Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2012, 23:07   #481
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Helemaal niet, Belgie verbiedt mij niet om halal te eten, om te bidden, om te vasten, om mijn baard te laten groeien, om goed te zijn met mijn buren

En als een Moslim Christen wilt worden dat 'm dan Christen wordt of als 'm Jood wilt worden dat 'm dan Jood wordt
weer taqqyah. Je vergeet dat wij ondertussen heel goed weten dat op afvalligheid de doodstraf staat in uw zoete islamitische paradijzen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:08   #482
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als een Moslim Christen wilt worden dat 'm dan Christen wordt of als 'm Jood wilt worden dat 'm dan Jood wordt
Dat is een vrijheid die door onze wetten gewaarborgd wordt. Niet evenwel door de sjaria.

Volgens de islam wacht een moslim die zich tot een andere godsdienst bekeert de doodstraf. En dat wordt in de praktijk toegepast in flink wat islamitische landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:08   #483
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zodra echter iemand een andere smaak in de mond heeft en het zoetere ergens anders meent te kunnen vinden, krijgt hij de meest bittere pil die er is: de doodstraf.

Zo zoet is de islam.
Beste, in mijn buurt had je 4 pure Belgen die zich bekeerd hadden, ze gingen naar de moskee, ze hadden een baardje, maar op een gegeven moment zijn ze terug hervallen in "ongeloof" maar niemand heeft hen aangevallen, niemand heeft hen vermoord,

De meeste Moslims vonden het gewoon spijtig, de verklaring van die 4 jongeren was gewoon dat ze ni sterk genoeg en nie genoeg gedisciplineerd waren, maar ze hadden wel respect voor de Islam maar niemand heeft gezegd "ja geloofsafval dus moet je sterven"
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:09   #484
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Jullie zitten nu al 4 bladzijden "afval" te posten in het onderwerp :
"De verklaring van de Gouden Eeuw van de Islam".

Afval, ja, want het is maar éénzijdig kwaad dat gepost wordt over de Islam : zonder dat er een objectieve houding wordt nagestreefd.
Jullie zijn getuigen tegenover jullie zelf.
He b je het nu over de ahadith en koranverzen die hier geplaatst werden?
Oud 13 mei 2012, 23:10   #485
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is een vrijheid die door onze wetten gewaarborgd wordt. Niet evenwel door de sjaria.

Volgens de islam wacht een moslim die zich tot een andere godsdienst bekeert de doodstraf. En dat wordt in de praktijk toegepast in flink wat islamitische landen.
In welke landen? Dan?

Soedan? Saoudie-Arabie, Iran, Afghanistan een 5 tal landen

In al de andere Islamitische landen kan je je bekeren naar eendert welke godsdienst

De Shariah kan enkel toegepast worden in een land waar de Shariah heerst

Hier in Belgie geldt de Shariah niet
Oud 13 mei 2012, 23:14   #486
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste, in mijn buurt had je 4 pure Belgen die zich bekeerd hadden, ze gingen naar de moskee, ze hadden een baardje, maar op een gegeven moment zijn ze terug hervallen in "ongeloof" maar niemand heeft hen aangevallen, niemand heeft hen vermoord,

De meeste Moslims vonden het gewoon spijtig, de verklaring van die 4 jongeren was gewoon dat ze ni sterk genoeg en nie genoeg gedisciplineerd waren, maar ze hadden wel respect voor de Islam maar niemand heeft gezegd "ja geloofsafval dus moet je sterven"
U danst een wel heel onbeholpen en houterig dansje rond een hete brij. Dit gaat niet over onze samenleving, maar wel over die samenleving waar de islam van oudsher de dominante religie is. In die landen heeft de islam zich ten volle ontplooid, d.i. de sjaria wordt er in volheid of gedeeltelijk toegepast. In België kan dit nu eenmaal niet, daar wij andere rechtsregels hanteren dan in islamitische landen.

De islam schrijft evenwel weldegelijk de doodstraf voor voor alwie zich bekeert en aldus de islam de rug toekeert. Dit ontkennen, kan maar twee mogelijke oorzaken hebben.

Ofwel bent u onwetend over uw eigen religie; ofwel liegt u doelbewust.
Oud 13 mei 2012, 23:15   #487
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wil je nu zeggen dat je niet kan emigreren eenmaal je ergens geboren bent?
Jawel ik kan emigreren maar in Belgie heb je Vrijheid van Godsdienstuitoefening, voor zover ik weet is de Islam een gerespecteerde wereldgodsdienst dat belijdt wordt door 2 Miljard Moslims

Dus ik respecteer de wet en ik belijdt mijn godsdienst
Oud 13 mei 2012, 23:16   #488
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U danst een wel heel onbeholpen en houterig dansje rond een hete brij. Dit gaat niet over onze samenleving, maar wel over die samenleving waar de islam van oudsher de dominante religie is. In die landen heeft de islam zich ten volle ontplooid, d.i. de sjaria wordt er in volheid of gedeeltelijk toegepast. In België kan dit nu eenmaal niet, daar wij andere rechtsregels hanteren dan in islamitische landen.

De islam schrijft evenwel weldegelijk de doodstraf voor voor alwie zich bekeert en aldus de islam de rug toekeert. Dit ontkennen, kan maar twee mogelijke oorzaken hebben.

