![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want zo geredeneert is het compleet verwijderen van alle leven op aarde dus goed, want het betekent minder lijden...
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kweekvlees moet weg, dieren kan je verder houden voor ons en hun plezier, niet om ze te exploiteren en consumeren. En de bestaande wild-diversiteit respecteren. Dat is een ethische luxe die in allerlei opzichten gewenst is en die helemaal valt te verantwoorden Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat deepeco allemaal bedoeld, boeit mij niet zoveel eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
Als je iets doet met een bepaald objectief doel, dan mag ik toch wel vragen dat je aantoont dat je doel ook gediend is met wat je doet. Als je beweert vegetariër te zijn om dat je minder dierenleed wil in de wereld, dan heb je volgens mij een probleem, want je zorgt niet voor minder dierenleed in de wereld. Tenzij je dieren die niet geboren worden mee rekend. Maar als je dat doet, dan is een diersoort laten uitsterven dus ook goed... Dat je uit persoonlijke overtuiging vegetariër bent is iets waar ik geen probleem mee heb. Maar kom niet af met pogingen om je persoonlijke voorkeuren een objectief sausje te geven. Overigens "de bestaande wild-diversiteit" respecteren, wil dat zeggen dat dierenleed ok is als het door andere dieren veroorzaakt wordt?
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() Vegetariërs zijn doorgaans jong, waaren meestal geen vegetariër in hun kindertijd, en zijn ook vaker vrouw dan man. Ze gaan ook bewuster met voedsel om. Dat ze dus gezonder zijn is eigenlijk helemaal niet verbazingwekkend, maar heeft weinig met vegetarisme an sich te maken.
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt voor vlees. Als het haalbaar was dan schoot ik mijn eigen wild, maarja daar zijn ook grenzen aan. Waar ik wel op probeer te letten is 150g vlees per persoon te kopen, waar ik vroeger makkelijk voor de 400g ging. Dat is een reductie van 60% in vleesconsumptie. Nu kan u zeggen dat het nog altijd 150g is, maar lees de holebi en abortusdiscussies hier en u zult zien dat ik mij niet de les laat spellen door fundamentalisten van linker of rechterzijde. Als u vegetariër wil zijn, ga uw gang. Maar ik hou van een lekkere biefstuk en daar gaat u niets aan veranderen. Wat u wel kan veranderen is mijn blik op de ecologische voetafdruk, waar ik tegenwoordig wel degelijk rekening mee houd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veganisten bijvoorbeeld denken vaak dat ze moraal superieur zijn, maar vergeten hoeveel diertjes zij doden wanneer ze ook maar een stap buiten zetten. En vergeten dat zij net zo de milieu verneuken als ieder ander mens. Dat betekent niet dat er iets mis is met vegetariërs of veganisten hoor, maar ze moeten niet gaan beweren dat ze moreel beter zijn dan andere. Want dat is gewoon onjuist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat vegetariers en veganisten altijd beweren dat het gezond is en normaal dat we geen vlees zouden eten. Awel als dat zo normaal is waarom moeten we dan supplementen slikken? Dat wil toch zeggen dat er iets niet inorde is met die wijze van leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het enige wat je doet is je eigen proberen gelijk te geven door woorden van andere te verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt een punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn omnivoren, geen herbivoren. En uiteraard discrimineren we wanneer we wel diersoort 1 en niet diersoort 2 eten. Net zoals elk roofdier dat doet.
Ik zie het probleem niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel sterk of er wel een degelijke manier bestaat om een ecologische voetafdruk te bepalen. Het aantal parameters in een dergelijke berekening is verschrikkelijk hoog.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hierzie.
Direct 500 redenen om pro 'soortisme' en contra veganisme te zijn: ![]() Eenmaal de prijzenpot is voldoende hoor. Schenk hem aan de slagersvakbond.
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best mogelijk. Maar Jan Modaal zal toch eerder geneigd zijn om een lekkere biefstuk op te smikkelen dan om op een gefrituurde spinnekop te knabbelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |