Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2012, 08:30   #561
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trenoble Bekijk bericht
Dan is er maar 1 oplossing. Roken illegaal maken !! Mag alcohol dan ook illegaal worden? Er liggen hier regelmatig lege blikjes in de berm. Limonade blikjes trouwens ook. En legen frietzakken en nog een hoop.
Als roken illegaal was zou het inderdaad bijzonder dom zijn het te legaliseren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 08:48   #562
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat die link tussen cannabis en harddrugs veel dunner is dan bij een af en toe een pintje drinken en alcoholieker worden of af en toe een dafalgan nemen en een pillenverslaafde worden.

Nadat ze hun eerste experimenten met drugs gestart hebben in die coffeeshop.
http://www.youtube.com/watch?v=mOng26XI2yU
Oud 11 mei 2012, 12:25   #563
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je moet zelfs niet proberen, de steppingstone theorie is een geloof.

Rationeel kan je tegen zulke mensen niets bereiken, integendeel, hoe rationeler je daar mee omgaat hoe fanatieker ze worden.
Oud 11 mei 2012, 13:01   #564
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Erg eh?

Zo ver is het hier gekomen seg.
Ik doe mee aan ernstige discussies...

Het einde is nabij.

2012 !

die inca's hadden toch gelijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 13:56   #565
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 15:43   #566
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trenoble Bekijk bericht
Geen idee hoe dat in België gaat. Maar in Nederland kijkt de politie voornamelijk toe en pakken ze niemand op. Diegenen die ze wel oppakken staan een dag later opnieuw te dealen.
Hier soms ook maar die pakken ze dan nog een keer op.
En als er genoeg keren opgepakt is dan beginnen ze de straffen één voor één uit te spreken, zo ongeveer telkens de voorgaande straf op zijn eind is.

Kan je ze er voor jaaaaaaren mee weg steken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 09:15   #567
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die link tussen cannabis en harddrugs veel dunner is dan bij een af en toe een pintje drinken en alcoholieker worden of af en toe een dafalgan nemen en een pillenverslaafde worden.
Ahzo?
En waar haal jij die info?
Bron? Link?
Oud 12 mei 2012, 09:30   #568
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je interpreteert die stepping-stone theorie fundamenteel verkeerd, maakt er een karikatuur van (alcoholisten dronken eerst melk!!) en verwerpt ze dan. Geen wonder dat je met zo'n blinde houding geen argumenten ziet tegen drugslegalisering.
Ik maak er een karakatuur van omdat heel uw stepping-stone theorie al jaaaren achterhaald is en van geen kanten klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hulporganisaties.be
De stepping-stone-theorie, die ruim 40 jaar geleden werd geformuleerd, zegt dat cannabis een biologisch proces op gang zet dat onvermijdelijk leidt tot het gebruik van andere illegale drugs (van soft naar hard). Deze theorie is volledig achterhaald en zou eigenlijk niet meer ter discussie mogen staan. Dat vindt althans de Vereniging voor Alchol en andere Drugsproblemen (VAD). “Epidemiologische gegevens bewijzen dit overvloedig: van alle cannabisgebruikers gaat slechts een kleine minderheid over tot het gebruik van andere drugs en geen enkel onderzoek kon ooit de biologische interactie bewijzen”, zo luidt het.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drugslijn.be
De stepping-stone-theorie gaat ervan uit dat "alles begint bij cannabis" en dat cannabisgebruik leidt tot het gebruik van hardere drugs. Deze theorie beweert dat je lichaam door het gebruik van cannabis - na verloop van tijd - meer en zwaardere drugs nodig heeft. Die redenering klopt niet.

Het is wél zo dat bijna alle gebruikers van bijvoorbeeld cocaïne, XTC, speed, heroïne,… voordien al cannabis gebruikt hebben. Maar omgekeerd blijkt dat de grote meerderheid van alle cannabisgebruikers er voor zijn of haar dertigste mee stopt en nooit andere illegale drugs gebruikt. Cannabis op zich kan dus niet beschouwd worden als de oorzaak van het gebruik van andere illegale drugs.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik twijfel er niet aan dat jij nu ook met links kunt komen die het tegengestelde beweren maar als er zoveel onenigheid over is gebruiken we het beter niet meer in discussies denk ik.

Kortom; de stepping stone theorie ligt van tafel.

Verzin best maar wat andere argumenten want met dit voorhistorisch denkbeeld gaat ge er niet komen.
Oud 12 mei 2012, 09:38   #569
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hier soms ook maar die pakken ze dan nog een keer op.
En als er genoeg keren opgepakt is dan beginnen ze de straffen één voor één uit te spreken, zo ongeveer telkens de voorgaande straf op zijn eind is.