Ik ontken het niet maar zulke straffen kunnen enkel toegepast worden in een land waar de Shariah wordt toegepast zoals Somalie, Saoedie-Arabie, Iran, Soedan, maar in Marokko wordt het niet gedaan, in Algerije heb je zelfs veeeel Berbers die zich bekeren, in Kabylie

Enz....
Oud 13 mei 2012, 23:18   #489
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke landen? Dan?

Soedan? Saoudie-Arabie, Iran, Afghanistan een 5 tal landen

In al de andere Islamitische landen kan je je bekeren naar eendert welke godsdienst
U liegt. In Iran zijn al meerdere mensen ter dood veroordeeld omdat ze de islam de rug toekeerden. Ook in Saudi-Arabië.
Oud 13 mei 2012, 23:18   #490
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De reden waarom ze hervallen waren waren was omdat ze te extreem waren, de Islam is een godsdienst dat zeer veel discipline eist van de mens en zij konden het niet aan maar ik kom ze regelmatig tegen het blijven een soort vrienden enzo
Oud 13 mei 2012, 23:19   #491
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U liegt. In Iran zijn al meerdere mensen ter dood veroordeeld omdat ze de islam de rug toekeerden. Ook in Saudi-Arabië.
Hoezo ik lieg? Heb ik dan geen Iran vernoemd? Kan je niet goed lezen?
Oud 13 mei 2012, 23:19   #492
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ontken het niet maar zulke straffen kunnen enkel toegepast worden in een land waar de Shariah wordt toegepast zoals Somalie, Saoedie-Arabie, Iran, Soedan, maar in Marokko wordt het niet gedaan, in Algerije heb je zelfs veeeel Berbers die zich bekeren, in Kabylie
In bepaalde landen wordt de sjaria dan ook niet in volheid toegepast. Vaak zitten daar historische redenen tussen, nl. de invloed van zoveel jaar kolonisatie of westerse invloed.

Laat de islam echter zijn vrije gang gaan en bekeerlingen krijgen de doodstraf.
Oud 13 mei 2012, 23:21   #493
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel ik kan emigreren maar in Belgie heb je Vrijheid van Godsdienstuitoefening, voor zover ik weet is de Islam een gerespecteerde wereldgodsdienst dat belijdt wordt door 2 Miljard Moslims

Dat voorrecht heb je inderdaad in onze, westerse landen. In veel islamitische landen niet. Of heel beperkt.

Dat zegt iets over de superioriteit van onze opvattingen en de beperktheid van de islamitische.
Oud 13 mei 2012, 23:21   #494
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden waarom ze hervallen waren waren was omdat ze te extreem waren, de Islam is een godsdienst dat zeer veel discipline eist van de mens en zij konden het niet aan maar ik kom ze regelmatig tegen het blijven een soort vrienden enzo
Dat is slechts een bewering van uw hand. Voor het overige lijkt me dat geen morele reden om deze mensen tot de dood te veroordelen.
Oud 13 mei 2012, 23:31   #495
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

en in uw zoete islamitische paradijzen heb je dat allemaal niet? hoekandana?
Oud 13 mei 2012, 23:48   #496
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en in uw zoete islamitische paradijzen heb je dat allemaal niet? hoekandana?
Ofwel moeten we concluderen dat Saudi-Arabië, Iran, Afghanistan e.d. geen voorbeeldige islamitische landen zijn. Landen waar "de zoetheid" van de islam niet te vinden is.
Oud 14 mei 2012, 01:06   #497
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Conclusie is dus dat 't makkelijker mohamedaan spelen is in ònze westerse landen, beschermd door ònze wetten.

Hoe zoet die vrijheden...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 02:29   #498
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat voorrecht heb je inderdaad in onze, westerse landen. In veel islamitische landen niet. Of heel beperkt.

Dat zegt iets over de superioriteit van onze opvattingen en de beperktheid van de islamitische.

Maar gij bepaalt niets, gij zijd noch koning noch minister in dit land

In Marokko heb je nog steeds Joden en Fransen die daar gaan wonen,

In Egypte heb je ook Kopten

In Midden-Oosten heb je tal van Christenen zoals wij hier onze geloof niet ten volle kunnen belijden zo kunnen zij hun geloof ook niet perfect belijden

You get it?

Ik moet ik ik just niks van jullie ik doe wat ik wil ik bid, ik vast, ik eet HALAL, ik zeg Allah O Akbar, hamdoulilah,

Dus als jullie dan beginnen te creperen dan heb ik zoiets van: Ga naar de rechtbank en dien een klacht in of sla uw kop tegen de muur
Oud 14 mei 2012, 02:30   #499
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ofwel moeten we concluderen dat Saudi-Arabië, Iran, Afghanistan e.d. geen voorbeeldige islamitische landen zijn. Landen waar "de zoetheid" van de islam niet te vinden is.
Inderdaaad heeeel zoet, mmmm lekker, zo zoet als een snoepje

Saoedie-Arabie is een heilige land en nog zoeter dan een lekkere perzik hahahah muahahahaha
Oud 14 mei 2012, 02:32   #500
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is slechts een bewering van uw hand. Voor het overige lijkt me dat geen morele reden om deze mensen tot de dood te veroordelen.
Werden ze dan ooit "ter dood veroordeeld"????

Ik zeg nogmaals en heb het nogmaals gezegd dat deze jongens met rust worden gelaten integendeel de vriendschappen werden NIET verbroken ze blijven mekaar bezoeken, samen voetballen, samen iets gaan drinken, ook al is 'm hervallen, ...... gast gast
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be