel bestaat in de hoofden van zich superieur wanende westerlingen. Ik zie persoonlijk bvb geen verschil tussen straatbeelden uit Borgerhout of eender welke moslimstad in een "Arabisch" land.
Een gematigde westerse islam is eentje die je niet opmerkt in het straatbeeld, met mannen en vrouwen die niet volgens de regels gekleed zijn zoals we van de katholieken gewoon zijn. Het bestaat wel maar je ziet het niet.
Je hebt wel gelijk met de "superieur wanende westerlingen", onze wetten zijn zeker wel superieur (omdat ze niet godsdienstig gestuurd zijn) maar de uitvoering niet. We voeren evengoed oorlog en meisjes besnijding wordt eveneens niet bestraft, ronduit onaanvaardbaar rasisme.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 17:20   #464
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie persoonlijk bvb geen verschil tussen straatbeelden uit Borgerhout of eender welke moslimstad in een "Arabisch" land
Cairo university 1978:

Brussel 2010
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 17:23   #465
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het is weldegelijk een praktijk van voor islam, net zoals kerstmis een feest is dat al bestond voor het christendom.
Als Mohammed het echter had afgekeurd, net zoals hij vb. adoptie afkeurde, dan was er allang geen probleem meer geweest.

Besnijdenis....

Helaas zijn er Hadith die vrouwenbesnijdenis goedkeuren.

Abu Dawoed Boek 41, Nummer 5251
Verteld door Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
Een vrouw verrichte vroeger besnijdenissen in Medina. De profeet zei tegen haar: snij niet te diep want dat is beter voor de vrouw en fijner voor de echtgenoot.
Abu Dawud Book 41, Number 5251:
Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more pleasing for a husband.
In deze hadith wordt dus duidelijk gezegd dat Mohammed besnijdenis bij vrouwen toestond.

Sahih Moslim Boek 003, Nummer 0684, (fragment)
Zij (Aisha) antwoorde: De boodschapper van Allah zei: als iemand tussen de vier delen (van een vrouw) zit en de besneden delen elkaar raken dan word het nemen van een bad verplicht.
Sahih Muslim Book 003, Number 0684, (fragment)
She (Aisha) answered: The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: When anyone sits amidst four parts (of the woman) and the circumcised parts touch each other a bath becomes obligatory.

Deze Hadith suggeren dat vrouwenbesnijdenis heel normaal was. Besneden delen kunnen elkaar alleen raken als zowel de man als de vrouw besneden zijn.
In de koran staat het dus niet, maar het wordt duidelijk in de hadith (die geloof ik wel nog een trapje lager staat) totaal niet veroordeeld. Echt geprezen wordt het echter ook niet.

In de Bijbel heb je iets vergelijkbaars met slavernij; in het OT wordt heel expliciet gezegd hoe je met slaven moet omgaan, in het NT wordt slavernij ook niet veroordeeld en zegt Paulus zelf dat slaven gehoorzaam moeten zijn aan hun meesters. Misschien is een nog betere vergelijking de mannenbesnijdenis (aangeraden in het OT), waarmee het christendom erg snel komaf heeft kunnen maken.

Het feit dat het OT en het NT twee onderscheiden delen zijn en dat geen van beide als "door God zelf geschreven" wordt beschouwd (uitzondering is bijvoorbeeld de 10 geboden, direct door God aan de mensen gegeven), maakt dat christenen altijd veel losser met hun Schrift hebben kunnen omgaan. Nu vrouwenbesnijdenis impliciet wordt goedgekeurd in de hadith, zal de hadith gebruikt kunnen worden door de voorstanders van die praktijk. Maar de praktijk zelf dateert nog altijd van VOOR de islam, m.a.w. kan je het nog altijd niet gelijkstellen aan de islam. Je kan hooguit zeggen dat de islam (en dat is niet hetzelfde als Mohammed uit Antwerpen) de praktijk niet genoeg veroordeeld heeft. Maar de islam heeft die praktijk niet bedacht of actief verspreid.

Laatst gewijzigd door respublica : 13 mei 2012 om 17:24.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 17:28   #466
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de islam heeft die praktijk niet bedacht of actief verspreid.
In Indonesie is er geen pre-islamitische gewoonte van vrouwen besnijdenis, dus is het weldegelijk islam die het daar gebracht heeft.

