Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2012, 10:31   #381
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

...

Het Vlaams Belang gaat voor een onafhankelijk Vlaanderen waar iedereen een democratische stem heeft in het kapitel...voor het VB is dit de normaalste zaak van de wereld...
Wérkelijk 'iedereen'?

Ook 'de islamieten', 'de linkiewinkies', 'de tolero's', de boomknuffelaars, de cannabis-consumenten, de djembé-trommelaars, de belgo-nostalgen, de antifa's, de nest-bevuilers, de volksverraders, ... ?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 10:48   #382
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could only do a little

jaja, den edmund, maar kom

ja NVA deed weinig, maar weinig en veel zijn relatief, discussievoer. Voor de een dit voor de ander dat.
En dat zal zo blijven. In de eeuwigheid.

Niets daarentegen is absoluut. nul is nul.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 10:56   #383
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Rare mensen vind ik die roepen, "met moslims is niets aan de hand" en "die extremistische katholieken moet men zwaar aanpakken."

Hypocrieten, zou ik ze benoemen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 11:40   #384
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb hier nog eens over nagedacht, Robert.

Ik vermoed dat je met "het beste geneesmiddel maar voor een andere kwaal", doelt op die "politieke perversiteit".

Jij denkt dus dat wat ik omschreef als "politieke perversiteit" - en ik bedoel daarmee ijskoude gerichtheid op het doel wars van morele en andere niet ter zake doende overwegingen - niet het juiste middel is om de Belgische staat te breken. Juist?

Dan vraag ik u: hoe gaat u dit perverse regime dan wel op de knieën krijgen, Robert?
Ik denk dat je me niet volledig begrijpt. Ik zal het dus nog even verduidelijken. Er zijn twee aspecten aan deze zaak :

- we zijn het erover eens dat de belgische macht moet gebroken worden, we verschillen alleen van mening over de manier waarop. Jij wil dit doen bij middel van een overnamebod, ik ben voorstander van de totale scheiding, indien nodig éénzijdig. Kijk, het belgisch establishment is nog steeds zeer machtig. Het is corrupt, nietsontziend en zal alles doen om zijn macht te consolideren. Denk je nu werkelijk dat die gasten onder de indruk zijn van de N-VA en Bart De Wever? Verkeerd gedacht. Alleen wanneer de traditionele partijen nog meer klop zullen krijgen, te beginnen met de gemeenteraden, zal men beginnen twijfelen. En dan nog. Zolang BDW orakelt : we zijn geen separatisten en zullen nooit samenwerken met het VB zit het establishment in een zetel. Tactisch zeer goed gezien van BDW, maar nefast voor ons volk.

- tweedens raad ik je aan twee postings te lezen, volgend op je bericht waar ik nu op reageer. De N-VA wordt daarin afgeschilderd als een ééndagsvlieg en een éénmanspartij. Dit is dan wel een zeer merkwaardige ééndagsvlieg die al 10 jaar bestaat en trouwens de erfgenaam is van de VU waar ik 40 jaar lid van geweest ben. Feitelijk ben je geen Vlaams-nationalist en vind je die uitlatingen normaal. Moet kunnen, maar een bondgenootschap tussen personen waarvan de ene de staatsstructuur wil vernietigen en de andere uitgerekend het omgekeerde wil, nl. de vernietigiging van de partijen die de structuren kunnen breken, wel dergelijk bondgenoodschap vind ik wel zéér vreemd, om het zacht te verwoorden. Maar je doet maar.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 11:59   #385
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel Jan, het wordt inderdaad duidelijk dat het voor u gaat over de keuze tussen N-VA en Vlaams Belang...

Daar gaat het voor mij helemaal niet over. Voor mij gaat het over het breken van de Franco-Brusselse dominantie over Vlaanderen.

Mij interesseert het niet op welke manier of via welke partij dat doel bereikt wordt. Als het nodig zou zijn, stem ik daarvoor Amada.

Je doet me denken aan dat nummer van Johan Verminnen:

Ieder met zijn hymne
ieder met zijn vlag
ieder in dit landje
heeft zijn eigen feestjesdag.