Kan je ze er voor jaaaaaaren mee weg steken.
Nog even over die straatdealers en het oppakken ervan;

Ik vrees dat er velen zijn die geen idee hebben hoe zo'n straatdealer werkt.
De meesten denken blijkbaar dat die met een rugzak vol wiet rondloopt en Jan en Alleman aanspreekt op straat tot hij opgepakt wordt...

Niks dus; een deftige straatdealer komt zijn huis niet uit. Het ronselen op straat is voor de runnertjes, gastjes op scootertjes die, wanneer ze een klant hebben, op hun scooter springen en de stuff bij de thuisdealer gaan halen.

Als je die ventjes oppakt heeft de echte dealer er binnen de 5 minuten 2 nieuwe staan. Bovendien zijn die ventjes amper op te pakken want ze hebben zelden meer wiet bij dan wat ze net aan die ene klant verkocht hebben.

Dus heel het getoeter van "Oppakken en zwaar straffen!" slaat nergens op. Op straat pak je immers de grote dealers niet.
Oud 12 mei 2012, 09:40   #570
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
2012 !

die inca's hadden toch gelijk !
Ni moeilijk, die liepen constant pokkestoned rond...
Oud 12 mei 2012, 22:05   #571
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog even over die straatdealers en het oppakken ervan;

Ik vrees dat er velen zijn die geen idee hebben hoe zo'n straatdealer werkt.
De meesten denken blijkbaar dat die met een rugzak vol wiet rondloopt en Jan en Alleman aanspreekt op straat tot hij opgepakt wordt...

Niks dus; een deftige straatdealer komt zijn huis niet uit. Het ronselen op straat is voor de runnertjes, gastjes op scootertjes die, wanneer ze een klant hebben, op hun scooter springen en de stuff bij de thuisdealer gaan halen.

Als je die ventjes oppakt heeft de echte dealer er binnen de 5 minuten 2 nieuwe staan. Bovendien zijn die ventjes amper op te pakken want ze hebben zelden meer wiet bij dan wat ze net aan die ene klant verkocht hebben.

Dus heel het getoeter van "Oppakken en zwaar straffen!" slaat nergens op. Op straat pak je immers de grote dealers niet.
Neen dat klopt (voor een stukje).
Straatdealers zijn nozems die bij een arrestatie zingen als een lijster. En degene van wie het komt is al verklapt nog voor ze aan het verhoor begonnen zijn.
Maar daarom pakken ze hem nog niet meteen op. Men tekent de "kaart" van al wie zo in aanmerking begint te komen. Tappen de telefoontjes af, doen al eens een (il)legaal huiszoekingje, gaan al eens vriendjes worden met een "klant" van die dealer en bestellen doodleuk een portie.
Kortom het is een kwestie van tijd.
Degenen die niet gepakt worden...dat zijn er waar er rondom anderen wel gepakt worden en die aan het zingen zijn.
Oud 13 mei 2012, 11:11   #572
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat klopt (voor een stukje).
Straatdealers zijn nozems die bij een arrestatie zingen als een lijster. En degene van wie het komt is al verklapt nog voor ze aan het verhoor begonnen zijn.
Maar daarom pakken ze hem nog niet meteen op. Men tekent de "kaart" van al wie zo in aanmerking begint te komen. Tappen de telefoontjes af, doen al eens een (il)legaal huiszoekingje, gaan al eens vriendjes worden met een "klant" van die dealer en bestellen doodleuk een portie.
Kortom het is een kwestie van tijd.

Degenen die niet gepakt worden...dat zijn er waar er rondom anderen wel gepakt worden en die aan het zingen zijn.
Een kwestie van tijd, inderdaad.
Een straatdealer oppakken die via scooter-runnertjes werkt vergt enorm veel werk en tijd. En als de grote dealer achter het scooter-netwerk uiteindelijk dan toch gepakt wordt, staat er al een nieuwe klaar op het ogenblik dat men de opgepakte dealer nog aan't verhoren is...

Kortom; enorm veel tijd en geld wordt er gestoken in het oppakken van die 'grote' dealers terwijl het een straatje zonder eind is. Is de ene opgepakt, start de volgende alweer.

Nu zeg ik niet dat men zulke straatdealers ongemoeid moet laten maar ik vraag me wel af of er geen betere manieren zijn om zulke dealers 'uit te roeien'. Want door er veel geld en tijd in te steken haal je telkens wel 1 dealer van de straat, maar helemaal verdwijnen zullen ze nooit. Dweilen met de kraan open noemt men dat en dat is toch iets wat wij de, door ons betaalde, politiediensten liever niet zien doen.

En toch is dit iets wat nu, door het invoeren van de wietpas, weer volop aan de orde is.
Oud 13 mei 2012, 11:15   #573
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Nog even een fijn tussendoortje voor degenen die in deze draad menen cannabisgebruikers 'criminele, marginale, werkschuwe junks' te moeten noemen;

Richard Branson is tegen Nederlandse wietpas.
(Voor de mensen die hem niet kennen; Branson is een succesvol zakenman (om. Virgin) die momenteel bezig is om ruimtetoerisme (hoe stoned moet je zijn?) voor een breed publiek toegankelijk te maken. Je kan er van zeggen wat je wil, maar een marginale criminele junk zou ik hem precies toch niet durven noemen...)
Bron

Laatst gewijzigd door BigF : 13 mei 2012 om 11:16.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 11:21   #574
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend. Wat was de link?
Jij bent een goeie.
Je vraagt achter een link, ik post hem en dan negeer je hem compleet. En nu zou ik de link terug moeten gaan zoeken?
Hij staat hier enkele pagina's terug, ik zou er even lang achter moeten zoeken dan jij dus ga je gang.

En als je dan al niet reageert op iemands link of bron, als er dan aan jou eens een bron of link gevraagd wordt negeer die ook weer compleet.
Voor het geval je niet weet waarover het gaat;
Ik vroeg je de link waar aangetoond werd dat mensen die cannabis gebruiken sneller zullen overstappen naar harddrugs dan mensen die alcohol (een pintje bv) gebruiken zullen overstappen naar zwaardere drank (wodka bv.)
Ook enkele pagina's terug was dat.

Ik wacht vol ongeduld...
Oud 13 mei 2012, 12:06   #575
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je dan al niet reageert op iemands link of bron, als er dan aan jou eens een bron of link gevraagd wordt negeer die ook weer compleet.
Voor het geval je niet weet waarover het gaat;
Ik vroeg je de link waar aangetoond werd dat mensen die cannabis gebruiken sneller zullen overstappen naar harddrugs dan mensen die alcohol (een pintje bv) gebruiken zullen overstappen naar zwaardere drank (wodka bv.)
Ook enkele pagina's terug was dat.
Oeps, sorry Savatage.
De vraag naar deze link staat nog op deze pagina en dateert pas van gisteren.
Hier was ik dus te vlug en moet ik je wat meer tijd gunnen.
Ik dacht dat het al van langer geleden dateerde dat ik je om die link vroeg.
Pak dus rustig je tijd (je zal hem nodig hebben). Ik was wat overhaast.
Oud 13 mei 2012, 12:20   #576
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Overlast mijn botten;

In Den Bosch is het rondom coffeeshop The Grass Company een heel eind rustiger geworden. Niet dat men voordien veel overlast had maar toch valt het op dat het er rustiger geworden is.
"Vind ik leuk", zou je denken.
Tot je de buurtbewoners hoort;

Citaat:
De buurt hoopt dat de coffeeshop kan blijven. "Ik zou het veel erger vinden als er nu ineens een kroeg in zou komen", zegt een buurtbewoner die net langs komt lopen. "De bezoekers van de coffeeshop zijn dan toch een stuk rustiger."
Als de heren politici in Nederland bij het invoeren van de wietpas naar de inwoners hebben geluisterd die klachten hadden over coffeeshops ziet het er nu niet goed uit voor cafe's.
Want die blijken, volgens deze mensen (die het kunnen weten want ze wonen -in tegenstelling tot de meeste forummers hier- naast een coffeeshop) nog veel meer overlast te veroorzaken dan coffeeshops...

Nog steeds mensen die geloven dat de invoering van de wietpas te maken had met overlast?

Bron

Laatst gewijzigd door BigF : 13 mei 2012 om 12:21.
Oud 13 mei 2012, 12:22   #577
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En nu ga ik even wachten op weerwoord want op deze manier begint het meer een one-man-show te worden dan een discussie.

Voer genoeg voor reacties, zou ik denken.

Go!!
Oud 13 mei 2012, 22:18   #578
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Maastrichtse middenstand reageert op de wietpas

Citaat:
Op 1 mei overhandigde het koffieshoppersoneel al een petitie met ruim driehonderd namen van ondernemers die burgemeester Onno Hoes vroegen om de wietpas niet in te voeren. Behalve over omzetdaling klagen veel ondernemers ook over illegale straathandel. Die bloeit volgens hen in de avonduren als nooit te voren. Sommige van de dertien koffieshops die nu nog dicht zijn, kondigen in hun etalages aan binnenkort weer open te gaan. Fantasia wil bijvoorbeeld op 7 juni weer open. Voor veel andere ondernemers in het centrum hadden de koffieshops nooit dicht hoeven gaan. "Wij profiteerden daar ook van”, zeggen ze.

De ondernemers vrezen dat de koffieshops niet lang kunnen voortbestaan zonder buitenlandse klanten. Bovendien hebben tot dusver maar weinig Nederlanders zich laten registreren voor een wietpas. Of het nu gaat om frituur Baltef in de Kleine Gracht, de Burger King op de Markt, broodjeszaak Jekerdal op het Emmaplein, schoenmaker Derby er tegenover, een Italiaans restaurant op de Markt en verschillende cafés: allemaal klagen ze over de wietpas. Ze zeggen sinds de invoering meer rondscheurende scooters te zien en onbekende gezichten van dealers naast de oude bekenden. Verder constateren ze dat er minder klanten komen en dat de omzet daalt, waardoor bij Burger King bijvoorbeeld minder personeel nodig is. Voor exacte cijfers is het nog te vroeg, zeggen de ondernemers.
http://www.limburger.nl/article/2012...96/0/FRONTPAGE
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:00   #579
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kwestie van tijd, inderdaad.
Een straatdealer oppakken die via scooter-runnertjes werkt vergt enorm veel werk en tijd. En als de grote dealer achter het scooter-netwerk uiteindelijk dan toch gepakt wordt, staat er al een nieuwe klaar op het ogenblik dat men de opgepakte dealer nog aan't verhoren is...

Kortom; enorm veel tijd en geld wordt er gestoken in het oppakken van die 'grote' dealers terwijl het een straatje zonder eind is. Is de ene opgepakt, start de volgende alweer.

Nu zeg ik niet dat men zulke straatdealers ongemoeid moet laten maar ik vraag me wel af of er geen betere manieren zijn om zulke dealers 'uit te roeien'. Want door er veel geld en tijd in te steken haal je telkens wel 1 dealer van de straat, maar helemaal verdwijnen zullen ze nooit. Dweilen met de kraan open noemt men dat en dat is toch iets wat wij de, door ons betaalde, politiediensten liever niet zien doen.

En toch is dit iets wat nu, door het invoeren van de wietpas, weer volop aan de orde is.
Ik denk en ben er redelijk zeker van dat als er een dealer gepakt wordt uit de stal van de drugsbende, men toch een beetje zal uitkijken en wachten tot er allemaal zal gebeuren. En de volgende die klaar staat zal wellicht benieuwd zijn wat er met zijn voorganger is gebeurd.
En ook wel eens goed nadenken.

Dus zo vanzelfsprekend loopt dat nu ook weer niet.

Ik zou bij god niet weten wie voor mij met drugs zou kunnen beginnen rijden. Uiteraard, ik zit niet in dat wereldje. Blij daarvoor. Een opa met wiet achter zijn oren dat staat niet zo goed bij de kleinkinderen.
Oud 14 mei 2012, 07:42   #580
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk en ben er redelijk zeker van dat als er een dealer gepakt wordt uit de stal van de drugsbende, men toch een beetje zal uitkijken en wachten tot er allemaal zal gebeuren. En de volgende die klaar staat zal wellicht benieuwd zijn wat er met zijn voorganger is gebeurd.
En ook wel eens goed nadenken.
Dat zou betekenen dat er na verloop van tijd geen nieuwe drugsdealer meer bijkomen. Als die immers allemaal even gaan nadenken over wat er met hun collega is gebeurd en daardoor niet gaan dealen wordt het ras der drugsdealers na verloop van tijd wel heel dun.
De praktijk wijst uit dat dat niet zo is. Al sinds mensenheugnis pakt de politie drugsdealers op en nog steeds komen er nieuwe bij.

Dat was overigens een van de redenen waarom men indertijd coffeeshops heeft toegelaten. Men zag dat de strijd tegen drugsdealers een strijd tegen de bierkaai was.

Citaat:
Dus zo vanzelfsprekend loopt dat nu ook weer niet.
Ik vrees eerlijk gezegd van wel. Pak er eentje op en er staat een nieuwe klaar.

Citaat:
Ik zou bij god niet weten wie voor mij met drugs zou kunnen beginnen rijden. Uiteraard, ik zit niet in dat wereldje. Blij daarvoor. Een opa met wiet achter zijn oren dat staat niet zo goed bij de kleinkinderen.
Zo iemand begint ook niet in't wilde weg scootermannen aan te spreken eh.
Daar moet je als dealer al wat 'promotie' voor hebben gemaakt. Je dealt wat aan die mannen (op straat, anoniem) en na verloop van tijd krijg je wel door wie van die gasten een beetje te vertrouwen is. Desnoods geef je ze wat zwijggeld. Die scootergastjes weten immers toch dat ze niet veel te vrezen hebben.

Laatst gewijzigd door BigF : 14 mei 2012 om 07:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be