En in feite maakt het ook weinig uit, vermits moslims zich op hun profeet beroepen om te besnijden.
De kerstboom is ook een pre-christelijk germaans gebruik, hoe wil je nu dat we hem noemen?
Oud 13 mei 2012, 18:57   #467
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
. Het bestaat wel maar je ziet het niet.[COLOR="Blue"]Een gematigde westerse islam is eentje die je niet opmerkt in het straatbeeld, met mannen en vrouwen die niet volgens de regels gekleed zijn zoals we van de katholieken gewoon zijn[/color]
Je hebt wel gelijk met de "superieur wanende westerlingen", onze wetten zijn zeker wel superieur (omdat ze niet godsdienstig gestuurd zijn) maar de uitvoering niet. We voeren evengoed oorlog en meisjes besnijding wordt eveneens niet bestraft, ronduit onaanvaardbaar rasisme.
Dat is zeker waar. Maar het is nu juist die gematigde islam die we te weinig horen.

Nu ik tip op het feit dat we nog geen 'Arabische revolutie' hebben gezien tot nu toe. Al deze opstanden in Egypte, Libië, Tunesië, enz, zijn niet de Arabische revolutie. Ze zijn slechts een voorspel van de 'ware' Arabische revolutie.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 19:19   #468
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is zeker waar. Maar het is nu juist die gematigde islam die we te weinig horen.

Nu ik tip op het feit dat we nog geen 'Arabische revolutie' hebben gezien tot nu toe. Al deze opstanden in Egypte, Libië, Tunesië, enz, zijn niet de Arabische revolutie. Ze zijn slechts een voorspel van de 'ware' Arabische revolutie.
Dat is waar maar volgens mij is dit toch het begin daarvan, ze overwerpen een dictatuur maar die zal niet vlug vervangen worden door een islam dictatuur, daarvoor is er teveel gebeurd en is de bevolking te geletterd en geïnformeerd via scholing en internet.

De dictaturen (gesteund door het westen) hebben de bevolking een opleiding gegeven omdat dit beter was voor hun economie en net dat heeft ze genekt, een succesvolle dictatuur houdt z'n bevolking dom.
Oud 13 mei 2012, 20:03   #469
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

ahum.... er zal nog weinig te revolutioneren zijn eenmaal de Moslim Broederschap zich in al die landen aan de macht heeft vastgeklampt.
Oud 13 mei 2012, 20:26   #470
Ciccio
Partijlid

Standaard

Jullie zitten nu al 4 bladzijden "afval" te posten in het onderwerp :
"De verklaring van de Gouden Eeuw van de Islam".

Afval, ja, want het is maar éénzijdig kwaad dat gepost wordt over de Islam : zonder dat er een objectieve houding wordt nagestreefd.
Jullie zijn getuigen tegenover jullie zelf.

Op de vraag : vanwaar de GROTE interesse bij de mensen vandaan komt voor God en voor de Islam : daar heeft geen van jullie kunnen op reageren.

1. De kracht van de Islam zit hem in de boodschap ervan.
Of je het nu openlijk aanvaardt of niet.
Het is zo.

Zo was het voor Daniel Streich (voormalige van Zwitserse Nationalistische Partij die voor het minaretten verbod was. Bij verdieping van de Islam bekeerde hij zich).

Ook was het zo voor de opzichter van Guantanamo Bay voor Islam gevangenen. Bij ondervraging van hen, bekeerde hij zichzelf.

Dit is de dynamiet van de Islam. Niet het kanon of een atoombom.

2. Anyway, ik heb me bij jullie haat-uitlatingen al reeds neergelegd.
Het moest dan maar zo zijn.

Onderstaand filmpje sluit dan ook perfect aan bij onze situatie.

http://www.youtube.com/watch?v=kTcq_VmEBG0
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:04   #471
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is de Islam vrij van verantwoordelijkheid voor, de Islam heeft daar helemaal niets mee te maken
De islam laat slaan toe. Daarmee is alles gezegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:33   #472
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Jullie zitten nu al 4 bladzijden "afval" te posten in het onderwerp :
"De verklaring van de Gouden Eeuw van de Islam".

Afval, ja, want het is maar éénzijdig kwaad dat gepost wordt over de Islam : zonder dat er een objectieve houding wordt nagestreefd.
Jullie zijn getuigen tegenover jullie zelf.

Op de vraag : vanwaar de GROTE interesse bij de mensen vandaan komt voor God en voor de Islam : daar heeft geen van jullie kunnen op reageren.

1. De kracht van de Islam zit hem in de boodschap ervan.
Of je het nu openlijk aanvaardt of niet.
Het is zo.

Zo was het voor Daniel Streich (voormalige van Zwitserse Nationalistische Partij die voor het minaretten verbod was. Bij verdieping van de Islam bekeerde hij zich).

Ook was het zo voor de opzichter van Guantanamo Bay voor Islam gevangenen. Bij ondervraging van hen, bekeerde hij zichzelf.

Dit is de dynamiet van de Islam. Niet het kanon of een atoombom.