Ik stel vast dat de beweging die de N-VA en De Wever in dit land gebracht hebben, nooit gezien is. Dat breekijzer om de Belgische macht te breken, dat is het enige wat me interesseert, en dat wil ik gebruiken om het doel te bereiken.

Als het VB op dit historisch moment zo'n mogelijkheid zou bieden, dan stemde ik VB. Maar ik stel vast dat dat niet het geval is, en dat de N-VA de beste kans biedt om eindelijk door te stoten.

En die kans ga ik me voor geen goud laten afnemen, Jan.
Precies, er is niets verkeerd met opportunisme als ons dat goed uitkomt*.

*: Lees, als dit de Belgische staat slecht uitkomt.
Oud 16 mei 2012, 12:01   #386
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wérkelijk 'iedereen'?

Ook 'de islamieten', 'de linkiewinkies', 'de tolero's', de boomknuffelaars, de cannabis-consumenten, de djembé-trommelaars, de belgo-nostalgen, de antifa's, de nest-bevuilers, de volksverraders, ... ?
Zijn jullie de democratische perversie van het cordon sanitair zo gewend geworden dat jullie je niet meer kunnen voorstellen hoe het is om in een gewone normale en gezonde democratie te leven?
man man man...
Oud 16 mei 2012, 12:19   #387
Steben

Standaard

Citaat:
Zijn jullie de democratische perversie van het cordon sanitair zo gewend geworden dat jullie je niet meer kunnen voorstellen hoe het is om in een gewone normale en gezonde democratie te leven?
man man man...
het is precies via democratie dat men tot de cordons gekomen is dat weet je toch?
Je zou beter kritiek geven op democratie, dat zou veel meer leiden tot resultaten.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 12:20.
Oud 16 mei 2012, 12:23   #388
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
het is precies via democratie dat men tot de cordons gekomen is dat weet je toch?
In wezen is men het Belgische graf beginnen graven toen men tot die onvoorwaardelijke uitsluiting van de Vlaamse stem besloot.

Men is toen politiek beginnen bedrijven a la: wat is het slechtste voor het VB, en die desastreuze politiek - tegen beter weten in dikwijls, heeft ons tot hier gebracht, met het water tot aan de lippen.
Oud 16 mei 2012, 12:25   #389
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
man man man...
Ik moet toegeven dat ik hier nooit een 'gewone, normale en gezonde democratie' heb gekend, niet vóór en niet tijdens het tijdperk van het cordon sanitaire. Ik heb het dan ook niet gemakkelijk om mij voor te stellen hoe het zou kunnen zijn om in zoiets te leven. Ik ga nog eens naar een buitenland op reis moeten, me dunkt.
Oud 16 mei 2012, 13:29   #390
Steben

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik hier nooit een 'gewone, normale en gezonde democratie' heb gekend, niet vóór en niet tijdens het tijdperk van het cordon sanitaire. Ik heb het dan ook niet gemakkelijk om mij voor te stellen hoe het zou kunnen zijn om in zoiets te leven. Ik ga nog eens naar een buitenland op reis moeten, me dunkt.
in your dreams (in de meeste gevallen)

Men moet nu niet gaan doen alsof extreem-rechts en zelfs rechts in het algemeen in ALLE landen rondom ons zomaar alles voorgeschoteld krijgt en kreeg.
En waar ze aan de macht meededen hebben ze alvast niet meer gerealiseerd van het heilsbrengende programma dan de NVA hier dat kan voorleggen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 13:30.
Oud 16 mei 2012, 13:49   #391
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je zou beter kritiek geven op democratie, dat zou veel meer leiden tot resultaten.
Pluspunt: vroeger werd uit oprechte schaamte zelfs gepoogd om het cordon sanitair te ontkennen.

Nu niet meer...neen...vandaag is de tijd van de uitvluchten....
Oud 16 mei 2012, 13:50   #392
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik hoef niet op reis te gaan om aan een droom te werken...ik stem VB...die zijn hier...alive en ondanks een cordon sanitair nog steeds kicking tot grote spijt van wie't benijdt...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 mei 2012 om 13:50.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 14:00   #393
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef niet op reis te gaan om aan een droom te werken...ik stem VB...die zijn hier...alive en ondanks een cordon sanitair nog steeds kicking tot grote spijt van wie't benijdt...
Ja, en dat mag, er is daar niets verkeerd mee.

Maar, als je nu stilletjes lid zou worden van de N-VA - stilletjes want de statuten laten geen dubbel lidmaatschap toe, rara, en je bezoekt de eventuele ledencongressen om op rustige wijze de N-VA een duwtje in de goede richting te geven, zou je daar dan van dood vallen misschien? Je weet toch wel dat vele kleintjes een groot maken?
Oud 16 mei 2012, 14:01   #394
Steben

Standaard

Citaat:
de kunst van het leven is haalbare dromen hebben
leve de manmanman club
Oud 16 mei 2012, 14:32   #395
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in your dreams (in de meeste gevallen)

Men moet nu niet gaan doen alsof extreem-rechts en zelfs rechts in het algemeen in ALLE landen rondom ons zomaar alles voorgeschoteld krijgt en kreeg.
En waar ze aan de macht meededen hebben ze alvast niet meer gerealiseerd van het heilsbrengende programma dan de NVA hier dat kan voorleggen.
Vriend Steben,

waar kan ik volgens u het beste naartoe trekken om een 'gewone, normale en gezonde democratie' van nabij te leren kennen?

Ik denk dan altijd maar 'Zwitserland, Zwitserland', maar misschien is dat zelfbegoocheling, en kan ik maar beter elders zoeken?
Oud 16 mei 2012, 14:39   #396
Steben

Standaard

Zwitserland is een goede poging.

Maar, niet van mij gaan verwachten dat ik geloof in een democratische "katharsis". Ik ga echt niet uit van maakbaarheid. Democratie is wat het is en kan onmogelijk de aard van het beestje uitsluiten. Men verwacht gewoon te veel van democratie. Zwitserland is op de eerste plaats een land en samenleving met een eigen historiek.

Dus heel misschien leidt democratie in België nu eenmaal tot huidige situatie. Democratie zorgt niet voor geluk of ongeluk. Het bepaalt gewoon HOE je er geraakt. Het is ook niet de enige manier om macht te controleren. Scheiding der machten is een mooi voorbeeld. Is het eigen aan democratie? neen. Zorgt democratie op zichzelf op het afdwingen van scheiding der machten? neen. En laat scheiding der machten nu net zo cruciaal zijn ipv verkiezingen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 14:43.
Oud 16 mei 2012, 14:40   #397
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland is een goede poging.

Maar, niet van mij gaan verwachten dat ik geloof in een democratische "katharsis". Ik ga echt niet uit van maakbaarheid. Democratie is wat het is en kan onmogelijk de aard van het beestje uitsluiten. Men verwacht gewoon te veel van democratie. Zwitserland is op de eerste plaats een land en samenleving met een eigen historiek.
2

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 16:38   #398
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriend Steben,

waar kan ik volgens u het beste naartoe trekken om een 'gewone, normale en gezonde democratie' van nabij te leren kennen?

Ik denk dan altijd maar 'Zwitserland, Zwitserland', maar misschien is dat zelfbegoocheling, en kan ik maar beter elders zoeken?
Als je maar uit de Eurozone wegblijft heb je in ieder geval al een betere democratie gevonden.
IJsland zou kunnen. Die hebben het ergste achter de rug en redelijk snel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 16:48   #399
Steben

Standaard

en wat met australië?
leve de manmanman club
Oud 16 mei 2012, 17:23   #400
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uiteraard verwijt ik hen keihard van plat opportunisme, verraad aan de Vlaamse zaak, en hand en spandiensten aan een één-mans-eendagsvlieg-partij, en meer van de emo-rimram die ik aan de lopende band kan produceren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be