2. Anyway, ik heb me bij jullie haat-uitlatingen al reeds neergelegd.
Het moest dan maar zo zijn.

Onderstaand filmpje sluit dan ook perfect aan bij onze situatie.

http://www.youtube.com/watch?v=kTcq_VmEBG0
Tja..er zijn er ook die Gotic worden, bekeerd tot Christendom, Jehova getuigen..met " kracht" heeft dat niets te maken, eerder met nood aan een leidraad die je voorkauwt wie je moet zijn, sommigen hebben daar behoefte aan, anderen ( de meerderheid)gebruiken gewoon hun gezond verstand!
Wanneer je tenminste het geluk hebt ergens te leven waar dit mag, natuurlijk...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:39   #473
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
We doen niet anders, het zijn veroverde gebieden en daar heeft de islam standgehouden via repressie. Ik zeg niet dat de christelijken zoveel beter waren maar het is alvast niet gekomen door vreedzame overtuiging.

Laat je kinderen hier in het westen los zoals onze kinderen en velen zullen niet omkijken naar die islam van jou, zonder repressie van ouders en familie zou de islam hier vlug voorbij zijn. Toch bij de meisjes, voor jongens is het natuurlijk veel leuker want die moeten de regels niet strikt naleven en kunnen baas spelen over hun zussen en nichten.
Oud 13 mei 2012, 22:54   #474
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
We doen niet anders, het zijn veroverde gebieden en daar heeft de islam standgehouden via repressie. Ik zeg niet dat de christelijken zoveel beter waren maar het is alvast niet gekomen door vreedzame overtuiging.

Laat je kinderen hier in het westen los zoals onze kinderen en velen zullen niet omkijken naar die islam van jou, zonder repressie van ouders en familie zou de islam hier vlug voorbij zijn. Toch bij de meisjes, voor jongens is het natuurlijk veel leuker want die moeten de regels niet strikt naleven en kunnen baas spelen over hun zussen en nichten.
Dat is dus echt niet waar, de islam heeft standgehouden door de zoetheid dervan, ge kunt da ni beseffen tot ge toch een aantal jaren de Islam hebt gevolgd en geproefd

De islam heeft een bepaalde zoetheid en ik ervaar die zoetheid volop
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:57   #475
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus echt niet waar, de islam heeft standgehouden door de zoetheid dervan, ge kunt da ni beseffen tot ge toch een aantal jaren de Islam hebt gevolgd en geproefd

In èchte islamitische contreien kan je die 'zoetheid' ten volle proeven, waarom jezelf dit genot ontzeggen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:59   #476
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In èchte islamitische contreien kan je die 'zoetheid' ten volle proeven, waarom jezelf dit genot ontzeggen?
Omdat ik een Moslim Belg ben van Marokkaanse origine geboren en getogen, belastingbetalend, consumerend, de economie helpend, blanco dossier, eigen job, eigen appartementje, ik leef goed,

Ik ben hier geboren in een land dat Godsdienst van Vrijheid GARANDEERT

Een democratie dat "diversiteit en afwisseling" prijst

Of wil je dat we allemaal OP ELKAAR lijken?
Oud 13 mei 2012, 23:00   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zodra echter iemand een andere smaak in de mond heeft en het zoetere ergens anders meent te kunnen vinden, krijgt hij de meest bittere pil die er is: de doodstraf.

Zo zoet is de islam.
Oud 13 mei 2012, 23:02   #478
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik een Moslim Belg ben van Marokkaanse origine geboren en getogen, belastingbetalend, consumerend, de economie helpend, blanco dossier, eigen job, eigen appartementje, ik leef goed,

Dat land zorgt door zijn wetgeving er wel voor dat heel wat aspecten van de islam in de kiem gesmoord worden. Doodstraf op die zich als voormalig moslim tot een ander geloof bekeert, is hier niet mogelijk. Wel in van oudsher islamitische landen.
Oud 13 mei 2012, 23:06   #479
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat land zorgt door zijn wetgeving er wel voor dat heel wat aspecten van de islam in de kiem gesmoord worden. Doodstraf op die zich als voormalig moslim tot een ander geloof bekeert, is hier niet mogelijk. Wel in van oudsher islamitische landen.
Helemaal niet, Belgie verbiedt mij niet om halal te eten, om te bidden, om te vasten, om mijn baard te laten groeien, om goed te zijn met mijn buren

En als een Moslim Christen wilt worden dat 'm dan Christen wordt of als 'm Jood wilt worden dat 'm dan Jood wordt
Oud 13 mei 2012, 23:06   #480
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

wil je nu zeggen dat je niet kan emigreren eenmaal je ergens geboren bent?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be